Skocz do zawartości

Suchii

Zarejestrowani
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 1.6i 1995

Osiągnięcia Suchii

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Tak, zdecydowanie wizualnie bardziej podoba mi się polift, zwłaszcza czarny z czarnymi nerkami w lekkim przysiadzie, ale to tylko mój gust. Oglądałem w ostatnich dniach dwa auta z silnikami 3.0 i oba jak twierdzą właściciele mają tendencję do konsumpcji oleju. Pierwszy niezwykle suchy i bardzo ładny silnik według właściciela pobiera 2l oleju na 10000km i ten siedział w sedanie, drugi zamontowany w kombi z lekkimi wyciekami (podpocenia mniejsze i większe ale bez tragedii) który spala lub bierze (niepotrzebne skreślić) w granicach 5l na 15000km. Sedan sprowadzony 3 lata temu z niemiec, kombi kupione w polsce w salonie, od nowości w jednych rękach i do dziś serwisowane w ASO. W zasadzie kogo bym nie spotkał i zapytał o problemy z olejem w 3.0 to w mniej lub bardziej znaczący sposób potwierdzają nadmierną konsumpcję. A może tym po prostu trzeba umieć jeździć? Nadal mam silnikową rozkminkę i jestem w przysłowiowej kropce. Dodam tylko że nie straszne mi są żadne prace przy aucie, samochody które użytkowałem i użytkuję nigdy za mojej kadencji nie były u mechanika, potrzebne naprawy i serwis zawsze robię sam więc zapewne i z 3.0 sobie poradzę, bardziej chodzi mi o informację czy te silniki nie mają jakiejś choroby wieku dziecięcego? I jeszcze jedno pytanie - czym różni się 3.0 w e46 od tego z e90? Tylko rozwinięcie czy zupełnie coś innego?
  2. Witam wszystkich. Planuję zakup E46 w sedanie, wymagania mam jasno określone, ale potrzebuję pomocy, bo wizja była taka żeby sercem auta było 2.8 tyle że po lifcie ten motor zastąpili trzylitrówką, a właśnie poliftowe egzemplarze zdecydowanie preferuję. Problemem jest dla mnie niewiedza, silnik 2.8 i opinie na jego temat znam, wiele naczytałem się też na temat 3.0 ale im więcej porównuję tym "mniej wiem", chodzi o to że w tej chwili mam mieszane uczucia odnośnie 3.0 Jak to jest z jego spalaniem oleju? Mam się bać tego silnika? Wybaczcie pytania, ale chciałem dowiedzieć się u źródła, autem chcę jeździć 3-5 lat i sami rozumiecie że po zakupie nie chcę czuć niezadowolenia. Pozdrawiam.
  3. Autocom - to bardzo dobry tester diagnostyczny który "robi" auta nie ogarniane przez np: KTS550, tylko że oryginalny tzn nie made in china kosztuje w granicach 10k pln netto. To co można spotkać na portalach aukcyjnych to nie oryginały.
  4. Listwy wcale nie muszą być uszkodzone, upatrywałbym tu raczej "czeskiego błędu". W m50b20 na listwie regulator powinien zbijać ciśnienie do 3bar. Sprawdź jeszcze raz po kolei: 1. Zasilanie listwy - powinno być podłączone po przeciwległej stronie do regulatora czyli do króćca wychodzącego z listwy w dół. 2. Wyjście z listwy - czyli powrót do zbiornika, podłączone do króćca przy regulatorze. 3. Podciśnienie do regulatora - sprawdź dokładnie czy jest podpięte pod kolektor ssący. I opcja gdy nie ma możliwości podpięcia manometru a chcemy sprawdzić wtryski: Trzymając listwę paliwową z wtryskami na wierzchu, tak żeby można było sprawdzić czy wtryski podają paliwo odłącz powrót do zbiornika, kruciec zatkaj palcem i niech ktoś zakręci rozrusznikiem. Pompa podaje ciśnienie ponad wspomniane wcześniej 3bary i jeśli jej wydajność jest ok oraz układ elektryczny steruje wtryskami to powinieneś zaobserwować "mgiełkę". Jeśli tak właśnie będzie to regulator umarł, jeśli nie to należy szukać problemu wcześniej, tzn pompa ewentualnie sterownik. Regulator jest mechaniczny, komputer nie wyrzuca błędu związanego bezpośrednio z nim samym w tym modelu silnika.
  5. W pierwszym poście napisałeś że wtryski nie dają mgiełki tylko czasem "kropelki" paliwa. Gdyby się nie otwierały nie byłoby tam nic, chyba że są nieszczelne. To czy pracują w ogóle możesz sprawdzić organoleptycznie, dotknij je gdy są wyjęte z listwy i kręć rozrusznikiem, poczujesz czy pracują czy nie. Za ciśnienie w listwie paliwowej odpowiada regulator, pompa może podawać idealnie, ale jeśli regulator puszcza to po prostu przelewa spowrotem do baku, bez ciśnienia na listwie wtrysk nie ma czego rozpylić. Sprawdź ciśnienie, regulator, jeszcze raz przejrzyj podłączenia przy listwie i regulatorze.
  6. Idealnym rozwiązaniem byłaby tu skrzynka zbudowana w oparciu o głośnik Intertechnik MDS08. To rozwiązanie sprawdza się wszędzie tam gdzie brakuje miejsca na duże zestawy, sama skrzynka ma pojemność około 19-20L (BR) a jakością dźwięku potrafi zawstydzić duuużo większe konstrukcje. Przy tym nie potrzebuje do napędzenia wielkich mocy, wzmacniacz generujący 150W RMS wystarczy do niej w zupełności. Polecam.
  7. ciśnienie na listwie paliwowej sprawdzałeś?
  8. Siedzę od paru dni i wertuję forum, na większość pytań odpowiedzi już znalazłem, zostało parę których wyszukać nie mogę stąd moja prośba o radę. Może zacznę od opisu tego co chcę zrobić żeby nie było niedomówień. Scena z przodu oparta na zestawie trójdrożnym odseparowanym plus skrzynka w bagażniku, całość zasilana wzmacniaczem. Tył odpinam zupełnie. Niżej kilka pytań do ludzi którzy dłubali car audio w E36. 1. Którędy najlepiej i najmniej inwazyjnie wejść z przewodami zasilającymi z komory silnika do przedziału pasażerskiego? 2. Jak rozwiązać kwestię wejścia w drzwi z nowym (grubszym) okablowaniem głośników? 3. Którędy prowadzić przewody zasilania do bagażnika? (tunel czy może próg?) Wzmacniacz będzie musiał jeździć w bagażniku bo miejsca na niego nie znajdę w kabinie, przymierzałem go wszędzie i niestety zostaje tylko opcja w bagażniku.
  9. Witam, mam na imię Radek, mieszkam w trójmieście. E36 1.6 Compact 1995
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.