Skocz do zawartości

kmodel99

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F36 428i 2015, F12 650i 2012, G11 740xd 2016

Osiągnięcia kmodel99

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Kupiłem sobie 2 zasilacze DPS600PB. Na poczatku tylko wpiąłem w niego rezystor (zwiekszenie napięcia do 13.3V) i zworki (uruchomienie). Koszt mały, bo za sztukę płaciłem 60 zł, grube kable i krokodylki były droższe. Jakiś czas temu dokupiłem 3 i go podpiąłem do tamtych 2. Dodatkowo przesunąłem zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem na jakieś 15.8V i zamontowałem potencjometr oraz włacznik. Dzięki temu mogę regulować napięcie od 12 do nawet 15.5V. Zasilacze chodzą u mnie już chyba z rok i zrobiły naprawdę wiele. Jeśli ktoś jest zainteresowany to tutaj linki do for modelarskich gdzie opisują jak to zrobić: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1581061-DPS-600PB-Builds-hints-tips-and-build-plans Zabezpieczenie: https://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=33970436&postcount=23
  2. Trochę tutaj nie wchodziłem, ale jednak pomyślałem że napiszę co zrobiłem. Silniki N63 (nie wszystkie ale jednak duża część) posiadają akcje serwisową BMW na wtryski. Auto z USA więc serwisy nie chciały robić, ale udało nam się w Poznaniu u Smorawińskiego. Zadzwoniliśmy, umówiliśmy się na diagnozę, po diagnozie stwierzono ze samochód kwalifikuje się do wymiany więc umówilismy się na wymianę. Samochód rano trzeba było przyprowadzić dali zastępczy (z limitem 100km na dzień a my 100 km to mieliśmy do domu). Odbiór miał być następnego dnia, ale mieli problem, po wymianie wtrysków, jakis czujników i pompy wysokiego ciśnienia, samochód odpalał na chwilę i gasł. Ale po kilku dniach ogarnęli temat, samochód odebraliśmy, wszystko za darmo. Jest lepiej :) A i bym zapomniał, serwis uznał dzwonienie że to normalne, no coż :D
  3. Potrzebuje sprzęt na przyszłość, a z tego TelWin'a nie mają chyba mocniejszych niż 50A? Niby jest do programowania BMW i Mercedes'a, ale chińczyk napisał że minimalne napięcię jakie będzie to 12.5V. Szukam czegoś lepszego... Ja miałem po części "szczęście doświadczyć". BMW E71, dosyć dobrze wyposażone, silnik M50D. Prostownik niby 60A, aktualizacja calego samochodu, na początku wszystko szło jak powinno, raz tylko na początku przekroczyłem 15V (aktualizacja CAS'a, odłaczyło zasilanie ze wszystkich modułów, ale to szybko zmniejszyłem moc prostownika i poszło dalej). Potem jak zaktualizowało DDE to zaczeło się... Co chwila aktywacja pomp i innych urządzeń, jak sie załączało to około 50A było i napięcie spadało nawet do 12.2V... Na szczęście jakoś przeszło, nic nie padło... Ale właśnie przez to m.in. potrzebuje dobre zasilanie...
  4. W E90 spotkałem się z przypadkiem, gdy po rozłączeniu aku, padł imobilizer, kwestia podłączenia i ponownej synchronizacji/adaptacji sterownika silnika. Objaw był taki, że wszystko działa, zapłon się załącza, odpalasz silnik i tylko kręci ale nie zapali. Może coś pomogę :)
  5. Poszukuje jakiegoś zasilacza do programowania m.in. BMW. Znalazłem chińskiego MST-80 (niby wyjście 80A lub 100A, jeden chiczyk napisał 80, drugi 100), za 350$. Ktoś miał doczynienia z tym cudem techniki? Chińczyk napisał, że napięcie przy maksymalnym obciążeniu nie spadnie poniżej 12.5V (a przy jakim napięciu zatrzymuje proces programowania? Poniżej 13V wyświetla komunikat w ISTA/P). A może ktoś poleci coś innego? I co powiecie o jakimś prostowniku mikroprocesorowym/automatycznym czy jak zwał tak zwał? Minimum 80A. PS. Tak wiem, tematów takich było pełno, ale opinii o MST-80 jeszcze nie widziałem :)
  6. Witam, posiadam BMW serii 6 z silnikiem N63 (650i, 407KM), kupiłem go przy przebiegu około 15 tyś, chyba od samego początku silnik dzwoni. Otwiera się maskę i słychać dzwonienie, mechanik odpinał jakieś wtyczki od zaworów wysokiego ciśnienia (na odpalonym silniku) i wtedy przestaje dzwonić ale załącza się wentylator (do ponownego uruchomienia silnika). Dzwonienie występuje na biegu jałowym, jak dodaje gazu (ale jak dodam gaz i puszcze i silnik "zwalnia" to dzwonienie ustępuje aż do zatrzymania wskazówki obrotomierza, czyli do biegu jalowego). Drugim problemem, który się pojawił ostatnio, to kopcenie. Pewnego razu, pojechałem gdzieś, zgasiłem silnik, po godzine odpalam i bardzo długo kręcił, potem zaczęło smierdzieć benzyną i puścił czarną chmure. Najczęściej zdarzało się to na zimnym silniku (cięzkie odpalanie, zapach benzyny, czarny dym) i kopcił przy mocnym wciskaniu gazu. Kupiłem wtryski (podobno od samochodu po powodzi), wymieniłem w cylindrze 2,7 i 8 (w ISTA odczytaliśmy, że na tych cylindrach pewne wartości odbiegają od innych cylindrów). Lepiej odpala, może minimalnie się trzęsie, ale jeszcze trochę kopci. (kod z wtrysków został wpisany do DME i adaptacja wtrysków też była przeprowadzona). Ktoś spotkał się z problemem pierwszym lub drugim?
  7. I tak szukać będę, musi gdzieś być. ASO ma na 99% polskie bazy. (zresztą co by robił język polski w ustawieniach..., gadałem też z facetem z serwisu i mówi że mają po polsku).
  8. Ale ASO przecież ma bazy po polsku, czy nikomu nie udało się tego przechwycić? :o
  9. Witam, spotkał się ktoś gdzieś z bazą do ISTY D po polsku? Nie chodzi mi o menu, chodzi mi o całą diagnostykę od początku do końca. Na konkurencyjnym forum znalazłem jedynie ISTA/P po polsku, ale wciąż nie znalazłem ISTA/D. Może być nawet jakaś starsza wersja ISTY, byle by była po polsku. Ktoś coś?
  10. kmodel99

    Interfejs do X6 E71

    Witam :) Poszukuje interfejsu do BMW X6 E71, ale najlepiej jakby obsługiwał jak najwięcej samochodów :D (drugi samochód to BMW F12, ale tam jest kabel ENET który już posiadam, własnoręcznie robiony). Słyszałem że potrzebuje do tego interfejsu DCAN, znalazłem coś takiego, co o tym sądzicie: http://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-gt1-inpa-we-wtyku-obd2-16pin.html Przedewszystkim aktualnie potrzebuje zmienić numery VIN w lampach (jedna lampa reguluje się, druga cały czas jest opuiszczona na dół, mowa o lampach LED-owych),potem także podczas jazdy odczytywać live data. Czyli: - live data - zmiana numerów VIN w lampach - kodowania - kasowanie i odczyt błędów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.