Skocz do zawartości

Corneja

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60 530iA M54B30
  • Lokalizacja
    Kielce

Osiągnięcia Corneja

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Ku przestrodze :) Dość dawno nie pisałem o swoim problemie z wypadaniem zapłonu.. POWRACAM.. :D :D :D POZBYŁEM SIĘ PROBLEMU :D :D :D Dla wszystkich którzy tak jak ja wydali na osprzęt silnika tysiące i zjeździli tysiące mechaników i magików. W moim przypadku wymienione wszystko: świece - DENSO - przerwa ustawiona na 0.85mm cewki - nowe BOSCH sondy - nowe BOSCH czujniki wałków - wydechowy i ssący - nowe ORYGINAŁY pompa paliwa wraz z filtrem - 3,5bar - sprawdzone ciśnienie - podmieniona z innego auta całe uszczelnienie - nowe uszczelki - pokrywa zaworów, kolektor ssący i wydechowy , wtryski, przepustnica wtryski - wyczyszczone w profesjonalnym warsztacie krokowy - czyszczony - sprawny przepływomierz - kupiony używany sprawny na podmianę DISA - sprawdzona i sprawna 100% odma + wszystkie rurki - nowe ORYGINAŁ przepustnica - podmieniona na 100% sprawną oraz ogrom ORINGÓW jako uszczelnienia - DISA, wtryski, bagnet, odpowietrzenie kolektora ssącego itd... pedał gazu - sprawdzony Więc jak już to wszystko zrobicie i nadal będzie wypadanie zapłonu to zamiast wydawać 2500zł na części tak jak wydałem ja :mad2: ODPOWIETRZCIE listwę PALIWA :mad2: :cry2: Kupiłem manometr do sprawdzenia ciśnienia na listwie i chciałem sprawdzić ciśnienie na zimnym silniku - więc przykręciłem manometr do listwy i odpał, a że dobrze nie skręciłem przewodów to uciekało paliwo bokiem, uciekało wraz z powietrzem. Szybko zgasiłem pojazd i założyłem węże bez manometru... wężyk w słoik i ponownie odpał... paliwo wraz z z powietrzem wypompowałem do słoika... Od tamtej pory .... koniec z je-ba-nym wypadaniem zapłonu na zimnym silniku..
  2. Dzięki że ktoś chociaż zajrzał :) ceni się:) Mam LPG VIALLE 5gen. - jeździłem na odłączonej instalacji przez 2 tygodnie, skasowana była też wtedy adaptacja silnika, przepustnicy, przepływki ecetera.... Sam nie wiem gdzie już szukać..rece opadają. Co do świec to są nowe oryginały BMW 3 elektrody.. Podmienię jeszcze pompe paliwa i filtr z lewej strony baku. Czuć poprosty że go zalewa na zimnym. Dostaje korekty na lowowych cylindrach - każdego dnia na innym. Od kilki dni podpinam INPE przed odpaleniem i obserwuję i zawsze jest inny cylinder - co jest chore !!! :mad2: Boję się że to KATY są zjebane bo się juz tyle oczytałem że nie wiem sam co myśleć. Mam NOWE jeszcze nie podmienione LAMBDY i czujniki wałków na dolot i wydech VANOS. Tyle kasy już wpakowałem i od kiedy kupiłem 1,5 roku nie pozbyłem się problemu.. Serwis BMW powiedział szukanie igły w stogu siana... i tak szukam...
  3. Temat poruszyłem jakiś czas temu ; viewtopic.php?f=73&t=284864 Jednak duzo osób miało problem z wypadaniem na zimnym ale u kazedego było to spowodowane czyms innym. Nadal nie mogę sobie z tym poradzić dlatego proszę o sprawdzenie Scrn z INPY. Silnik odpalony rano po postoku 12h - temp. zew. 4C Gdybyście dopatrzyli się czegoś proszę o podpowiedź gdzie szukać. Proszę o sprawdzenie adaptacji czy sa ok? Wypadanie na losowych cylindrach.. Raz na 1, raz na 5, raz na 4 i tak w kółko... :( :( Już mam dość tego szarpania - POMOCY!!! Oto Scrn: http://www.fotoszok.pl/upload/020dfb42.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/18d9d6f7.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/78f05f60.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/efdcc129.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/47ee974a.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/752205da.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/537bc885.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/23225ee4.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/6caaf743.jpg http://www.fotoszok.pl/upload/a4a976a8.jpg
  4. Mam problem z wypadaniem zapłonu na zimnym silniku. Sprawdzone już wszystko pozostało jedynie pompa w baku. Opisywałem wszystko tutaj viewtopic.php?f=73&t=284864
  5. Witam czy ktoś może wie czy bedzie to problem jak zamontuję pompę z silnika N52B30 do silnika M54B30. Z tego co mi wiadomo popmy maja inne ciśnienie N52 - 5bar, a M54 3,5bar. Czy większe ciśnienie będzie problemem?
  6. Więc musisz posprawdzać wszystko z 5 cylindrem.. Może tak jak kolega pisał wyżej ze wtyczka przewodu do cewki coś nie halo.. Spróbuj jeszcze przeczyścić silnik krokowy i sprawdzić kompresje na 5.. może jest zapieczony pierścień i kompresja ucieka. Ja już sprawdzałem prawie wszystko. Pozostało mi: Wymienić filtr paliwa i pompę w baku ( filtr też jest w baku i nie jest tani ), wyczyścić przepustnice i posprawdzać wszystkie czujniki temperatury. Może ktoś jednak uporał się z tym problemem - bo zapewne to jest pierdoła. :cry2:
  7. No pewnie że się pojawiły błędy.. Wypadanie zapłonu na cylindrze 2, dwa dni później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 5, dzień później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 3, dzień później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 1, dwa dnie później - Wypadanie zapłonu na cylindrze 6..... itd Zapłon wypada na różnych cylindrach.. i tylko takie błędy się pojawiają.. nic więcej.. Wypada tylko wtedy jak odpalę i nie jadę .. dopiero po chwili około 1 min.. Jeśli zaczynam jechać objaw po 300m nie ma.. nawet na benzynie..
  8. Sprawdzałem.. Całą elektronikę, świece nowe, cewki nowe.. Jeśli byłoby to wypadanie tylko na jednym cylindrze wiedział bym gdzie grzebać.. U mnie wypada na różnych.... za każdym razem na innym.. nie ma reguły ze tylko na tym, albo na tym bardziej lub mniej.. Tak jak by go ssanie PB zalewało - przełączę na GAZ i moment problem znika.. Mogę przełączać kiedy chce bo nie muszę przy tym gazie mieć temperatury tylko wystarczy ze pompa nabije ciśnienie na wtryski i gaz jest 30 sek po odpaleniu...
  9. Kolego.. :) W twoim przypadku pierwsze co trzeba zrobić to sczytać błędy.. jak CHECK zapala się jak na choince raz w ta raz w tamtą musi wyjść wszystko na kompie.. Może być cewka, przewody mogą być już słabe, świece do wymiany, świece zalane olejem, i wiele innych Na pewno nie mamy tego samego problemu.. Wymień to co wymieniłem u siebie i jeśli dalej będziesz miał problem - witam w grupie z moim problemem którego jak na razie nikt nie miał.. PS. U mnie jazda na benzynie nic nie da, bo gazu nie było i było to samo.
  10. Tak jak opisałem wyżej.. Mam gaz VIALLE i jest w 100% sprawny. Wtryski są sprawne i nie ma nic do tego gaz.. To nie jest zwykły gaz sekwencyjny.. tym gazem steruje komputer silnika. Gdyby wtryski puszczały byłby problem z odpaleniem pojazdu po kilku godzinach postoju, ponieważ gaz zbierał by się w dolocie i dostawał by podwójną dawkę ( gaz + pb ) bez powietrza.. Wtedy by za bardzo nie chciał odpalać. Tu jest inny problem... Nadal czekam na inne sugestie.. Proszę o dokładne przeczytanie postu z moim problemem :)
  11. Za małe ciśnienie..?? Tyko dlaczego jak nacisnę lekko gaz 0,5mm problem ustaje - obroty 800 na ssaniu pozostają na tej samej wartości po wciśnięciu gazu o 0,5cm. Przecież jak wcisnę o te 0,5cm gaz to jakieś urządzenie musi dostawać sygnał ze jest lekko wciśniety i problem ustepuje - co to ( przepływka, przepustnica)???? I dlaczego jak tylko zaczyna telepać silnikeim, gaszę auto - ponownie odpalam i problem nie występuje.. Ciśnienie na listwie 3,5b - sprawdzone na ciepłym silniku Łeb mi już siada..
  12. Witam. Od kiedy kupiłem auto to jest rok czasu nie uporałem się z problemem wypadania zapłonu. Co było zrobione: - aby nie błądzić :) - świece - cewki - sprawdzona nieszczelność kolektorów ( nowe uszczelki ) - nowa odma - sprawdzone sondy - uszczelka pokrywy zaworów wraz z podkładkami oraz miski olejowej - podmieniona listwa wtryskowa - sprawdzona kompresja - sprawdzone ciśnienie na pompie - odpala ze strzała Poranne wypadanie zapłonu tylko na zimnym silniku. I tu kilka zagadek!! Brak jakichkolwiek błędów w INPA, wypadanie zapłonu na różnych cylindrach ( nie cały czas na tym samym). Jeśli odpalę i od razu jadę problemu nie ma bo po przejechaniu 300m problem znika. Natomiast jak odpalę i stoję po 30 sekundach zaczyna zalewać cylindry, czuć zapach niespalonego paliwa i wypada zapłon ( kontrolka silnika). Wypadanie zaczyna się jak zaczyna odpuszczać ssanie i tak jak by dostawał za dużo paliwa. W letnie dni dużo mniejszy problem a czasami wcale nie było, tylko jak jest chłodno i ssanie pomaga w rozgrzaniu. Na pokładzie mam gaz 5 generacji VIALLE - na gazie problemu nie ma.. po przełączeniu problem automatycznie znika - zapłony nie wypadają więc to nie gaz. Gaz jest na bezpośrednim wtrysku i działa bez problemu. Ostatnio zauważyłem iż jak zaczyna odpuszczać ssanie i zaczyna sie wypadanie zapłonu ( czuć na karoserii żę telepie) i lekko dotknę gaz - dosłownie 0,5 cm nawet wskazówka od obrotów nie podskoczy o milimetr problem ustępuje... o co mu kur... chodzi już nie mam sił.. Zadziwił mnie ze po leciutkim naciśnięciu gazu, tak żeby obroty nawet nie drgnęły problem ustępuje momentalnie, a jak puszcze te 0,5 cm zaczyna szarpać silnikiem. Często jak zaczyna szarpać i zgaszę auto, odpalam od razu i problemu juz nie ma????? LUDZIE POMOCY!!! Tyle głów na forum może kilka mądrych podpowiedzi się znajdzie. Walczę z problemem od ROKU - 5 mechaników i elektryków.. nie dało rade. :mad2: :cry2:
  13. Filtr jest nowy MANN ma 5000km wymieniony razem z olejem..
  14. Koła mam seria czyli 225/50/17. Nie mam żadnej ciekawej hamowni w mieście a najbliższa w Krakowie. Czym może byc spowodowany spadek mocy? Paliwo 98 tankuje. Może VANOS cos niedomaga?
  15. Witam. Mam mały problem z moim E60 530iA z silnikiem M54B30.. 276 tyś - oryginalny sprawdzony.. olej 5w30. Pojazd niby 231KM i powinien w automacie osiągać 100km/h w 7,2s - opisane w manualu. Natomiast u nie jak bym nie mierzył w granicach 9s.. Wiem ze to nie dużo ale 2s robi różnice.. Nie mam możliwości przejechać się innym M54B30 i nie mam porównania, dlatego wydawało mi się cały czas ze idzie super, cycuś glancuś fest machina.. a tu jednak kicha i się załamałem.. :mad2: Nie ma błędów na silniku - czasami sporadycznie wypadnie zapłon na którymś z cylindrów ( tylko na zimnym ), oraz mam uszkodzony od zawsze czujnik poziomu oleju.. co w niczym nie przeszkadza. Wyłączam kontrole trakcji, automat w DS i but... jest 9s do 100km/h W manualnym mieszaniu biegami to samo.. Nie ma jakichkolwiek wycieków, sprawdzona DISA i szczelność. Silnik pracuje równo i cicho, nie ma niepokojących dźwięków, pali ze strzała. Jakoś bardzo mi to nie przeszkadza ale jak powinno być lepiej to bym chciał :cry2: Proszę o interpretację parametrów z INPY.. Poniżej filmik na YT.. Wszystkie komentarze i sugestie mile widziane.. INPA https://www.youtube.com/watch?v=55csKNIQo5Y POMIAR DO WGLĄDU
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.