Wszystkie opisy i tutoriale wskazują że kodowanie zmieniarki powinno być proste. 1. Uruchamiam NCSa 2. Ładuje profil (Expertenmodus (OFFEN)) 3. Wciskam F1 (FG/ZCS/FA) 4. Wciskam F3 (ZCS/FA j. ECU) 5. Wybieram typ nadwozia (E60) 6. Wybieram ECU (CAS) 7. Enter VO/FA --> tutaj usuwam $694 przygotowanie pod zmieniarke i dodaje $672 zmieniarka. 8. Wciskam F6 (Back) 9. Wciskam F4 (Process ECU) --> wybieram CAS --> Enter SGET data (tutaj 4 linijki nic nie zmieniam, zakładam że NCS sam odczyta info z ECU,) 10. Wciskam F2 (Change job) --> FA_WRITE --> OK 11. Wciskam F3 (Execute job) --> Job ended. 12. Zamykam NCSa. Powtarzam wszystko tylko wybieram LMA zamiast CAS. Teoretycznie zmieniłem VO samochodu i teoretycznie to powinno wystarczyć. Zamykam auto i zostawiam na godzinę, a po obudzeniu ECU odczytuje wartości z VO i aktywuje moduły, dobrze myślę? Można też (a raczej powinno?) zakodować moduł MASK (bo nie mam navi) Procedura 1 do 6 taka sama 7. Wciskam F6 (Back) 8. Wciskam F4 (Process ECU) --> wybieram MASK --> Enter SGET data (tutaj 4 linijki nic nie zmieniam, zakładam że NCS sam odczyta info z ECU,) 9. Wciskam F4 (Reading ECU) --> coding active I tutaj wywala błąd z pierwszego postu - COAPI-2020 - brak komunikacji z modułem. jak w punkcie 8 zmienię jedną wartość CABD NAME - A_E65.MMI.IPO na A_E65.MMC.IPO to zakończy odczyt o zapisze 9kb plik FSW_PSW.TRC w folderze Work. Jak tam poszukam CDC to jest active. Zapisuje plik z rozszerzeniem .MAN Odpalam NCSa, punkty 1 do 8 te same, tym razem zmieniam job name na SG_CODIEREN --> F3(Execute job) --> coding active --> coding ended i w tym momencie radio sie resetuje. Po tym wszystkim powinienem miec widoczną zmieniarkę, nawet jak nic nie jest podłączone powinno być na szaro, a u mnie NIC. Jak wejde w ukryte menu iDrive to w ustawieniach jest CDC FALSE. http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/IMG_1563_zpsaknpjbse.jpg Jakieś sugestie?