Skocz do zawartości

bigbizkit

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E91 330XD 2007r.
  • Lokalizacja
    Pruszków

Osiągnięcia bigbizkit

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam po dłuższej nieobecności. Ostatnio szukałem właśnie info nt dystansów do mojej e91 330xd na standardowej feldze i z obniżonym zawiasem. W tym temacie ciężko mi było znaleźć taki zestaw :wink: Zawsze albo była to felga 18+, albo brak obniżenia, albo "total gleba". Trochę pomierzyłem po swojemu i kupiłem dystanse na tył. Zostawiam więc tu dla takich jak ja (szukających info) info i zdjęcia. Specyfikacja mojego zestawu to: felga ori Styling 160, 17cali, ET34 (przód i tył) Opony 225/45R17 Amortyzatory Bilstein B6 + sprężyny EIBACH Pro-kit Dystanse 15mm przelotowe DYSTOM (weszłoby pewnie 20mm ale trochę się bałem o przycieranie) Przed (lewa strona) i Po (prawa).
  2. Jak na moje, to ,manetka na zdjęciu w pierwszym poście nie jest od e91. Na górnej części powinny być dwie ikonki ze strzałką do siebie i od siebie. http://static.nanodatex.com/media/29924d60bf2f19329536553527b8bc9d.jpg Prawdopodobnie dlatego nie działa Ci tylny sprysk.
  3. No i zdecydowałem się w końcu na zestaw Bilstein B6+Eibach Pro-kit :) Przy okazji corocznej wizyty w Mautoczęści i wymiany oleju, filtrów itp., założone zostały amorki i sprężyny. Wymienione zostały też gniazda i mocowania amorków oraz odboiniki. Zestaw który miałem do tej pory pamiętał jeszcze fabrykę (a auto ma już 243 tys. km :shock: ). Po zmianie auto stało się oczywiście sztywniejsze, ale bez tragedii. Czuć poprawę zwłaszcza na zakrętach. Jeżeli chodzi o wysokość to na razie jak zmierzyłem przed i po to nie ma żadnej różnicy. Sprężyny na pewno po jakimś czasie się ułożą i auto pewnie zejdzie niżej. Po za tym wymieniona została dysza spryskiwacza reflektora lewego bo przeciekała oraz wymienione zostały napinacz, rolka i paski osprzętu (od klimy i od czegoś jeszcze ale nie pamiętam już :P ). Koło pasowe na szczęście jeszcze nie wymagało wymiany.
  4. Kiedyś na e90post.com widziałem mod'a do stockowych łopatek (tych z + i - na raz), gdzie można przełożyć w lewej manetce kabelki i wtedy działa ona odwrotnie do prawej. Czyli ciągnąc do siebie ma się z lewej redukcję, z prawej bieg wyżej, a w razie czego wciskając kciukiem z lewej masz bieg wyżej a z prawej redukcję. Działa to podobnie jak w niektórych "supercar'ach" gdzie manetki są montowane na tzw. kołyskę (np. w Mclarenach)
  5. Naprawdę tylko taki wybór mi dajesz? :D Nad ST X się zastanawiam jeszcze. Nie znam się za bardzo na tym ,ale czy na gwincie nie będzie większego "betonu" niż na B6+prokit?
  6. No dobra, to temat lakieru mamy za sobą. A co z zawiechą? Ma może ktoś jakieś doświadczenie z bilsteinami b6+eibach prokit? Albo chociaż prokit+xdrive?
  7. Spróbuj przytrzymać przycisk otwierania szyberdachu dłużej. Powinna się uruchomić procedura "restartu" panoramy (trzymaj przycisk przez cały czas jej trwania). Najpierw otworzą się przysłony, potem cały szyber i potem wszystko się zamknie. Powinno pomóc. Edit: To procedura do panoramy w e91, ale może w e90 też to tak działa ;)
  8. Wydawało mi się że ten "efekt" jest raczej normalny ;) Wiem, że istnieją sposoby usunięcia tego, ale to już chyba trochę opcja dla ortodoksów :D
  9. Drogi pamiętniczku... Sezon zacząłem od pomalowania przedniego zderzaka i maski. Zderzak miałem zarysowany lekko na rogu, ale dodatkowo w dniu kiedy umawiałem się do lakiernika, ktoś mi jeszcze na parkingu przytarł. Maska miała pełno ubytków. Część próbowałem sam "zamalować", ale jak widać na zdjęciach średnio mi to wyszło :D Przy okazji wymieniłem też halogeny na nowe ( jakiś noname z alle). Stare, oryginalne były mocno wypiaskowane. Przed malowaniem: Po malowaniu: Halogeny: I przy okazji wrzuciłem skromne ramki do tablic: W planach na ten rok mam też korektę lakieru. I tu mam pytanie: ile i czy w ogóle trzeba czekać po malowaniu, żeby poddać lakier korekcie? W połowie maja jestem też umówiony do Mautoczęści na serwis (oleje, filtry itp.). Chcę też wymienić wszystkie amortyzatory i sprężyny. Podejrzewam, że obecne pamiętają jeszcze niemiecką fabrykę. Zdecydowałem się na komplet Bilstein B6 + eibach prokit. Zależy mi na usztywnieniu auta (ale bez przesady) i delikatnym obniżeniu. Wiem że eibachy obniżają o 30/25mm i trochę się tego obawiam przy xdrive. Z drugiej strony czytając wpisy na tym forum, większość użytkowników tego zestawu pisze, że auto tylko delikatnie się obniżyło. Podejrzewam też, że obecnie auto i tak jest niżej niż fabryka, ze względu na zużycie (?) sprężyn. Ma ktoś może na forum taką kombinację (e91, xdrive, B6, prokit) i może podzielić się wrażeniami z jazdy?
  10. Z tego co mi się wydaje to przy 17" felgach i xdrive powinno być tak: przód 225 45 R17 91 W - tył 255 40 R17 94 W albo przód+tył 225 45 R17 91 W
  11. Ten czarny felunek to 18" czy 17"? Pytam, bo też planuje założenie tych sprężyn, ale mam 17" felgi i jestem ciekawy jak to będzie wyglądać?
  12. http://www.szyberdachy.waw.pl/ robiłem u nich w zeszłym roku właśnie uszczelki. Efekt taki, że nawet przy 150 km/h nic nie szumi (oprócz opon ;) )
  13. piękna sztuka :cool2: zazdroszczę skór w kolorze "terra" :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.