Skocz do zawartości

Przednie przeguby - druga wymiana na gwarancji


aaalexwarszawiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam (bo to mój pierwszy post to się witam :)

 

Moja historia:

1. Około 3 miesięcy temu (przebieg około 30 tyś km) przy skręcie i odpuszczeniu gazu słychać było przeguby (przynajmniej tak to wyglądało). Najczęściej na rondach. Dodatkowo tak jakby czasem "na rondzie" przyblokowało koła.

2. BMW stwierdziło (Auto Fus Warszawa) że to przeguby, zrobili na gwarancji prawą i lewą stronę (oczywiście wymiana kompletnych półosi) + zbieżność.

3. Miesiąc temu po przejechaniu około 10 tyś km historia się powtarza (ale to dopiero początek choroby).

4. W piątek samochód oddany do serwisu i znów wymiana na gwarancji.

 

Serwis zapewni że to wina samych przegubów ale czy to nie zbyt często one siadają? Może wymiana przegubów to tylko leczenie objawów a nie eliminowanie przyczyny.

Rozumiem że mam ciężką nogę ale 10 tyś km na przeguby to w golfie mi tak nie siadały a wtedy ze względu na wiek jeździłem dużo bardziej agresywnie.

 

Co może być przyczyną? Auto Fus twierdzi że wszystko sprawdzili i nic nie siadło poza a centrala BMW nie informuje ich aby był jakiś problem w takim przypadku poza przegubami i trzeba by go naprawić aby ich nie psuł na przyszłość.

 

Teraz jest ok bo jest gwarancja i jak tylko usłyszę stuk to lecę i naprawiają ale co będzie po gwarancji? Przedłużona gwarancja nei obejmuje stukania itp itd.

Jeśli znów mi padną to będę usiał wyjąc z kieszeni 15 000 zł a to oznacza że bardziej opłaca mi się sprzedać samochód i kupić drugi który może będzie dobry. Nie mam czasu na ciągłe naprawy, czas to pieniądz!

 

Może warto gdzieś je regenerować i jakoś wzmocnić? Tu nie chodzi o kasę - chodzi o czas, problem itp itd.

Liczyłem że skoro kupuje kolejne BMW (z wcześniejszego E60 byłem niezmiernie zadowolony) to będzie wszystko ok i pojeżdżę BEZ PROBLEMÓW te 5-6 lat.

 

Gdzie powinienem szukać przyczyny uszkodzenia tych przegubów?

Czy są jakieś firmy w Warszawie które regenerują i wzmacniają takie przeguby raz a dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden kolega z forum też narzeka na półosie w xDrive. Z tego co pamiętam to chyba wymieniał już 3 czy nawet 4x. Ale podobno po ostatnim razie jest już ok. Ponoć jakieś wadliwe były. Musiałbyś poszukać dokładnie w forum F10.

U mnie do tej pory nic takiego się nie działo, a już 3 lata auto ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

aaalexwarszawiak,

a jesteś pewien że BMWRepair nie obejmuje półosi?

 

Owszem przedłużona gwarancja nie obejmuje świstów powietrza związanych z uszczelkami, tudzież skrzypienia plastików wnętrza.

Ale stukanie półosi chyba nie można podciągać do tej kategorii - bo to nie jest tylko "niedogodność akustyczna", ale uszkodzenie mechaniczne... Do tego wpływające na bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czas pozbyć się tej marki (a mamy 2 BMW) bo to zakrawa o kpinę! Nawet zastępczaka nie dali...

W AUDI miałem przynajmniej zastępczy jak s-tronic siadł... (ale za to s-tronic siadał 4 razy i trzeba było się tego szmelcu pozbyć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to chyba nie najszczęśliwszy serwis wybrałeś... Ja o tym ASO słyszałem już wiele ciekawych opowieści...

U siebie (odpukać, a też mam 525xd) na razie nie miałem problemów z przegubami, ale przy okazji pytałem - Inchcape twierdzi, że stukanie przegubów jak najbardziej jest objęte gwarancją BMWRepair. Pod warunkiem, że to faktycznie stukają przeguby, a po drugie że są oryginalne i nie grzebał przy nich "Pan Henio"...

 

Tak jak piałem już wcześniej - BMW Repair obejmuje właściwie to samo co podstawowa gwarancja, za wyjątkiem zużycia podzespołów pojazdu związanych ze starzeniem się/przebiegiem, w szczególności:

- głośności (np. zmniejszenie komfortu poprzez wiatr, piski i grzechotanie)

- wytarcia, odbarwienia, odkształcenia tapicerki i innych elementów wnętrza

- korozji powierzchniowej takich elementów jak układ wydechowy, elementy zawieszenia, układu hamulcowego itp.

 

Natomiast wszelkie uszkodzenia mechaniczne (a do tego kwalifikują się stukające przeguby) są objęte przedłużoną gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"

A czy to była wymiana przy samym stukaniu czy coś więcej się stało? Mi powiedziano że stukania nie obejmuje.
"

 

Typowe odgłosy "grzechotania" przegubów. Były jeszcze niespecjalnie głośne.

W ASO pojeździli, nagrali i wymienili.

Na półosie chwilę czekałem, no ale to nie uniemożliwia jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie uwierzycie!

 

Odebrałem w ubiegłym tygodniu (4 dni temu może 5) samochód. Wymienili kompletne półosie przednie + łożyska w kołach.

Przejechałem 800 km

I ciężko w to uwierzyć ale ZNÓW STUKAJĄ PRZEGUBY, 4 razy już objawiła się choroba na nowych przegubach!

 

Co jest? 800 km to przecież nic na przeguby!!!!

 

Zastanawiam się nad zmianą samochodu na coś co będzie jeździć a nie stać w serwisie.

Niestety ciężko jest kupić coś bez jazdy dłuższej niż testowa bo to zakup w ciemno w sumie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kojarzę, że BMW ma jakiś problem przy F10tkach w tej materii, bo ponoć zmienili oprogramowanie do x-drive'ów, które w normalnych sytuacjach dołącza przedni napęd dopiero po ruszeniu samochodu, czyli gdy największe obciążenia dla napędu miną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę, że BMW ma jakiś problem przy F10tkach w tej materii, bo ponoć zmienili oprogramowanie do x-drive'ów, które w normalnych sytuacjach dołącza przedni napęd dopiero po ruszeniu samochodu, czyli gdy największe obciążenia dla napędu miną.

 

To poco jest 4x4 skoro nie działa? Przecież ruszanie to to co najbardziej liczy się w samochodzie osobowym z 4x4, inaczej jest to zbędny bajer który rzadko przydaje się przy pokonywaniu zakrętów bo ma≤o kto pokonuje zakręt na krawędzi przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu chodzi o ruszanie w warunkach dobrej przyczepności, gdzie przedni napęd nie jest potrzebny. Nie bronię BMW, bo to jest kpina, ale w ten sposób doraźnie rozwiązują problem jak widać. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mimo wszystko zgadzam się z kolegą mmw.

Kupując poprzednio SUV'a również wychodziłem z założenia, że będzie lepszy na dziury, krawężniki, itd.

 

O ile krawężniki tak (nie ma problemu z bezstresowym wjechaniem nawet na wysoki chodnik), o tyle z komfortem nie było wcale tak różowo...

Owszem szersze koła faktycznie lepiej maskują nierówności jezdni, jednak są jednocześnie większe a więc i cięższe, a tzw. masa nieresorowana nie poprawia komfortu.

 

Ogólnie SUV'y dla mnie mają jedną zaletę: większą przestrzeń wewnątrz i może ewentualnie wspomniana "bezstresowość krawężnikowa".

Jednak zachowanie w czasie jazdy, zwłaszcza na trasach i przy większych prędkościach oraz ogólnie pojmowana "radość z jazdy" (któraś firma ma chyba nawet takie motto :wink: ) spowodowały, że wróciłem do dużego kombi 4x4...

 

Dla mnie ideałem byłaby 5er w nieco podniesionej wersji - coś na wzór Audi Allroad... Dziwi mnie, że BMW nie ma tego w ofercie...

 

P.S.

Sorry za OT :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.