Skocz do zawartości

obara

Zarejestrowani
  • Postów

    210
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O obara

  • Urodziny 30.01.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 318iA 2010
    E87 116iA 2009

Osiągnięcia obara

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Akurat pasta miedziana to nienajlepszy pomysl. Polaczenie aluminium i miedzi to wlasnie idealna "bateria". Dwa metale o roznych potencjalach. Lepiej uzyc smaru aluminiowego.
  2. Moze nastepnym razem nie pisz o czyms w taki sposob jakbys sie znal, w sytuacji gdy to tak naprawde Twoj mechanik z dlugim stazem sie na tym zna albo i nie... :duh: To chyba boli w tym forum (i roznych innych tez..) najbardziej, ze mnostwo osob swoje domysly przedstawia jako fakty i coraz trudniej znalezc tu rzetelna odpowiedz na jakiekolwiek pytanie. Czujnik oczywiscie jest powiazany z zywotnoscia katalizatora ale zeby zrozumiec na jakiej zasadzie, trzeba poczytac informacje na temat dzialania silnikow z bezposrednim wtryskiem (dobry material wypuscil np VW na temat silnikow FSI). Ten temat zahacza tez miedzy innymi o tak chetnie usuwane klapki w kolektorach dolotowych (tez w silnikach diesla). Brak tych klapek tez wzbogaca mieszanke. Ciekawe co mechanicy ze stazem maja na ten temat do powiedzenia w kontekscie zywotnosci katalizatorow i filtrow DPF..
  3. Od kiedy katalizator nie wypala sie na bogatej mieszance? Z tego co ja wiem na temat tych silnikow to mieszanka wzbogaca sie raz na ok 1 min wlasnie po to zeby zwiekszyc temperature katalizatora i wypalic to co do wypalenia jest. Kicha mozesz podac zrodlo swoich informacji?
  4. O ile pamietam to 17. Zeby odkrecic pokrywe filtra potrzebny jest odpowiedni "kieliszek". Przy filtrze powietrza potrzebny tez bedzie Torx (gdzies kolo T10) i srubokret lub M10 do poluzowania cybantu (obejmy) na wezu powietrza za filtrem. Nie sa to zadne niestandardowe rozmiary. Podstawowy zestaw kluczy i bitow napewno wystarczy. Jesli wlejesz 4 litry to tak jak pisali koledzy powinno byc idealnie. Warto przejrzec sam filtr oleju czy nie ma tam smieci. Nie zapomnij nasmarowac tez olejem nowych oringow przy pokrywie filtra oleju i wsadzic miedzianej podkladki pod korek spustowy. Z doswiadczenia lepiej odkrecic przed spuszczeniem oleju plastikowa pokrywe pod silnikiem. Olej lubi sie na nia wlac podczas odkrecania korka spustowego i kapac pozmontowaniu wszystkiego do kupy. Ciezko wtedy okreslic, czy leje sie spod korka czy z tej pokrywy. Ja przy wymianie oleju wymieniam tez zawsze filtr powietrza i kabiny. Jesli wyjmiesz obudowe filtra powietrza to wygrzeb sobie od razu kamyki, ktore wpadaja przez otwory w nadkolu i zbieraja sie pod obudowa. Jesli szukasz filtrow takich jak na tzw. pierwszy montaz, to olej i powietrze to filtry Mann a kabina 3M. Ja jednak montuje wszedzie filtry Knecht (Mahle). Oczywiscie kabinowy z aktywnym weglem. Tutaj masz w razie "W" opisana prodcedure. Gdybys cos jeszcze chcial wiedziec to pisz. http://bmw.workshop-manuals.com/3_Series_E91/318i_N43_TOUR/index.php?id=256
  5. Gratulacje! Katalizator - jak pisalem - to faktycznie slabe ogniwo w tym zestawie. U mnie w 1-ce tez uaktualniono soft i nagle z 7,8l/100km na znanej trasie spalanie zjechalo na 6,9l/100km (trasa 2 x 65km, mierzone na dystansie ponad 700km). Jak narazie nowe bledy od czujnika NOx przestaly sie pojawiac.
  6. Sam z siebie pewnie nie padl a i takich rabatow z dobrej woli nie ma. U mnie tez kilka razy proponowali mi rabaty a tak naprawde to chcieli zebym partycypowal w kosztach.
  7. Witam, Czy ktos ma namiar na pliki do automatu w wersji GS19D? Niestety moja inpa nie gada ze skrzynka.. Pozdrawiam Bartek
  8. Ja za calosc (nowe czesci) razem z montazem i programowaniem zaplacilem 13 tys. Operacja wyjdzie troche taniej bo zostaly mi lampy, frm i pokretlo do sprzedania.
  9. Ja kupilem tarcze i klocki ATE. Czujnik kupilem w BMW ale oddalem go z powrotem. Stary latwo wyszedl z klocka a do tego nie chcialo mi sie odkrecac nadkola zeby go wypiac z wozu. Z oryginalnymi tarczamie nie do konca wszystko jest ok. W 3-ce wymieniali mi bijace tarcze na gwarancji 2 razy.
  10. Ja przeszedlem te operacje. U mnie wymieniono tez FRM na wersje 3 i pokretlo od wlaczania swiatel. Oczywiscie tylne lampy tez sa nowe.
  11. I prawidlowo. :) Dzieki za tips. Bede pamietal na przyszlosc.
  12. Tarcze nie zawsze bija po przegrzaniu. Przegrzales je ostrym hamowaniem czy po prostu zaczely bic? U mojej drugiej polowki przyczyna bylo zbyt lagodne hamowanie. Tylne tarcze podrdzewialy na tylnej osi od wewnatrz i stad wzielo sie bicie. Kilka dni ostrzejszych hamowan i bicie ustalo. Rdzy bylo tam jednak tyle, ze mimo wszystko kolcki i tarcze poszly do wymiany. Samochod mial najechane tylko 40 tys. Tarcze i klocki od nowosci. Klockow jeszcze jakies 6-7mm.
  13. Hej, Kod do najnowszej Road Map Europe Premium 2013-2 kupilem dzis za dokladnie 183pln. Moglo byc ok. 160pln ale glupio mi bylo, ze koles az tak bardzo zszedl z ceny. Wczesniej dostalem z Polski cene 600pln. Kod dostalem od razu po platnosci. Kod oczywiscie z instrukcja i namiarami na pliki. Ja jednak pociagnalem z thepiratebay.
  14. Czas uporzadkowac kilka kwestii w sprawie siarki w benzynie i bledow, ktore rejestruje samochod. Zacznijmy od benzyny. Poki co nie jest to produkt syntetyczny, a ze polprodukt do jej produkcji (ropa naftowa) zawiera sporo siarki wiec mimo bardzo wysokiej technologii odsiarczania benzyny zawsze cos tam jednak zostanie. Bledy w komputerze pojawiaja sie juz przy ok 400mg siarki w katalizatorze. Cala idea silnikow benzynowych z wtryskami i ich oszczednosci opiera sie na spalaniu bardzo ubogiej mieszanki, ktora normalnie nigdy by sie nie zapalila gdyby nie odpowiednie kierowanie strumienia powietrza w cylindrze i wtryskiwania benzyny w ostatnim momencie w obszar wokol swiecy. Taki sklad mieszanki i sposob jej wtryskiwania obnizaja temperature w cylindrze a to oczywiscie tez oznacza mniejsze straty energii idacej w cieplo. Nie ma co w tym wszystkim potepiac ekologii. Gdyby nie trojdrozny katalizator juz niedlugo mogloby nie byc czym oddychac. Jaki to ma wplyw na ekonomie gospodarki nie bede sie rozpisywal. To chyba kazdy powinien uswiadamiac sobie sam. Jak wiec dziala dalej ten system? W normanym trybie pracy (oszczedna jazda bez zwiekszonych obciazen) wypalanie siarki w katalizatorze sterowane jest czujnikiem NOx i nastepuje srednio co 50-60 sekund i trwa okolo 2-3 sekund. Nie wplywa to znaczaco na zwiekszenie spalania a dzieki calej operacji katalizator sie nie degraduje. W trybie wysokiego obciazenia (szybkiej jazdy) silnik nie dziala juz na ubogiej mieszance tylko zachowuje sie jak "normalny" benzyniak tyle, ze z wyzszym stopniem kompresji. Oszczednosci paliwa znikaja a katalizator osiaga stala temperature, w ktorej siarka spala sie na biezaco. W czym wiec problem? Mam to szczescie, ze mam dwa samochody z silnikiem N43. To co mnie zawsze zastanawialo to dlaczego lzejsza 1-ka pali wiecej niz 3-ka. Przez dlugi czas zwalalem to na styl jazdy mojej lepszej polowki. Z czasem jednak zauwazylem, ze nie jezdzi ona znaczaco roznie ode mnie. To raczej ja cisne mocniej na gaz, ostrzej hamuje itd. :twisted: Naturalnym wytlumaczeniem bylo to, ze ona robi krotsze dystanse i stad wieksze spalanie (ona 60km dziennie a ja ok 130km). Ostatnio zdarzylo sie jednak, ze ja wiecej jezdzilem 1-ka. I tu pojawil sie kolejny znak zapytania. Spalanie na trasie na ktorej ja bez wiekszych przeszkod zchodze do 6,5l/100km jest w 1-ce nie do osiagniecia. Zaczalem gdybac nt. map wtryskow i tym podobnych spraw. Okazuje sie jednak, ze to wina katalizatora i ewentualnie samego czujnika NOx. Podczas jazdy okazalo sie, ze tryb wypalania siarki nie jest w stanie jej usunac z kata i silnik przez wiekszosc czasu chodzi w tym trybie. Oszczdnosci paliwa biora w leb a komputer rejestruje bledy. Rozmawialem juz jednym znajomym, ktory jezdzi 1-ka z silnikiem N53. Tak na marginesie ten silnik nigdy nie byl montowany m.in. w Ameryce Polnocnej i Australii z powodu wyzszej niz w Europie zawartosci siarki w paliwie. U niego wystepowal podobny problem i po kilku wizytach w serwisie zmieniono mu katalizator i czujnik NOx. Teraz spalanie znaczaco spadlo (ponad 1l/100km) a bledy przestaly sie pojawiac. Mysle, ze ten przypadek jest podstawa do tego, zeby probowac walczyc w serwisach o prawidlowe zdiagnozowanie problemow i ich naprawe. Jesli samochodu nie obejmuje juz gwarancja to warto myslec o prawie do reklamacji wadliwego produktu. Nie wiem jak to dokladnie wyglada w Polsce. U mnie prawo to rozciaga sie takze na 3-ci rok od zakupu samochodu. Dzis zamowilem wizyte w serwisie na przyszly tydzien. To co napawa optymizmem, to fakt, ze po opisie problemu koles z serwisu nie splawil mnie od reki tylko milczaco potwierdzil potrzebe sprawdzenia co tam nie gra. Pozdrawiam i zycze powodzenia! :cool2:
  15. Link do TIS online wrzucilem w nowym watku: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=218672
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.