Skocz do zawartości

Akcja serwisowa dla aut z silnikiem N20 (serwo hamulcowe)


MoldCAD

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim zacząlem ten wątek przeszukałem forum - ostatnia wzmianka z września 2013, więc wygląda jakby nic się nie działo w temacie. Tymczasem problem jest (przypomnę: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=724600), i mój lokalny dealer zaprosił mnie na sprawdzenie, czy moje auto ma tę wadę. I tu właśnie zaczynają się moje wątpliwości; niie chce mi się klepać w klawiaturę więc pozwolcie, że wkleję co napisałem do dealera:

 

1. Czy BMW nie dysponuje numerami VIN pojazdów, których usterka faktycznie dotyczy? Wiadomo mi, że nie wszystkie wałki rozrządu (dolotowe) powodują ograniczone smarowanie pompy podciśnieniowej serwa hamulcowego, czy więc konieczne jest robienie tego „na raty”

2. Jeżeli jednak faktycznie sprawdzić to można tylko organoleptycznie (a nie po nr VIN), to czy nie mógłbym umówić się z Państwem jak już będziecie mieli zestaw naprawczy – tak, aby w razie potrzeby od razu dokonać wymiany (domyślam się części lub całego wałka oraz pompy serwa, która – jeżeli nie była dobrze smarowana – uległa przyspieszonemu zużyciu)?

3. Ogólnie chodzi mi o 2 rzeczy:

a. Zminimalizowanie czasu przestoju auta

b. Uniknięcie dwukrotnej rozbiórki głowicy (po każdym demontażu i ponownym montażu mogą pojawić się problemy – przecieki oleju itp.)

 

Czy ktoś na tym forum miał już tę akcję wykonaną, a przynajmniej rozpoczętą? Czy faktycznie trzeba rozbierać nowy (roczny) silnik, aby stwierdzić usterkę?!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że właśnie po numerze VIN wiedzą że problem dotyczy Twojego auta. Tzn zamontowano Ci podzespół/część z partii uznanej za wadliwą. Zwykle jest tak że nie każda sztuka z partii jest wadliwa i/lub nie każda powoduje takie same uszkodzenia i efekty w każdym aucie. Dlatego każde auta muszą obejrzeć i ocenić czy i w jakim stopniu problem dotyczy Ciebie. Zwykle też efekty mogą być uzależnione od wielu czynników zewnętrznych i eksploatacyjnych wiec bywają różne.

Nie stawiałbym oporu ASO gdyż jeśli auto jest na gwarancji to poddanie się takiej zorganizowanej akcji jest zawsze na Twoją korzyść. Poza stratą czasu oczywiście :mad2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W poniedziałek jadę do ASO i pozwole sobie zadać kilka pytań które ty zawarłeś w liście do dealera(też mnie to trochę zdeprymowało do marki słysząc że w zasadzie będzie to podwójna ingerencja)

Ps. Również dostałem zawiadomienie o tym samym problemie :mad2: i 2 jakiś pierdołach (konserwacje nie wiem czego i wymiana wężyka oprowadzającego wodę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj - jaką wodę? Skropliny z klimatyzacji może? Napisz proszę wszystko, co o tym wiesz, bo mam problem (wilgoć w aucie, a za znalezienie przyczyny każą sobie płacić; auto na gwarancji oczywiście). Będę Ci serdecznie zobowiązany.

 

PS. U mnnie się skończyło bez zdejmowania pokrywy zaworów i wymiany wałka, na szczęście. Życzę Ci tego samego - 2 godziny roboty a msz pewnosć, że serwo sobie nie pójdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wszystkiego się dowiem dokładnie i dam znać. Przyczyn zbierania się wilgoci może być wiele u mnie nigdzie nie widać miejsc w których by mogło się coś dziać ale akcja serwisowa to akcja. Ja mam F30 i mimo wszystko sa różnice konstrukcyjne niż f10 może w f30 gdzięś jest jakaś nieszczelność w "kanalizacji", ale jak pisałem dowiem się szczegółów i się podzielę co to jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc byłem i trochę się dowiedziałem - jeśli chodzi o wilgoć która się zbiera to będą udrażniać gdzieś przy module( miły pan nie był wstanie powiedzieć jakie to miejsce i jaki moduł) i jeśli zajdzie potrzeba - osuszenie tego miejsca "enigma" ale napewno nie chodzi o osuszacz klimy. Nastepnie zabezpieczenie antykorozyjne jakiegoś uchwytu w komorze silnika (oczywiście miejsce miłemu panu nieznane "enigma") i ten nieszczęsny wałek. Wałek został zamówiony (chyba wiedzą że jednak będzie do wymiany) i od razu będą oględziny i ewentualna wymiana .Na koniec wisienka na torcie auto idzie do przeglądu na 2 dni !!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem inżynierem, ale na logikę rzecz biorąc, tylko wymiana wałka rozwiąże ten problem. Wszystkie inne pomysły będą tylko czasowym, doraźnym rozwiązaniem.

Swoją drogą, to widzę że doradcy serwisowi niespecjalnie interesują się mechaniką. Najpewniej specjalizują się w wypisywaniu faktur i innych papierków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem inżynierem, ale na logikę rzecz biorąc, tylko wymiana wałka rozwiąże ten problem. Wszystkie inne pomysły będą tylko czasowym, doraźnym rozwiązaniem.

Swoją drogą, to widzę że doradcy serwisowi niespecjalnie interesują się mechaniką. Najpewniej specjalizują się w wypisywaniu faktur i innych papierków.

 

Polityka ASO jest prosta.....

- ma byc ladnie i bezplatna kawa

- dobry PR, mechanika sprawa drugorzedna

- Zlecenie serwisu i faktura to podstawa, kazda robota ma swojego platnika

 

Widze ze z czasem kazdy dochodzi do takich wnioskow co w ASO piszczy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bo ASO to warsztat jak każdy inny tylko że posiada autoryzację :) oczywiście dopóki jej nie zabiorą :duh:

W 3City osobiście wolę jechać do Bawaria Motors (stara Fota) do Gdyni niż do Zdunka do którego mam rzut beretem ale niestety zawiódł mnie :(

Trzeba tez pamiętać że ASO musi rygorystycznie przestrzegać procedur wyznaczonych przez BMW i nie wolno im stosować metod "obejściowych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj - jaką wodę? Skropliny z klimatyzacji może? Napisz proszę wszystko, co o tym wiesz, bo mam problem (wilgoć w aucie, a za znalezienie przyczyny każą sobie płacić; auto na gwarancji oczywiście). Będę Ci serdecznie zobowiązany.

 

Za znalezienie przyczyny wilgoci w aucie na gwarancji każą sobie płacić? :duh:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jaja sobie robisz :)

Przecież muszą Ci znaleźć przyczynę zawilgocenia bezpłatnie.

Jak parują reflektory to wymieniają lub osuszają na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z parującymi reflektorami też różnie bywa. Coraz częsciej można usłyszeć że TTTM /ten typ tak ma ;) :duh:

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Z parującymi reflektorami też różnie bywa. Coraz częsciej można usłyszeć że TTTM /ten typ tak ma ;) :duh:

 

 

Moj dealer powiedzial ze teraz maja 2 proby uszczelnienia, za trzecim razem wymieniaja reflektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z parującymi reflektorami też różnie bywa. Coraz częsciej można usłyszeć że TTTM /ten typ tak ma ;) :duh:

 

 

Moj dealer powiedzial ze teraz maja 2 proby uszczelnienia, za trzecim razem wymieniaja reflektor.

 

Możesz napisać jak oni to sprawdzają?

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Tzn jak sprawdzają ? Przyjezdzasz i mowisz ze paruje lampa, pierwszym razem suszą i wymieniają uszczelkę tej klapki na górze, jeśli dalej paruje to wyciągają lampę i coś tam jeszcze głębiej uszczelniają, jeśli dalej będzie parowała to wymieniają reflektor na nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.