Skocz do zawartości

Piasek80

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    w planach E38

Osiągnięcia Piasek80

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Czyli generalnie smok. Vanosy do regeneracji... A czym to się objawia ? Na ucho da radę wyłapać czy już ich koniec ? Obił mi się temat w przyp. V-ek z E38 i tanio nigdy nie było bo jak pamiętam części zamienne tylko BMW posiada Przemyślę jeszcze temat z Volvo... :D
  2. No i znowu BMW krążące gdzieś jak bumerang wraca na tapetę. Tym razem 5tka z M54 525i 192KM w Turingu i automacie. Po prostu szukam dużego rodzinnego kombi które obowiązkowo zostanie zagazowane. To co gdzieś tam znalazłem przypadkiem jest z 2002r i ma 300 tyś przebiegu. Są na to papiery, kwity z ostatnich przeglądów technicznych itp. Pytanie do Was: czego się można spodziewać po tym aucie w tej konkretnej kompletacji i przebiegu: - wiem że miewają problemy z korozją - ta jakoś dziwnym trafem nie posiada jej na pierwszy rzut oka (klapa, wlew, ranty maski czy progi) i nie widać żeby była robiona - wiem że mimo wiekowej już konstrukcji zawieszenie jest skomplikowane a przez to nadal drogie w serwisie - silnik i skrzynia ASB: wiem że to legendarne R6 ale nic poza tym - ile się można spodziewać spalania przy takim aucie w połączeniu z automatem ? Auto klasycznie do porządnego detailingu w kraju, ale mechanicznie wydaje mi się że lepsze niż 90% oferowanych do sprzedaży u nas, na dodatek w ciut lepszych pieniądzach gdzie różnica akurat pójdzie na dopieszczenie i zagazowanie. Ma ktoś dostęp do eurotaxu ile się od tego można akcyzy spodziewać w Celnym ? Jak z trwałością osprzętu: - chłodnice - układ klimatyzacji - elektryka zarówno silnika jak i kabiny - automat (ile to pożyje ?) żeby się za rok nie okazało że koszt wymiany skrzyni przewyższa wartość pojazdu Alternatywa: Volvo V70 z tego samego roku, podobny przebieg ale manual (teoretycznie mniej problematyczny i oszczędniejszy w gospodarowaniu paliwem) i z ciut mniejszym silnikiem (2.4 R5 170KM) też wolnossący. Do tego Volvo ma lepsze blachy - jak bez przygód korozja mu nie grozi i bardziej klasyczne zawieszenie. Na pierwszy rzut oka V70 jest większe w środku i na zewnątrz oraz napęd FWD: mniej problematyczny zimą chociaż... w górach nie mieszkam a zimy to mamy tyle co kot napłakał, raz na 5 lat trochę więcej śniegu spadnie. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
  3. w większości silników gaz to bardzo dobry pomysł :D
  4. Piasek80

    e38 M62 klekotanie vanosa

    BMW jak będzie dalej tak szalało z cenami tych vanosów samo sobie strzeli w kolano. Będą kisić na magazynach vanosy a auta do zabiegów wymiany zawalać szrotowe place siejąc renomę firmie "nie kupujcie tego bo się psuje i jest bardzo kosztowne w naprawie"...
  5. Piasek80

    e38 M62 klekotanie vanosa

    No miażdżą cenami za ten vanos... Ile tego stoi na zachodzie... 4.4 V8 i stukot w silniku... Co z tego że X5 jakaś mega-wypasiona, co z tego ze wyje... w kosmos furmanka jak żeby to zrobić dobrze to 3 tyś euro trzeba doliczyć do ceny
  6. Piasek80

    e38 M62 klekotanie vanosa

    Z drugiej strony 50 tyś km więcej to baaardzo dużo. Nie sądzę że zrobisz to w rok...
  7. http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=29&t=25732
  8. Bardziej obstawiam opcję że silnik bierze oliwę jednak cały czas tylko na krótkich odcinkach nierozgrzany olej miesza ci się z paliwem i nie zauważasz ubytków bo stale dolewa sobie paliwa a jak dostanie w palnik na trasie gdzie olej i cały piec mają odpowiednia temperaturę zaczyna być widoczne zjawisko konsumpcji.
  9. Cena takich samochodów to kwestia umowna... Znam zasady jakie tam panują i może to być nawet jakaś mega wersja, indywidual itp z kopiami faktur na 13-15 tyś euro tylko i wyłącznie z ASO I może być wystawiona za 7 tyś euro... Pójdzie za dużo, dużo mniejsze pieniądze bo on to co opuści dostanie zwrotu podatku za export. CO z tego ze super-stan kiedy taczka mu stoi na hali od października, "tuv" kończy się w lipcu i wie doskonale że to tylko na wschód może iść bo u nich E38 740i nie pójdzie wcale z wielu względów: - ubezpieczenie takiego auta to ok 400 eur na kwartał - podatek emisyjny jakieś 350 na rok - przegląd (wiek itp, wiele rzeczy musi zostać wymienionych ze starości) - i pomimo tego hamują go umweltzony - może jeździć tylko po autostradach w zasadzie. Zobaczę jeszcze... Jak się coś ciekawego trafi to może zostanę przy E38, jeżeli nie no to jeszcze 3cia opcja czyli Lexus LS ale te cenowo ta sama półka co W140
  10. Piasek80

    e38 M62 klekotanie vanosa

    i to jeszcze budyniek - po dryndzie...
  11. Jeżeli mówimy o silniku który ma przebiegu x do entej bo to co pokazują wyświetlacze przebiegu w tym kraju należy traktować w kategorii ozdoby liczników to nie można jednoznacznie stwierdzić że winnym jest na pewno olej. Bo studiując różnorakie fora i poziomy rozumowania co niektórych wysnuć można następujące wnioski: - 15W-40 to syf największy i w zasadzie lepiej jest jeździć bez oleju w silniku jak z tym czymś... :duh: - 10W-40 to katastrofa - spuszczać to jak najszybciej - 5W-40 - o... idzie w dobrym kierunku - 5W-30 - jest już na dobrej drodze - 0W-30 tak, to jest to... i nie ważne że pacjent jest niemal pełnoletni a między tłokiem a tuleją przepchnie żyletkę gwoździem (razem z gwoździem) ale 0W-30 musi być. I mało kto zdaje sobie sprawę że dzisiejsze 15W czy 10W niewiele wspólnego mają ze swoimi odpowiednikami z lat `90-tych i że zaje**ć silnik mazutem wewnątrz można nawet na 0W-30 przy "odpowiednim" stylu jazdy a nie sztuką jest dolewanie wiadra oleju na 10 tyś km.
  12. Piasek80

    E38 jako drugi samochód.

    miałem to samo po przesiadce z TDI na benzynowe V6 jakie mam obecnie w Mercu. Przez pierwsze 2-3m-ce sam się łapałem na tym że na postoju spoglądałem na obrotomierz czy czasem nie zgasł bo jakoś dziwnie cicho i bez wibracji żadnych :D Na ciepłym staniesz obok maski to słychać jedynie szum paska i cykanie wtryskiwaczy gazowych Piękne...
  13. z całym szacunkiem dla forumowej rangi postów ale prezentujesz klasyczny przykład polskiej głowy wypranej reklamami. W domu nad łóżkiem zapewne plakat EDGE`a wisi...
  14. Zwróciłem na to uwagę głównie ze względu na cenę i roczniki. Ogólnie szukałem i w sumie nadal szukam S-klasy mod. W-140 ale... za dobrze utrzymaną trzeba położyć min. 5 tyś euro i dostajemy za to rocznik `95-96... na dodatek żeby takiego znaleźć - trzeba się naszukać... reszta to tańsze ale splochane pociapackie kurniki podczas kiedy za 2,7-3,5 tyś euro bez problemu można znaleźć dobrze utrzymaną E38 z roczników `00-`01. Ostatnio taką widziałem właśnie, z kpl papierów dokumentujących przebieg i historię, jeden właściciel i w sumie po 20 min oględzin jedyna wada jaką znalazłem to częściowo powypalane pixele na wyświetlaczu w licznikach i tak się zacząłem zastanawiać że może jednak E38. Wielkie to, wygodne, wystarczający power pod maską no to trafiłem tutaj i tak sobie czytam i studiuję posty i opinie. W kwestii gazowania to właśnie dzięki lpg-forum trafiłem na Auto-Fleszy z Lubicza gdzie gazowałem obecnie posiadane W210 i wiem jedno ze nikt nigdy więcej poza nimi nie tknie moich silników w kwestiach gazowania. Zatem nie obawiam się skuchy w przyp. gazowania tego czy innego silnika BMW A jak tam ze skrzyniami ASB jest ? Bo Merc - wiadomo, nieśmiertelny niemal 722.x wytrzymuje nawet i pół bańki przelotu bez wymiany oleju (z reszta ile takich jeździ w kraju :wink: ) tylko liczniki uparcie pokazują co innego ale jak skrzynie w E38 w tych rocznikach ? Wiadomo, że sukcesywnie i powoli będę go uczył i serwisował co tam trzeba (poza ASO niestety chyba że ceny usług będą porównywalne jak np serwis olejowo-filtrowy skrzyni w przyp. Mercedesa) ale chciałbym co-nie-co się dowiedzieć jak z trwałością tych skrzyń, objawami zdychania itp... Zawieszenie ? O tam za rozwiązania BMW wymyśliło i czego się obawiać - jak pisałem auto sprowadzę z zachodu także odpada wymordowanie go na naszych polskich duktach i torowiskach Blachówa ? Ocynk ? Gnije ? Jakieś typowe ogniska korozji ? Gdzie szukać ? Elektronika/Elektromechanika ? Jakieś typowe objawy, stałe punkty programu lub inne objawy czegoś poważniejszego w przyszłości ? Vanos czy ew. gdyby nawet padł po kilkunastu tyś km jego naprawa wymiana jest faktycznie tak kosztowna ? Mechaników mam dobrych ale cen części nie przeskoczy Chciałbym gdzieś móc zobaczyć, usłyszeć jak powinien pracować prawidłowo taki silnik ze sprawnym vanosem bo w okolicy mam jedną E38 niestety przedlifta i 5.0 pod maską także żadne porównanie... Układ wydechowy ? Są zamienniki ? Fabryczny jest trwały ? Katy ile wytrzymują ? Sondy Lambda zapewne już po 2 na każdą rurę a pod 300 tyś km to można się spodziewać ze CHECK wywali na blacie informujący o tym ze zdechła. Jaki to koszt jakiegoś markowego zamiennika UNI z Bosch`a np A jak to jest z piecami 3.5i vs. 4.0i w tym modelu czym one się różnią Uf... starczy na razie :)
  15. Witam Powoli dojrzewam do pomysłu E38 na stare lata dla ojca. Z racji zainteresowań sprowadzę ją sobie sam odpuszczając rodzimy rynek mniej lub bardziej rozgarniętych specjalistów od ukrywania bolączek tego co oferują do sprzedaży. Roczniki 2000-2001 Silnik: naj-optymalniejszym wydaje mi się być 735i Skrzynia: tylko i wyłącznie ASB No i będzie to dobrze zagazowane żeby nie przeliczać każdego wyjazdu na setki. Kiedy tak sobie przeglądam różne źródła średnia przebiegu dla tych modeli to 250-300tyś km. Wiadomo kogo było stać na zakup takich modeli i jak to użytkowane było, zakładając zatem że trafi się coś z przebiegiem ok 280 tyś km czego się spodziewać po takim 735i z 2000-2001 roku ? Na co zwrócić szczególną uwagę ? Jak się spisują ASB w tym modelu - trwałe to ? Ile wytrzymuje taki zespół napędowy jeżeli auto ma udokumentowany cały albo przynajmniej znaczną większość przebiegu historią serwisową dokonywaną w ASO Czego się obawiać, ? bo w większości przewija się vanos i psioczenie przeciwników gazowania i wyższości diesli. Wdzięczny będę za jakieś sugestie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.