Skocz do zawartości

Czym różni się M od normalnej wersji?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

przeglądając internety, znalazłem recenzję M235i, gdzie autor zachwyca się autem, ale powiedział coś na kształt, że "nie jest to prawdziwe M".

 

I tak mnie zastanowiło - jaki zakres zmian jest w samochodzie z rodziny M w porównaniu do "podstawki".

 

Po pierwsze, wiadomo - pakiety aerodynamiczne, felgi. Do tego przeszycia, znaczki itp. Wszystko to co "widać".

Do tego oczywiście większa moc silnika. Do tego zawieszenie M...

I szczerze mówiąc kończą mi się pomysły. Bo powyższe generalnie nadal zawiera się w M235i - pakiet M i mocny silnik.

 

Domyślam się, że zmiany w takim rasowym M, są znacznie dalej posunięte ... ale czy ktoś ma konkrety? Co ma w sobie takiego M4, co nie zawiera się w M-pakiecie dla 435i? Okej, większą moc - ale z tego co wiem, to jest ten sam silnik, tylko bardziej wysilony, więc pomińmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roznica miedzy zwyklym a emkowym modelem to:

- znaczek m w kilku miejscach

- zegary wyskalowane do 300++

- 4 rury wydechowe

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego, chodzi pewnie temu człowiekowi o to, że teraz BMW wali znaczek M na wszystko co się da, jakie M performance, Mxxxi itp. Więc pewnie koleś co to pisał znał starsze M, które miało SWÓJ jedyny własny niepowtarzalny silnik + inne elementy.

Teraz jest chyba 15 aut produkowanych, o których sie mówi Mka.

Dla mnie też M125 czy X5M czy 550dM to nie są żadne Mki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica jest w cenie i prestizu.

Bo kiedy powiesz,ze jezdzisz (dla przykladu) M135i to na twazach rozmowcow bedzie zazdrosc,ale kiedy powiesz ze jezdzisz 1M to bedzie podziw.

To co pod maska w tym przypadku nie jest istotne.Liczy sie ///M a nie M-pak.

 

M235i nie jest prawdziwym M bo to M235 a M2 jak narazie jeszcze nie ma.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja Ci wytłumacze na przykładzie e46 m3.

Wizualnie wiadomo zderzaki,szersze, nadkola, garb na masce, maska z aluminium a nie blachy generalnie auto jest niby podobne ale od zwyklej coupe pasują tylko lampy przod tył i drzwi choć one też mają inną listwę. Wszystko pozostale jest przeprojektowane.

Technicznie to samo w przypadku zawieszenia e46 m3 inne jest wszystko.

Jeżeli chodzi o przód nic nie pasuje od zwykłej wersji inne są wahacze przód, maglownica, drążki, końcówki, amory,spręzyny, poduszki amora nawet.

W przypadku tylnego zawieszenia wspólne ze zwykłą wersją są górne poduszki amortyzatora i 4 tulejki pływające, reszta elementów jak, tuleje, sanki, wahacze, amory, sprężyny wszystko jest inne. Aha stabilizatory też grubsze i inne łączniki.

Generalnie wszystko w zawieszeniu jest sztywniejsze, grubsze, masywniejsze, twardsze itd. Auto ma całkowicie inną geometrię i ustawienia.

No i wiadomo blokada mechanizmu różnicowego.

To co opisalem wyzej tyczy sie zarówno e46 jak i e92.

Silnik, wydech itd to wiadomo,że inna bajka. Podstawą wszystkich emek była zawsze oddzielna przepustnica na każdy cylinder co powodowało niesamowicie szybką i gwałtowną reakcję na gaz, zakres obrotów w granicach 8000-9000\min. generalnie motory ///M bliżej są motorsportu niż cywilnych jednostek to wyczynowe motory w drogowych autach.

Generalnie kazdy traktuje m3 jako szybsze 330ci czy 335i jednak to dwa całkowicie inne auta poza wizualnym podobieństwem nic ich nie łączy. Zwykłe wersje są ciche przyjemne i komfortowe i nawet w najmocniejszych wersjach spokojne, m3 jest hardcorowe twarde, głośne, krzykliwe i agresywne wszystko działa ciężko, sztywno czasem nawet opornie. Dwa światy.

Dlatego takie auta jak m135 czy m235 to nie są prawdziwe ///M tak samo jak M550d te auta poza mocnymi silnikami z seryjnych wersji i naklejkami nie mają nic z prawdziwych emek.

///M nie każdemu przypadnie do gustu nie jest to miłe i przyjemne auto tylko surowa maszyna do zasówania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Obecne "emki" w stosunku do "półemek" i reszty różnią się również skrzynią automatyczną (dwusprzęgłową dostają) oraz oponami (standardowo na nonRFT wychodzą).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

W przypadku e90 M3 cały przód samochodu, do przedniej szyby jest identyczny jak w e92, czyli jak w coupe. Mnie już parę osób na polskich forach powiedziało, że mam auto składane z dwóch, bo mam przód z e92, a tył z e90. :lol:

 

IMG-4351.jpg

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.