Skocz do zawartości

nevon

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Bmw e46 316i 2002r.

Osiągnięcia nevon

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. nevon

    BMW e46 316i bierze olej

    W poniedzialek zamierzam oddać auto do mechanika w celu diagnozy i naprawy, w razie konieczności naprawy poszczególnych częsci silnika chciałbym wiedzieć jakiej firmy części najlepiej włożyć i w jakich granicach cenowych oscylują chodzi mi o to żeby warsztat nie wsadził mi byle czego do silnika albo nie zawyżył cen poszczególnych elementów. Nie wiem co moj samochód boli ale wszystkie warianty biorę pod uwagę również te najgorsze. Insteresuje mnie cena/firma -odmy z wężykami - uszczelniaczy zaworowych - pierścieni Jeżeli padłoby na uszczelniaczę to czy w razie rozbierania silnika i zdejmowania/planowania głowicy wymieniać również pierścienie czy tylko te uszczelniacze?
  2. nevon

    BMW e46 316i bierze olej

    Mechicy u których byłem bez oględzin auta słysząc tylko ile oleju ubywa w ciemno z praktycznie 100% pewnością obstawiali pierścienie argumentując to tym, że ani odma ani uszczelniacze nie są w stanie pochłonąć takiej ilości oleju, a mnie ta diagnoza trochę dziwi i nie przekonuje czuję naciąganie na kasę.. Czy ktoś może mi polecić jakiegoś dobrego fachowca od BMW z okolic Mławy?
  3. nevon

    BMW e46 316i bierze olej

    A panowie czy to mogą być pierścienie olejowe? Byłem u trzech mechaników i każdy praktycznie w ciemno obstawia pierścienie, i teraz nie wiem czy te objawy są tak charakterystyczne dla uszkodzonych bądź zapieczonych pierścieni czy po prostu mechanicy chcą sobie na mnie więcej zarobić?
  4. nevon

    BMW e46 316i bierze olej

    Witam serdecznie, jestem posiadaczem BMW e46 316i 1.8 116KM z 2002 roku. Samochód kupiłem dwa miesiące temu z małym przebiegiem 128 tysięcy kilometrów, prawdopodobnie przebieg jest prawdziwy ponieważ wszystko się zgadza po numerze VIN na stronie serwisu BMW oraz po niewielkim zużyciu elementów wewnątrz samochodu. Problem jest następujący: Samochód bierze olej, w dość dużych ilościach (około 1litr na 500km), w silniku widać wyciek spod pokrywy zaworów ale nie wierzę, że ten wyciek jest przyczyną tak dużego ubytku oleju. Kolejnym objawem jest niewątpliwie to, że samochód po kilkuminutowym postoju (około 3-4 minut) - po przegazowaniu puszcza niebieską chmurę ale po chwili objawy znikają lub są tak małe, że prawie niezauważalne. Wydaje mi się, że objawy ubytku oleju wraz z tym kopceniem nasiliły bądź pojawiły się po założeniu gazu i wymianie oleju ale nie jestem w stanie do końca tego stwierdzić ponieważ gaz założyłem po 2 tygodniach użytkowania. Gdy go kupowałem olej był stary i było go mało ale widać, że nie był dolewany bo było trochę masełka na bagnecie - przed kupnem jeździł zimą na małych odcinkach więc masełko mnie nie zdziwiło.Właścicielem auta w niemczech był 55 latek. Samochód przed kupnem stał kilka miesięcy w komisie. Olej na jakim jeździł przed kupnem to według sprzedającego Castrol 5W30 Long Life ja wymieniłem na Motul X-Clean 5W30. Kolejnym objawem który mnie niepokoi jest to, że po odkręceniu korka oleju silnik zaczyna dławić się, i zazwyczaj gaśnie trochę plując olejem. Proszę pomózcie, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.