Skocz do zawartości

traky

Zarejestrowani
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia traky

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. traky

    zawieszenie - zagadka

    Jeżeli chodzi o tuleje to one raczej nie stukają,jak już to walą jak diabli bo jacześciej są wyrwane i wtedy zaczyna mieć tendencje do ściągania,a stuki przy jeździe najlepiej słyszalne wlaśnie na progach i wbrew pozorom na mniejszych ale ostrych dziurach to swożnie.Niestety w przypadku swożni trzeba wymienić cały wachacz i najlepiej od razu dać nowe tuleje.Górne wachacze są sprzedawane bez tulei wlasnie ze względu na ich rożnorodność w zależności od silnika.
  2. traky

    zawieszenie - zagadka

    Ja miałem już dokładnie to samo,dopiero u kumpla na stacji diagnostycznej ledwo co znaleźlismy,i to dlatego chyba że miał nowe szarpaki,i tak nameczylismy auto zanim znaleźliśmy. Te tuleje od wachaczy górnych będą chodzić na boki,jak widać duzo tam gumy,zdaje się że nazywają taki typ tulejami pływającymi.Jak będziesz wymieniał wachacze to zwróć uwagę na kolor środka tulei.Występują w trzech kolorach(wersjach) w zależności od zamontowanego silnika.O ile pamiętam dobrze to szare(wel białe)są do 2,5tds i 2,4td ale teraz głowy nie dam.Zdaje się że są jeszcze zielone do 1,8 i niebieskie do 2,0,jakos tak mogłem pomieszać przynależnośc kolorów ale na pewno są różne.
  3. traky

    TOURING OŚWIETLENIE BAGAŻNIKA

    Prawdę mówiąc to nie wiem czy tak łatwo przedzwonic bo nie pamiętam czy światło w bagażniku sie nie gasi po czasie tak jak z w kabinie,tam na bank lecą do modułu konfortu osobno.Nie wiem jak wychodzi koszt nowej wiązki ale roboty to sobie na robisz,a naprawa w ty miejcu to pryszczyk.Lutownica,koszulka termokurczliwa, troszke kabelka,taśma izolacyjna(najlepiej szmacianka) i może z godzinka żeby to zrobić jak należy.Myslę ze duuuużo taniej "domowy" sposób wyniesie.Jak byś się zabierał za to pamiętaj aby przewod na wstawki był w dość miekkiej izolacji i wymień cały "zakręt".Nie lutuj samego pękniecia bo i tak za chwile się ułamie, zaraz za lutem najczęściej. Pozdrowienia i powodzenia :D
  4. traky

    bicie w kierownicy

    Zamien przód z tyłem, no i jeszcze raz sprawdź wywarzenie czasami bywa że jakoś im nie wychodzi,ostatnio tak miałem u jednego wywarzyłem i było na maszynie ok a biły,jak pojechalem do drugiego to się za głowe złapał :duh: Dobry gumiarz od razu wywala wszystkie odważniki a leniwce doważają koła druga metoda jest beee Pozdrowienia
  5. traky

    TOURING OŚWIETLENIE BAGAŻNIKA

    No tak,wszyscy tu pierdu pierdu o lampkach i mikrowyłącznikach a koledze po prostu najprwadopodobniej pękł przewód we wiązce na zgięciu i pewnie jeszcze kilka się szykuje.Jak wszystko już sprawdziłeś to pruj wiązke i powymieniaj nadpęknięte odcinki i bedziesz miał spokuj na dłużej. Pozdrowienia
  6. traky

    Co to takiego szpera?

    Witam,to ja się podłączę do wątku przy okazji. Z tego co wiem to oprócz tabliczki na moscie mozna to sprawdzić w praktyczny sposób,wystarczy podnieść jedną stronę tyłu i jak się nie da kręcić kołem to się ma szpere :) Bardzo ładnie wyjaśniono co to jest blokada mostu i jak działa w przypadku sterowania manualnego. A teraz moje pytanko: Według instrukcji mam szpere czyli automatyczą blokadę,jak działa w mojej buni to ustrojstwo?,kiedy się włącza a kiedy wyłącza czy przy określonych warunkach czy prędkościach bo tego nie mogłem się nigdzie doczytać.Bo skoro automatyczna to sie włącza i wylącza i to mnie interesuje kiedy i dlaczego działa :?: Pozdrowiąnka
  7. traky

    Słabe ogrzewanie tds

    no to się bardzo cieszę że udało mi się Tobie pomóc :D Troche mi to zajęło za nim do tego doszedłem,na forum nie doszukałem się za wiele na ten temat pod tym kątem ,tak jak w jescze kilku innych tematach :( A tam jest jeszcze taka sytuacja że jak nie ma przepływu powietrza przez niego to jest dodatkowo podgrzewany przez żarówki od podświetlenia panela i radio,wtedy zaczyna sie coś takiego dziać.Kumpel w sedanie zagioł rurkę przy wkładaniu radia i też od razu się pogorszyło ogrzewanie. Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej eksploatacji(sobie i innym też) :mrgreen:
  8. traky

    Słabe ogrzewanie tds

    Słuchaj, pewne tematy są tu "tabu". A tak poważnie na nie które tematy ciężko o pomoc, to jest jeden z takich. Mam już drugą bawarke i w poprzedniej miałem taki sam problem. Też niestety właściwie nic się nie dowiedziałem. Z tego co wnioskuję to masz ogrzewanie dwu strefowe. W tym przypadku sterowanie odbywa się przy pomocy czujnika temp. w kabinie. Do tej pory nie wiem czy jest ich więcej ale na pewno jest jeden na panelu z regulatorami, mała krateczka w kształcie trójkącika nad prawym pokrętłem. Gdy w kabinie jest zimno to nawet na małej nastawie wieje b.ciepłym powietrzem, później czujnik dostosowuje temperature nawiewu do temperatury wnętrza i powinno wiać raz cieplej raz chłodniej i to jest logiczne, odbywa się regulacja. Sprawdź czy czujnik jest czysty(nie zakurzony)Od tyłu jest podłączony wężykiem który idzie do przedziału silnika, sprawdź czy jest drożny(gdzieś nie zagięty lub zatkany)dostaniesz się do niego wyciągając radio. Ma on za zadanie zapewnić przepływ powietrza przez czujnik w celu prawidłowego i skutecznego pomiaru temp. Można sprawdzić czy winny jest ten czujnik, ja to zrobiłem przy pomocy kompresora, jak już zaczęło lecieć chłodne powietrze schładzałem powietrzem ten czujnik, u mnie okazało się że to on, był zabity kurzem i załamany wężyk. Jak się okaże że nie to, zostają typowe dla tego auta zawieszające się zaworki i pompka wspomagająca, ale na ten temat to już sporo znajdziesz na forum. Powodzenia
  9. Ale jak po podniesieniu minimalnym obrotów zanika to mogą być za niskie,a na pewno taniej wyjdzie podnieść obroty najpierw i zobaczyć co się dzieje dalej.U mnie jak ręką odjoł i od prawie już pół roku OK
  10. podjedź na kompa i niech Ci zobaczy jakie masz wolne obroty.Prawdopodbnie pada nastawni pomału,ja mialem podobnie,mechanik mi podciągnoł obroty z 750 (nominal tds-a) do 772 chyba i zrobił sie spokuj.Nastawnik w tym miejscu się prawdopodobnie wyrobil.Prosty zabieg ale skuteczny :D Pozdrawiam
  11. traky

    Serwis we Wwrocławiu

    no i jeszcze na Jagodnie też robią same bemki ale powiem że nie robiłem nic u nich,to są ci sami co byli na armi krajowej przenieśli się tam. Na przedmiejskiej uszczelniałem pompe,i jestem raczej zadowolony,przynajmniej ceny mają znośniejsze niż Stando,ten to potrafi być morderca .... :mad2:
  12. hymmm... ja mam troszkę inną teorię ale zawsze mogę się mylić oczywiście. W silniczku nie ma krańcowego tylko jest przeciązeniówka która wyłącza po dociśnięciu szyby,u mnie jak się domyka szyba to aż tapicerka się wybrzusza,tak samo miałem w poprzedniej bawarce i tak samo ma kumpel w sedanie.W wzwiązku z tym stawiałbym na blokadę mechaniczną lub opadnięty mechanizm.Z tym że mechanizm jest nitowany chyba że ktoś już to musiał rozebrać jak ja i teraz mam na śruby. Na mechaniźmie jest jeszcze mikrowyłącznik ale on raczej służy do sygnalizacji położenia szyby(tak się mi wydaje),u mnie nie ma wpływu na wyłączenie szyby. Dlatego sprawdź mechanike dobrze Pozdrowienia
  13. Ja bym się trzymał co 60 tys.Większość mech. zajmujących się rozżadami tak zaleca.W nowych autach np. Renówkach w instrukcji jest 120 tys. ale na Polskę serwisy każą wymieniać po 90-100tys. inaczej tracisz gwarancję.A to dotyczy nowych aut i serwisowanych w ASO.W tedy masz cały czas gwarancje i nic cię nie obchodzi w razie co. Jak będziesz wymieniał to u mądrych ludzi,trzeba pamiętać aby wymienili rolki i uszczelniacze.We wszystkich autkach które miałem zawsze tak mi robili. Pozdrawiam P.S. A rozżąd u ciebie wygląda tak: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA61&mospid=47372&btnr=11_1180&hg=11&fg=25
  14. Ja bym nie był tak cyniczny.Mam już drugiego TDS-a w kombiaku,w obydwu przypadkach było(właściwie jest) prawie tak samo: miasto (moje zakorkowane na amen) ostro- 10-10,5l jak nic miasto (jak wyżej) spokojnie - 8-9l trasa ostro do 180km/h 9-10l trasa spokojnie do 130km/h 7l autostrada 180-205 km/h ciągło 10,5l W 530i na benzynie dodaj sobie spokojnie w mieście 4-5litrów a w trasie jakieś 3litry, na gazie przy ostrej jeżdzie też sporo wieźmie i dolicz sobie jeszcze koszty założenia dobrej sekwencji i serwisowania jej(przy tej jakości gazu). Do tego dość częste wymiany tłumików,"dziadzienie"silnka itp. ... Owszem może opłaca się jakoś jazda na gazie ale jak już silnik zaczyna się kończyc to szybko trzeba sprzedać "poroblem" Nie wykrecisz na gazie tylu km co dizelkiem (mój 450tys) żeby nic przy nim nie robić(pomijając to co trzeba) Gdzie nie zajże do silnika to na częściach są praktycznie "cechy" z rocznikiem produkcji. Owszem kupił bym 530i ale tylko po to żeby się wyszaleć na maxa i na pewno nie na gazie. Pozdrawiam
  15. traky

    Wentylator klimy

    Wymiana wentylatora to bajka,przerobiłem to jak wymieniałem skraplacz,aż miło sie robi :D Powiedzcie gdzie jest czujnk który go załącza.Chyba jestem ślepy(prawdopobne he he) ale jakoś nie mogłem go znaleść :?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.