podpinam się z podobnym problemem: Podejżewam nieszczelność kolektora dolotowego/niewłaściwą ruchomość klapek. silnik: m54b30 błędy (numery w cudzysłowiu - system dziesiętny): przerwa zapłonów(niewłaściwe spalanie) w pięciu cylindrach: nr "238, 240, 241, 242, 243". Do tego dodatkowe błędy możliwe ze mają związek lub wynikają z niewłaściwego spalania; dwa błędy sondy lambda nr "227,228" oraz czujnik spalania stukowego(2): nr "59". Główne objawy to falowanie wolnych obrotów oraz niska oraz nieliniowo oddawana moc w przedziałach 1-3 tys. RPM. Dwa razy zdarzyło się że na wolnych obrotach słychać było dźwiek klapek z kolektora i drastyczny spadek mocy/wydajności. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika klapki jakby opadły i odblokowały się. Proszę o podtrzymanie tej diagnozy lub zanegowanie jej, zebym wkoncu kupil ten kolektor. Dodam że cewki i świece są w dobrym stanie, uszczelka pod głowicą jest szczelna. Nic nie wiadomo o wtryskach i zaworach ale nie ma żadnego błędu z pracy wtrysków.