Skocz do zawartości

[seria 5] Automatyczna skrzynia biegów GM A5S390R - jej wady


MeWho

Rekomendowane odpowiedzi

Jedź, niech poprawiają. Ja po raz kolejny powtarzam, że skrzyń się nie remontuje tylko kupuje używaną. Jesteś kolejnym przypadkiem, w którym po remoncie nie jest tak jak trzeba. Teraz Ci zdrowia życzę przy egzekwowaniu usunięcia problemów.

 

używana też loteria bo może szarpać i problem gotowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 949
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam taki problem ze skrzynia, że jak jade równomiernie około 100km/h i okóło 2 tys obr to skrzynia czasami wariuje i mam wrażenie jakby nie wiedziała czy jeszcze jechać na 4 czy juz na 5. Zdarza sie również ze jak zjezdzam z gory to ma tak ze redukuje na wyższy bieg bo lekko szarpnięcia autem i obroty sie podnoszą i zaraz spowrotem wrzuca wyższy bieg, podczas dłuższego zjazdu potrafi to zrobić kilka razy jest to mocno irytujace. Zrobiłem adaptacje chwile było ok, ale potem spowrotem problem wrócił, mam wymieniony świeżo olej na ori Texaco wraz z filtrami i ostatnio zaktualizowalem soft na najnowszy, ale bez zmian. Moze ktoś przerobił taki problem i wie o co chodzi? :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosniak nie chcę Cię martwić ale ja miałem kiedyś taki problem ze skrzynia.

Okazało się, że były to oznaki umierającego sprzęgła i skończyło się remontem skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Siemanko.

Panowie mam mały problem.

 

BMW E39 530dAT 2001r

Skrzynia chodzi super, płynne redukcję i zmiany w górę. Nie przeciąga, nie szarpie. Działa elegancko. Nie wchodzi w tryb awaryjny.

 

Jednakże jadąc ze stala prędkością ok 100 kmh i lekko przyspieszają widać na obrotomierzu, że obroty lekko skaczą.

Gwałtownie zwalniajac z ok 120 kmh na 60 i potem jadąc bardzo delikatnie (przypuszczam, że na piątce) autem lekko poszarpuje. Gdy tylko dodam lekko gazu wskakuje niższy bieg i jest ok.

Test z 80 kmh do 60 kmh przechodzi ok, rozlacza zawór i wskakują obroty na jałowe.

Na diagnozie komouterowej wyskakuje w skrzyni "Monitorowanie biegu 5".

Generalnie mam wrażenie, że problem z obrotami jest tylko na 5-ce.

 

Dodam, że przejechałem z takimi objawami Chorwacje, zrobiłem ok 5 tys km i nic się nie pogarsza a na pewno nie jakoś wyczuwalnie dlatego mam pytanie czy to oby na pewno konwerter a nie np jakiś zawór?

 

Dziwi mnie po prostu, że z posypanym konwerterem przelatalem tyle km i nic się nie dzieje. Auto oddaje do mechanika za tydzień ale mam trase 800km i nie wiem czy jechać tym dlatego pytam czy to na pewno sprzęgło.

Będę wdzięczny za pomoc. Hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Posiadam X5 2003r 3.0i.

Skrzynia jak jest zimna po nocy, mam wrażenie że jest delikatne szarpnięcie 2 na 3, ale to przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu, jak gaz w podłodze to nie czuć nic.

Teraz myśle że to nie przy zmianie z 2 na 3 tylko po włożeniu 2 jest po chwili delikatne szarpnięcie, ale obrotomierz jest na tych samych obrotach. Czy to nie przypadkiem sprzęgło.

Olej w skrzyni wymieniony, stary oczywiście od nowości, przebieg 220tkm, na magnesie wszystko w normie, ale olej czarny, ale chyba to nie dziwne skoro auto już ma 13lat.

Skrzynia po przejechaniu około 5km działa idealnie.

 

Panowie, po wymianie oleju w skrzyni i przejechaniu około 300km skrzynia pracuje coraz lepiej, z każdym kilometrem jest tylko lepiej.

A wiec Ja polecam wymianę w skrzyni jeżeli tylko nie jest już za późno, zużytej skrzyni już olej nie naprawi a napewno nowy olej nie zaszkodzi jeżeli jest tylko dobrze wymieniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !

 

Jutro jadę oglądać x3 2004 3.0d, telefonicznie dowiedzialem sie ze skrzynia jest po kompletnym remoncie ( 3 lata temu )

Moje pytanie brzmi - przy jakich przebiegach owe skrzynie zaczynają sprawiać kłopoty ? Chciałbym oszacować jaki może być realny przebieg auta.

 

Dziękuję i pozdrawiam !

 

greenboy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WItam.

 

W moim e90 320d 2006r niestety kończy się skrzynia. Auto ma program na 195km i 450nm i chciałbym pójść odrobinę wyżej. I tutaj moje pytanie czy ktoś może przerabiał temat regeneracji i wzmacniania takiej skrzyni (gdzie to zrobić i jakie koszty) lub jej wymiany na coś mocniejszego np automat z e90 LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam

Moja skrzynia gm w BMW e46 3.0XD padła doszczętnie i teraz mam problem: gdy teraz będę chciał wymienić na używaną to na co mam patrzeć jak będę kupywał, które numery mają się zgadzać czyli wgl na to nie patrzeć i czy ewentualnie zadziałałoby wszystko gdybym kupił skrzynię tylko z napędem na tył i przerzucił reduktor 4x4 ze starej skrzyni ( takiej skrzyni xdrive nie mogę nigdzie znaleźć, a naprawa starej odpada)dlatego pomóżcie co mam dalej z tym robić czy opłaca się brać tą skrzynię z tylnym napędem czy to wypali czy trzeba odrazu z napędem xdrive i z takimi samymi numerami? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam jestem nowy na grupie, natomiast mam taki problem ze swoją E39 skrzynia po remoncie ale gdy odpuszczam np.przy 80km/h skrzynia ma wbity bieg ale gdy już zejdzie do 60km/h tak jakby rozpoznała bieg, gdy hamuje np pod skrzyżowaniem mam tez objaw dziwnego szarpnięcia i są niskie obroty natomiast gdy włączę klime silnik ma ciężej i wtedy ma większe obroty i nie ma szarpnięcia... Podpowie ktoś coś byłym wdzięczny jestem z opolskiego.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
Witam! Przeczytałem cały post i nigdzie nie znalazłem informacji czy po remoncie skrzyni automatycznej robi się adaptację? Jak tak to jak powinna wyglądać prawidłowo. I czym to zrobić?

 

Adaptacje robi się nawet po wymianie płynu w skrzyni.

Adaptacje robi sie nawet po zmianie właściciela samochodu.

A5s390R przez 10 lat nigdy sie nie zepsuła, ponoć się nie psuje.... śmiem twierdzić ze tak jest, jedynie konwerter niedomagał co kwitował szarpaniem podczas przyspieszania. Żółtodziób (ja) rozebrał skrzynie (pierwszy raz) na części pierwsze: pompa ciśnienia, tarczki, kosze. Złożyłem i działa. Nie bać się. Jedynie konwerter nie domagał po zwiększeniu mocy na 550Nm, bo regeneracji konwertera skrzynia dalej działała. Śmiem twierdzić że jest niezniszczalna a jej jedyny słaby punkt to konwerter.

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.