Skocz do zawartości

polishkid

Zarejestrowani
  • Postów

    104
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 320D ED
  • Lokalizacja
    NL

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia polishkid

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. wcześniej była akcja tylko na EGR dla wersjo po LCI, a teraz ruszyła dla wszystkich F30 (przynajmniej w NL) BMW NL dostało zgodę z centrali na akcje dla wszystkich F30 w dniu 28 grudnia 2018. Po tym terminie ruszyła akacje dla klientów którzy umawiają sie na normalny serwis w ASO ponieważ recall nie ma statusu krytycznego.
  2. Przepraszam jeżeli powielam team. W NL ruszyła właśnie akcja serwisowa dla EGR. EGR w moim 320d byl juz raz wymieniany w ramach gwarancyjny przy przebiegu ok 110 tys km. Obecnie auto ma 301 tys km i problem sie pojawil ponownie. Akcja serwisowa ruszyła w NL i mysle ze w PL również juz trwa. Warto zadzownic do serwisu i sprawdzić. Recall rozpoczął sie w Korei juz w zeszłym roku: https://www.bmwblog.com/2018/10/23/bmw-expands-egr-recall-to-1-6-million-vehicles/
  3. Drodzy forumowicze. Chciałbym zwrócić Wasza uwagę na DPF z silnikiem N47 w F30. Po przekroczeniu 273 tys km pojawi sie błąd 244900. Blad jest pochodna błędu 00452A. Zapali sie kontrolka informacyjna ( NIE check engine) "Maximum service life of particulate filter exceeded" Blad nie winika z fizycznego uszkodzenia filtra ale ze sztywno ustawionej wartości przez BMW. Oczywiście blad ma przekonać nas do wydania $$$ na nowy DPF pomimo tego ze sam filtr jest ok. W moim przypadku zero innych błędów ciśnienia w układzie. Auto robi 95% tras na autostradach. Kilka razy do roku auto jedzie z V max w DE. 1) Sprawdź działanie termostatu w układzie i temperaturę cieczy ( Nie Oleju). 2) Jeżeli termostat działa ok i brak błędów w układzie (filer nie jest zapchany) to po podpięciu do kompa należny ustawić nowy filtr DPF (procedura wymiany DPF). Uwaga: Jeżeli okaże sie ze filtr jest zapchany i wymuszone wypalanie nie pomaga - niestety czeka Ciebie wymiana filtra. Niektóre ASO maja w ofercie regeneracje filtra - 25% wartości nowego DPF Mam nadzieje ze komuś to pomoże, ponieważ z racji wieku, coraz więcej użytkowników F30 będzie miała ten problem. Osobiście robię 50-60 tys km rocznie i pierwsze pytanie w ASO bylo czy nie będę zainteresowany zakupem nowego auta ;) Pozdrawiam
  4. skrzynia ZF, to poszukaj servise ZF w swojej okolicy. Oni będą wiedzieć najlepiej. Przy okazji zapytaj ile kosztuje u nich wymiana oleju + filtr.
  5. o jakim przyroście mocy + momentu obrotowego mówimy? W NL za 300-450 euro robia 320D ED na 220-230HP z gwarancja roczna na silnik i skrzynie.
  6. mieszkam w NL i po update navi + softu przez ASO navi zawsze bedzie po holendersku , tak jak cale menu, ale wystarczy zmienic jezyk na PL i masz wszytsko po Polsku :) Pozdrawiam
  7. jesli auto pochodzi z NL i masz numery tablic NL to możesz sprawdzić ile dokładnie auto kosztowało.
  8. aktualizacja lub wymiana EGR który odpowiada za recyrkulacje spalin po niedawnej aferze z VW - ciekawe. U mnie EGR byl wymieniany 2 late temu z powodu nieszczelności na laczenu z blokiem silnika, po 2 latach widzę ze problem dalej jest. Otrzymałem tel z BMW. Brak akcji serwisowej dla mojego 320ED
  9. - Ponieważ DPF nie ma błędów poinformowanym ze nie jestem zainteresowany wymian przez najbliższe 2 lata az dokręcę licznik do 350tys.
  10. ostano jak robiłem serwis w ASO (przebieg 235tys) to dostałem info ze zbliża sie wymiana DPF. Zero błędów , ale BMW zaleca wymiana DPF przy ok 200-250tys km. Wycenili usługę na 2 tys euro (ASO w NL). Upewnij sie ze na 100% masz problem z DPF a nie ASO chce zarobić na Tobie.
  11. auto traca mocno na wartosci przez pierwsze 3 lata, powiem na przykladzie mojej F30 320d Auto z 2012, wartost auta przy zakupie 55tys euro Kupione w 2014 w premium selection za 31tys euro (cena wyjsciowa byla 34tys). Przebieg ok 60-70tys. Na dzien dzisiejszy i przebiegu 230tys km + serwisowane tylko w bmw, deler wycenil wartosc auta na 17tys euro w rozliczeniu przy braniu nowego auta. Tak jak ktos napisal, auto 3 letnie bedzie mialo 50% wartosci nowego. Po 3 latach wartosc bedzie spadnac wolniej. Auta nie serwisowane u delara beda leciec bardziej na wartosci. Oczywista oczywistosc ;) Wypadkowe to osobna historia, osbiscie uwazam ze trzeba byc jeb@#$%@tym aby kupic auto naszpikowane elektornika po wypadku.
  12. mamy takie same silniki. Przy przebiegu 210tys km zgłosiłem w BMW aby sprawdzili rozrząd. Na papierze potwierdzili ze odgłosy normalne przy tym przebiegu. Koledzy piszą aby zapłacić 4kola za wymianę ...a ja myślę ze lepiej wydać kasę na wymianę oleju w skrzyni + dobre AC. Jak strzeli silnik to znajomy ukrainiec przytuli Twoje auto na części.
  13. polishkid

    Fotele G30

    - oczywiście mogę wypowiedzieć sie tylko na temat foteli ze zdjęcia, obie testowane wersje 520d i 540i , miały właśnie takie fotele. Fotele bardzo dobrze trzymały na zakrętach, pomimo ze maja wygląd bardziej "kanapowy" niz sportowy. W F30 mam sportowe fotele, które świetnie trzymają na zakrętach, ale sa twarde ( opinia mojej panny) i nie maja wyglądu jak w fotele w serii 5.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.