Witam. Mam problem z wolnymi obrotami w M40B16 z LPG 1 generacji (wiem że to nieporozumienie ale montował ją poprzedni właściciel). Aby silnik w miarę poprawnie pracował podkręcił przepustnicę na śrubie regulacyjnej. Na początku usunąłem nieszczelność w dolocie i naprawiłem przerwany przewód od czujnika położenia przepustnicy co zredukowało falowanie obrotów i wyeliminowało nierównomierne przyśpieszanie na benzynie. Po poprawnej regulacji przepustnicy silnik na benzynie pracuje normalnie, za to na gazie ma strasznie niskie obroty poniżej 250obr/min. Po lekkim otworzeniu przepustnicy obroty się stabilizują na dopuszczalnym poziomie. Dodam że wymieniłem przepływomierz, wyczyściłem regulator wolnych obrotów, mam zregenerowany parownik i wyregulowaną instalację. Tak pracuje obecnie silnik z zamkniętą przepustnicą(musiałem muskać pedał gazu aby nie zgasł): https://youtu.be/nx1fegV3CbY, a tak pracuje silnik z podpartą przepustnicą: https://youtu.be/FaBfw5-fyGo. Chciałbym się spytać co może powodować takie zachowanie silnika? Proszę o nie pisanie odpowiedzi w stylu "wywal ten gaz", tylko o rzeczowe odpowiedzi. Przeszukałem wiele wątków, i nie znalazłem w nich odpowiedzi na mój problem