Skocz do zawartości

emge

Zarejestrowani
  • Postów

    193
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O emge

  • Urodziny 14.04.1972

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 320i 2006
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Osiągnięcia emge

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. nic innego nie miałem pod ręką, ale jeszcze poprawię benzynką :)
  2. Odświeżę temat bo sam szukając przyczyn "nierównej" ten nieco mi pomógł i może komuś też się przyda mój przypadek. Pacjent to e46 poliftowe 2,0d 150KM. Od zakupu auta 11 Listopada borykałem się z nierównym oddawaniem mocy. Czułem jak by fale przyśpieszenia, do tego auto przy pełnym bucie dymiło. Mechanik w ciemno postawił na EGR, ale na mój rozum wychodziło mi, że to bardziej osprzęt turbiny, zaworki, wężyki itp, albo przepływka. W aucie wymieniłem w między czasie odmę, filtry i co tam trzeba. Dziś wziąłem się za czyszczenie zaworu EGR i faktycznie był zasyfiony dość mocno. Po całej operacji jazda testowa i............... nic. Pomyślałem, że zajrzę w tą przepływkę. Odpiąłem wtyczkę, zdjąłem dolot od turbo, odkręciłem dwie śrubki które trzymają cały element z przepływką (ona sama jest na jakieś specjalne śrubki). Wziąłem pierwszy spray pod ręką z jakimś preparatem typu WD40 i napsikałem tam gdzie uznałem że trzeba. Były tam takie druciki, oczyściły się z czarnego nalotu. Po wszystkim założyłem przepływkę, dolot założyłem dokładnie sprawdzając czy aby na pewno trafił na miejsce w turbince i pojechałem na jazdę próbną. Jakimś cudem w aucie wreszcie jest moc, nie ma "fali" przyśpieszania jest oddawana liniowo, nie dymi :8)
  3. Może być uszczelka pod głowicą. tap
  4. Tego to Ci nikt nie powie. Trzeba zobaczyć na żywo. Może ranty drzwi pognite, a może coś nie tak z motorem, może nivo ledwo zipie itp. Wnętrze wygląda przyjemnie. Jedź, oglądaj i wtedy się zastanawiaj, targuj.
  5. Poza tą obcierką miał byś do wymiany tylną klapę, a pewnie i ramka szyby też jest ruda.
  6. Moim zdaniem spokojnie możesz szukać 2.0 Jeździ to tak samo jak 2.5 w automacie, po prostu lubi wyższe obroty. Za to pewnie szybciej znajdziesz auto godne uwagi. ps. nie piszę dla tego, że mam na sprzedaż bo moje w welurze i shadow :P
  7. Demonizujecie te koszty utrzymania troszkę. Mam już swoją 520-tkę trzeci rok (50kkm) i kiedy trzeba coś wymienić faktycznie jest drożej niż w golfie (np. olej, hamulce czy zawieszenie) ale bez przesady. Jest to moim zdaniem auto bezawaryjne i pancerne. Miałem dwa auta wstecz oszczędnego Passata 1.9TDI i w rok wydałem sporo więcej niż beemką przez te trzy (chociaż był zadbany i od kolegi). Tu zawieszenie, tu uszczelka pod głowicą, a tam rozrząd i już się uzbierała spora sumka. Do BMW dobrze jest mieć interfejs z inpą- zawsze to zaoszczędzi parę groszy. Spalanie wychodzi naprawdę pozytywne, prowadzę motostat od początku jak mam auto i na gazie wygląda to tak: http://www.motostat.pl/user_images/20282/icon5.png
  8. emge

    e39 czujnik abs jaki kupic

    Moim zdaniem używka jest wystarczająco dobra i może pojeździć następne 15 lat w aucie. Zamienników bym nie brał.
  9. emge

    E39 520i jaki olej wlać

    Bez mrugnięcia okiem wlewaj pełen syntetyk. Modyfikator to chyba dla Twojego dobrego samopoczucia.
  10. emge

    Halogeny E39 jak zdemontować

    Kołki jak to kołki trzeba wcisnąć środek, ale ich nie trzeba ruszać by dojść do halogenów, wystarczy odkręcić to krótkie nadkole na wkręty.
  11. emge

    regeneracja reflektorów

    Ja może coś od siebie. Na jesień zabrałem się za czyszczenie wypiaskowanych życiem reflektorów przednich. Najpierw wyczyściłem szkła ryflowane wewnątrz, były takie jakby zamglone i już samo to przyniosło ciekawy efekt. Potem papier wodny 800, 1500, 2500, klocek korkowy, pasta Tempo (tak ta znienawidzona ;)) i krążek filcowy na rzep i jechane :) Oto wynik prac przed i po (szkoda, że nie zrobiłem zdjęć przed czyszczeniem szkieł wewnętrznych). Teraz na wiosnę nie widzę by jakoś zatrważająco znowu się zmatowiły :P przed: http://img100.imageshack.us/img100/8162/7190688.jpg http://img546.imageshack.us/img546/1059/7190689.jpg po: http://img152.imageshack.us/img152/9969/7190690.jpg http://img217.imageshack.us/img217/8388/7190692.jpg
  12. Kupowanie zamienników dla mnie mija się z celem z tego co czytałem w tym temacie, więc wolę ori w tym przypadku używkę. Nie oszukujmy się to nie jest część promu kosmicznego nafaszerowana elektroniką, te czujniki nie jedno auto przeżyją. Część kupiłem na szrocie więc albo z angola, albo z rozbitka z gwarancją rozruchową.
  13. Przypadłość dopadła i mnie. e39 98r styczeń więc szare wtyczki i zgodnie z tym co tu było wcześniej napisane stawiałem na czujnik. Postanowiłem go wyjąć (prawe przednie koło) zobaczyć o co kaman- może coś nie kontaktuje. Wjechałem do szwagra do ciepłego garażu, odczekałem, aż trochę go "odpuści", zdjąłem koło, wyciągnąłem wtyczkę, psiknąłem kontaktem i zabrałem się za odkręcenie dwóch śrub imbusowych rozmiar 5. Jedna elegancko odkręcona, druga jak to w życiu ni hu hu. Imbus 5 pokręcił się w około, potem wbity torx większy i to samo- obkręcony, wbity imbus 6 obkręcony (w między czasie opukany, spryskany WDkiem itd). W końcu wiertarka pozbyłem się łba wyjąłem to co zostało po tych operacjach z czujnika czyli niewiele Został do odkręcenia gwint którego to niczym nie dało się ruszyć i został taki kikut (chyba się to wszystko razem zespawało po 15 latach). Cóż po całej tej walce poddałem się, złożyłem wszystko do kupy. Bilans prac to kilka godzin na kolanach w pozycjach typu Ardha Matsyendrasana i Mariciasana III, połamany czujnik (jego mocowania) zajedwabiste zakwasy. Dnia następnego kupiłem używkę za złotych siedemdziesiąt, przełożony w 15 minut i wszystko bangla jak należy także jestem zadowolony.
  14. miales przygde z chlodzeniem jak byc pojechal dalej to koszty np raz na rok czy na 2 czyscic chloedznie alternatora jak nie to po pewnym czasie 350zł regenracja albo niech szczeli regulator napiecia od tego i popali ci elektryke :duh: diagnostyka komp raz na jakis czas nie zaszkodzi pozniej są jaja to nie dziala i tamto serwis prawidłowy bez zbednej zwłoki oleje paski ...... łozyska nie ma tym zadnej filozofi ale czesci tanie nie są powiedzmy :gałki kierownicze mają luzy co za tym idzie mozna rozwalic sobie przekładnie kierowniczą w matizie koszt 250zł nowa w bmw 1500zł+ wymiana i tak moge pisac i pisac wiekszosc jest tu na forum Co to są te gałki kierownicze za 1500? Czyścić chłodzenie alternatora? Regulator to mi strzelił w drzewiej Polonezie- popaliło jak piszesz elektrykę, a nic z BMW mój egzemplarz wspólnego nie miał (przynajmniej nic o tym nie wiem). Diagnostyka lol jakie jaja po podłączeniu?
  15. Nie, ale nie wyobrażam sobie dawać komuś obcemu auto w takim celu. Warsztat, serwis proszę bardzo, "upalanie" BMW- nie. :shock:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.