Skocz do zawartości

Jabo

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2000

Osiągnięcia Jabo

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Jakaś masakra! No nic, będę szukał używki.
  2. Słuchajcie, mam problem. Otóż po ostatniej wymianie 2 czujników (używane, oryginalne) w listwie z tyłu system działał ok. 3 tygodni i padł jeden skrajny czujnik. Jeździłem tak, aż do teraz, bo stwierdziłem, że jednak może by go przywrócić do życia :) W związku z tym, że oryginał też mi krótko pochodził - zamówiłem 1 zamiennik za 35 zł z allegro. Wymieniłem go przed chwilą. Po włączeniu wstecznego nie ma już długiego odgłosu awarii systemu PDC, wszystkie czujniki "cykają" po przystawieniu palca, ale w środku z głośników przed przeszkodą nie wydobywa się odgłos (obojętnie na którym czujniku). Co może być przyczyną?
  3. Ok, pojeżdżę trochę i zobaczymy. Właśnie cholera nie mogę sobie przypomnieć, czy tak miałem przed zmianą oleju (w takim sensie, że nie zwracałem uwagi). Czy oprócz tego sławnego zaworka może być inna przyczyna? Może to być powiązane z wczorajszą wymianą oleju?
  4. Cześć! Wczoraj zmieniałem olej (Motul 5w30, filtr MANN) i zwróciłem uwagę na to, że po odpaleniu czerwona kontrolka oleju pali się przez 2-3 sekundy, potem gaśnie. Następnie zapala się żółta na jakiś czas, potem gaśnie. O ile żółta jest niegroźna i zapala mi się już po odpaleniu od paru lat, to nie pamiętam (nie zwracałem uwagi), czy ta czerwona zapalała mi się przez zmianą oleju. Poczytałem, że to mogą być zaworki w podstawie filtra oleju. Pytanie, czy jeżdżenie w takim wypadku jest bezpieczne?
  5. I to są te same w nowszych E90 jak i F30? PS. Jest jakiś problem (oprócz rozrządu) z tymi motorami?
  6. Czyli ten 2 litrowy (163KM) jest warty uwagi? Z dwulitrówek to najlepszy wybór?
  7. A jak to jest z tymi dieslami w E90? Bo bardzo dużo złego się czyta w internecie. 3 litrowe "najbezpieczniejsze", a któryś z 2 litrowych jest wart zainteresowania?
  8. Ale nic nie widać podejrzanego? Mnie się jednak wydaje cały czas, że to tanio jak na 2012 rok. Do tego jest całkiem niezłe wyposażenie. Ceny wcześniejsze - 44900, potem 41900 - teraz tak jak widać: 39900. Bardzo szybko idzie w dół, co też zastanawiające.
  9. Pytanie - gdzie jest haczyk? Coś tanio jak na 2012 rok, taki mały przebieg, wyposażenie. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2012r-163km-ed-navi-sport-pakiet-polskora-keyless-webasto-ID6zjd0j.html#7325df9b90 I jeszcze pytanie - jaki silnik diesla najlepszy dla E90/E91?
  10. Jabo

    Dolnośląskie

    Szukam dobrego serwisu, który zajmuje się kompleksowo ksenonami. Spaliła mi się dzisiaj żarówka i nie dzieję się ponoć tam dobrze. Potrzebuję zrobić przegląd, popoprawiać co trzeba, sprawdzić i poprawić szczelność, no kompleks - żeby sprawdzili i dobrze poprawili w rozsądnych pieniądzach. Wrocław, albo najbliższa okolica.
  11. Ja w sumie nie wiem, bo auto mam naprawdę krótko i właśnie staram się powoli likwidować lekkie defekty :) Ale tutaj jest pomocna strona: http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl Proszę o to samo. Jak się wyjaśni co powoduje stuk - proszę o informację :)
  12. Witam! Od jakiegoś czasu mam 320d z 2000 roku. W związku z tym, że nie jest to najnowsze auto - powoli staram się eliminować "bolączki". Najcięższa z nich (co z resztą sprawia, że zawiodłem się na tym aucie) jest korozja w newralgicznych punktach. Ale nie o tym jest ten temat. Chodzi o to, że gdy autko wejdzie na wysokie obroty przy ruszaniu (na pierwszym biegu), a potem szybko wciśnie się sprzęgło słychać stuk (wydaje mi się, że z tyłu). Starałem się wysłuchać, czy występuje to na innych biegach, ale do tej pory nic innego nie wykryłem. Występuję na wysokich obrotach, na jedynce - i to nie zawsze. Jednak jest to denerwujące. Gdzie powinienem szukać przyczyny tego stanu rzeczy? Przekopałem fora i faworytami są: - elastyczny łącznik wału (dosyć prosty w wymianie, jak da się przeczytać), - podpora wału (trochę droższa i cięższa w wymianie). Często usterka ta wiązana jest ze stukami w zawieszeniu, ale wydaje mi się, że u mnie jest z tym akurat bardzo dobrze. Dodam, że zawieszenie jest w porządku, bo podczas 'normalnej' jazdy, nawet po nierównościach nic nie puka i nie stuka. Czy ew. może być coś jeszcze? Niektórzy straszą, że sprzęgło, ale coś mi się nie chce wierzyć. Ze sprzęgłem może mieć związek delikatny odgłos przy włączaniu biegu, czyż nie? Bo to też podsłyszałem. Gdy auto stoi, ew. ledwo się toczy i włącza się bieg to słychać bardzo delikatny odgłos - chyba, że jest to normalne?
  13. Aaa, no tak, patrzę teraz na zdjęcie filtru i widzę, że jest inaczej niż w mojej Astrze G :) No nic, to nie zobaczę jaki mam filtr.
  14. Okazało się, że mam zalany Mobil 5W30 - więc jest ok. Pojeżdżę i wymienię zgodnie z ilością przejechanych kilometrów. Nie wiem jaki jest założony filtr, ale postaram się to sprawdzić jak podniosę (przy zmianie kół).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.