Skocz do zawartości

Synu

Zarejestrowani
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 323Ci M52b25
  • Lokalizacja
    Zielona Góra

Osiągnięcia Synu

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam, odkopuje temat bo mam bardzo podobny problem. Na jedynce i dwójce, przy dodaniu mocniej gazu (od 1/4 wzwyż) słychać właśnie mielenie coś podobnego jakby hmm łożysko miało dosyć. Słychać to z konkretną częstotliwościa. Kiedy ruszam powoli jak na egzaminie w Wordzie tego dźwięku nie słychać. Kiedy już się rozpedzi powyżej 2500 obr. też jest cicho. Na jedynce dłużej to się utrzymuje. Dwójką jak zaczynam od 2000 minimum to jest cisza. Nie jest to też super wyraźne że radio zaglusza, ale jest coś co wcześniej się nie działo. Na wyższych biegach cisza. Dodam że słychać w okolicach skrzyni biegów. Biegi wchodzą normalnie. Podejrzenia moje idą na dwumas ale nie mam pewności bo pierwszy raz mam z tym styczność. Pozdrowki!
  2. Synu

    [E46] SWAP M52B25 na 3,0

    Super, dzieki za ten pomysł z angolem, rozejrze się na ebayu za rozbitymi m3. Pośpiechu nie ma także nóż widelec znajdzie się coś na operacje. Najpierw poszukam tych gości od swapow, chyba że ma ktoś sprawdzony warsztat gdzie takie rzeczy robią, to prosiłbym o wrzucenie tutaj jakiś danych. Być może przyda się komuś na przyszłość. Jak będzie u mnie tak daleko napewno podziele się na forum co i jak z operacją na mojej e46. Dzięki za pomoc!
  3. Synu

    [E46] SWAP M52B25 na 3,0

    Czyli jak już brać to że wszystkimi kablami, kompem. Skrzynia i aż do dyferencjalu, żeby to miało rację bytu tak? No to z 14 zrobi się 17 + jeszcze mistrzowie którzy to założą. Co w przypadku trzy-litrówek? To samo, kable, ecu, dyfer, skrzynia, wał napędowy?
  4. Synu

    [E46] SWAP M52B25 na 3,0

    Witam Panowie Mam mały problem tzn. przymierzam się do swapa w mojej e46 323i z 99 roku. 170 km co prawda daje już frajdę, ale to jeszcze dla mnie nie to. Zastanawiam sie jaki zamocować silnik. Zmiana auta nie wchodzi dla mnie w grę bo zmienilem już zawieszenie, amortyzatory Bilstein, sprężyny eibach, tuleje poprzeczne na tyle, wahacze też. Teraz przyszła kolej na silnik. Tak jak w temacie najlepiej byłoby wsadzić 3,0, no tylko mogą być komplikacje. Szukam silnika z którym nie będzie za dużo zabawy. Pytanie moje, który wybrać? Napalilem się też na silnik s54b32 z m3, do kupienia kompletny za 14tyś. Ale podejrzewam że będzie to mało możliwe. Chyba że ktoś ma pojecie i powie mi że to jest do zrobienia. Jak da radę to co muszę mieć żeby się powiodło? Silnik ma być mocniejszy, najważniejsza elektryka, bo trzeba będzie mieć schematy obydwoch? M52b28 byłby p'n'p?? Jeśli tak to da radę jeszcze z niego trochę km wyciągnac np kolektorem z m50. Co mi polecacie, co przyniesie koni a w miarę bezproblemowo się powiedziedzie? Pieniążek jest, tylko co wybrać? Na pewno trzeba będzie zmienić hamulce, te które są bankowo nie podolaja, a auto ma się zachowywać jak należy, w jakie warto zainwestować? Za pomoc wielkie dzięki i licze na rozsądne wypowiedzi. Pozdrowki!
  5. Mam to samo pytanie co w temacie. Z tego co wyczytałem, modyfikacje silnika M52b25 są niezbyt obszerne, ale coś można zrobić. Warto pchać się w chipowanie, kolektor ssący od m50, wkładkę k&n (ile mamy +- km/nm więcej?) Sportowe wałki, inny wydech to już dużo roboty z ryzykiem niewielkiego przyrostu mocy za spore pieniądze. Kolega w pierwszym poście napisał o dyferencjale, czy jest taki z mniejszym przełożeniem, który by dobrze się wpasował? A może bardziej opłacało by się swapa zrobić np na 3,0L? Jeśli swap to który silnik najkorzystniejszy, pod względem elektroniki i części które dojdą, sam silnik napewno nie wystarczy. A jeszcze moje pytanie, skrzynia smg, to coś zmieni i czy da radę w ogóle? Jestem niedokonca w tych tematach zorientowany, ale się uczę :) Pozdrówki
  6. Nooo to będzie wspólny temat :p
  7. Matipl6600 dzięki wiekie za tę linki, akurat przypadkowo mam podobne zamiary jak kolega na blogu, szukam auta które ma jeździć a z czasem przygotuje je na nürburgring, mieszkam od toru jakieś 150 km. Jednak na początek ma być to samochód który pozwoli mi bezproblemowo dojechać do pracy. Także biorę sobie do serca rady tego gościa i 75% gotówki przeznaczam na auto resztę na dociagniecie go do dobrego stanu. Jestem trochę zawiedziony że 328 nie kupisz za np 14tyś, no ale trudno może dopisze szczęście i coś się znajdzie, jeśli nie to będę szukał minimum 320i. Dzięki za pomoc, jak już auto będzie podzielę się na forum, czuje ze wiecej czasu tu spędze:)
  8. Nie nie panowie dieselek nie wchodzi w grę, bezołowiowa i tylko Pb, a już broń Panie Boże z gazem. Skoro za coupe mam zapłacić 3000 więcej, to wydaje mi się trochę przesada, bo auta szukam już od 2 miesięcy, były nawet plany żeby w Niemczech wziąć, bo w sumie mieszkam w Niemczech, ale jak zobaczyłem kwotę ubezpieczenia za 328 to zbladłem... Także auto kupuje w Polsce najlepiej zarejestrowane, albo chociaż przygotowane do rejestracji. Bede dalej śledził oferty, no i wrzucam przedzial od 12 do 15 tys, zrozumiałem że poniżej mogę raczej z takiego auta zupę gotować. Aha jeszcze pytanko. Ile na tablice się czeka od zarejestrowania?
  9. To w takim razie ile szacowac na 328? 17-18 tys?
  10. No dobra, liczylem ze uda sie z tym cos jeszcze zrobic. Nie mam czasu na pieprzenie sie po mechanikach, jesli mialbym wiecej czasu to doprowadzilbym to auto do porzadku. Najlepiej bedzie teraz szukac 328 albo 325 M54. Masz na mysli tez 328 i 325 M54? Jesli tak to ile powinienem liczyc za jezdzacy stan? Bedziemy myslec, to ma byc BMW i napewno nie 318.
  11. Czesc wszystkim. Zaczne od przywitania sie, bo wlasnie zalozylem tutaj konto. Z konkretnym zamiarem, mianowicie jestem tuz przed kupnem BMW E46 coupe. Mam konkretnie ustalone kryteria co do wyboru auta. Silnik 2,8 M52, 2,5 M54 lub 330. I teraz zaczyna sie moj problem. Znalazlem w swoim miescie E46 coupe z silnikiem 3,0 litra, 231 KM, ale jego stan... Zadzwonilem pod numer ogloszenia, cena w miare przystepna jak na 330Ci w Coupe (14 000) i mila Pani odebrala telefon i zaczela opisywac auto. Nie jest w super stanie, trzeba bedzie w nie troche pieniedzy i pracy wlozyc. Okazalo sie ze auto jest po przekladce z Anglika na EU, numer VIN o tym podobno mowi (nie wiem na ile to prawda). Amortyzatory tyl do wymiany, buja sie, stuka, jedziesz jak taczka. Kierownica lekko skrecona w prawo jak jedziesz prosto. Widac nieco ze prawe nadkole jest inne, nie jest idealnie zamocowane, byl z deka pordzewialy i widac ze zamaskowane to bylo niskimi kosztami i przez jakiegos idiote (podobno lakiernik). Teraz srodek auta. Pierwsze co, zapalam swiatla, nie ma zadnej kontrolki, jak wlaczasz migacze tez. Pali sie kontrolka pomaranczowa z silnikiem (nie wiem co to moze oznaczac). Zegary sa z podzialka na mile i KmH (czyli jednak anglik). Klima do nabicia (ile to kosztuje?). Teraz jak sie tym jechalo... Dajesz mu do deski i... nic. Po jakis hmm 150 metrach dopiero sie rozpedza i raczej nie wyglada to na 230 Koni, pracuje rowno jak jest cieply, wskazowka stoi na 1000 obrotach, nie wiem jak na zimno, pani zdazyla sie przejechac, bo trzeba bylo dopompowac prawe przednie kolo. Auto ewidentnie stalo troche czasu, bo brudne ze ja pierd... Kocham samochody jak wielu z was i nie moglem na to patrzec (ale sie umyje :>) Ja jestem je w stanie wziac pod warunkiem ze mozna z tym cos zrobic, bo w sumie 330Ci ciezko dostac, dwa to 40 koni wiecej niz w 2,8 litra, ma skorke czarna no i kolor tez mi pasuje, jest na alufelgach. Moje pytania: Co moze byc z silnikiem? Czy to auto przypadkiem nie bylo na przekladce u Zdzicha w piwnicy przy 0,5? Wyglada na to ze nie wszystko jest podlaczone (hah Pani mowila ze w BMW nie swieca sie kierunkowskazy w ogole :P ) Warto sie w to bawic jesli mam okolo 2 tygodnie czasu na zrobienie auta? Gdzie znajde dobry warsztat gdzie moglbym z autem podjechac i tam je zrobic. Jakie tej zabawy koszty (Amortyzatory, Elektryka, Opony, Robota). Najlepiej okolice Zielonej Gory. Panowie prosze o solidne odpowiedzi i doradzenie mi czy to sie oplaca, a moze dac spokoj i wziac jakies 2,8 albo 2,5 ktore z motorem nie ma problemow. Jest kilka ogloszen w miare fajnych cenach. Chce tak przeznaczyc 14 tys na auto. Jak do tego 330Ci niewiele roboty bedzie, to pomysle co dalej. Pozdrowki! Aha no i jezeli moj post w zlym miejscu jest, to prosze o przeniesienie go we wlasciwe miejsce, albo jakas wiadomosc zebym sam to zrobil. Porzadek musi byc :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.