Skocz do zawartości

Skoczek135

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Brak

Osiągnięcia Skoczek135

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Będę się szykował do wymiany silnika, ale chciałbym żeby pojeździł jeszcze ten silnik tak z rok - dwa (do 20 - 25 tys. kilometrów). Remontu nie chce robić bo to wiadomo, duże koszta a można się spodziewać wszystkiego
  2. Borykam się z braniem oleju mojego M52B25. Chcę ostatni raz zmienić olej (wcześniej Motul X-cess 8100 5W40, teraz Valvoline SynPower 5W30) i od razu zrobić płukankę silnika LM2662. Słyszałem że 5W30 będzie brało najwięcej, a lepszym byłby 0W30. Czy najlepiej zmienić na Valvoline SynPower 0W30 czy pójśc od razu w 10W40, tak żeby była pewność że będzie ubywało jak najmniej oleju?
  3. Poszukuje specjalisty, który w pełni zdiagnozuje, którędy olej mi ucieka z BMW E36 M52B25 bez rozbierania całego silnika i wymieniania wszystkiego wkoło. Mogę dojechać do 50 km od Warszawy, tylko żeby to zrobione zostało rzetelnie no i żeby nie przekroczyło wartości auta :)
  4. No więc uszczelniona została miska olejowa + uszczelka pokrywy zaworów, bo były tam wycieki. Miałem cichą nadzieje, że to rozwiąże problem ale chyba jestem na niego skazany :/ powoli mam dosyć tego auta. Teraz pytanie, kto mi w okolicach Warszawy (+/- 50 km) dobrze zdiagnozuje auto i je ewentualnie naprawi? Wciąż ubywa mi około litra oleju na tysiąc kilometrów. Teraz jak na taką pogodę to dymek jest normą. Jak go przegonię po autostradzie to przestaje dymić (domyślam się, że pozbywa się wody z tłumika która powstała na wskutek krótkich tras po mieście) Do tego doszły dwa nowe objawy : 1. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania to często obroty falują na biegu jałowym, a zazwyczaj opadną trochę i wracają do normy 2. Przy schodzeniu z obrotów coś stuka w aucie jak by śruba nie była dokręcona, a czasami cały czas na biegu jałowym (a może to po prostu jakaś śruba lub coś mi wpadło na pokrywę silnika?)
  5. No właśnie mocno dobrze traktuje ten samochód, sam byś się zdziwił. Byłem zszokowany, że tyle wyleciało bo tydzień wcześniej dolałem mu ponad litr oleju. Właśnie z mechanikiem oczyściliśmy te miejsca i jadę w piątek zobaczyć co w trawie piszczy. A autko jest na gaz to parę wyrzuca z siebie, ale jak było lato (brał tak samo olej) to żadnej chmurki nie było :< Kontrolka działa dobrze, bo jak są zimne noce to rankiem dłużej się świeci, niż gdy silnik jest ponownie uruchamiany.
  6. Zabawy ciąg dalszy :) Odma została wymieniona na nową, dziś zlałem cały olej (3L raptem zostało, czyli licząc z dolewkami to przez 4 tysiące kilometrów łyknął ~4,5L). Zauważyłem, że poci się przy uszczelce miski olejowej (naprzeciwko chłodnicy, a szczególnie patrząc od strony maski to z prawej strony frontalnej części miski). Więcej wycieków nie zauważyłem nigdzie. Olej zmieniłem z Motula X-cess 8100 5w40, na Valvoline SynPower 5W30 i za trzy dni mam przyjechać zobaczyć czy dalej się tam poci. Ktoś ma jakieś pomysł, gdzie olej w takich ilościach może spierniczać? Po 2 dniowym postoju, autko nie dało żadnej chmurki - co by wychodziło, że uszczelniacze zaworowe nie są w takim złym stanie. W ogóle auto nie dymi podczas jazdy (przynajmniej tego nie widzę). A no i w trasie poziom oleju jest stały, w mieście szybko paruje
  7. Witajcie. Od ponad 9 miesięcy staram się znaleźć miejsce ucieczki oleju z M52B25. Autko jest dobrze traktowane, nigdy obroty nie doszły do czerwonego pola, zmiana biegów przy około 4 krpm, do tego po każdej przejażdżce jest studzone :) Wychodzi na to, że oleju ubywa przy emeryckiej jeździe między 0,5 a 1 l na 1000km. Olej nie byle jaki bo Motul Xcess-8100 5W40, ostatnio wymieniony na świeży. Z moich obserwacji wynika, że oleju nie ubywa na długich trasach (trasa 300 km i moim zdaniem nie ubyło na bagnecie nic). Natomiast w mieście olej znika szybko, aż zaczynają mi szklanki marsza żałobnego grać. Była mierzona kompresja przez mechanika na zimnym silniku i na 5 cylindrach wyszło 12 barów, natomiast na 6 cylindrze było troszkę niżej. Świece nie są zarzygane olejem, a z rury nie wydobywa się niebieski dymek tylko jak na tą porę roku siwy, do tego auto zasilane jest podtlenkiem LPG i jednak ta chmurka siwa jest. Odma rzekomo była sprawdzona przez mechanika i wg niego jest wszystko okej. Wycieków pod autem też nie widziałem żadnych, ale dla pewności dziś poszedł karton po auto i zobaczymy czy ze smutku nie płacze bmka olejem. Macie jeszcze jakieś propozycje co sprawdzić w aucie, bo ten ubytek oleju to mnie przy życiu trzyma ostatnio.
  8. W mieście to na 100 kilometrów, to może ze 10 razy przeciągnę powyżej 4000 obrotów. Zazwyczaj zmiana biegu przy 3000, a do tego zakresu obrotów nie jest but w podłodze :) Okej jutro podjadę do gazownika, sprawdzimy czy tam nie jest nic namieszane z tą sondą (przez instalacje gazową) i najwyżej wstawię na razie używaną z gwarancją. Jeśli się poprawi, to na pewno wstawię nówkę sztukę tylko jak padnie używka
  9. I jeszcze pytanko: Sonda lambda może podnosić spalanie o 2-3 litry gazu w mieście? Bo teraz przy lekkiej nodze mam spalanie na poziomie 18 litrów gazu.
  10. Witajcie. Jakiś czas temu byłem u kolegi sprawdzić autko przez INPE. Wyszły dwa błędy: 1) Błąd sondy lambda 2) Błąd czujnika temperatury powietrza dolotowego. Czujnik już idzie do mnie i będę za jakiś czas wymieniał. Ostatnio sprawdziłem napięcie na sondach lambda i po rozgrzaniu jedna wachała się między 0,5 V - 5 V, natomiast druga jak stała tak stała na 4,88V. Na live data wyszła również ta wartość. Pytanie jest następujące: Czy sonda rzeczywiście wymaga wymiany? Mam okazję kupić teraz sondę, ale nie wiem czy to nie może być spowodowane tym czujnikiem temperatury. Autko jest na gazie jak coś.
  11. Witajcie. Otóż chciałbym niedługo wymienić świece w mojej buni. Nie mam pojęcia jakie wziąć, a w tematach przewijają się te 2 modele głównie. Moje autko napędzane jest przez podtlenek LPG :P Co byście polecili? Warto przepłacać 3-krotność ceny Denso za te NGK?
  12. Witajcie. Ostatnio coś pod pokrywą silnika zaczęło mi cykać. Autko stoi pod chmurką i ma instalację gazową. Sytuacja wygląda tak, że chwilę po uruchomieniu zaczyna coś stukać w silniku i wraz ze wzrostem obrotów również wzrasta częstotliwość cykania. Filmik jak to wygląda: https://youtu.be/xYjPTDdkriY Miał ktoś podobny problem i wie o co może chodzić?
  13. To że inny to ja doskonale wiem :) Tylko pytam czy może mieć wpływ na widzianą temperaturę ? Planuje z czasem zmienić przepływkę ale wtedy jeszcze muszę zmienić obudowę filtra powietrza :)
  14. Witajcie. Po zakupie buni doprowadzam ją do stanu jak najlepszego :) Byłem na kompie i bunia wypluła 2 błędy : czujnik temperatury powietrza dolotowego oraz sonda lambda. Na kompie pokazywało, że temperatura zasysanego powietrza wynosi 9F czyli około - 13 stopni Celsjusza , gdzie na zewnątrz było między 10-15 stopni Celsjusza, natomiast sonda lambda miała cały czas napięcie 4V. I teraz rodzi się pytanie. Ogólnie w aucie był zrobiony swap, ale niestety sam słupek. Wcześniej znajdował się M52B20 w buni, więc przepływka i komp zostały z niej. Czy ta temperatura związana może być z przepływką? Czy raczej nie ma to znaczenia?
  15. Witajcie. Poszukuje specjalisty w okolicach najlepiej bemowa, który sprawdzi mi kompresje w BMW E36 323i oraz zawartość CO2 w zbiorniczku wyrównawczym (sprawdzenie głowicy, uszczelki).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.