Skocz do zawartości

spiderok

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O spiderok

  • Urodziny 30.11.1982

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    było:
    E39 520i 1998 r.

    jest:
    E39 525i 2002 r.

Osiągnięcia spiderok

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Gdy w połowie drogi klapy naciskam guzik jeszcze raz to klapa sie zatrzymuje gdy naciskam kolejny raz znowu idzie w górę (obojętnie czy przytrzymam przycisk czy nacisnę krótko)
  2. stojąc obok klapy naciskam raz ona się otwiera, po części dzięki Tobie :handshake: W celu jej zamknięcia naciskam i trzymam i trzymam i trzymam i chu* nic się nie dzieje, każdorazowe naciśnięcie tego guzika i czy go trzymam dłuuuuugo czy krótko to siłownik zamka w klapie wykonuje ruch zwalniający zamek (słychac jego specyficzny dzwięk) a siłownik hydrauliczny usiłuje podnosić klapę lecz po krótkiej chwili czujnik wychwytuje, że przecież klapa jest otwarta i wyłącza pompę. Gdyby sygnał z pilota się zrywał to pozostałymi guzikami nie mógł bym otwierać lub zamykać szyb z pilota. Napisałeś pierwszym dzwiękiem jest dzwięk zamka a drugim siłownika który zaczyna zamykać klapę. U mnie pierwszym dzwiękiem jest dzwięk nazwijmy to zamka a drugim też nazwijmy to siłownika który... i tu niestety otwiera a nie zamyka klapy. Samochody tych komend do zaprogramowania mają dużo, może i do tego jest komenda ? :roll: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=216656&p=1605909&hilit=opuszczanie%20lusterek%20wsteczny&sid=4b120f8ef74e90d1fe5a1d233e66d946#p1605909
  3. Yaz masz jakiś pomysł ? Po przytrzymaniu guzika klapy w pilocie słychać tylko siłownik który próbuje otwierać już otwartą klapę. Po naciśnieciu i przytrzymaniu znaczka bmw słychać jak szyby próbują się domykać a klapa dalej otwarta. Testowałem wszystkie guziki i nic zamykanie klapy tylko z guzika w klapie u mnie :(
  4. No akurat przytrzymać przycisku nie próbowałem, na pewno sprawdzę. A jeśli chodzi o zasięg pilota to łapie mi bez problemu z 20-25 metrów. Pilota mam w stanie funkiel nówka sztuka, poprzedni właściciel kupił obudowę i przełożył bebechy. I guziki chodzą dość lekko. Czasem jak coś dłubie przy aucie z kluczem w kieszeni to auto potrafi się zamknąć czyli jakimś sposobem znaczek BMW na kluczyku jakiś się naciśnie i dlatego nie wiem co ale coś będę musiał wykombinować aby jednak się mi sama klapa nie otworzyła przez przypadek. U Ciebie guziki naciskają się toporniej ? Jako ciekawostkę dodam, że jak brakuje Ci kilka metrów zasięgu w pilocie to warto przyłożyć pilot do brody i włala zasię się powiększa. Jak mi to kumpel kiedyś powiedział to sobie pomyślałem, że jaja sobie ze mnie robi ale :shock: to działa :D i od wtedy z tego korzystam.
  5. No i siłowniki szyby wymienione. Lecz niestety nie przyniosło to miodnego efektu otwierania się klapy. Ale przy okazji znajomy naświetlił mi dlaczego. Zawiasy są zatarte. I poszła w ruch sprężyna, zamontowałem po 9 cm sprężyny o dość szeroko rozstawionych zwojach i pełen sukces. Klapa otwiera się z samego dołu bez pomocy ręcznej, zamyka się też dużo delikatniej :) Yaz kolejne pytanie mam. Na filmiku który jest u Ciebie w galerii klapa otworzyła się z pilota a po chwili zamknęła najprawdopodobniej też z pilota bo nie widać na filmiku nikogo kto by wciskał guzik w klapie od zamykania. Rozumiem, że naciskając drugi raz guzik od klapy na pilocie klapa się u Ciebie zamyka ? Jeśli tak to napisz mi jak to zrobić? Gdy klapa jest otwarta a ja wciskam przycisk klapy na pilocie to słychać pociągnięcie siłownika i na chwilkę załacza się pompa hydrauliczna jak by próbowała otworzyć klapę.Pozostałe 2 guziki sterują tylko zamkiem centralnym i też nic nie dają. Obawiam się też, że guzik na pilocie naciśnie mi się w kieszeni (a zasięg pilota jest dość u mnie duży) bagażnik się otworzy ja nawet nie będę o tym wiedział i każdy będzie mógł brać co chce :shock: :shock: Jest jakaś metoda na taką ewentualność ?
  6. No i faktycznie znalazłem coś koło domu. Pojechałem wybrałem jedną długą pytam się ile za to ? 20 zł z tym ze ta sprężyna ma 8,4 mm srednicy wewnętrznej a amor ma 8 mm no to wybrałem drugą długą która miała nie całe 10 mm i pytam się ile za dwie a on mi też 20 zł :P zrozumiałem ze ile bym tego nie nabrał to będzie 20 zł (na flaszkę) :lol: to wziąłem jeszcze dwie małe które były z drutu 2,5 mm i jeszcze jedną długą która jest bardziej miękka. Także mam wybór. Gdy zastosuję tą która ma średnice wewnętrzną 8,4 mm to nie będę musiał stosować pierścieni centrujących to chyba jeśli wejdzie to będzie idealna. Napisz Yaz czy siła nacisku na sprężynę u Ciebie była w miarę nie duża, duża, czy bardzo duża w skali nacisku ręcznego ;) wiem, że to słabe pytanie ale tam skok jest mały i jak da się za słabą to nic to nie da ale obawiam się, że jak dam zbyt mocną to szyba będzie prężyć wiecznie.
  7. I napisz od razu gdzie ten producent sprężyn jakiś namiar na nich w razie by w castoramie nie mieli. Bo tak to zawsze jest, że jak człowiek coś specjalnie potrzebuje to w takich miejscach nie ma.
  8. To ze sprężyna nie jest w osi daje jakiś negatywny efekt ?
  9. Yaz a powiedz mi skąd miałeś te sprężyny ? podaj dokładne namiary gdzie kupić i jakiej mocy. I jak zamontowałeś podkładki na amor, ze sprężyną nie widzę większego problemu a na podkładki nie mam pomysłu. Gazowy amor chyba się przecież nie rozbiera.
  10. Witam Na początku piszę, że tak wiem temat się już przewalał wiele razy lecz po długich wczytywaniach się w stare posty nie znalazłem rozwiązania mojego problemu każdy pisze tylko o wymianie oleju lub jak to zrobić. Gdy kupiłem E39 to klapa hydrauliczna ledwo i mozolnie się otwierała do połowy. Poszperałem trochę na ten temat dowiedziałem się jaki olej kupić ( AEROSHELL fluid 41) odkręciłem obejmę z plastikowego pojemnika od pompy hydraulicznej po czym z jakimiś tam oporami zdjąłem pojemnik i wylałem stary olej. Zalałem nowy pod sam zamontowałem go na miejsce i powachlowałem klapą z 20 razy była znaczna poprawa. Klapa już otwierała się do samej góry lecz nie z samego dołu potrzebowała lekkiej pomocy. Już w miarę zadowolony wyciągam kolejny raz pojemniczek z olejem wylewam go aby wyeliminować resztki starego oleju wlewam znowu nowy pod sam sufit i montuję ponownie. Niestety klapa wciąż reaguje tak samo. Po naciśnięciu guzika na pilocie klapa odskakuje pompa pracuje lecz klapa zostaje na dole. Gdy jej minimalnie pomogę to zaczyna się otwierać i idzie do samej góry lecz bez pomocy stoi w miejscu. Gdy zadzwoniłem do BMW serwisant poradził mi abym wyjął wszystko co zbędne z klapy ( trójkąt, narzędzia ) lecz nic to nie dało. Gdy otwieram samą szybę to siłowniki są wyrąbane. Szyba trzyma się u góry lecz całą drogę w górę lub w dół to taj jak by siłowników nie było. Nie wiem czy mogą one mieć jakikolwiek wpływ na otwieranie całej klapy. Miał ktoś może podobny problem i udało mu się go rozwiązać ?
  11. Witam wszystkich posiadam BMW 520i 150km kombi automat z 99 roku. Kupiłem je 2 miesiące temu. Po zakupie zamontowalem gaz STAG 300 autko niestety bierze olej. Lecz trudno mi się dokładnie określić ile. Moje pytanie czy na butle do której wchodzi mi 40 litrów gazu i średni przejechany dystans na niej 250 km to normalne? Dodam że spalanie jest podobne i w cyklu mieszanym i w mieście. mi komputer pokazuje średnie spalanie 12 litrów a dość się zdziwiłem gdy zobaczyłem na tym filmiku 8,7 litra: https://www.youtube.com/watch?v=Ti15V61lY7c Proszę bardziej doświadczonych o pomoc pozdrawiam
  12. odświeżę troche temat i zapytam czy miał by ktoś ten schemat gdzie wpiąć te 5 magicznych kabelków od MID-a ? bo kupiłem radio gdzie wtyczka już jest. Tylko gdzie je wpiąć ?
  13. witam Mam E39 520i z 1998 roku i kondensator czy opornik pierwszego biegu na wiatraku klimatyzacji ma przerwę. Czy mógł by ktoś mi podpowiedzieć gdzie taki dostanę, i jaki mam kupić? bo szkoda wymieniać cały wiatrak tak jak mi w warsztacie zalecano. Jak by ktoś jeszcze wiedział gdzie go dostane we wrocławiu było by super pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.