Skocz do zawartości

Ryszardoo

Zarejestrowani
  • Postów

    70
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 n42 316TI <--- e36 compact 1.9

Osiągnięcia Ryszardoo

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Katowice,moze komus teraz to cos podpowie dolałem troche dodatku do czyszczenia zaworów przy okazji całego układu paliwowego puki co wypadania zapłonu brak,ale powtarzacy bład 2781 czujnik wałka ssacego sam czujnik był wymieniany 2x bez efektów wina samego wałka? czy moze filtr lub pompa? przekłada sie na zamała dawke paliwa i wywala bład na czujniku?
  2. Witam mam taki problem powiem w skrócie całe vvt sprawdzone przez mechaników wałki "nowe" pompa oleju tak samo, wszystko sprawne ale jest problem jest moment ze niechodzi na wszystki gary mianowicie najlepiej to widac w sytułacji: odpalam rano auto robie dystans 5km gasze wracam po 30min odpadam i wtedy tak po około minucie jak jade to albo zgasnie jak stane na swiatłach albo wypada zapłon rożnie raz to raz to mniej wiecej jest to w momencie jak auto zaczyna sie zagrzewac (ale wskazówka niewychodzi poza niebieskie pole) trwa to moze 30sekund i auto wraca do normy co moze byc przycyzna? skoro całe vvt sprawne filtry wymienione oprucz paliwa troche czytałem moze wina pompy paliwa? niech ktos cos doradzi bo wszyscy rozkladaja rece ;/ ps.brak błedow jak sa to wypadanie zapłonu tylko
  3. Witam ponownie puki co kupiłem cewke wkladałem na poszczegolne cylindry lecz niestety bez zmian ;/ dodam ze na zimnym silniku lecz nie zawsze lubi strzelic sobie z wydechu objawy dalej te same szarpanie,przy ruszaniu nie zawsz elubi sie przyciac,zle ustawiony rozrzad? dobry mechanik da rade to sprawdzic zdjemujac tylko gorny dekiel?
  4. tak zrobiłem dzieki za pomoc,narazie szarpie ale nie wypada zapłon niema ujemnych temp. trzeba bd czekac,odezwe sie jak pojawia sie jakies błedy ;)
  5. Wiec jaka by była Twoja diagnoza co do samego szarpania na niskich obrotach? jestes wstanie cos doradzic?
  6. puki co to pozamianiałem cewki miejscami jak znowu wypadnie zapłon zdignozuje inpa jakie sa błedy,cewka wraz z fajka z cyl 4 jes oryginalna z 03r nie wyglada zaciekawie oto screny z inpy: http://vlep.pl/obrazek/3e2n4g.jpg http://vlep.pl/obrazek/3e2n4g.jpg http://vlep.pl/jns6yi.png http://vlep.pl/jns6yi.png
  7. Ryszardoo

    N42 2 bledy + eml

    zgrzyatnie? ogolnie czy przyodpalaniu bo jesli przy odpalaniu to niedostaje oleju na poczatku,napewno od vvt to słychac? moze wanosy sie odzywaja i jezdzi w trybie awaryjnym? ja tak miałem
  8. Ryszardoo

    N42 2 bledy + eml

    moze napisz jakie mas zobjawy? co wymieniałes co zostało do wymiany co podejrzewasz napisz cos wiecej ;)
  9. N42 nie ma kabli WN, masz 4 cewki po 1 na każdy cylinder. Jeśli czujesz się na siłach, to sprawdź na zimnym w przypadku wystąpienia pracy na 3 cylindrach odpinając cewki na pracującym silniku, na którym cylindrze będzie pracował bez zmian. Ten cylinder z na którym nie będzie różnicy będzie miał uszkodzoną cewkę bądź świecę w skrajnym przypadku instalacja elektryczna do tego cylindra nie łączy. dodatkowo po tym możesz wykonać kolejny test przekładając tę wytypowaną uszkodzoną cewkę na inną z innego cylindra i skasować błędy. Jesli błąd o wypadaniu zapłonu przeniesie się na inny cylinder wtedy będziesz miał winowajcę - cewka. Dziwi mnie fakt, że wywala Ci wszystkie 3 błędy jakie miałeś wcześniej, bo ten z CANem nie powinien występować nawet przy przestawionym rozrządzie. Jeśli to o czym piszę wyżej nie przyniesie żadnych rezultatów proponuję oddać samochód Panom mechanikom, żeby zweryfikowali jednak ustawienie rozrządu. dzięki za rade myślałem juz wcześniej zeby zrobic jak opisujesz,chciałem dzis rano ale problem sie nie pojawił,zauważyłem ze moze byc to zależne od temp panującej na dworze? dzis była dodatnia i było ok,jak były u mnie mrozy w nocy do-5 to wtedy sie tak działo,jak znowu sie pojawi problem to sprawdze czy to cewka puki co wypisze jakie mam objawy moze to cos nakreśli albo wykluczy czy to kwestia rozrządu moze cos innego: -przerywanie przy zagrzewaniu się silnika od 2tys obrotów w doł,po zagrzaniu przerywa przy około 1tys -przy ruszaniu(nie zawsze) obroty spadają nawet do 500obr lub sie "przytnie",trzeba dodać sporo więcej gazu lub wcisnąć sprzęgło -jeżdżąc na krótkich odcinkach na wolnych obrotach słychać jakby "bicie" po dłuższym dystansie około 30km na postoju juz nie słychać lub znacznie ciszej -ostatnio pojawiało sie rano "wypadanie zapłonu" jak opisywałem -do 2tys zbiera sie jakoś ale przy dosłownie 2tys czuć gwałtowny wzrost mocy coś jakby turbina(dodam ze przed oddaniem pierwszy raz auta do mechanika jak był przestawiony rozrzad było identycznie,po ustawieniu poprawnym nie było tego efektu tzn wzrostu mocy przy 2tys) to by było na tyle moze ktos cos doradzi? albo Tobie rysiektr to cos mowi? ;)
  10. dzięki za rozkodowanie błędów ;) błędy były usunięte i nie powracały po odebraniu auta, nawet dzień wcześniej nie miałem żadnych błędów pojawiły sie wraz z migajacym "engine" na zimnym silniku a wiec sytuacja z wczoraj: odpalam auto rano,czekam az troche sie zagrzeje po około 1min, w momencie obroty spadaja do 500obr podnosza sie do około 1tys obr i słychac ze auto niechodzi na 1cyl temu towarzyszy migajacy "engine" po chwili silnik chodzi rownomiernie na wszystkie gary i engine przestaje migac,po podpieciu zostaja błedy jakie wkleiłem wyrzej sytułacja z dzis identyczna tylko ze "engine" swiecił sie cały czas i niechodził na 1cyl,zajechałem do pracy,po paru godzinach odpalam i silnik chodzi normalnie ;/ oco chodzi? moze faktycznie przestawiony rozrzad? a moze poprostu kable WM iskra przeskakuje i dzieja sie takie cuda do tego przerywa? niewiem czy to istotne ale mam wyciek z kołnierza uszczelniajacego
  11. troche mnie przeraziłes ;/ maja blokady bo wymieniali mi uszczelniacze za pierwszym razem i chodziło pieknie auto,po wymianie pompy i cos przy vvt chodzi jak opisuje dzis rano odpalam auto czekamjak zawsze przed jazda az sie troche zagrzeje i po około 1min zaczoł migac engine auto zaczeło "kulec" po czym wszystko wruciło do normy,popołudniu podpiołem inpe by sprawdzic co sie stało i ujrzałem taki widok: http://s1.fotowrzut.pl/8YIJX19T85/1.jpg http://s1.fotowrzut.pl/CHHDEOMVUE/1.jpg Kody to: 274E 2744 27EE ktos cos pomoze? PS.mam jeszcze jeden dziwny objaw np. mam 3 bieg wciaskam gaz od 1tys obrotów auto zaczyna sie zbierac i dokładnie jak jest 2tys obr. to jakby włanczała sie turbina wciska w fotel pozniej juz zbiera sie normalnie
  12. dokładnie wiem po sobie wszyscy mechanicy gadali jednogłosnie "pierscienie" bo miałem ubytek z rzedu 2-3l na 1tys km,Wszyscy z forum doradzili uszczelniacze wymieniłem w ciemno i niebierze nic! wiec bd doradzac karzedmu kto ma n42 i bierze olej zeby zaczac od tego ps.Ja orientacyjnie dałem 600-700zł + uszczelniacze(erling)
  13. wkońcu jakas konkretna odp,tez mi sie tak wydaje poniewaz jak pierwszy raz auto wylondowało u mechanika to była bajka nic nieszarpało itd. 2raz oddałem bo gasł na zimnym,wymienili pompe oleju i grzebali cos przy vvt i zaczoł szarpac i wydaje mi sie ze rozrzad jest zle ustawiony da sie to sprawdzic zrzucajac tylko górny dekiel (jak spojrzy fachowiec)? i czy była by to kwestia poluzowania wałków i przestawienie spowrotem? czy trzba wszystko od nowa składac?
  14. kolego pompa vacum tylkos ie uszczelnia słabe uszczelnienie,zaworek jest w podstawie filtra oleju wymienia sie to i to.patrzysz na kontrolke po odpaleniu zeby zobaczyc czy jest walnieta podstawa filtra np.peknieta,zaworek uszkodzony lub mniej wiecej jaki jest stan pompy oleju (cisnienie)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.