Skocz do zawartości

MaciejE46

Zarejestrowani
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 318d 122KM

Osiągnięcia MaciejE46

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Cześć. Planuje montaż automatycznej skrzyni do serii 1 e87 2.0 n47. Szukam schematu instalacji elektrycznej skrzyni oraz wybieraka. Albo dokładnego opisu.
  2. Czyli w takim razie proponowałbym sprawdzić czy przy odlalaniu zimnego silnika jest podawane napięcie oraz jakie jest natęzenie prądu na przewodzie, który jest podłączony do świecy po włączeniu zapłonu wtedy kiedy świeca powinna grzać. Moim zdaniem dopiero po tym będzie można jednoznacznie stwierdzić, że układ świec jest sprawny.
  3. Muszę podjechać do kolegi, który ma program diagnostyczny Delphi i zobaczyć jakie tam będą wartości. Tak czy siak zapach skądś się bierze. :|
  4. Na krótko czyli poza samochodem? Czy było sprawdzone, że w momencie odpalania na świece jest podawane napięcie? A może jeszcze krok dalej pójść i sprawdzić jaki prąd idzie przez przewody do świec wtedy kiedy powinny grzać...
  5. Wężyki raczej są ok. Niedawno wymieniałem świece żarowe, demontowałem kolektor, przy okazji czyściłem EGR i przewody raczej wygladały dobrze. Ale dzisiaj jak będę miał czas to zdejmę rurę i zobaczę jak działa. Dzisiaj rano podpiąłem komputer, samochód stał od niedzieli nie odpalany i takie o to wartości temperatury. Coś jest nie tak. Blędny jest też odczyt czujnika temperatury płynu, czujnik temperatury spalin może ma taki zakres, że od 50 stopni.
  6. W INPIe są dwie wartośc temperatury "air temperature" i "air intake temperature". Pierwsza ma w programie przy "wykresie" zakres 0 - 50 stopni C, a druga -40 - 120 stopni C. Może jedna dotyczy tego czujnika między intercoolerem a EGR a druga w przepływomierzu. No i u mnie tam gdzie jest zakres 0-50 pokazuje 74...
  7. Na pewno nie jest zaślepiony, wyłączony podejrzewam, że też nie. Samochód kupiłem sprowadzony z Francji, cały był w oryginale, jedyną rzecz jaką znalazłem nie oryginalną to sterownik świec, który zresztą wymieniał sprzedawca. Także nie sądzę, że coś było dłubane z wyłączaniem egr-a. Poza tym samochód mam już prawie dwa lata i wcześniej tego problemu nie było, spaliny zawsze miały ładny zapach. Niedawno czyściłem EGR ale nawet nie był jakoś mocno brudny... Jak tu sprawdzić czy działa :?: No i na początku po odpaleniu zimnego jest ok, a więc coś musi się później zmieniać...
  8. Jak tyle błędów to może wiązka gdzieś jest przetarta i robi się zwarcie... albo coś jest zamoczone jakaś wtyczka. Pod maską przy sterowniku sucho?
  9. Siema, mam problem z moim BMW. Kiedy odpalę zimny samochód przez około 5 minut zapach spalin jest prawidłowy dla diesla bez DPF-u ale z katem, taki charakterystyczny słodkawy. Natomiast po dłuższym czasie kiedy samochód już się nagrzeje zapach robi się gryzący/duszący, ostry bardzo nieprzyjemny dla nosa. Dymienia nie zauważyłem, osiągi i spalanie w normie. Wydaje mi się, że problem jest większy kiedy jest mróz - im zimniej tym bardziej śmierdzi. I ten problem też zauważyłem pierwszy raz chyba w grudniu. Na pewno latem i jesienią spaliny miały ładny, prawidłowy zapach. Dzisiaj podpiąłem INPĘ i te wartości mnie zaniepokoiły, zwłaszcza temperatura. Może być tak, że to wskazanie temperatury jest cały czas na poziomie ponad 70 stopni i im zimniej na zewnątrz to rozbieżność między odczytem czujnika z rzeczywistością jest większa i co za tym idzie spalanie gorsze? A przez pierwsze 5 minut kiedy silnik jest totalnie zimny oraz pracują świece żarowe to dawka paliwa jest sztywno zaprogramowana i dlatego nie śmierdzi?
  10. Dzisiaj również robiłem diagnostykę INPĄ i mam podobne wartości. U mnie samochód jeździ normalnie, natomiast problem mam z zapachem spalin na wolnych obrotach - śmierdzą, tak nienaturalnie. Pamiętasz mozę jaka była u Ciebie wartość temperatury "Air Temperature". U mnie wydaje się nienarturalnie wysoka, jeśli czujnik jest w przepływomierzu.
  11. no wiem wiem :) tak diagnozowałem poprzednie cewki. tylko wtedy było tak, że nagle podczas jazdy "wyłączał" się jeden z cylindrów i koniec. natomiast teraz jest inaczej i stąd moje pytanie czy to w ogóle możliwe, że cewka powoduje takie zachowanie. :wink:
  12. Siemka, ostatnio pojawił się mały problem w moim BMW :? Otóż; rano, jak jest zimny, zanim się nagrzeje, przy dodaniu gazu pracuje chwilkę na trzech cylindrach. Wygląda to tak, że po zmianie biegu, jak puszcze sprzęgło przez maksymalnie sekundę działają tylko trzy cylindry, z każdym kilometrem jak motor sie nagrzewa jest coraz lepiej, a jak już całkowicie się rozgrzeje to wszystko jest w porządku. Na gazie i benzynie jest tak samo. Odkąd posiadam to auto wymieniłem już dwie cewki, zostały jeszcze dwie i tak się zastanawiam, tylko jak dotąd myślałem, że cewka albo działą albo nie.
  13. ten silnik ma na trasy jedną wadę - krótką skrzynie, przy 140km/h są 4tys obr :|
  14. Kasa, napewno wszystko dobrze podpieliście, może gdzieś w jakimś gniezdzie któryś pin jest uszkodzony? Jak u mnie wymieniałem ze znajomym uszczelniacze to też cały valvetronic czy tam vanos rozebraliśmy. Po złożeniu było tak, że silnik zaczął dopiero normalnie pracować chyba po 5 odpaleniu. Początkowo pracował nierówno, obroty skakały, nie chcał się wkręcać itp. Ja już załamany, że źle poskładaliśmy odpalam poraz kolejny i nagle motor zaczyna pięknie pracować. :wink: Później gdzieś wyczytałem, że ten cały układ sam się kalibruje po 5 odpaleniu. Chyba po piątym, nie pamiętam dokładnie...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.