Skocz do zawartości

robercu

Zarejestrowani
  • Postów

    35
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2001/2002

Osiągnięcia robercu

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Wtryski nie sa po korekcie tylko sa po wymianie (zostala tylko obudowa) cala reszta lacznie z rozpylaczami jest nowa. 183KM i 405Nm, wczesniej bylo 186 i 415, ale bardziej chodzi mi o to, ze wczesniej na kazdych obrotach (nie liczac ponizej 1800rpm) auto mialo wiecej KM i Nm. Oczywiscie nie twierdze, ze tuner zrobil cos (nietak) bo na programie od tej osoby jezdzi sporo moich znajomych i jak narazie nikomu nic zlego z autami sie nie dzieje a niektorzy lataja juz ktorys rok. Z reszta 2 lata gwarancji, ktora jak widac jest faktycznie a nie tylko na papierku. Po prostu spodziewalem sie lepszego wyniku:)
  2. A wiec tak. Skonczyko sie na regeneracji wtryskiwaczy a takze uszczelnieniu pompy paliwa. Przy okazji wymiana, oleju, filtrow, auto juz od 1400rpm zaczyna przyspieszac (w porownaniu do tego co bylo), ale pojawil sie problem z dymieniem. Auto wczesniej mialo robiony chip tuning, ale najprawdopodobniej na juz lekko "podjecjanycj" wtryskach. Zadzwonilem do Pana od chipa, pojechalem i w ramach gwarancji napisal nowa mape. Auto teraz piszcza tylko malego baczka ok 1500rpm, pozniej juz jesy ok. Niestety jestem troszke rozczarowany wynikiem bo na "podjechanych" wtryskacj bylo wiecej mocy o Nm niz teraz na nowkach... Fakt, ze na orginalnym programie (bez chipa) wyplula 156km o 400Nm!!! Mam wsadzone wtryski z wersji 163km z koncowka 216 a orginalnie byly 131. Oczywiscie wtryskow nie da sie w kompie zaprogramowac dlatego napisana jest mapa, ale spodziewalem sie lepszego wyniku... Mimo wszystko przy "gwarancyjnym" pisanii programu zaplacilem "tylko" za chamowanie poczatkowe i koncowe (200pln). Aaaaa i jesli chodzi o termostat. U mnie okazuje sie, ze ten behr/mahle jest ok. Co prawda nie pasowal oring, ale poradzil sobie mechanik, dopasowujac inny. Teraz wg inpy temp. Dochodzi do 87,95st:) spalanie napewno spadlo, zobaczymy do ilu. Mimo wpakowanego kupe siana chyba bede rozgladac sie za 330d 204km.
  3. No tak... Poraz kolejny mnie zlamales :duh: no nic, zamowilem z innego miejsca. Zamowilo tam ten produkt kilka osob o negatywnej opini nie widzialem. Najwyzwn bede reklamowal bo juz i tak tego nie cofne. Zobaczymy :roll:
  4. Z tego co udalo mi sie ustalic to nie da sie kupoc nowego termostatu, ktory nie bedzie BEHR/MAHLE bo w chwili obecnej to jeden koncern zatem tzw orginal, ktory kosztuje 100pln wiecej przeciez nie moze byc niczym innym, prawda? W czescidobmw twierdza, ze reklamacjo jest bardzo malo. Chyba zaryzykuje.
  5. Jeśli się nie mylę to kolega z naszego forum czescidobmw powinien miec orginał, prawda? Tzn na jego stronie jest opisane orginał za 260 i bethr za 160. Napiszę czy jest ze znaczkiem bmw :)
  6. Ok, dzieki za dotychczasowa pomoc. Jak uporam sie z olejem to zrobie to co napisales i bede dalej pisal co sie dzieje/nagram film z tym czy cos sie zmienilo. Glupie pytanie - ten zawor sterujacy egr jest gdzies w okolicy samego egr-u? Wtbaczcie za takie pytanie, ale nigdy tego nie robilem...
  7. Nie mam filmu po programie bo nie było takiej potrzeby. Nie sprawdzałem P. Mariusza tym bardziej, że właśnie On "uratował" mnie od wcześniejszego beznadziejnego programu przy którym auto dymiło jak szalone. Na programie w goodhope auto puszczało troszkę dymku, ale moim zdaniem było go nazwijmy to "w normie" i nie przez cały czas a jedynie w momencie kiedy wchodzi największy niuton, a później już tylko coraz mniej. Tak wyglądał wykres po programie. https://zapodaj.net/0fc1ac14c890d.jpg.html Przypominam, że mam zmienione wtryski na te z modelu euro 4 jak się nie mylę, wydajniejsze, ale których nie szło z tego co wiem zaprogramować w kompie, natomiast pod właśnie te wtryski pisany był program. A co do podniesionego stanu oleju, jak myslisz. Moze faktycznie leciec pompa paliwa? Pytam bo w mojej okolicy za taka rzecz wolaja 700-800PLN...
  8. Pomiar robilem od ok 2k do ok 4, ale ile bylo w tym czasie co pytasz - nie mam pojecia. Pozniej to takie wciskanie gazu w podloge, ale tylko chwilami bo inne auta blokowaly. Ok, zamienie, ale najpierw musze uporac sie z tym dlaczego przybyws oleju wiec troche to zajmie. Po wszystkim mam jechac do P. Mariusza na poprawke programi czy jak?
  9. A behr nie jest czasami orginalem? Tak gdzies czytalem... Program byl robiony w firmie goodhope, ponoc w jednej z najlepszych firm w Polsce. Nie zauwazylem jakiegos nadmiernego dymienia. Jak wywnioskowales, ze jest za duzo palowa a za malo powietrza? Gosc mi zaproponowal darmowy powrot do orginalnego softu na czas usuniecia "usterki", ale nie wiem czy jest sens latac? Autem jezdzilem 2 lata i uwazam, ze bylo wszystko ok, dopiero teraz zauwazylem problemy.
  10. maniek wrzuciłem filmy tak by szło je obejrzeć bez ściągania. Z tego co mi wiadomo nie mam termostatu egr. Druga sprawa jest taka, że egr jest wyłączony programowo a trzecia, że ostatnio czyściłem filterek zaworu turbo i w końcu auto od dołu zaczęło przyspieszac - uważasz, że mimo to, zaworek może być "walnięty"?
  11. Witam, koledzy mam pytanie. Wlasciwie 2. Mam e46 320d 150km. Auto po chipie (wylaczony jest rowniez programowo egr). Ostatnio zaczela mi dosc sporo palic (ok 10l). Zrobilem testy inpa i wtryski wygladaja ok (niby nie jest zła). Przeplywka i turbo niby tez pracuja jak trzeba. Ale zauwszylem, ze nawet z butem w podlodze auto osiaga max 82,95st.C.(wg wskazan z inpy) czy to za malo i moze byc wina takiego spalania? (Do wymiany termostat?). Drugie pytanie (w silniku rosnie mi stan oleju) - mechankk twierdzi, ze do uszczelnienia jest pompa paliwa innt twierdzi, ze moze leciec pierscieniami/tlokami. (Pytam bo ostatnio czyscilem wtryski diesel spulungiem w przelot puscilem bez ropy z baku) a takze wyczyscilem filterek zaworku sterujacego turbo). Robilem to dlategk gdyz auto do 2k obrotow mialo.mega zamule, teraz pp tych operacjach w koncu zaczelo w miare normalnie przyspieszac, ale niepokoi mnie spalanie, ktore wczesciej oscylowalo w granicach (7-7,5) a takze zwiekszona ilosc oleju. Ktos pomoze? Ps. Zauwazylem tez, ze turbo potrafi chwilami ladowac nawet 2,7bara. (ale dosłownie na chwile) Druga sprawa jest taka, ze pomiar przeplywomierza jest dziwny. (Chyba). Tu 2 filmiki do pobrania. Mozecie cos ocenic. Przy końcu jednego z filmów widać, ze komp chce 300 a ma 700 i coś nie chce spadać... Wybaczcie za jakoś filmów, ale niestety nie miałem innej możliwości nagrania tego bo obecnie auto stoi i wole nie jeździć aż nie będzie wiadomo co się dzieje. https://youtu.be/8Q2SW4TZ5A0 https://youtu.be/CpoO1VFyQiM
  12. Witam, poszukuje kogos z okolic leszna, poznania, rawicza kto potrafi zaktualizowac oprogramowanie w e46 320d 150km a takze kto sprawdzi czy dobrze zakodowana jest przeplywka i cala reszta. Jesli taki temat istnieje badz nie napisalem gdzie trzeba prosze o przeniesienie w odpowiednie miejsce, ja niestety nie znalazlem odpowiedniego tematu. Pozdrawiam.
  13. Witam, koledzy mam pytanie - zalałem ostatnio Valvoline SynPower 5w40 i osobiście jestem bardzo zadowolony więc mam zamiar zalać go poraz kolejny - pytanie moje tylko, dlaczego na jednej aukcji ten sam olej ma opis LL-04 a na innej LL-01? Są jakieś różne wersje tego SynPower czy jak? Dojrzałem teraz, że jeden ma dopisek MST a drugi nie - może ktoś wyjaśnić o co w tym chodzi?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.