Skocz do zawartości

blind.one

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E83 X3 3.0d 2007
  • Lokalizacja
    Zgorzelec

Osiągnięcia blind.one

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, jaki jest koszt tej modyfikacji? Właśnie kupiłem F25 i brakuje mi tego dodatku.
  2. W niemieckim BMW powiedzieli mi po cichu, że przyczyną są zbyt długie interwały wymiany oleju, który tracąc swoje pierwotne właściwości niszczy łańcuch i/lub zębatki i jakość oleju. A w hurtowni dowiedziałem się, że najczęściej podrabianym olejem jest castrol (zachwalany przez BMW). Znające pazerność naszych mechaników chętnie kupują tańszy olej a sprzedają jak zwykły. Sumując: trochę pecha, zbyt długie przerwy w wymianach, kiepski olej = rozwalenie rozrządu. Od któregoś roku (nie wiem dokładnie którego) są nowe łańcuchy ale numer części się nie zmienił więc to nie jest potwierdzone...
  3. Przy 250.000 km się zerwał. Części do wymiany to ok 1200 zł. Robocizna pewnie z 300-500. Ja bym dla świętego spokoju co 100.000 wymienił. Ale Polak mądry po szkodzie...
  4. Olej wymieniałem dokładnie co pół interwału, ale nie wiem jak poprzedni właściciele. Mogli jeździć tak jak komp pokazuje co 30.000. Z tym, że pierwszym właścicielem był pan Smorawiński to powinien wiedzieć jak często wymienia się olej. Drugi mógł faktycznie robić tak jak fabryka kazała.
  5. Rozwalony rozrząd. 10 zaworów, i 8 dźwigienek poszło. Koszty jak na razie to głowica ok 2000 (na nowych częściach), reszta części (kompletny rozrząd, uszczelki, zębatki, uszczelki itp) ok. 1800, robocizna ok 2000. Do tego robię od razu turbinę, bo miała luz i oczywiście olej. Wszystko powinno zamknąć się w 8000 zł. Ostatnio usłyszałem w hurtowni części, że często przyczyną jest olej kiepskiej jakości. Lałem castrola takiego jaki był zalecany. Teraz przesiądę się chyba na liqui moly. Może to uchroni mnie przed następnymi przygodami z tym autem (wcześniej skrzynię robiłem, sterownik świec, ciągle coś stuka przy jeździe po śliskiej nawierzchni - chyba most). Albo mam pecha, albo ten samochód jest awaryjny ponad miarę. Zastanawiam się nad przesiadką na Volvo XC60, bo F25 mimo, że mi się podoba to silnik ma jeszcze gorszy (N57 rozrząd z tyłu) a Audi Q5 mi się najzwyczajniej w świecie nie podoba :/
  6. Czyli raczej bez rozbierania silnika nie ma możliwości sprawdzenia przyczyny? W najgorszym wypadku wymiana silnika i jakieś 7-8 tyś. A w najlepszym????
  7. O który wał chodzi? napędowy, czy wałek w silniku?
  8. Witam, proszę o diagnozę możliwych przyczyn: podczas jazdy autostradą przy ok. 130 km/h (podczas przyspieszania) coś huknęło pod maską, silnik zgasł i po zatrzymaniu nie można go już było odpalić (za pierwszym razem rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, ale po paru minutach kręcił normalnie, ale bez skutku). Olej jest, ale świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Zna ktoś takie objawy? Moje pierwsze podejrzenie to było zatarcie silnika, ale wtedy pewnie rozrusznik by nie mógł zakręcić. Nie było dymu, olej nie cieknie spod auta, ale może to tylko przez to, że jest płyta pod silnikiem i wszystko leci na nią a nie na ulicę... Jestem załamany, bo przed oczami mam wymianę silnika :cry2:
  9. Czekalem na sterownik od swiec zarowych zeby zrobic za jednym zamachem. Na weekend bedzie zrobione to dam znac.
  10. akurat mam 6 cylindrow i nie moge sie doszukac tego sterownika :( Doswiadczenia poza wymiana kol, albo zarowek akurat nie mam.
  11. Czy jest to do zrobienia w przydomowym garażu, czy lepiej sie za to nie zabierać bez doświadczenia?
  12. Witam, właśnie zabrałem się za demontaż tego sterownika, ale nie mogę go zlokalizować. Może ktoś pokazać mi na tym zdjęciu gdzie go szukać? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie...
  13. Dzieki za info. Mam jeszcze jedną prośbę: wydaje mi się, że to jednak chodzi o przewód zaznaczony na rysunku z pierwszego postu numerem trzy. Czy ktoś mógłby to potwierdzić? Przy okazji z tego przewodu leci też olej. Czy to zły objaw?
  14. Witam, mam problem z silnikiem. Od jakiegos czasu chodzi nierowno, duzo pali. Do tego przy przyspieszaniu slychac glosny syk powietrza. Po krotkiej diagnozie wyszlo, ze gumowa (?) rura prowadzaca od turbo do intercoolrea jest peknieta. Jesli sie nie myle to jest to nr 1 na ponizszym obrazku http://bmwteilekatalog.info/images/images/169885.jpg Gdzie poza ASO moge taka dostac? Sa jakies zamienniki? Model 2.0d ma inny kształt i nie pasuje a tylko taki jest dostepny w okolicznych hurtowanich :( Pozdrawiam
  15. Moza ja tez opisze swoje problemy z nierowna praca silnika (ten sam model, rocznik i silnik): na luzie co pare sekund czuc bylo mocniejsze drgania. Czasem bylo mocniej czasem slabiej. Dodatkowo podczas przyspieszania slychac bylo glosny swist (nie od turbiny). Byłem pewien, ze jednym z powodow beda wtryski, ale na szczescie sa OK. Za to rura od turbiny jest nieszczelna. Silnik lapal lewe powietrze przez co komputer wariowal i bez przerwy probowal korygowac sklad mieszanki co objawialo sie szarpaniem. Wymiana rury (300 pln) zalatwi sprawe. Do zrobienia mam jeszcze strzelanie napedu podczas gwaltownego przyspieszania (pewnie VTG nadaje sie do regeneracji/wymiany) i delikatne falowanie obrotow podczas jazdy ze stala predkoscia (konwerter skrzyni) :/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.