Skocz do zawartości

Eleir

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330ci

Osiągnięcia Eleir

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Super, niby słaba wersja i przeciętny szarak ale i tak mimo wzorowego stanu się wyróżnia ;) Pozdrawiam.
  2. W starych samochodach przebieg to tylko dodatkowa informacja. Często autka z dużym autostradowym przebiegiem są w lepszej kondycji wizualnej/technicznej niż niski przebieg ale nabity w mieście. Tu już bardziej wychodzi jak kto eksploatował/dbał na przestrzeni lat. Takie moje zdanie aczkolwiek, nie mówię, że nie wolałbym mieć np. 70 tys przebiegu na blacie. Wystarczy obejrzeć kilka 330ci na polskim olx z przebiegiem 180 tys i kolorowo nie będzie :D
  3. Bardzo jestem ciekaw efektów tego antykoksa i całej procedury czy udało się zmniejszyć pobór oleju... W mojej byłej płukanki puszczałem nawet na 3h, ale w ogólnym rozrachunku nic to nie dało i zawsze żarła te 0,3-0,4l na 1000km. Powiem szczerze, że nie spodziewałem się ale po tym zabiegu zrobiłem z 2 tys km i nie zauważyłem zmiany na bagnecie ;) a przed zabiegiem na pewno byłby widoczny już spadek. O dziwo po pierwszym razie z antykoksem i płukanką po 1 tys km widziałem spadek oleju ale widocznie dodatkowe płukanie i wymiana oleju po 1 tys km zrobiła robotę bo olej zlałem ciemny mimo niskiego przebiegu na nim. Teraz po 2 tys km olej czysty i nie zauważyłem ubytku. Ogólnie przy każdej wymianie stosuję płukankę LM Pro-line i tak zostanie. Po drodze jeszcze wpadł nowy czujnik położenia wału VDO, ponieważ fabryczny zaczął kuleć po nagrzaniu i wyrzucał błędy.
  4. Sezon się zaczął, więc odświeżę temat co się zmieniło. W tym roku udało się wymienić: - filtr paliwa Knecht - pompka spryskiwaczy szyby czołowej FEBI - Wymiana termostatu z wadliwego Behr na nowy OEM BMW - Wymiana wydechu końcowego na MG Motorsport Street - Piaskowanie i malowanie osłony filtra paliwa oraz wsporników wydechu na czarno - Piaskowanie / malowanie felg, nowe wentyle metalowe + nowe naklejki M-pakiet OEM - Czyszczenie i malowanie zacisków zestawem z pędzelkiem MOTIP - Wymiana tarcz kotwicznych tył - VAICO - Nowy zestaw sprężyn do szczęk ręcznego ATE + regulacja ręcznego - Nowy przewód hamulcowy elastyczny prawy przód - ATE - Nowa uszczelka korka zbiorniczka płynu chłodzącego OEM Dodatkowo dostałem gratis filmik z corocznego przeglądu powłoki ceramicznej ;) https://drive.google.com/file/d/1vM6yYKwHjibr_7IjZ1wRy8jtIYmW089e/view?usp=sharing
  5. Po wymianie wahaczy na MEYLE HD już będziesz mógł kiedyś wymienić same sworznie chociaż trochę kilometrów będzie trzeba zrobić :D
  6. Są ale tylko 12mm na stronę Eibacha ale jednak jeszcze z 8mm na strone by siadło.
  7. Jesienna sesja z profesjonalistą ;) Trochę ich dużo ale wybrałem najciekawsze spośród prawie 100 zdjęć :D
  8. Sezon powoli się kończy ;) Przy aucie wiele od maja (ostatniego posta) nie działałem poza jazdą i pucowaniem ;) ale coś tam zostało zrobione: - odnowiłem plastik przy ręcznym oraz pozbyłem się trzeszczenia podłokietnika (poradnik - https://www.e46fanatics.com/threads/armrest-squeaks-finally-gone-how-i-finally-fixed-it-photos-inside.933414/), działa. - wymieniłem filtr paliwa Knecht z wężykami i opaskami - "płukanie silnika". Jako że znam stan, bo zarówno pokrywę zaworów (góra) jak i misę (dół) zdejmowałem i silnik nie jest zasyfiony, zaszlamiony to stwierdziłem, że zrobię taki zabieg. Na garażowym hobby widziałem, że polecał zalać na noc tłoki naftą ale znalazłem polecany środek Xado Anticarbon, zdemontowałem świece, użyłem według instrukcji(później trzeba pokręcić rozrusznikiem, żeby wydmuchać syf a następnie odpalić i utrzymywać 15 min około 2000 RPM), następnie zalana płukanka Liqui Moly Pro-Line 600ml i tak samo według instrukcji 10 min na jałowym, po tym wymiana filtru oleju Mann oraz wymiana oleju na Total Quartz Energy 9000 5w40 (total dlatego, że chcę zrobić na nim z 1000 kilometrów i powtórzyć zabieg i wrócić do Ravenola VST 5w40 tak jak dotychczas, więc traktuje go jako dodatkowe płukanie). Zabieg zrobiony wiadomo w celu utrzymania lepszej kondycji silnika ale też z ciekawości czy takie coś może zmniejszyć pobór oleju. Zdam relację jak coś po drugim zabiegu ale to raczej po zimie. Fotki zwykłe bez żadnych filtrów jak każde u mnie a mimo to ładnie się krajobraz odbija na lakierze ;) Może się uda zrobić profesjonalną sesję jeszcze we wrześniu. No i w sumie przez wakacje przyszła mi zabawka dla BMW a raczej coś na sezon zimowy (to auto nie jeździ w zimie, jest garażowane, na automatycznym prostowniku oraz przepalane co 2-3 tygodnie do pełnego nagrzania i pracy na ciepłym silniku). Ale robię patent taki, żeby nie nakładać po samochodzie (ryzyko rys jak jest kurz) to uspawałem sobie podstawę w środku z prętów żebrowanych, wypuszczę trochę te pręty też w górę a na to założę takie rurki pvc jak się stosuje np. do namiotów potocznie szklarni i wtedy będę nakładał folię po rurkach a nie po aucie i ogólnie ułatwi to użytkowanie tej kapsuły powietrznej. Szukam też wydechu końcowego do betki, raczej wleci z MG Motorsport w wersji Street bo mam do nich niedaleko a ponoć spoko im to wychodzi.
  9. Okej, auto przygotowane na sezon ! Od ostatniego posta jeszcze : - nowy płyn chłodzący Prestone - nowe paski alternatora/wspomagania i sprężarki klimy Continentala - magnesik neodymowy w zbiorniczku wspomagania do łapania opiłków - żaróweczki w halogeny HB4 Philips White Vision - filtr powietrza Mann I co najważniejsze - wieloetapowa korekta lakieru oraz 3 warstwy powłoki ceramicznej Nano Ceramic. Trochę zdjęć :) Do tego filmik ze studia ;) https://drive.google.com/file/d/1Wpon0T3Mw5Eu1_7XfriLUz-Ej7vJ95ed/view
  10. Witam po przerwie ;) trochę się u mnie działo więc wrzucam co tam udało się już zrobić przez okres zimowy/wiosenny. Teraz czekam już w sumie na wieloetapową korektę lakieru i wlatuje od razu ceramika, wtedy wykonam jakąś porządną sesyjkę samochodu :) A tutaj moje poczynania od ostatniego posta. Zdjęć za bardzo nie robiłem więc wrzucę co tam udało się zachować na telefonie. - drugi lakier klapy bagażnika z powodu dwóch purchelków pod blendą oświetlenia tablicy rej, teraz nie ma żadnego miejsca na lakierze z objawem korozji. - nowa uszczelka blendy klapy bagażnika - wleciały nowe dywaniki Petex Comet (producent dywaników oem) - nowy oring korka zbiorniczka wspomagania OEM - podstopnica m-pakowa - nerki czarne wysoki połysk Schmiedmann na wzór OEMowych (oem czarne nie produkowane już) - pierdoły jak sitko zbiorniczka płynu spryskiwaczy, uchwyt na korek zbiornika paliwa, kamizelki odblask bmw i inne drobiazgi. -Duży serwis układu dolotowego : - Zestaw naprawczy DISA'y ze strony [vanos-bmw.com], profilaktyka: czyszczenie, wymiana oringu disy, wymiana klapki na aluminiową skręcaną śrubką, membrana podciśnienia sprawna - Przepustnica : wygładzenie progu w przepustnicy(mod z Garażowe Hobby), czyszczenie preparatem do przepustnic Liqui Moly, nowy oring OEM - Czyszczenie silniczka krokowego preparatem do przepustnic Liqui Moly - Czyszczenie przepływomierza preparatem do przepływomierzy Liqui Moly - Nowy oring między puszką filtra powietrza a przepływomierzem OEM - Nowy gumowy przewód ssący za przepływomierzem VAICO - nowe maskownice progów wewnątrz pojazdu z obu stron, nowe spinki - piaskowanie oraz malowanie proszkowo ramion wycieraczek + nowe wycieraczki z metalowym szkieletem Bosh - Nowy korek zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego Behr -Prace przy drzwiach - nowe podnośniki szyb na obie strony, silniczek został oem, szyby ustawione zgodnie z TIS BMW (była to długa walka aczkolwiek udało się ustawić perect) - odnowienie trójkątów lusterek (wysoki połysk) oraz plastiku wokół lustra (czarny mat) - wygłuszenie drzwi matami alubutylowymi BITMAT - drzwi w środku wymyte i zakonserwowane środkiem do profili zamkniętych APP - na nowo przyklejona fabryczna pianka wygłuszająca na sznurku butylowym na ciepło - nowe głośniki AUDIOSYSTEM, zestaw odseparowany M165EVO2 zamocowany na dystansie do tapicerki, nie zamierzam ciąć blachy, dedykowane przejściówki, zawsze można wrócić do serii - wygłuszona tapicerka + nowe spinki - nowe głośniki w tylną półkę AUDIOSYSTEM zestaw współosiowy MXC165EVO, dedykowane przejściówki - wygłuszenie wnęki koła zapasowego matami alubutylowymi BITMAT - dołożona OEM latarka do schowka (wiązka była) - dołożony OEM uchwyt na telefon (rarytas z danii w stanie nówka) - wizyta w serwisie PDR, auto nie posiada już żadnej wgniotki :) - wleciały dystanse na tył 12mm na stronę z Eibach'a - nowe listwy shadowline pod tylnymi szybami oraz nowe uchwyty szyb (zaślepki lakierowane) - wymiana termostatu na Behr (Wahler na gwarancji pocił się) - usunięcie pompy powietrza wtórnego, zaślepka OEM, wywalenie ze sterownika - upgrade pompy wspomagania z LF20 na LF30 (czuć różnicę, lf20 nie radziła sobie na 18' na parkingu), zmiana od razu przewodu wysokiego ciśnienia bo był inny oraz nowy płyn - Serwis przedniego zawieszenia: - 2 nowe wahacze MEYLE HD - 2 tylne tuleje wahaczy przód POLIURETAN STRONGFLEX 80 sHa - 2 nowe kompletne drążki kierownicze Lemforder - zbieżność, geometria Trochę zdjęć:
  11. Nie no, tak jak z miejsca z jedynki czy np. tocząc się i z dwójki to już na niskich rwie się do przodu przyzwoicie ;)
  12. Serwis aso z raportu adnotacje krótko, do 60 tys przebiegu tylko. Olej, powiem tak. Nastawiałem się, że m54 wciąga olej, ciężko powiedzieć bo zrobiłem nią może 3 tys km i dolałem litr ale jak kontroluje to jest to na zasadzie, 4 tys obr+ to pobór strzelam, że z litr na 1000km a jak zrobiłem z 500 kilometrów trasa 100-140 km/h do 3-4 tys obr na spokojnie i jazda normalna dynamiczna bez wyższych obrotów zmian na bagnecie nie było. Auto mam dość krótko i kusi jednak bo wolnossak musi się kręcić :D, oczywiście z głową bez kopania sprzęgła czy palenia gumy i jedynie na gorącym silniku. Mam wlany ravenol 5w40 i plan taki przy zmianie oleju by zalać płukanę millersa, później wlać olej płuczący IT flushing chyba też millersa i 5w50 millersa lub valvo, ponoć pobór wtedy spada w m54. Domyślam się, by wyeliminować całkowicie ten problem trzeba zmienić pierścienie ;). Musiałbym zrobić z 10 tys km normalnej jazdy codziennej by określić spalanie oleju dokładniej ale tak jak mówię, bierze olej jak większość m54 i wcale mnie to nie zaskoczyło ;D, a wątpię że będę robił 10 tys km rocznie, bardziej 5 tys max.
  13. Skóry i lakier podbijają cenę tego egzemplarza, plus to, że nie był bity. Cena chora jak za tak "stare auto", wiadomo, zobaczymy jaki będzie rynek za 5 lat albo dalej. Rynek forsowałem od stycznia do lipca i niestety może 2-3 egzemplarze były warte uwagi wystawione ale jednak ta się bardzo wyróżniała. Ta w ogóle nie była na ogłoszeniach.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.