Skocz do zawartości

black monster

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 E 83 3.0 SD 2006

Osiągnięcia black monster

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Nie baw się kolego w zamiennik tylko daj do czyszczenia ori.Chyba ze 3 tyg temu pisali o tym bodajże w auto świecie.Wymontowany filtr wsadzają do urządzenia które wypłukuje popiół bez niszczenia środka(jak np płyny do czyszczenia kominków :duh: )Żadne wypalanie nic nie da ,popiołu nie wypalisz. Jak znajdę ten nr Aś to dam znać.
  2. Witajcie Miałem X3 Z M47 z dpf-em. Tak jak pisze jacek pilnować oleju.Dość szybko jeżdżąc po mieście poziom wzrastał.Poza tym to samo ,termostaty itp
  3. Widać ktoś chce być KNIGHT RIDER :mrgreen: I to policjant.Wszystko jak w filmie :norty:
  4. Ooo Cypis same tematy mnie interesujące :mrgreen: U mnie w planach tak jak pisałem --Intercooler --mała korekta w stajni :mrgreen: ( Wojtek z Dynosoftu pisał że możemy dziubnąć na 320-340 kc :twisted: ) Niektóre twoje tematy przerobiłem.(regeneracja odbłyśników,lakier ,hamulce ,fele,oleje filtry-norma co 10 tys.) -hamulce mam w serii większe -zawieszenia nie ruszam mam pełny M pakiet łącznie ze sportowym zawiechem.W trybie sd poduszki się usztywniają. Też myślę nad wizytą w MG .Cały czas się waham czy wywalić DPF ( korek dla silnika )Zobaczę co powiedzą w MG i Dyno. Z kosmetyki chciałbym zdemontować i pomalować zaciski ( tylko czarny mat)Na razie nie wiem jak się do tego zabrać .Z czasem na razie też krucho (robota). Trza by się spotkać po świętach ,powiedzmy w Katosach. Kolego z peżota .Może X3 w 2.0 nie jedzie (miałem ) Ale sd ,proszę cię.Jasne że są fajne fajne modele beemek dla zabawy.Sam choruję na X6 5.0 i.Kiedyś kupię. :norty: Najważniejsze jest to żeby ci sprawiało radość ,mi do tej pory sprawia :mrgreen: ,choć nie jeżdziłem nigdy powiedzmy e-60 535. Mi X3 jak najbardziej odpowiada do codziennej jazdy. Na autostradzie nie narzekam , ostatnio octavia rs 230 w serii ( gościu zdziwiony-taki dupowóz a tu skoda nie chce odejść) A najbardziej mnie rozpier..la jak ktoś pisze że znaczek musi być. Gościu ,stać mnie na nowe auto z wyższej półki ale jezdzę x3 2006 r bo mi się podoba i sprawia frajdę. Generalnie bardzo podobają mi się starsze modele E-39 , E 46 ,nawet e 34 tylko musiałaby być igła .W/g mnie te auta coś w sobie mają .Dziś również wszędobylska elektronika .Kwestia silnika to inny temat choć mając nawet 1.8 lub 2.0 i 120-150 kucy jak jesteś fanem marki to też cieszy.Zawsze jak widzę starszą beemkę zadbaną i doinwestowaną ( nie pażdzież ze spojlerami z giełdy)to się oglądam. Byłem latem w Krakowie na wystawie auto classic czy podobnie .Stało parę beemek E -36 alpina B8 4.6 V 8 lub e 38 w benzynie . Zajeb..cie zadbane .Oprócz posiadaczy BMW są pasjonaci ,pamiętaj. Jasne nowe to nowe ale czy zawsze lepsze?Ostatnio na tempomacie 110 /h spalanie 6,4/100 co więcej / Przy tej mocy,Bez start/stopów i innych oszczędzaczy. Ostatnio jeden gość w znanym serwisie BMW W Kat.( niee ,nie Krystian) podjechałem zdiagnozować usterkę .Koszt ok 3 tys.Kuwa patrzał na mnie kuwa z politowaniem i szyderczym wręcz uśmieszkiem,pewno myślał (kupił se facet BMW a teraz go nie stać) Stać ,stać panieale ponieważ jestem FANEM MARKI to jeżdzę tym modelem jakim chcę i lubię(nie tylko dla znaczka )Na marginesie też mam peżota partnera (do roboty)
  5. Przerabiałem chwilę temu w 3.0 d. Odpiąłeś wszystkie wtyczki . Musisz wypiąć z tyłu kolektora -wężyk z elektrozaworka sterującego klapkami -wtyczkę tego zaworka -wtyczkę z góry kolektora -odkręcić mocowanie bagnetu oleju --od tyłu kolektora po stronie kierowcy idą przewód do skrzynki sterownika i bodajże przewód do nagrzewnicy,sprawdż dokładnie. U mnie w 3.0 sd jest jeszcze jeden elektrozaworek ,chyba od podciśnienia poduszek silnika .Tam złamałem obudowę wtyczki. Jak na mój pierwszy raz zrzucania kolektora to i tak super . Gorzej z montażem.Kilka śrubek wylądowało pod silnikiem :duh: Na marginesie 2 nakretki kolektora w Bawaria Kat. 6.50 z vat :mrgreen: Trzeba mieć dłonie ginekologa :mrgreen:
  6. Dzięki, poczytam ,po świętach dam znać. Temat jest w dziale e 83?
  7. Dzięki Cypis.Jestem ze Śląska . Błędy skasowane . Nie wiedziałem że jest taka możliwość u ciebie.Był błąd przepływomierza ,wentylatora ,świeca 5 cyl.Być może ,bo odpalałem auto bez podpięcia wentylatora i przepływomierza. Jest ok . Świece miałem wykręcone sprawdzane akumulatorkiem 6v (świece 5 v) wszystkie grzeją.Być może sterownik ,był cały w marasie z oleju :duh: zresztą całe reszta silnika też. Silnik wymyty karcherem z gorącą wodą( przed robotą też był błąd 5 świecy),także nic nie zalane z mojej strony. Dalej pozostaje zagwozdka z pracującą klapą gaszącą (przed egr-em) Po zamianie wężyków przetwornika ćiśnienia zgodnie z logiką (na realoem jest na odwrót -inne modele mają jak ja teraz)klapa dalej pracuje dając objawy "pompowania "lub bardziej przygłuszonego basu łup,łup. Co fakt teraz to słychać o wiele ciszej ,trzeba się dobrze przysłuchać.Może bez klapek dzwięk się jakby rozchodzi szybciej do kolektora ( podobno na biegu jałowym klapki są zamknięte) Tak myślę Panowie że najlepiej byłoby podmienić przetwornik ciśnienia ,może moje czyszczenie filterków było za mało skuteczne,może po prostu go coś boli mechanicznie lub elektrycznie(żadnych błędów nie ma )Druga opcja to coś z klapą gaszącą. Podkreślam ,auto chodzi jak marzenie ,godzinę temu przy okazji kasowania błędów sprawdzane korekcje wtrysków ,wszystkie idealnie :mrgreen: Turbinki dmuchają książkowo. W ogóle ostatnio sporo doinwestowałem .Korekcja i odświeżenie całego nadwozia.Tłumik drgań (był jeszcze ori 2006 r) rolki ,paski .Miesiąc temu olej w skrzyni plus miska Żałuję że nie zabrałem się za mechatronikę .Teraz trochę pech ,chłodnica egr :mad2: W zeszłym roku na jesień tarcze ,klocki ,szczęki przód i tył. Na marginesie pomimo wielu negatywnych opinii o ate u mnie są i śię sprawdzają plus klocki ceramiczne ate Super bardzo mało pylą.Kupione w intercars. Pozostaje mi jeszcze rozszczelniony intercooler :cry2: Kupować ori czy dorobić np w Sośnicowicach u Pana Sadło ( bodajże Chłodnic Pol czy jakoś ) Jeżeli już do dorobić większy?Nie zmieni to ciśnienia w układzie? W maju chcę trochę dziubnąć na ok 320-340 kucyków. :mrgreen: Ogólnie jestem zakręcony na punkcie mojej Czarnuli.Lubię jak wszystko działa :D Dziś F 25 w tym wyposażeniu (max)380 tys :| Zresztą tu jestem konserwatystą F 25 wcale mi się nie podobaTak samo mam z X6 poprzednia była ok ,w nowej przód i środek super tył Korea. Kuwa :mrgreen: ale się rozpisałem :norty:
  8. Witaj Lustek. Też zawsze korzystam z Realoem. Auto 1000 % originał ,żadnych swapów itp.Lubię wiedzieć co w aucie piszczy :mrgreen: Jeżeli na Real nie ma błędu to spróbuję podmienić te wężyki tak jak były , może tak mają nielogicznie być. Zrzucę jeszcze raz dolot i sprawdzę czy pracuje egr ,może po zamianie wężyków wywala błąd? Oczywiście jadę zaraz na kompa żeby sprawdzili. Nasuwa mi się jeszcze taka myśl,ostatnio jak brał płyn nie wypalał się DPF.Wczoraj jak uruchomiłem i się zagrzał po jeżdzie ok 1 km włączył wypalanie lecz nie mogłem dokończyć (robota )Może jak się dobrze wypali to zgaśnie? Mimo wszystko tak jak radzisz -komputer .
  9. Witam Panowie. Wiem że często do was nie zaglądam (praca ) lecz tym razem mam problem a i może kilka ciekawych spostrzeżeń dla innych użytkowników. A więc ,zaczęło się od ubywania płynu chłodniczego.Najpierw co 1000 km ok 50 do 100 ml.Z czasem coraz gorzej bywało że co 300-400 km 400-500 ml. Pojechałem zrobić test płynu .Diagnoza :mad2: CO 2 w płynie ,panie ,uszczelka pod głowicą.Mówię ,może chłodniczka egr ?Nie uszczelka. Auto zapier..iela z wydechu żadnej pary. Postanowiłem sam wziąść się do roboty i sprawdzić.Przy okazji ( choć rok czasu biłem się z myślami ) wywaliłem klapki z kolektora ( rzygał olejem) Poszły zaślepki ,gruszkę i zawór zostawiłem ,wywaliłem tylko cięgno. Przy okazji gruntowne czyszczenie egr,kolektora ,filterków przetworniku ciśnienia,mycie silnika od strony klapek. W tej chwili wszystko poskładane ale jest mały problem.Świeci żółta kontrolka silnika ,świeciło jeszcze 4x4 i żółty wykrzyknik. Po krótkiej jeżdzie zgasły ,został tylko żółty silniczek.Pomóżcie, co zrobić.Odłączałem akumulator na ok 5 min .Może trzeba dłużej? Co jeszcze zauważyłem przy czyszczeniu przetwornika . Są dwie rurki - vac i out.Na out jest niebieski oring.Wiadomo dochodzą dwa wężyki ,czarny i czarno -niebieski. I tutaj zagadka dla was. U mnie czarno -niebieski był między membraną egr-a i wchodził do przetwornika do rurki vac . Czarny ,pomiędzy głównym przewodem od pompy vac i wchodził do out z niebieskim oringiem. :? Nielogicznie.. W przypadku innych jest na odwrót ,zgodnie z logiką.Czarno-niebieski na out z oringiem ,czarny na vac. Przypomnę że do tej pory miałem oprócz pracy silnika rytmiczne jakby pompowanie( pracowała klapa przed egr-em)Jak scisnołem wężyk za egr-em uspokajało się. Kiedyś gość w Bawarii Motors mówił że na Realoem są błędy.Miał ktoś podobną przypadłość ? Sprawdzałem Realoem ,na schemacie mojego silnika tak właśnie jest A teraz moje spostrzeżenia po rocznym czytaniu różnych forów nt BMW i słynnych klapek. POTWIERDZAM OPINIĘ WIELU Z WAS -SILNIK NIE MULI DO 2000 TYS /OBR ! WRĘCZ JAK KIEDYŚ NAPISAŁ ROGER-NYSA ,DOSTAŁ JAKBY ODDECHU. -NA WOLNYCH OBROTACH PRACUJE ŁAGODNIEJ ,NIE FALUJĄ OBROTY -ŻADNEGO WPŁYWU NA PRACĘ SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ (kiedyś ktoś napisał że klapki wspópracują ze skrzynią :duh: ) Panowie i Panie niezdecydowani--WYWALAĆ KLAPKI ,NIE SŁUCHAĆ O TZW DRUCIARSTWIE
  10. Witajcie Właśnie przerabiam temat znikającego płynu. Byłem na teście CO2 .(POZYTYWNY :duh:) ALE UWAGA ! NIE wierzcie ślepo mechanikom różnej maści że zaraz uszczelka pod głowicom. Wymontowałem chłodnicę egr ,zaślepienie otworu po termostacie ,od dołu syntetyczny korek z wina ,kompresor i pojemnik z wodą. Po chwili bąble powietrza .Można również bez demontażu wymontować rurkę łączącą chłodniczkę z egr-em.Odpalić silnik ,pójdą spaliny -ok ,zacznie pryskać -zonk. Jednak demontaż i kompresor test najdokładniejszy. Przy okazji chłodniczki ,czyszczenie egr, zaślepienie klapek (lały jak z koziej d..y),czyszczenie elektrozaworków (filtry),kontrola wężyków podćiśnienia. Jutro przyjeżdza kurier z chłodniczką (pozdr.Maciek części BMW),montaż i RADOŚĆ Z JAZDY :mrgreen:
  11. Witam cię dziqsek ! Miałem się z tobą kontaktować tel. byłem ostatnio u Rogera w Nysie i dał mi namiar do ciebie. Jeżdziliśmy z Rogerem kilka razy ,komp podpięty nic nie wykazał żadnych niedomagań EGR. U mnie słychać ten dzwięk ,przy wymianie świec żarowych po ściągnięciu osłony silnika widać było że przepustnica przed EGR przymyka się i otwiera powodując właśnie efekt dzwiękowy (basu)Silnik chodzi równo ,idealnie .Roger zaprosił mnie na kreskę, pomimo jego 340 kucyków moja idzie na równo :twisted: Ale .po ściągnieciu wężyka podciśnienia z zaworu EGR przepustnica się uspokaja. Na marginesie ,kiedy będziesz na Śląsku coś kodował ?
  12. Witam mam to samo x 3 3.0 sd 286 KM Opisałem moje spostrzeżenia w dziale X3 e 83. Temat postu dziwna praca przepustnicy egr.Niestety mod zamknął. Zresztą w tomtym dziale większość śmiga 2.0 d :nana: Może u was da się podyskutować i rozwiązać "problem "
  13. Sorry że w tym dziale , jestem świeżak. :oops: Pytanie do Papika -masz u siebie wywalone klapki w kolektorze czy nic nie zmieniałeś ?
  14. Pomysł taki pojawił się gdy jeżdziłem poprzednim X-sem choć przez 3,5 roku jazdy w dużej części po mieście nigdy nie miałem problemów z DPF. Po prostu "nauczyłem się z tym żyć " Z moich doświadczeń wnioskuję że nieprawdą jest że trzeba na autostradzie dać mu w d... ile fabryka dała. Mój się wypalał czasem przy spokojnej jeżdzie po mieście , łącznie z korkami itp.Ważne żeby nie gasić silnika gdy się wypala.Jeżdząc trochę z dpf , znając auto wiesz kiedy się to odbywa. X był moim pierwszym autem z DPF ,dziś użytkuję jeszcze kilka VW z filtrami i nie ma problemu. Tak jak napisał sfinks każdy dba o auto inaczej , jeden będzie jeżdził po mieście i olewał potem może się okazać że ma za duży poziom oleju itp ,itd.( potwierdzam oleju przybywa ) Ja wymieniałem olej i wymieniam w nowych VW co 10 góra 12 tys i niech sobie inżynierowie mówią co chcą . Stara prawda -nie smarujesz -nie jedziesz! Pozd :)
  15. Cześć dam znać ile pali z tydzień lub dwa ,na razie nie testowałem. Jak wracałem po zakupie do domu to bodajże ok 130 km/h komp pokazywał ok 7,4 ale tak jak mówię dam znać za jakiś czas. Kupując ją i tak liczyłem się z większym spalaniem ale wierz mi warto !! :D :D Poprzednia 150 KM po programie na 184 paliła po mieście w/g komp. 9,3 do 9,6. Ta choćby paliła 12 warto ! Ten dzwięk ,elastyczność . Jak ktoś mi mówi BĘDZIESZ MIAŁ WYDATKI albo BARDZO DROGI WÓZ niech jeżdzi matizem-sorry.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.