Skocz do zawartości

bnkwsk

Zarejestrowani
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F10 520DA 2012
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia bnkwsk

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. bnkwsk

    Mazowieckie

    Mógłbyś rozwinąć myśl? Ja tam serwisuję swoje auta i nie mam zastrzeżeń. :)
  2. Warszawska 121a, Legionowo, wymiana statyczna. Z innej beczki. Czy ktoś z was ma wiedzę, jak według ZF powinna wyglądać jazda adaptacyjna po wyzerowaniu adaptacji skrzyni? Do starszych modeli skrzyń jest workbook (http://www.natef.org/NATEF/media/NATEFMedia/2015%20ASEIEA%20Conference/ZF_Workbook-transmission-6-8HP.pdf), gdzie na stronach 40-43 jest to prosto i klarownie wytłumaczone, ale tylko dla skrzyń 6-biegowych. Do ZF8HP45 nie znalazłem takich materiałów. Będę wdzięczny za wskazówki.
  3. bnkwsk

    Felgi do F10

    Nie wiem, czy pomogę, ale spróbuj sobie porównać setup na tylnej feldze za pomocą tego kalkulatora. Będziesz widział dokładnie, gdzie są różnice. :) https://www.rimsntires.com/specspro.jsp
  4. bnkwsk

    Felgi do F10

    Cześć, kupiłem właśnie 520D (najzwyklejsze bez M Pakietu, napęd na tył, czarne) i chcę na szybko zorganizować do niej zimowe koła. Obecnie auto stoi na bardzo brzydkich felgach 236 17". Przymierzam się do felg Cades Artemis 19". Chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia w kwestii doboru ET do tej budy. Czy poniższy zestaw nie sprawi problemów w eksploatacji? Martwię się głównie o tył — nie mogę tolerować żadnego ocierania opony o nadkole w aucie, które mam zamiar wykorzystywać na codzień i którego nie chcę traktować jak pomnik. :D Przód: 19" 8.5J ET38, opona Hankook WINTER I-CEPT EVO2 W320 245/40R19 — tu dobiorę jakiś rozsądny dystans 5-15mm (w stosunku do styling 351m wychodzi z kalkulatora schowanie o 5mm) Tył: 19" 9.5J ET35, opona Hankook WINTER I-CEPT EVO2 W320 275/35R19 — tu martwię się, czy nie będzie jakiegokolwiek obcierania albo nadmiernego wyeksponowania felgi w klimacie bling bling (w stosunku do styling 351m wychodzi z kalkulatora wysunięcie o 9mm) Będę wam bardzo wdzięczny za podzielenie się wiedzą i doświadczeniem. :)
  5. Wczoraj odebrałem auto od BritCarParts i muszę powiedzieć, że jest to zupełnie inne auto. :) W mojej pielgrzymce po warsztatach był to jedyny warsztat, który nie udawał, że problemu nie ma i który precyzyjnie znalazł uszkodzoną część (cewka na 6. cylindrze). Została wykonana adaptacja i auto jeździ tak dobrze, jak nigdy dotąd. Po moich doświadczeniach już wiem, że następny raz pojadę do BritCarParts. Najciekawsze jest to, że wcześniej w polecanym na forum ACS w Raszynie wyczyszczono mi VANOSa i otrzymałem informację, że z samochodem jest wszystko w porządku, a był to, w porównaniu do stanu obecnego, złom i trup. :)
  6. Dzięki, Panowie, za podpowiedzi. Kontaktowałem się z Mautoczesci, ale niestety nie rezerwują nowych terminów, bo są zawaleni robotą. W związku z tym, jutro zabiorę auto do BritCarParts, bo słyszałem o nich dużo dobrego i mają czas się zająć tą sprawą. Na wymianę sond lambda namówił mnie mechanik. Sondy nie były sprawne, ale nie były też przyczyną opisywanych przeze mnie objawów.
  7. Dzięki za odpowiedź. :) Błędy były odczytywane w ubiegłym tygodniu i wśród nich było wypadanie zapłonu. Sprawdzę, czy po skasowaniu pojawiły się nowe i dam znać. Jako awaryjne są zgłaszane głównie silniki N52B25 z różnych okresów produkcji. Ja mam silnik N52B30 z samego początku produkcji (2005), a na awaryjność tych silników raczej użytkownicy nie narzekają. Parę miesięcy temu miałem problem ze zbyt dużym zużyciem oleju, ale został on, dzięki pomocy kolegów z tego forum, całkowicie rozwiązany przez zmianę parametrów oleju. Od tamtej pory ubywa 50ml/1000km, co raczej o problemach z głowicą nie świadczy. Silnik pracuje cicho i nie słychać charakterystycznego cykania popychaczy. Może polecicie jakiś warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest w stanie celnie zdiagnozować problem? Chodzi o mechanika, który jest w stanie poświęcić trochę czasu na diagnozę i rozwiązać problem. Mechanicy, u których z tą sprawą byłem albo nie widzą problemu (nie chcą, nie mają czasu, ...) albo wymieniają losowo wybrane elementy osprzętu silnika na nowe.
  8. Od ładnych paru tygodni mam w moim aucie problem z delikatnym falowaniem obrotów i trzęsieniem "budą" na zimnym i ciepłym silniku. Czasem silnik się "dławi" i wtedy obroty spadają znacznie, ale zdarza się to bardzo rzadko i zazwyczaj po całkowitym zatrzymaniu (np. na światłach). Błędy w komputerze dotyczyły braku zapłonu na kilku cylindrach, następnie zablokowanego Vanosa. W ramach prób naprawy są wymienione świece, dwie sondy lambda (za kolektorem wydechowym i za katalizatorem) i wyczyszczony Vanos. Problem nadal występuje. Korekty na cylindrach są w normie. Nagrałem pracę zimnego silnika. Na filmie nie udało mi się uchwycić wspomnianego "dławienia", ale widać delikatne spadki obrotów. Szarpnięcia silnika były wyraźnie odczuwalne we wnętrzu auta. Link do filmiku: http://youtu.be/oRTyUFhB0EY Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, na co mógłbym jeszcze zwrócić uwagę w ramach szukania usterki.
  9. Nie pamietam, co to była za ulica. Ciekawe, kto to cudeńko z tematu zakupił... Napisz na forum, moze to uchroni kogoś przed wycieczką do Radomia albo wyrzuceniem kasy w błoto.
  10. Dzięki! Do zobaczenia w takim razie. :) Hmm, według mnie to nie pocenie przy uszczelkach powodowało ten duży ubytek, ale zwyczajne spalanie oleju - lepkość za niska. Teraz olej ma większą lepkość i nie zauważam żadnego ubytku oleju. Więcej będę mógł powiedzieć po kolejnych przejechanych kilku tysiącach kilometrów, co prędko się nie zdarzy, bo mało jeżdżę. :)
  11. Zgodnie z obietnicą, zostawiam informację dla kogoś, kto może mieć podobne problemy w przyszłości. Po przejechaniu 1000km nie widzę żadnych ubytków oleju. Może to dzieło przypadku, ale po wymianie oleju na Millers nawet błąd z czujnika VANOSa wydechowego nie daje o sobie znać. Podsumowując, do tego silnika można lać olej 5W40 dobrej firmy, ale nigdy w życiu 0W30 Castrola. :)
  12. Zgodnie z tym, co napisałem wcześniej, uzupełniam informacje o oleju. :) Na trasie ok. 250km nie było widać spadku poziomu oleju po wspomnianej dolewce sprzed tygodnia. Jak tylko podjechałem do mechanika, zobaczyliśmy, że uszczelka pod pokrywą zaworów jest trochę spocona, więc od razu wiadomo było, gdzie szukać. Okazało się, że śruby misy olejowej i pokrywy zaworów były BARDZO luźno przykręcone (z łatwością można je było dokręcać "ręką"). Dwie śruby pokrywy zaworów były pęknięte, więc mechanik wymienił je (na zwykłe śruby M7, żeby nie generować niepotrzebnych wydatków). Po raz kolejny przekonuję się o tym że E90 są wykonane z marchwi. Olej 0W30 został zlany. Przypominam, że olej jeździł w samochodzie niecały 1kkm, a po zlaniu był całkowicie czarny. To chyba dowód na to, że miał za małą lepkość, spenetrował takie zakamarki silnika, do których poprzedni olej by nie dotarł (poprzedni olej był w miarę czysty). Zalany jest teraz Millers 5w40, po przejechaniu trasy 250km uszczelka przy pokrywie zaworów suchutka, ubytku oleju nie stwierdzono. Oby tak dalej. :) Silnik został dodatkowo potraktowany rewitalizantem XADO Stage 1. O efektach będę jeszcze pisał po przejechaniu 1kkm. Teraz został mi do rozwiązania tylko drobny problem z czujnikiem VANOSa wydechowego i będę happy, ale to już temat na inny wątek. :D
  13. A jest jakikolwiek bagnet serwisowy albo jeszcze inny sposób na sprawdzanie poziomu oleju przeznaczony dla normalnych ludzi?
  14. Czy bagnet można zamontować na stałe? W ogóle, gdzie dostać bagnet do E90?
  15. Z chęcią zamontowałbym zwykły bagnet w tym samochodzie. :) W weekend napiszę, jak tam mi idzie spalanie oleju. Wielkie dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.