Skocz do zawartości

wisnialmk

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320i 98 w sedanie ;)
  • Lokalizacja
    Teresin

Osiągnięcia wisnialmk

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dobrze pamiętasz, że w simensie te czujniki działają ze sobą lub pojedynczo natomiast nigdy w takim przypadku nie próbowałem go(wału) zupełnie odłączać więc komputer może myśli, że jednak jest sprawny i zczytuję błędne info zamiast przeskoczyć na dane z czujnika wałką rozrządu (daleko wybiegam myślami). Jeśli chodzi o iskrę to była jedna sytuacja kiedy auto nie chciało po nocy zapalić i nie było iskry natotomiast to była jedna sytuacja na 10 testowych. W każdym innym przypadku iskra jest, paliwo najprawdopodobniej też bo czuć w powietrzu i zalewa silnik natomiast nie wiem jakie jest cisnienie bo szczerze nawet nie mam jak tego sprawdzić. Jeśli chodzi o powietrze to ciężko to chyba sprawdzić ale nawet na tych moich filmikach słychać, że silnik próbuję odpalić natomiast wygląda to tak jakby nie miał na to siły... We wtorek jade na kompa i sprawdzę przy okazji kompresję rano jak nie będzie chciała palić bo obawiam się, że tu może być problem tylko co by miała wspólnego temperatura skoro jak zaparkuję w ciepłym garażu na nastepny dzien odpala bez zająknięcia.
  2. Cześć, pierwszy post już w ramach 'desperacji' ale mam nadzieję, że ktoś miał podobny problem. Pacjent to e36 ori bez swap-u M50B20 1994 rok qp. Sterownik simens ms40.1. Auto do niedawna nie chciało w ogóle pracować, słaby dół, wypadnie zapłonu itp. Zostawiłem je na tydzien pod domem wyjeżdżając na wakacje i po powrocie autko nie chciało zapalić. W końcu po kilku próbach kręcenia rozrusznikiem jakoś załapało. Uznałem, że to nic nadzwyczajnego w końcu stała tydzień nieodpalana. Problem zrobił się uciążliwy bo od tego czasu auto codziennie rano (jak ostygnie do zera) nie chce zapalić. Po prostu nie ma mowy. Rozrusznik kręci idealnie, nie słabnie (akumulator jest w dobrym stanie). Wystarczy auto wepchnąć do garażu na 2 godziny i problem znika, auto zapala od strzała. Naprawy zacząłem od nowego vanosa (regeneracja), przy okazji wymieniony napinacz łańcuszka ( 6 miesiecy temu przeszła remont głowicy z nowymi zaworkami, prowadnicami, uszczelkami itp) oraz wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na ori aso. Na komputerze wyskoczyły dwa błędy: - czujnik położenia wałka rozrządu - sonda lambda Wymieniłem czujnik na nowy z ASO, auto odzyskało moc i jeździ super ale niestety dalej nie odpala po tym jak ostygnie do zera. Sondy póki co nie wymieniałem bo jest sporo opinii, że po wymianie czujnika błąd powinien zniknąć. We wtorek spowrotem jade na kompa i tym razem zanim mechanior wykasuje błędy porobie sobie zdjęcia kodów bo wydaje mi się, że w pamięci był czujnik położenia wału. Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem? Czujnik położenia wału jest odpowiedzialny za odpalanie ale jest opcja, że nie działa jak zmarznie? Problem był jak temperatury w nocy były również +5/10 a nie tak jak teraz na minusie. Próbówałem również w tej sytuacji odpinać czujnik temperatury ale niestety bez rezulatatu. Na filmikach słychać / widać jak wygląda sprawa. Ktoś ma jakieś pomysły? Zdarzyła mi się też taka sytuacja jak tutaj w filmiku poniżej, że w ogóle nie było reakcji ze strony silnika ale po wepchnięciu do garażu i odstaniu paru godzin zapaliła bez problemu. Rozwiązaniem problemu był czujnik położenia wału więc może i u mnie jest do wymiany mimo iż po nagrzaniu nie ma z nim problemu? Wcześniej podejrzewałem ECU i też został wymieniony na taki o identycznych oznaczeniach. Auto bez immobiliesera więc to odpada. Jest też gaz STAGA, który jest aktualnie od ostatniej adaptacji (2tyg) wyłączony zupełnie z odpiętym bezpiecznikiem. Gdy nie zapalała jak gaz jeszcze był podpięty próbowałem odplić na LPG bo podejrzewałem pompę paliwa. Wtedy na LPG sytuacja wyglądała ideantycznie i też nie chciała palić. Rozkładam ręce bo zabawa w kotka i myszkę robi się tak kosztowna, że strach kupować następne części Przepraszam jeżeli post jest chaotycznie napisany ale już powoli mam dość. Za pomoc stawiam krawe piwa :)
  3. Dzikęki za odpowiedz, jutro jadę na ustawienei zbieżności, od razu sprawdzą wszystko i zobaczymy. Jak tylko będę coś wiedział dam znać. Tuleji dyfra nie wymieniałem bo tego nie wymagała :D
  4. Cześć, Niedawno Prosiłem was o pomoc przy podobnym problemie, a mianowicie wymianie dyfra w mojej e46 320i z 98r Link do tematu: viewtopic.php?f=69&t=260420 Po wymianie, wydawało się że wszystko jest ok, jedynie do wymiany zostały przeguby. Dzisiaj jadąc problem wystąpił ponownie już z założonym dyfrem :shock: , nie chce mi się wierzyć że to znowu to samo. Akualnie jest tak iż przy mocniejszym przyspieszaniu przy wrzucaniu pierwszych trzech biegów tył auta poprostu pływa raz w lewo raz w prawo. Jak to użytkownicy w innych tematach opisali czuję się jak na łodzi. Przejrzałem inne wpisy dotyczące tego tematu ale żaden nie porusza sytuacji w której takie pływanie występuje tylko przy przyspieszaniu. Samochód prowadzi się dobrze może minimalnie mniej stabilnie. Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi, jeśli macie pomysly i polecacie kogoś kto może to zdiagnozować w Warszawie to proszę o kontakt. Z góry dziękuję i pozdrawiam :D
  5. Dzięki za odpowiedzi. Już wyjaśniam. Dzisiaj pojechałem dodatkowo na przegląd po waszych odpowiedziach żeby sprawdzić czy coś jeszcze tam nie poleciało. Wszystko jest w porządku, tuleje ok, z tym problemu nie ma, dziwili sie ze w takim spoko stanie, geometria też się zgadza. :) Problem jest z dyfrem, wał ma luz tak jak pisaliście. Jeśli pokręcę nim ręką widać jest że są luzy, stąd to stuknięcie jak zmieniam bieg, ale to już wiedziałem. To co jeszcze widać to to że jak ruszam wałem to w samym dyferencjale musi być coś nie tak, widać że na zablokowanych kołach jak ruszam wałem, jeden przegub łapie wczesniej niż drugi. I stąd jest to uczucie przy zapięciu następnego biegu przy wysokich obrotach. Na wyjściu z dyfra po jednej stronie jest większy luz niż po drugiej. I właśnie o to mi chodziło mówiąc że koła nie równo ciągną, po prostu jeden z mniejszym luzem załapuje szybciej. co powoduje w pierwszej chwili takie uczucie. Jak jeżdżę wolno czy rozpędzam się spokojnie takiego uczucia nie ma. To nie wina mechanika tylko ja prawdopodobnie niejednoznacznie diagnozę opisałem ;) A jak dyfer działa wiem, i do czego służy również, studia mnie na takie niespodzianki przygotowały :) Cały mechanizm mam za 400zł, a widać że ten który mam był już rozbierany. Wymienię i nie powinno być problemu. Pozdrawiam :)
  6. Dzięki, mam w swoim jednak 4.10 i chciałbym przy nim pozostać ;) i taki już znalazłem, w sobotę będzie zmieniony. Na przyszłość do tego auta pasuje: Dyfer o numerze: 33 10 7 500 713. Gdyby ktoś potrzebował kiedyś takiej informacji :)
  7. Tak, wymiane bede robil razem z mechanikiem, z prostego powodu, chce sie nauczyc ;) Czekam teraz na czesci, jak Juz wszystko znajdę, opisze to tu w temacie, może kiedyś komuś się przyda :)
  8. Dzięki o tym akurat wiem i szukam zbliżonego do oryginalnego 3.45 ;)
  9. Bardzo dziękuję za odpowiedz :) Niestety w linkowanym temacie, wygasl hosting zdjec. Znazlem inny ale wymiany nie bede robil Sam a z mechanikiem. Jeszcze jedno pytanie czy dyfry od niektorych innych modeli mają takie same mocowania i mogę jakiś zamontować? Przy okazji wymiany dyferencjalu co jeszcze warto wymienić (akurat dobrze zrobić przy tej operacji :) )? Dzieki, pozdrawiam :D
  10. Cześć Miesiąc temu kupiłem swoją pierwszą e46 320i z 98 z M52TU. Auto zachowane w naprawdę dobrym stanie, z silnikiem bez zarzutu. Dwa dni temu wymieniłem oleje w manualnej skrzyni i w dyfrze na nowe wg. zaleceń itd. Przebieg teoretycznie 202tys i w sumie na +/- tyle wszystko wygląda. Przechodząc do sedna sprawy. W aucie działy się dwie rzeczy, jedna z nich to pojedynczy stuk przy wrzuceniu pierwszego i drugiego biegu. Ale to zostało w tylu miejscach na forum opisane że nie o to pytam, piszę jedynie dlatego iż może mieć to znaczenie :) . Wracając dzisiaj do domu zauważyłem dziwne zachowanie auta przy szybszym przyspieszaniu i wrzucaniu biegów. Przy ponad 4tys obrotów gdy zmieniam bieg na prostej drodze czuję lekki ale wyraźny ruch tyłu auta na prawą stronę. Wcześniej zdarzyło to się może ze 2 razy, ale ruch był wtedy na tyle niewielki że sprawę zbagatelizowałem. Problem nie występuje jeśli jadę spokojnie. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem prosto do mechanika. Po testowej rundzie usłyszałem wyrok iż mam uszkodzony i kwalifikujący się do wymiany mechanizm różnicowy jako że koła nierówno ciągną przy przyspieszaniu :|. Dodam tylko że olej zlany z dyferencjału był czarny, co już powinno było czerwoną lampką. Czas na pytania: 1. Z waszej strony chciałbym dowiedzieć się czy opisane objawy wskazują na taką diagnozę? 2. Jako że niestety na dyfer z ASO mnie nie stać a cenę to chyba wywróżyli z fusów (6143zł po rabacie :shock: ), chciałbym kupić używany. Czy moglibyście pomóc mi dobrać odpowiedni? 3. Kupując używany dyferencjał na co zwrócić uwagę oprócz przełożenia, i oczywiście mocowań i wielkości :wink:? 4. Od jakich modeli mógłbym ewentualnie ten mechanizm zamontować? Pozdrawiam i z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi i podpowiedzi :D . PS.Szukałem tematu dotyczącego E46 z tym silnikiem i wymiany dyfra jednak bezskutecznie :( .
  11. Przez telefon dowiedziałem się tylko że napisane tak bo auto od kolegi pracującego w niemczech. Czy jest tutaj może ktoś z okolic? Widziałem że w Starogardzie jest forum BMW ale chyba już nie funkcjonuje, może ktoś z was udziela się również tutaj i coś wie?
  12. Witam Czy ktokolwiek widział albo oglądał to auto? http://olx.pl/oferta/bmw-e46-coupe-320ci-m52-brc-full-opcja-100-oryginal-CID5-ID7z3lZ.html#810ad1a030 Proszę o ocenę :D Rozkodowany VIN: Daten für die Fahrgestellnummer: WBABM11050JK07198 Modellbezeichnung: 320CI Ausführung: Europa Typschlüssel: BM11 E-Code: E46 (2) Karosserie: Coupé Lenkung: links Türen: 2 Motor: M52/TU - 2,00l (110kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: manuell Außenfarbe: Topasblau Metallic (364) Innenraum: Stoff Flachgewebe Leinen/anthrazit (E4AT) Produktionsdatum: 13.01.2000 Werk: Regensburg Code Serienausstattung Standard Equipment S226A Sportliche Fahrwerksabstimmung Sports suspension settings S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S550A Bordcomputer On-board computer S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment Code Sonderausstattung Optional Equipment S256A Sport-/MFL-Lenkrad/Geschw.Regelung Sport/MF steering wheel/cruise control S290A BMW LM Rad Sternspeiche 44 BMW light-alloy wheel star spokes 44 S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S481A Sportsitz Sports seat S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43) S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite S785A Blinkleuchten weiss White direction indicator lights L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German == Decoded using http://www.decodervin.pl == Dokumenty wszystkie łącznie z gazem są. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.