Witam, posiadam BMW serii 6 z silnikiem N63 (650i, 407KM), kupiłem go przy przebiegu około 15 tyś, chyba od samego początku silnik dzwoni. Otwiera się maskę i słychać dzwonienie, mechanik odpinał jakieś wtyczki od zaworów wysokiego ciśnienia (na odpalonym silniku) i wtedy przestaje dzwonić ale załącza się wentylator (do ponownego uruchomienia silnika). Dzwonienie występuje na biegu jałowym, jak dodaje gazu (ale jak dodam gaz i puszcze i silnik "zwalnia" to dzwonienie ustępuje aż do zatrzymania wskazówki obrotomierza, czyli do biegu jalowego). Drugim problemem, który się pojawił ostatnio, to kopcenie. Pewnego razu, pojechałem gdzieś, zgasiłem silnik, po godzine odpalam i bardzo długo kręcił, potem zaczęło smierdzieć benzyną i puścił czarną chmure. Najczęściej zdarzało się to na zimnym silniku (cięzkie odpalanie, zapach benzyny, czarny dym) i kopcił przy mocnym wciskaniu gazu. Kupiłem wtryski (podobno od samochodu po powodzi), wymieniłem w cylindrze 2,7 i 8 (w ISTA odczytaliśmy, że na tych cylindrach pewne wartości odbiegają od innych cylindrów). Lepiej odpala, może minimalnie się trzęsie, ale jeszcze trochę kopci. (kod z wtrysków został wpisany do DME i adaptacja wtrysków też była przeprowadzona). Ktoś spotkał się z problemem pierwszym lub drugim?