Witam serdecznie, jestem posiadaczem BMW e46 316i 1.8 116KM z 2002 roku. Samochód kupiłem dwa miesiące temu z małym przebiegiem 128 tysięcy kilometrów, prawdopodobnie przebieg jest prawdziwy ponieważ wszystko się zgadza po numerze VIN na stronie serwisu BMW oraz po niewielkim zużyciu elementów wewnątrz samochodu. Problem jest następujący: Samochód bierze olej, w dość dużych ilościach (około 1litr na 500km), w silniku widać wyciek spod pokrywy zaworów ale nie wierzę, że ten wyciek jest przyczyną tak dużego ubytku oleju. Kolejnym objawem jest niewątpliwie to, że samochód po kilkuminutowym postoju (około 3-4 minut) - po przegazowaniu puszcza niebieską chmurę ale po chwili objawy znikają lub są tak małe, że prawie niezauważalne. Wydaje mi się, że objawy ubytku oleju wraz z tym kopceniem nasiliły bądź pojawiły się po założeniu gazu i wymianie oleju ale nie jestem w stanie do końca tego stwierdzić ponieważ gaz założyłem po 2 tygodniach użytkowania. Gdy go kupowałem olej był stary i było go mało ale widać, że nie był dolewany bo było trochę masełka na bagnecie - przed kupnem jeździł zimą na małych odcinkach więc masełko mnie nie zdziwiło.Właścicielem auta w niemczech był 55 latek. Samochód przed kupnem stał kilka miesięcy w komisie. Olej na jakim jeździł przed kupnem to według sprzedającego Castrol 5W30 Long Life ja wymieniłem na Motul X-Clean 5W30. Kolejnym objawem który mnie niepokoi jest to, że po odkręceniu korka oleju silnik zaczyna dławić się, i zazwyczaj gaśnie trochę plując olejem. Proszę pomózcie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?