Skocz do zawartości

martines444

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X5 E53 3.0d- 2004r

Osiągnięcia martines444

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dla potomnych: Sprawa się po części wyjaśniła. Jeśli ktokolwiek z was zbuduje sobie taki kabelek bądź kupi gdziekolwiek i okaże się że: jednak nie działa to: 1. Sprawdzić czy wasze radio to Alpine wyprodukowane po 09.2002r (na radiu w prawym dolnym rogu pod "KW" podany jest tydzień oraz rok) 2. Upewnić się że dobrze podłączyliście się pod radio (w przypadku radia z płaskimi bolcami piny 3,4 (i 10 to masa) 3. Wywalić wszelkie kondensatory, rezystory i wtyki, i podłączyć bezpośrednio np. telefon-radio 3. Jeśli punkt 1, 2 i 3 spełnione to znaczy że macie uszkodzone radio W moim przypadku nie łączył jeden kanał na gnieździe "jack" i kondensatory były marnej jakości (jakieś chińskie g^wno). Muszą łączyć oba kanały jednocześnie, w innym przypadku AUX się nie aktywuje. Po podłączeniu bezpośrednio do radia stwierdzam że działa. Generalnie możecie podłączyć bez tych kondensatorów i rezystora, pełnią one jedynie funkcję filtra a rezystor tworzy tzw. sztuczny opór no i z rezystorem AUX w radiu jest widzialny cały czas, bez tylko jak jest podłączony np. telefon. tyle w temacie
  2. Witam, Posiadam w swojej E53 radio od Alpiny buisness CD. Kiedyś gdzieś czytałem że da się pod to radyjko podłączyć wyjście AUX. Jako że wpadł mi w łapy uniwersalny moduł bluetooth pomyślałem że mogę go tam zainstalować. Materiałów w sieci cała masa tak więc znalazłem co trzeba zlutowałem sobie kabelek no i klops bo miało działać a nie działa :( Radio jest z Grudnia 2003r. Więc posiada już wyjście AUX. Podpiąłem się pod piny 3(kanał prawy),4(kanał lewy),10(masa) tak jak pokazuje schemat. Niestety po naciśnięciu przycisku "mode" mam do wybory jedynie CD albo radio. Kiedyś gdzieś mi się o oczy obiło o aktywacji wyjścia AUX w tych radiach. Pod "sound system" mam podpięty jeszcze fabryczny (piny: 6,12) telefon który również nie działa. Więc w grę wchodzi albo wspomniana już aktywacja modułu "sound system" albo uszkodzone jest radio. Czy ktoś z was spotkał się już z czymś takim? pozdrawiam
  3. No to chyba Pan "Józio" z warsztatu. :mrgreen: Każdy olej pracujący w przekładni ulega zużyciu i jest to naturalny proces. Właśnie wymienia się olej, aby jej nie naprawiać w przyszłości. :8) Bez przesady Panowie, z wymianą poradzę sobie sam. Pytam tylko znawców tematu co tam wlać. Jeśli zadzwonię do serwisu to jak najbardziej otrzymam ofertę markowego serwisowego oleju z dedykacja do BMW, oni się nie chwalą co i jak bo i poco. Już to przerabiałem kiedyś. A z tymi zniżkami to nie jest tak kolorowo jak się wydaje. Z drugiej strony bądźmy poważni :mrgreen: nie pojadę do serwisu wymienić olej :duh:
  4. Sprawdź małe sworznie i końcówki dolnych wahaczy (najlepiej na szarpakach bo mają tendencję do ruszania się w pionie i tak normalnie nie zawsze to widać). Zwróć uwagę czy podczas jazdy z szybszą prędkością (powiedzmy 70-80km) kierownica obraca się zdecydowanie ciężej niż podczas jazdy wolniej (powiedzmy 30-40km) problemem może być servotronic jeśli go posiadasz. Jeśli masz założone felgi 19 sprawdź układ kierowniczy (maglownica, drążki, końcówki drążków) te koła są ciężkie i niestety szybko te elementy się zużywają.
  5. Witam Posiadam e53 3.0d z 2004 roku. Zabieram się do wymiany oleju w mostach (tylni + przedni) oraz skrzyni biegów. Jako że przeczytałem już kilka tematów, nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jaki olej ma tam iść, nie którzy piszą o 75W-140 inni 75w-90 inni jeszcze co innego. Tak więc proszę znających się na rzeczy o podpowiedź jaki olej wlać do mostów a jaki do skrzyni biegów (chodzi oczywiście o manual). pozdrawiam
  6. Dziękuję bardzo za pomoc- bez was na pewno bym sobie nie poradził. :| Problem został rozwiązany.... :search:
  7. Co do nieszczelności w tych przewodach to napisz ile tam tego oleju jest. Jeśli są to małe lub śladowe ilości (po prostu mokro jak się pociągnie palcem) to jest to całkowicie normalne. Ale jeśli się wylewa to już jest powód do niepokoju. Te turbiny tak już mają że ciekną. Ja mam zregenerowaną 10000 km temu i też kapie. Turbo wyjmiesz od góry, tak więc musisz ściągać kolektor, filtr powietrza itd. Zawór EGR masz z przodu od strony kierowcy (idzie do niego taki błyszczący metalowy przewód) jest do niego całkiem dobry dostęp tak więc nie będzie problemów z wyjęciem.
  8. Nastąpił mały zwrot akcji. Zrobiłem dzisiaj test prądowy dla pewności. Oto wyniki: Normalny pobór prądu po otworzeniu auta: 4,5 A Pobór po zamknięciu auta: 0,6 A Pobór po zamknięciu auta po ok. 30s. : 0,3A Po tym czasie słychać tak jakby wiatrak cichutko chodził (pobór prądu by na to wskazywał) i w sumie tym się sugerowałem podejmując decyzję o wymianie jeża . Po ok. 15 minutach wszystko cichnie a prąd spada do 0,01-0,02 A czyli prawidłowego poboru prądu dla uśpionego auta. Akumulator z góry wykluczam bo jest nowy (wymienił go jeszcze poprzedni właściciel) i ma przejechane zaledwie 10000 km. Pozostaje jedynie rozrusznik. Może ktoś z was miał problemy z uruchamianiem. pozdrawiam
  9. Witam Mam taki problem. Coś zaczęło mi okradać akumulator z energii, przez co zaczął słabo kręcić. Jako że wątek znany zaczynam od wymiany jeża w dmuchawie. Generalnie dmuchawa działa w miarę normalnie ale bywały też przypadki że działała normalnie a jednak jeż był do wymiany. Tak więc co do wymiany jeża w dmuchawie głównej wszystko wiem (jeż już zamówiony). Natomiast w e53 są dwa jeże, jeden w dmuchawie głównej i jeden w dmuchawie tylnej pod podłokietnikiem. Moje pytanie brzmi czy ten tylny to taki sam jeż jak ten z przodu. Generalnie przeglądając aukcje i sklepy internetowe dostępny jest tylko jeden rodzaj. W katalogu części BMW oba jeże posiadają różne numery katalogowe no i ten tylny jest trochę tańszy niż przedni. Czy da się go gdzieś dostać poza serwisem? pozdrawiam
  10. Witam ponownie, Po wyczyszczeniu zaworu EGR nie widać znaczącej poprawy. Zawór wprawdzie nie był mocno zasyfiony (widać że ktoś go już wcześniej czyścił). Autko dalej czasami faluje lekko obrotami, zwłaszcza przy dojeżdżaniu do skrzyżowania na sprzęgle bądź na luzie. Czym mogę wyłączyć EGR (INPĄ da się czy muszę ściągać DISa?). Mam jeszcze wątpliwości co do maglownicy: ogólnie stojąc w miejscu kręci się normalnie i w miarę lekko, podczas szybszej jazdy na równej drodze również nie widzę znacznych problemów natomiast niepokoi mnie jeden fakt. Podczas wolniejszej jazdy (np. do 80km/h) podczas lekkiego skręcania kierownicą (np. podczas jazdy po łuku bądź omijania czegoś) czuć na kierownicy jakby lekkie drżenie, coś jakby ciągnąć mokrym palcem po suchym talerzu. Objaw taki pojawił się po regeneracji. Zastanawiam się czy oddawać ją na reklamacje czy nie.
  11. Witam oraz dziękuję za odpowiedź. No cóż silnik odkręciłem od poduszek podczas unoszenia mimo że dopuszcza się uniesienie 1-2 cm bez odkręcania. Więc za bardzo nie wiem co mogłoby się tam uszkodzić. Według producenta dedykowany jest ATF (czerwony) i taki wlałem. Sterowanie turbiną posprawdzałem. Cięgiełko na gruszce chodzi, turbo włącza się, po za tym test w INPA pokazuje że doładowuje normalnie więc turbo wstępnie wykluczam. Czy mógłbyś dać namiar na tego kolegę z forum odnośnie sterownika świec żarowych? Wstępnie domyślam się że przyczyną może być zawór EGR lub przepływka. Na razie wyczyszczę zawór preparatem i się zobaczy.
  12. Witam Od niedawna stałem się posiadaczem BMW X5 e53 3.0d z 2004r. Autko jeździło oraz pracowało ok. (jedyny mankament to było lekkie bicie po kierownicy przy hamowaniu) Przyszedł urlop więc postanowiłem wjechać na kanał i popatrzeć. Rezultatem tego patrzenia była wymiana dwóch dolnych wahaczy lewej końcówki drążka oraz małego sworznia w lewym kole. Do regeneracji poszła również maglownica z racji na stuki (metaliczny dźwięk przy ruszaniu na zgaszonym). Tak więc wymontowałem magiel (trzeba było trochę unieść silnik aby wyszła). Po złożeniu wszystkiego do kupy mam wrażenie że silnik trochę dziwnie pracuje. Znaczy po zejściu z wysokich obrotów zdarza mu się lekko zafalować obrotami (raz chyba nawet zgasł) po za tym jakby parę koni mniej (nie zawsze) I turbo gwiżdże trochę inaczej niż przedtem. Autko kupiłem ze świeżo zregenerowaną turbiną. Mam wrażenie również jakby trochę więcej palił. Podpiąłem się z komputerem i wszystko wydaje się być ok. Korekcje wtrysków nie przekraczają 0,5. Test z jazdy pokazuje zdjęcie. Z błędów pokazało mi tylko błąd świec żarowych (były nowe tak więc sterownik szykuje się do wymiany) oraz "Abgasrueckfuehr- Regelung" (Native Regelabweichung/ Luftmasse zu hoch) czyli mniemam że zawór EGR się zacina. Czy to może być przyczyną takiej pracy silnika? ok. 3000 obr. 3 bieg http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ccfefba9f86f50a.html Wartość doładowania oraz wartość na listwie wydaje mi się być normalna. Ciekawi mnie natomiast ostatnia znaczy dlaczego wartość zadana wyszła poza normę a aktualna nie? Martwi mnie jeszcze jeden problem natomiast autko przed regeneracją maglownicy prowadziło się dużo lepiej po koleinach czy nierównościach. Teraz serwo chodzi trochę ciężej ale myślę że się z czasem wypracuje natomiast strasznie ciąga w koleinach (czyby servotronic padł?).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.