Skocz do zawartości

Światła dzienne zwykłymi światłami mijania? zmiana na ledy


DamianP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W f11 2010 rok mam przednie reflektory na zwykle żarówki h7, z białymi ringami led.

Zaskakujące jest to ze światłami dziennymi są zwykle światła mijania, a nie jaśniej świecące ringi led.

 

Czy jest opcja na przerobienie tego tak, aby w dziennej opcji świeciły sie tylko ringi ledowe z większa mocą?

 

Jeden warsztat powiedział ze nie ma opcji bo nie mam ksenonow.

 

Jak to jest faktycznie? Czy może ktoś to już przerabiał?

 

Pozdrawiam Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gruby ale wg mnie warto, chociażby dla samego świecenia xenonów w nocy no i dla ringów oczywiście.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Koszt wymiany to ok. 5000zl. Lampy same na allegro niby są tanie, ale w większości gołe, a koszt osprzętu to ponad 2k, dobrego.montaż, kodowanie,. Tak czy siak warto tylko jeżeli jeździsz dużo w nocy lub chcesz wydać tyle siana na poprawę wyglądu auta.

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat juz byl wałkowany, w UK większość f10/f11 miały lampy na H7 byc moze na Uk wychodziła jakaś uboga wersja - tez sobie to odpuściłem pomimo tego ze zwiększyłem jasność ringow to i tak nie świecą tak jak xenon.

 

Ciekawe jest to ze ja mam dosc bogate wyposażenie, wiec wychodzi na to ze ktoś po prostu o tym zapomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy ma xenony bo nie każdy potrzebuje i tyle, jak ktoś mało jeździ w nocy to dla niego to zbędny bajer. A tak szczerze mówiąc to na 100% można ogarnąć zmianę świateł do jazdy dziennej na ringi przy lampach h7. Jeżeli nie da się przekodować to zostaje drutowanie w lampie albo zamiana na samych pinach, nie powinno to być trudne. Jakbym miał lampy h7 na pewno już bym rzeźbił, takie zboczenie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze drutowanie nie zmieni siły i koloru świecenia żarówki od ringów w lampach na H7.

Po prostu nie ma w nich po 1 sztuce ledów (jeży) oraz specjalnej budowy ringu ,tak jak mamy w wersjach xenonowych.

Niby najmocniejsze led markery nigdy nie dadzą takiego efektu jak jest w oryginale.

No chyba że ktoś rozklei lub porobi dziury w nich i będzie lepił bałwanki. :mrgreen:

BMW RETROFIT

http://bmw-retrofit.pl/

https://www.facebook.com/bmwretrofit

bmwdoposazenia@gmail.com


733-15-91-91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam. Panowie podpinam się pod istniejący temat jeżeli mój problem należało gdzie indziej zamieścić to przepraszam i proszę o porady. Od niedawna jestem posiadaczem F 10 z 2011 roku z reflektorami na żarówki halogenowe. Opcja w ustawieniach ,,światła do jazdy dziennej". Ringi świecą słabo i zapalają się również tylne lampy wraz z odpaleniem silnika ,wszystko zgodnie z zapewnieniem serwisu BMW że można bez płacenia mandatów zgodnie z prawem tak podróżować. Pytanie jak to jest w praktyce gdy policjant się przyczepi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie podpinam się pod istniejący temat jeżeli mój problem należało gdzie indziej zamieścić to przepraszam i proszę o porady. Od niedawna jestem posiadaczem F 10 z 2011 roku z reflektorami na żarówki halogenowe. Opcja w ustawieniach ,,światła do jazdy dziennej". Ringi świecą słabo i zapalają się również tylne lampy wraz z odpaleniem silnika ,wszystko zgodnie z zapewnieniem serwisu BMW że można bez płacenia mandatów zgodnie z prawem tak podróżować. Pytanie jak to jest w praktyce gdy policjant się przyczepi ?

 

 

Auta produkowane bodajże od 2012 roku mają obowiązek świateł dziennych fabrycznie przód LED, tył nie świeci. Wcześniejsze nie muszą być LED-y z przodu i tył może świecić.

 

PS - da się programowo wyłączyć świecenie tyłu, ale ja tek jeżdżę i uważam to za bezpieczniejsze.

 

EDIT: co do świateł tylnych, to jednak Wikipedia podaje że granicą jest 2010 rok pierwszej rejestracji, czyli po 1/1/2010 powinny gasnąć tylne światła pozycyjne przy światłach dziennych :oops:

Edytowane przez kosa666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm... nie słyszałem, aby był obowiązek iż przednie światła dzienne mają być koniecznie w wersji LED.

 

Natomiast to, że tył ma być wyłączony - prawo unijne zaadoptowało z warunków... skandywanwskich.

Wszystko za sprawą... świateł hamowania.

Otóż ustawodawca doszedł do wniosku, że samochód "jadący pod słońce" ma lepiej widoczne światła hamowania, jeśli nie ma włączonych tylnych świateł dziennych.

 

Ja osobiście uważam, że w polskich warunkach dużo bezpieczniejsze jest świecenie się tylnych świateł dziennych.

Dla zainteresowanych - w wersjach które mają już to wyłączone (bodajże od 2012), da się bez problemu włączyć tylne światła dzienne (kodowaniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście uważam, że w polskich warunkach dużo bezpieczniejsze jest świecenie się tylnych świateł dziennych.

Dla zainteresowanych - w wersjach które mają już to wyłączone (bodajże od 2012), da się bez problemu włączyć tylne światła dzienne (kodowaniem).

 

Zgadzam się z Tobą, ale niestety:

 

Kodeks drogowy

Tekst jednolity prawa o ruchu drogowym

RUCH DROGOWY

Rozdział 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach

Oddział 3 - Używanie świateł zewnętrznych

Art. 51.

(...)

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapytam się Was jeszcze inaczej czy jazda na samych ringach jako światłach do jazdy w dzień (opcja w ustawieniach) jest u nas karalna? Patrzyłem na oznaczenia w lampach jest znak homologacji E1 a brak dodatkowo RL , w przypadku lamp ze światłami ksenonowymi już oznaczenie RL się znajduje.Według serwisu BMW można tak jeżdzić,według prawa brak oznaczenia dodatkowego lamp RL- nie :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zapytam się Was jeszcze inaczej czy jazda na samych ringach jako światłach do jazdy w dzień (opcja w ustawieniach) jest u nas karalna? Patrzyłem na oznaczenia w lampach jest znak homologacji E1 a brak dodatkowo RL , w przypadku lamp ze światłami ksenonowymi już oznaczenie RL się znajduje.Według serwisu BMW można tak jeżdzić,według prawa brak oznaczenia dodatkowego lamp RL- nie :(

 

Sam sobie odpowiedziałeś - to nie serwis BMW stanowi prawo w Polsce. Oznaczenie RL musi się znajdować w widocznym miejscu (cyt.: "Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za udzielone odpowiedzi . Tylko że ,,dolepione lampy " dodatkowe jako światła do jazdy w dzień w F10 marnie jak na tą klasę samochodu to wygląda.

Pozdrawiam wszystkich. Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za udzielone odpowiedzi . Tylko że ,,dolepione lampy " dodatkowe jako światła do jazdy w dzień w F10 marnie jak na tą klasę samochodu to wygląda.

Pozdrawiam wszystkich. Hej

Tak więc w tym miejscu musisz sobie odpowiedzieć czy zależy Ci bardziej na wyglądzie czy na oszczędnościach. Ja sobię cenię światła dzienne za to, że biorą mało prądu i nie obciążają akumulatora co może mieć znaczenie zwłaszcza jeśli jeździ się na krótkich dystansach. Poza tym odbłyśniki/soczewki lamp się wolniej zużywają co wpłwa na to jak lampy świecą w nocy. Pakuję te światła konsekwentnie do wszystkich moich dotychczasowych aut, ale do F10 musiałbym się naprawdę poważnie zastanowić gdybym nie miał fabrycznie dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadzam się z Tobą, ale niestety:

(...)

Fakt, prawo jest prawem i nie powinno się z nim dyskutować.

Jednak prawo stanowią ludzie i - niestety - często popełniają błędy. A w konsekwencji nie wszystkie zapisy są przemyślane.

Co nie zmienia faktu, że jak napisałem na początku - prawo jest prawem i nie powinno się z nim dyskutować, można natomiast dyskutować nad jego zmianą.

 

A'propos świateł, czy w kodeksie, który cytujesz jest mowa np. o tym, że samochody wyposażone w automatyczny włącznik świateł powinny brać pod uwagę sygnał z czunika wycieraczek, a jeśli takowego nie ma - to powinny reagować na fakt uruchmienia wycieraczek?

Nie szukałem, ale zapewne nie ma - bo na rynku jest sporo samochodów (pierwszy z brzegu np. Renault Megane), które mają automatyczne światła oraz czujnik wycieraczek, a mimio to w czasie deszczu nie włączają świateł mijania.

I według mnie to jest prawdziwe niebezpieczeństwo na drodze, bo samochodu jadącego w deszczu bez tylnych świateł, który dodatkowo ciągnie za sobą mgiełkę z mokrej jezdni po prostu nie widać.

Oczywiście kierowca jest od tego żeby przełączył w takiej sytuacji światła ręcznie. To prawda, ale praktyka a teoria niestety często nie idą ze sobą w parze, tym bardziej że ludzie są po prostu wygodni... co widać na drogach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A'propos świateł, czy w kodeksie, który cytujesz jest mowa np. o tym, że samochody wyposażone w automatyczny włącznik świateł powinny brać pod uwagę sygnał z czunika wycieraczek, a jeśli takowego nie ma - to powinny reagować na fakt uruchmienia wycieraczek?

 

Nie ma o tym mowy, mało tego - czujnik deszczu jest nadal mało popularny w wielu markach aut

 

PS - prawo prawem, ale ja jeżdżę na światłach dziennych z włączonymi tylnymi światłami - wolę dostać pouczenie, że jadę na postojówkach (tak zawsze można powiedzieć) niż, żeby ktoś mi w d..e wjechał…;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
PS - prawo prawem, ale ja jeżdżę na światłach dziennych z włączonymi tylnymi światłami - wolę dostać pouczenie, że jadę na postojówkach (tak zawsze można powiedzieć) niż, żeby ktoś mi w d..e wjechał…;)

 

Z tego samego powodu zakodowałem u siebie świecące tylne pozycje dla świateł dziennych :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum BMW użytkownicy tych samochodów przerabiają światła drogowe do jazdy dziennej zmniejszając komputerowo intensywność świecenia żarówki ,niby policjant się nie doczepia, ten który dokonuje tych ustawień mówi że wszystko ok. tylko od strony prawnej dalej brak oznaczeń RL .Jak to wszystko razem pogodzić ? Co do oświetlenia tyłu samochodu jestem na tak i tego bym nie zmienił widząc jak samochody o zmroku pędzą na dziennych a tyłu nie widac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.