Skocz do zawartości

jafazor

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 525d LCI 2008
  • Lokalizacja
    Luton, UK

Osiągnięcia jafazor

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. W schowku masz taką zaślepkę http://i.imgur.com/8lzEg8S.jpg Tam powinna być wtyczka MOST. Podpinasz do niej światłowody które były w zestawie z DENSION (to te pomarańczowe) i przeciągasz je do miejsca gdzie masz Gateway http://i.imgur.com/qdyKcx7.jpg Na oryginalnej pętli od od zmieniarki zostawiłem łącznik ten co był http://i.imgur.com/pqWGaCf.jpg Zasilanie wziąłem z przewodów prądowych od zmieniarki (miałem fabryczne przygotowanie pod zmieniarkę) a kodowanie zmieniarki i telefonu zrobiłem tym czymś. http://i.imgur.com/WLa765o.jpg
  2. Udało się, działa. Ale... Nie zrobiłem tego przy użyciu kompa i kabla. Na stronie DENSION znalazłem coś takiego. Nie jest to tanie, ale mniej więcej tyle bym zapłacił za kodowanie w lokalnym warsztacie przy użyciu Autologic. U mnie ten Gateway enabler for BMW zadziałał od razu. Po podłączeniu mrugało chyba za 3-4 sekundy MASK się zresetował i pojawiła się zmieniarka CD i telefon w i-Drive. Nie było nic aktywne od razu (opcje podświetlone były na szaro) mimo że dension był podłączony i światełko w światłowodzie było dobrze skierowane. Wyczytałem na innych forach żeby sprawdzić port diagnostyczny MOST w schowku. Zapętliłem więc światłowód od zmieniarki i wpiąłem densiona do tego portu. Teraz wszystko działa, choć nie tak jak to sobie wyobrażałem. Dzięki temsky740 za pomoc.
  3. Wszystkie opisy i tutoriale wskazują że kodowanie zmieniarki powinno być proste. 1. Uruchamiam NCSa 2. Ładuje profil (Expertenmodus (OFFEN)) 3. Wciskam F1 (FG/ZCS/FA) 4. Wciskam F3 (ZCS/FA j. ECU) 5. Wybieram typ nadwozia (E60) 6. Wybieram ECU (CAS) 7. Enter VO/FA --> tutaj usuwam $694 przygotowanie pod zmieniarke i dodaje $672 zmieniarka. 8. Wciskam F6 (Back) 9. Wciskam F4 (Process ECU) --> wybieram CAS --> Enter SGET data (tutaj 4 linijki nic nie zmieniam, zakładam że NCS sam odczyta info z ECU,) 10. Wciskam F2 (Change job) --> FA_WRITE --> OK 11. Wciskam F3 (Execute job) --> Job ended. 12. Zamykam NCSa. Powtarzam wszystko tylko wybieram LMA zamiast CAS. Teoretycznie zmieniłem VO samochodu i teoretycznie to powinno wystarczyć. Zamykam auto i zostawiam na godzinę, a po obudzeniu ECU odczytuje wartości z VO i aktywuje moduły, dobrze myślę? Można też (a raczej powinno?) zakodować moduł MASK (bo nie mam navi) Procedura 1 do 6 taka sama 7. Wciskam F6 (Back) 8. Wciskam F4 (Process ECU) --> wybieram MASK --> Enter SGET data (tutaj 4 linijki nic nie zmieniam, zakładam że NCS sam odczyta info z ECU,) 9. Wciskam F4 (Reading ECU) --> coding active I tutaj wywala błąd z pierwszego postu - COAPI-2020 - brak komunikacji z modułem. jak w punkcie 8 zmienię jedną wartość CABD NAME - A_E65.MMI.IPO na A_E65.MMC.IPO to zakończy odczyt o zapisze 9kb plik FSW_PSW.TRC w folderze Work. Jak tam poszukam CDC to jest active. Zapisuje plik z rozszerzeniem .MAN Odpalam NCSa, punkty 1 do 8 te same, tym razem zmieniam job name na SG_CODIEREN --> F3(Execute job) --> coding active --> coding ended i w tym momencie radio sie resetuje. Po tym wszystkim powinienem miec widoczną zmieniarkę, nawet jak nic nie jest podłączone powinno być na szaro, a u mnie NIC. Jak wejde w ukryte menu iDrive to w ustawieniach jest CDC FALSE. http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/IMG_1563_zpsaknpjbse.jpg Jakieś sugestie?
  4. Usunąłem w FA z CAS i LMA $694 (przygotowanie pod zmieniarkę) i dodałem $672 czyli zmieniarkę. Jak zapisuje FA_WRITE do LMA i CAS to nie ma problemu. MASK jest kłopotem. Nie wiem czy to że mam CHAMP coś zmienia. Jak próbuję oczytać VO z MASK żeby zmienić CDC z nicht_aktiv na aktiv to wywala błąd. Chyba że coś robię żle. https://www.youtube.com/watch?v=NXAdDI8y9LA&t=1s
  5. Witam. W moim 525d LCI mam radio business i przygotowanie pod zmieniarkę, więcej znajdziesz tu. Zapragnąłem opcji słuchania muzyki z USB i zestawu głośnomówiącego więc kupiłem zestaw Dension Gateway 500S BT. Podłączenie zasilania i światłowodów było proste, problem pojawił się przy kodowaniu zmieniarki. Podczas próby odczytu ECU modułu MASK, NCS wywala błąd COAPI-2020 - brak komunikacji z modułem. http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/Untitled_zpsbkwo79ux.jpg To screen z identyfikacji mojego radia w INPA http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/Untidtled_zps5engy185.jpg Wersja NCS + Ediabas http://i1073.photobucket.com/albums/w392/rbiegajrbiegaj/2_zpsjjjsvpyi.jpg Wszystkie pozostałe moduły odczytuje bez problemu, plik FSW_PSW.TRC zmienia się po każdym nowym odczycie każdego innego modułu. Czym może być spowodowany ten błąd? Kabel, wersja NCS, a może baza danych Ediabas? Pomóżcie mi to ogarnąć albo dajcie namiar na kogoś kto sobie z tym poradzi.
  6. Witam. Miałem podoby albo nawet taki sam problem. Podczas jazdy pojawił mi się komunikat o DPF Po zgaszeniu auta i odpaleniu rano wszystko ok, dopóki nie przejadę około 10km i pojawiał się znowu. Zrobiłem test DISem : Okazało się że miałem termostaty do wymiany (temp silnika oscylowała w granicach 80 stopni) i 2 z 6 świec nie działały. Wymieniłem co było do wymiany, podłączyłem kompa z DISem, zainicjowałem wypalanie i na autostradę. Po około kilometrze zmienił mi się status z ACTIVE na NOT ACTIVE. Okazało się że jakieś jeszcze inne błędy wyskakiwały więc dziewczyna na fotel pasażera, lapek z IPNA na kolanach i co 5 sec odświeżanie i kasowanie błędów jak się pokazały. Jazda na 5 tym biegu obroty około 2100-2200 i po chwili coś zaskoczyło. Dźwięk silnika był słyszalnie inny, jakby niższy, odczuwalny spadek mocy i temp wzrosła do 93 stopni. Jak spadła i ustatkowała się na poziomie 89 zawróciłem. W domu zrobiłem ponownie test DISem i wyszło mi: bez gazu 9mbar przy 2000 około 40mbar przy odcięciu nie pamietam, ale dużo poniżej wartości dopuszczalnej. Przebieg miałem wtedy 125000 mil. Od tamtej pory zawsze po tankowaniu wracam z pracy autostradą nadrabiając tak z 80 km. I jest cisza. Stan licznika na dziś to około 140000 mil.
  7. Ja u siebie mam te założone: http://www.ebay.co.uk/itm/271491662528?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Jak jest ciemno to dobrze wyglądają. Natomiast w dzień w ogóle są niewidoczne. Absolutnie nie mogą użyte jako DRL. Tu filmik wieczorową porą: Fotki jak jest jeszcze w miarę jasno: http://scr.hu/3f8/4vokd http://scr.hu/3f8/8pikw Według mnie strata pieniędzy, ale i tak miałem jedną żarówkę spaloną więc postanowiłem spróbować. Jak te zawiodą to wracam do oryginalnych.
  8. jafazor

    USB - doposazenie

    Dołączę się do pytania z postu maciek_z. Mam ten sam problem. Jest gniazdo jack ale strasznie nie poręczne sterowanie muzyką z telefonu podczas jazdy. Nie mam bluetooth ani zmieniarki, tylko kable podciągnięte do schowka. Radio business bez navi czyli straszna bieda, choć MP3 czyta. Pytanie czy jak kupię ten kabelek z postu macka to po podłączeniu i ewentualnym kodowaniu będzie możliwość odtwarzania MP3 z USB czy konieczny jest MULF2. Nie chce sterowania głosowego ani podłączenia telefonu do zestawu audio.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.