Skocz do zawartości

Runflat vs M-power


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Jak kupowałem M135i w standardzie były zwykłe opony, a runflaty bez dopłaty, jeśli sobie życzę. Sprzedawca mówił, iż do eMek nie dają runflatów, bo to szkodzi zawieszeniu czy coś takiego. Jak to jest, może mi ktoś wyjaśnić, co w nich złego, skoro usilnie wrzucają je do wszystkich auta poza Mkami?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze M135i z całym szacunkiem, ale to nie jest M, tak samo jak M550d i tego typu wynalazki.

Stąd ty masz wybór co do opon.

 

Prawdziwe M rzeczywiście nie ma nawet w opcji opon typu run flat. Jest zawsze zestaw naprawczy.

Sam szukałem odpowiedzi na to pytanie dlaczego tak jest. Mnie powiedziano że to kwestia zawieszenia i wyczucia zwykłych opon, względem run flat. Ile w tym prawdy nie wiem. Na M-power meeting wszystkie M miały zwykłe opony począwszy od M3 a na X5M i X6M kończąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze M135i z całym szacunkiem, ale to nie jest M, tak samo jak M550d i tego typu wynalazki.

Stąd ty masz wybór co do opon.

 

Prawdziwe M rzeczywiście nie ma nawet w opcji opon typu run flat. Jest zawsze zestaw naprawczy.

Sam szukałem odpowiedzi na to pytanie dlaczego tak jest. Mnie powiedziano że to kwestia zawieszenia i wyczucia zwykłych opon, względem run flat. Ile w tym prawdy nie wiem. Na M-power meeting wszystkie M miały zwykłe opony począwszy od M3 a na X5M i X6M kończąc.

Właśnie kupiłem dla przekory runflatowe zimówki i nie czuję różnicy, poza samym faktem zimówek.

 

Co do tego co jest prawdziwym M, myślę że długo można by dyskutować :) Dla mnie nazywanie X6M prawdziwą M-ką jest pomyłką, a M135i osiągami jest przecież w okolicach zwykłego E46 M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X6M czy czy X5M rzeczywiście dziwnie się prowadzą, i nie przypominają w jeździe prawdziwych M. Ktoś jednak je kupuje.

Muszę jednak sprostować, na M Power iXy miały zwykłe opony, ale z fabryki wychodzą jednak jako run-flat.

 

Różnica w jeździe run flat czy zwykła jak dla mnie jednak jest wyraźna.

BMW nie zaleca zmiany typu opon, tylko te które wydała fabryka.

 

to, że M135i jest szybsze albo porównywalne do M3 E46 jeszcze o niczym nie świadczy. 335d jest równie szybkie i co z tego ;-), nigdy nie będzie eMką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem dla przekory runflatowe zimówki i nie czuję różnicy, poza samym faktem zimówek.

 

opona zimowa jest dużo b. miękka dlatego ROF w zimówkach ~równa się letniej bez ROF...

 

a dlaczego w M nie dają ROF odpowiedź jest jedna: z oponami tradycyjnymi (bez ROF) lepiej czujesz auto ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mialem w 335i runflat'y ktore wymienilem na PS2.

Runflaty wg mnie maja mniejsza trakcje i odpuszczaja bardziej dynamicznie przy utracie przyczepnosci. Do tego sa ciezsze od zwyklych opon i byc moze masa nieresorowana ma cos z tym wspolnego.

Tylko moja sugestywna opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jeśli chodzi o runflaty to odrazu wyrzuciłem je z mojego auta a miałem na letnich, w koleinach masakra patrzyłem tylko w kogo trafie jak tańczyłem między pasami... RUN FLATA owszem ale na drogi które są w miare ładne :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAsa nieresorowana + masa napędzana która nie jest równoważna obciążeniu np. bagażnika :)

Ja też pierwsze co w E90 wywaliłem run-flaty bo to jakaś patologia na Polskie drogi, poza tym jest różnica w czuciu samochodu szczególnie w sytuacjach bliskich utraty przeczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Run Flaty ze wzgledu na swoja budowe nie trzymaja tak jak dobre gumy sportowe. Sa po prostu duzo twardsze i nie kleja sie tak do drogi. Maja tendencje do podskakiwania na wybojach zamiast ladnie sie poddawac i dopasowywac do podloza. Sa tez duzo ciezsze a co za tym idzie rosnie masa nieresorowana itd. Jesli ktos chce wydobyc pelny potencjal z samochodu powinien odpuscic Run Flaty. Jezdzac ostro swoja 650i na ROF moge praktycznie bez konca podziwiac mrugajaca kontrolke trakcji. Ze swoich doswiadczen powien, ze maja tez zalety. Nie znikaja w oczach i sa naprawde odporne na dziurawe drogi. Zakladanie ROF do eMki to jak dodatkowy kaganiec dla osiagow.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

 

to, że M135i jest szybsze albo porównywalne do M3 E46 jeszcze o niczym nie świadczy. 335d jest równie szybkie i co z tego ;-), nigdy nie będzie eMką.

 

Zgadzam się. Beemka z dopiskiem M nigdy nie będzie eMką. M135i może jest szybsze od M3 E46. Tylko że nie można porównywać aut z różnych lat produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to, że M135i jest szybsze albo porównywalne do M3 E46 jeszcze o niczym nie świadczy. 335d jest równie szybkie i co z tego ;-), nigdy nie będzie eMką.

 

Zgadzam się. Beemka z dopiskiem M nigdy nie będzie eMką. M135i może jest szybsze od M3 E46. Tylko że nie można porównywać aut z różnych lat produkcji.

Głupoty panowie gadacie....

 

Miałem okazję jeździć za kierownicą sporej ilością emek, i żeby nie być gołosłownym: M3(E92 i F80), M4, M5 (F10), M6 (E63, F06, F12, F13), X6M. Wkrótce jeszcze porównam z 1M :)

M135i jest w stanie objechać na ciasnym torze "prawdziwe eMki" poza M3 i M4. Przypomnę też, że 1M, M3 i M4 mają tylko trochę inne silniki, ale nadal to beznyna 3.0 turbo, tak jak M135i. Nie wiem też ilu z was miało okazję porównać M135i z czymkolwiek, ale jak jeżdżąc tym na co dzień wsiadłem do M6, to pierwsze moje wrażenie było, "jezus maria, w zakrętach to wielkie jak cieżarówka". Z drugiej strony, z tego co zauwazyłem, aktualna seria 1/2/3/4 mają identyczne wnętrze, różnią się tam detalami. Ale jakość ta sama. M4 bardzo mnie rozczarowało trzeszczącymi plastikami i to w 2 egzemplarzach co jeździłem. Oczywiście M4 prowadzi się idealnie (jest mniej nerwowe niż krótko rozstawione M135i), ale jest np. wolniejsze od M6 na szybkich łukach... Z drugiej strony im ciaśniej, tym gorzej M6 się lawiruje ze względu na wspominany rozmiar.

 

Pointa jest taka, że to czy M135i jest M-performace czy M-power, to tylko marketingowy bełkot dla klientów. Jest to najszybsza jedynka w sprzedaży i jest szybsza od wielu "prawdziwych eMek", cokolwiek by nie mówić, no i jest dużo szybsza niż takie uwadawne M jak np. M550d. A jak ktoś nie wierzy, mogę go przewieźć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Głupoty panowie gadacie....

 

Miałem okazję jeździć za kierownicą sporej ilością emek, i żeby nie być gołosłownym: M3(E92 i F80), M4, M5 (F10), M6 (E63, F06, F12, F13), X6M. Wkrótce jeszcze porównam z 1M :)

M135i jest w stanie objechać na ciasnym torze "prawdziwe eMki" poza M3 i M4. Przypomnę też, że 1M, M3 i M4 mają tylko trochę inne silniki, ale nadal to beznyna 3.0 turbo, tak jak M135i. Nie wiem też ilu z was miało okazję porównać M135i z czymkolwiek, ale jak jeżdżąc tym na co dzień wsiadłem do M6, to pierwsze moje wrażenie było, "jezus maria, w zakrętach to wielkie jak cieżarówka". Z drugiej strony, z tego co zauwazyłem, aktualna seria 1/2/3/4 mają identyczne wnętrze, różnią się tam detalami. Ale jakość ta sama. M4 bardzo mnie rozczarowało trzeszczącymi plastikami i to w 2 egzemplarzach co jeździłem. Oczywiście M4 prowadzi się idealnie (jest mniej nerwowe niż krótko rozstawione M135i), ale jest np. wolniejsze od M6 na szybkich łukach... Z drugiej strony im ciaśniej, tym gorzej M6 się lawiruje ze względu na wspominany rozmiar.

 

Pointa jest taka, że to czy M135i jest M-performace czy M-power, to tylko marketingowy bełkot dla klientów. Jest to najszybsza jedynka w sprzedaży i jest szybsza od wielu "prawdziwych eMek", cokolwiek by nie mówić, no i jest dużo szybsza niż takie uwadawne M jak np. M550d. A jak ktoś nie wierzy, mogę go przewieźć :D

 

Jednak M-power zawsze jest trochę inny i nastawiony bardziej na sport. Tym samym jest szybszy na torze od swojego odpowiednika który ma tylko dopisek M. I właśnie dopisywanie M-performance i tym podobnych oznaczeń to jest marketing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak M-power zawsze jest trochę inny i nastawiony bardziej na sport. Tym samym jest szybszy na torze od swojego odpowiednika który ma tylko dopisek M. I właśnie dopisywanie M-performance i tym podobnych oznaczeń to jest marketing.

Chyba nie doczytałeś co napisałem :)

 

Nie wierzę, kiedy i gdzie możesz mi to udowodnić? :D :D :D :D

Będziesz kiedyś w Katowicach, to mogę Cię przewieźć. Aczkolwiek aktualnie mam zużyte do cna hamulce i nowiutkie opony, gdzieś za 1-2tyg będę mieć gotowe auto i pewnie pojawie sie na trackday poznań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Slawomir, chciales sie pochwalic, czym podobno jezdziles, czy moze zaprosic na jazdy testowe eMkami? Niestety jedno i drugie nie wnosi nic do tematu postu.

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawomir, chciales sie pochwalic, czym podobno jezdziles, czy moze zaprosic na jazdy testowe eMkami? Niestety jedno i drugie nie wnosi nic do tematu postu.

Jak przeczytasz wszystkie posty, to dojdziesz do tego skąd się to wzieło :) Czytanie nie boli, a że to mały offtopic, zdaża się w każdej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.