Skocz do zawartości

golab1972

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X1 18d 2010

Osiągnięcia golab1972

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki, dodatkowo pojawia się błąd 4933 i ten jak szukałem dotyczy EGR. Ale jak rozumiem przyczyną wszystkiego może być wtryskiwacz i od tego trzeba zacząć. Pytanie mam, aby sprawdzić wtryskiwacze należy je chyba wymontować i dać do sprawdzenia na maszynie, czy tak? Wydaję mi się że na aucie nie da się określić który jest wadliwy, proszę potwierdźcie czy tak jest. Dodatkowo już myśląc o ewentualnej naprawie, czy regeneracja wtrysków jest rozwiązaniem godnym polecenia? Z tego co wiem to w aucie moim są wtryski starszego typu, które daje się regenerować. Nie mam wtrysków piezoelektrycznych, tak powiedział mechanik, z którymi ewentualna regeneracja jest problematyczna. Pozdrawiam Piotr
  2. Cześć, no u mnie zadziałał program, zakupiłem interface diagnostyczny iCar (działa bez problemu) jednak obawiam się że wstępna diagnoza serwisu że DPF jest do wymiany w niedługim czasie może ma jakieś podstawy :(. Mam nadzieję jednak że uda mi się z pomocą Waszą jakoś go reanimować :). Na początku aplikacja pokazywała Popiołu ok. 53g a Sadzxy ok 30g. Załączyłem procedurę wypalania i udało się ja przeprowadzić do końca (tzn. program zam zmienił status z aktywnej procedury "1" na nieaktywną "0"). Ilość popiołu bez zmian a sadzy ubyło prawie do 0. Niestety w między czasie kilka razy komputer wyrzucał jakieś błędy (zorientowałem się bo powodowały zakłócenia w procedurze wypalania, powodując dziwne wskazania różnych parametrów). Po wykasowaniu błędów wszystko wracało do normy. Zastanawiające jest jednak to że po zakończeniu procedury (rozpoczętej po ręcznym wymuszeniu w programie) zaczęło w trakcie jazdy bardzo szybko przybywać sadzy (mimo że jazda cały czas był a w podobnych warunkach) i po osiągnięciu wartości ok 30g popiołu samochód sam dał sygnał (tak wnioskuję) aby rozpocząć procedurę. Program wskazał to poprzez zmianę w pozycji Reg.aktywna na 1. Na początku zrobiłem pomiary ciśnienia (być może trochę nieudolnie bo to moje pierwsze próby a ponieważ nie wiem jak wstawić screenshooty coś mi sie nie udaję to poniżej podaję parametry z próby: Ciś. wsteczne 27,97 hPa Obroty 782.5 rpm 776rpm 27hPa 1908rpm 27hPa 2853rpm 54hPa 3789rpm 112hPa Następnie poniżej parametry pod koniec procesu wypalania: Tem. 97 Temp. spalin 367 Popiół 52.86g Sadza 0.31g Dalej kolejno pomiary ciśnień po wypalaniu: Ciś. wsteczne -8.01 hPa Obroty 781 rpm 778rpm 0hPa 1855rpm 3hPa 2923rpm 55hPa 3623rpm 70hPa Błędy jakie się pojawiły to m.in. 497D, 4B10, Laufruheregler. Wydaję mi się jednak że było jeszcze kilka innych niż te ale nie zapisałem wszystkich zrzutów ekranów. Będę się starał uzupełnić informację jak się pojawią znowu. Zastanawia mnie czy mój DPF może być tak zapchany że auto próbuję kilka razy pod rząd czyścić DPF? Dajcie znać czy to jakoś można zinterpretować na bazie mojego opisu. Pozdrawiam Piotr
  3. Cześć, Jestem posiadaczem BMW X1 18d i właśnie odebrałem auto z serwisu z przykrą informacją, że będę musiał w najbliższym czasie wymienić DPF :(. Ponoć jest na granicy zapełnienia i jak stwierdzono nie uda się go reanimować :(. Koszty jakie mi powiedziano zmusiły mnie do przeszukania zasobów internetu. Postanowiłem że jeśli jest jakaś szansa na uratowanie tego DPF to spróbuję. Wymieniono mi jakiś czujnik (chyba ciśnienia) który wcześniej źle wskazywał wartości przez co ponoć nie następowało wypalanie DPF i to jest przyczyną jego zapełnienia. Pytanie czy jest szansa wg Ciebie na wykonanie samodzielnie tej procedury wypalania przeze mnie stosując Twój program, czy wymaga to jakiejś zaawansowanej znajomości programowania, mechaniki itp., tzn. mam na myśli tutaj czy poprzez nieumiejętne wykorzystanie tego programu mogę zepsuć coś co narazi mnie na jeszcze większe koszta? Jeśli jednak osoba o raczej technicznych umiejętnościach (za którą się uważam :) ) jest w stanie sobie poradzić to rozważam zakupienie kabla (pisałeś o kablu od Viakena) i użycie Twojego programu. Rozumiem, że aby to wykonać potrzebuję wersję pro (na razie ściągnąłem Lite) i przeglądając interfejs (na razie bez podłączenia do auta bo nie zakupiłem jeszcze kabla) widziałem że są tam parametry typu popiół i sadza więc jak rozumiem w podstawowej wersji dowiem się jak zapełniony jest mój DPF. Być może mając informację o ilościach popiołu i sadzy będziesz w stanie doradzić czy warto próbować wypalanie, z użyciem pełnej wersji programu. Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i opinie. Swoją drogą pytałeś o opinię, więc i moja "cegiełka" generalnie program (interface) wygląda bardzo prosto, jednak być może warto podać parametry referencyjne (coś na wzór jak wykonuje się badania krwi i w nawiasie obok zmierzonych wartości podawane są wartości dopuszczalne). Być może program mógłby również podawać te wartości w postaci procentowej (np. procent zapełnienia DPF). Ale generalnie to gratulacje, program, "lekki" i wygląda na prosty w obsłudze nawet dla laików. Pozdrawiam Piotr Dołębski
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.