Skocz do zawartości

Chcę kupić F10/11 porady,opinie, porównania.


Kirył

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam taką ofertę, we Warszawie jakaś firma padła i jest 10 po leasingowych BMW seria 5 2016 rok przebiegi do 100 000 max (dwu litrowe diesle, dobrze wyposażone), w cenie około 85 000 PLN brutto (i to z FV 23% a auto biorę na firmę), szczerze mówiąc nie rozważałem wcale zakupu BMW 5 ze względu na jej wysoką cenę, ale przyznam że taka oferta chyba brzmi całkiem dobrze, myślicie że przymierzając się do zakupu BMW 3 byłbym zadowolony z "piątki"? Jak tylko dostanę zdjęcia i konkretne info o wszystkich modelach podeślę, tymczasem dajcie znać na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW 5 w dieslu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po małej przerwie ;) Tak mnie pochłonęło szukanie auta, że nie było czasu na forum ;( Tak jak pisałem wcześniej szukam auta rodzinnego w trasy.

Pomiędzy nową Mazda 6, nowym Mondeo, Alfą Gulią rozważałem BMW F10 w sedanie. Generalanie to już odrzuciłem wszystkie te auta na rzecz BMW :mrgreen:

 

Do 150-160 tyś. można kupić bardzo fajnie wyposażoną F10 z salonu BMW ale wszystkie te auta mają silnik 2.0 a niektóre nawet 1.8 :mad2:

Nie wiem czy nie przesadzam ale stwierdziłem, że jest to lekka zbrodnia na tym aucie i powinien tam być silnik conajmniej 3.0...

Niestety 3L zaczynają się od 180 tyś na Allegro a od 220 tyś w ASO. Nie stać mnie na takie auto w chwili obecnej więc zaczałem zwracać uwagę na inne modele od BMW.

 

Mojej żonie bardzo podoba się BMW X3. Wiem, że nie ta klasa co F10 ale auto ma być w trasy dla mnie, żony, dziecka i kota ;) Chodzi o coś pojemnego i bezpiecznego.

Kiedy jednak byliśmy ostatnio w salonie BMW, sprzedawca pokazał nam F34 czyli serię 3 GT niestety również z silnikiem 2.0. Za to auto prawie nowe, mniej niż 20 tyś przebiegu.

 

Auto będzie głównie w trasy, jesli jeździmy razem to ja prowadzę ale i żona z dzieckiem sama też czasami tym będzie jeździć.

No i mam teraz dylemat i proszę o pomoc :roll:. Co będzie lepszym wyborem jeśli chodzi o stosunek cena <-> jakość?

 

- Super wyposarzona F10 z 20d lub 28i? Czy wydziwiam z tym silnikiem 3.0 w F10? Wszak 90% ludzi jeździ z 2.0 i żyją...

- X3 są tańsze niż F10 ale czytałem, że przy wyższych prędkościach w środku jest głośno i nawet 2.0d potrafi dużo spalić...

- F34 - ogólnie bardzo fajna bryka tylko obawiam się tego szumu z okien bez ramek...

Wiem, że trochę wydziwiam bo auto rekompensuje innymi rzeczami ale ten szum to pierwsza rzecz na jaką zwróciłem uwagę jadnąc 140+ a jechałem tym autem tylko raz i nie więcej niż 160 km/h.

 

Mam obawę, że wydam 160k na auto, z którego nie będę zadowolony, lub które będzie mnie nawet wku******. Auto w założeniu będzie conajmniej na 5 lat.

Doradździe coś please bo będzie to moje pierwsze BMW i piersze auto za tyle siana. Nie biorę tego na firmę tylko na siebie i za swoje więc chciałbym dobrze sporzytkować kasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w podobnej sytuacji w styczniu, po E90 rozważałem różne auta łącznie z Mazdą 6. Skończyło się na jazdach testowych w (tylko miasto):

 

- X3

- F10

- 3er sedan

 

wszystkie auta były z rocznika 2016

 

X3 - jest pojemne ale jeżeli lubisz sztywniejszą jazdę to nie będziesz zadowolony. Na plus zdecydowanie prześwit, który może się przydać jeżeli mieszkasz za miastem. Ja szukam teraz działki i są miejsca gdzie po prostu nie wjadę i generalnie zastanawiam się czy nie będzie trzeba auta wymienić gdybym wylądował gdzieś z dala od asfaltu :(

 

F30 - oczywiście czułem się u siebie, skok za E90 pre-lci do f30 lci jest ogromny. Rodzina 2+1, miejsca jest OK. Pewnie, że trzeba upychać i planować ale jestem zdania, że nie ma samochodu którego się nie zapcha. Więcej miejsca zachęca do zabieranie większej ilości gratów. Ciekaw jestem jak będzie jak będzie 2+2 ale zawsze można skrzynie na dach wrzucić :) Przy 120km/h zaczyna się robić dość głośno ale da się żyć.

 

F10 - Zdecydowanie większy luksus niż w f30. Nie wiem jaka jest różnica w szumie na autostradzie. Ogólnie auto sprawia wrażenie masywniejszego i zachęcało mnie do spokojnej jazdy i toczenia się.

 

Niestety, tak jak piszesz. Na F10 mnie nie było stać bo kosztowało około 220tyś, X3 200tyś, a za f30 175tyś. Cóż, może mniej miejsca, może mniej luksusu ale troche więcej kasy w kieszeni i agresywniejsze auto z pazurem. Nie wiem w jakim jesteś wieku ale ja podchodzę do tego tak: 5tka po 40stce... mam jeszcze 5.5 roku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka razy w poście, że auto ma być "w trasy"

 

Nie wiem co przez to rozumiesz? tak jak ja będziesz robił 6tyś/miesiąc czy 2 razy do roku wyjazd na Chorwację? Jeżeli to pierwsze to tylko piątkę bierz. Jeżeli to drugie, to już bez znaczenia na taką ilość wyjazdów, każde z nich się sprawdzi - no chyba, że dużo jeździsz na nartach - wtedy X3 :)

 

co do silnika, to najlepiej 530 lub 535, ale z drugiej strony jak będziesz robił duże przeloty (a nie jesteś nadto ambitny na drodze) to i 520 będzie OK :) (z tym, że wtedy bez xDrive)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka razy w poście, że auto ma być "w trasy"

 

Nie wiem co przez to rozumiesz? tak jak ja będziesz robił 6tyś/miesiąc czy 2 razy do roku wyjazd na Chorwację? Jeżeli to pierwsze to tylko piątkę bierz. Jeżeli to drugie, to już bez znaczenia na taką ilość wyjazdów, każde z nich się sprawdzi - no chyba, że dużo jeździsz na nartach - wtedy X3 :)

 

100% się zgadzam. Używam swojego do tras max 2h 1x miesiąc + miasto co weekend i nie ma problemu z komfortem.

 

co do silnika, to najlepiej 530 lub 535, ale z drugiej strony jak będziesz robił duże przeloty (a nie jesteś nadto ambitny na drodze) to i 520 będzie OK :) (z tym, że wtedy bez xDrive)

 

A co jest nie tak z xDrive w 20?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jest nie tak z xDrive w 20?

 

auto robi się za ciężkie (napęd waży swoje) - przy xDrive 525 jest OK :)

 

Podejrzewam, że w F10 faktycznie ma to większy znaczenie bo auto jest cięższe ale tutaj wchodzimy w kwestie kto czego oczekuje. Jeden chce zrywać asfalt, a drugi nie. Ja jestem w 3 kategorii, chcę zrywać asfalt ale w planach jest dom i nie było szans na 340i ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja nie oczekuję zrywania asfaltu, raczej komfortowego przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Dodatkowo oczekuję, by po zrobieniu 800km za kółkiem, mieć siły i ochotę pobawić się z dziećmi czy odpalić grilla.

 

Do powyższego 520D z RWD jest jak najbardziej wystarczające (nie mówiąc o spalaniu na poziome 6L/100km), ale niestety 520 z xDrive jest za mało elastyczne do komfortowej jazdy jak dla mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Super wyposarzona F10 z 20d lub 28i? Czy wydziwiam z tym silnikiem 3.0 w F10? Wszak 90% ludzi jeździ z 2.0 i żyją...

- X3 są tańsze niż F10 ale czytałem, że przy wyższych prędkościach w środku jest głośno i nawet 2.0d potrafi dużo spalić...

- F34 - ogólnie bardzo fajna bryka tylko obawiam się tego szumu z okien bez ramek...

 

F10 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, zastanawiam się nad kupnem F10 2.0 184 km z realnym przebiegiem 150-190 tyś km. Proszę podpowiedzcie jak te silnik się sprawują ? Są godne polecenia? Jakieś słabe punkty? Lepiej szukać 3.0?

jak 2.0 jednostki znoszą delikatnego chipsa? Niestety przy 138 stronach ciężko wyłuskać najważniejsze informację. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie znasz się, nie jesteś mechanikiem, to chyba najlepiej komuś taką pracę zlecić, ja zawsze kupując auto umawiam się w aso na sprawdzenie przed zakupem, wydasz parę stów więcej ale jak to mówią, kupujesz krowę to stać Cię na łańcuch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Do 150-160 tyś. można kupić bardzo fajnie wyposażoną F10 z salonu BMW ale wszystkie te auta mają silnik 2.0 a niektóre nawet 1.8 :mad2:

 

 

Mam obawę, że wydam 160k na auto, z którego nie będę zadowolony, lub które będzie mnie nawet wku******. Auto w założeniu będzie conajmniej na 5 lat.

Doradździe coś please bo będzie to moje pierwsze BMW i piersze auto za tyle siana. Nie biorę tego na firmę tylko na siebie i za swoje więc chciałbym dobrze sporzytkować kasę.

 

Nie wiem czy patrzyłeś na nową serie 5 G30, można kupić już za ok 170-180 tyś przez brokera. Nówka :) W takim przypadku nie warto myśleć o używkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów. Ostatnio zakupiłem BMW F10 z 2014 roku z przbiegiem 159tys. przebieg potwierdzony. Mam kilka wątpliwości co do silnika 520d 184km czy został on poprawiony po liftingu? Wiele złego się o nim naczytałem o padających rozrządach itp..W aucie do tej pory nie było nic poważnego naprawiane,tylko standardowa eksploatacja. Czy przy tym przebiegu mam szczególnie na coś zwrócić uwagę ?Czy tylko lać paliwo i się nie martwić. Wymieniać rozrząd czy czekać aż zacznie "dzwonić"?Z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam Dawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozrząd można sprawdzać, nawet ASO to robiło w 2016 roku, gdy mieli akcję serwisową. Zależnie od stwierdzonych nieprawidłowości nie robili nic lub wymieniali napinacz lub napinacz i górny łańcuch z prowadnicami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja nie oczekuję zrywania asfaltu, raczej komfortowego przemieszczenia się z punktu A do punktu B. Dodatkowo oczekuję, by po zrobieniu 800km za kółkiem, mieć siły i ochotę pobawić się z dziećmi czy odpalić grilla.

 

Do powyższego 520D z RWD jest jak najbardziej wystarczające (nie mówiąc o spalaniu na poziome 6L/100km), ale niestety 520 z xDrive jest za mało elastyczne do komfortowej jazdy jak dla mnie

 

To może pomyśl o 525xd. Według mnie w zupełności 218 kucy wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Mialem okazje poprowadzic 525D, 218km, automat. Moje zdanie- nie ma duzej roznicy w jezdzie w stosunku do 184km. To ten sam silnik. Mialem wczesniej 520d. Moje przejechalo 310 tys. km bez awarii, wiec z mojej perspektywy silnik jest OK. Ale przebieg byl pewny ( od nowosci). I podkreslam z MOJEJ perspektywy- 5 lat, dlugie trasy.

Aktualnie mam 535d, 313km. Silnik ok. Reszta tak sobie. Zdecydowanie tak sobie...

Pozdrawiam

Mario

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.