Skocz do zawartości

sprunek

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sprunek

  • Urodziny 29.02.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520d

Osiągnięcia sprunek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. chopaky, jest pytanko, jak sa zaprogoramowane swiatla dzienne w E39 to wiadomo, jak w moim przypadku to na "A" zapalaja sie dzienne lub ksenony w zaleznosci od pory dnia-super dzienne rowniez swieca caaaly czas na pozycji "0" i na "ringach" (pozycyjne) ale pytanie czy w E39 jest mozliwosc zaprogramowania dziennych tak, ze mamy przelacznik na pozycji "0" i jak gdzies sie zatrzymamy i zaciagniemy reczny zeby swiatla zgasly... chodi io to ze przy odpalonym silniku swiatla zawsze swieca nie zaleznie na ktorej pozycji jest przelacznik. np. w chrysler 300m jest tak ze dzienne sie zgasza po zaciagnieciu recznego, mimo odpalonego silnika, czy w baśkach tez tak mozemy pokombinowac NCSem ?
  2. pisaliscie tutaj o tej rurce od akumulatora, ktora odprowadza opary. pytania: 1. jak dluga jest ta rurka? czy wystarczy ze wejdzie w ta gumowa dziurke w blasze i dalej juz sobie to tam odprowdza opary gdzies na zewnatrz auta ? 2. czy jak ta rurka nie jest podlaczona to az tak bardzo z aku sie skraplaja opary ze "szklanka wody" bedzie w poblizu aku tam gdzie zapasowe kolo jest?
  3. wlasnie tak zrobilem dzisiaj bo tak zauwazylem ze jest juz ta blaszka starta, poki co swieci i blad nie wywalil po paru min od zaplonu. sprawdzi sie w terenie i sie zobaczy. Tylko wlasnie ciekawi mnie gdzie dokladnie ten kabelek idzie zeby w razie co go zabezpieczyc. A elektrycy to kuzwa ja im nie ufam, dlatego robie sam w miare mozliwosci jesli chodzi o elektryke - 3 dni sie zastanwiali co pozera prad w beci, a okazalo sie ze po prostu taki zje***y akumulator byl z ktorego prad sie ulatnial w 5 min, jak go wymienilem XD Chyba, że ktoś ma godnego zaufania elektryka na terenie warszawy/pruszkowa w razie czego.
  4. Ano wlasnie to tego tez mi brakuje zeby zakodowac tak zeby przy gaszeniu silnika i wyjeciu kluczyka otworzyly sie drzwi kierowcy :P. W kazdym razie przyzwyczajam sie do tego ze zanim wysiade to sobie klikne pilotem xD
  5. Yo! Mam problem z trzecim swiatlem stopu jak w temacie. Nie widze nigdzie info o sedanie co do tego swiatla. Mianowicie lewe i prawe dziala. Zabszpieczylem kostke w jednym i w drugim swiatlem takim fajnym preparatem z miedzia do stykow i spoko. Wtmienilem wszystkie 3 zarowki od stopow i nadal mi wyskakuje blad, jak sie okazuje jest to trzecie swiatlo. Raz sie zapala raz wywala blad check break lights, a pozostale lewe i prawe stop dziala. Wtyczka od zarowki ladna nie zasniedziala. Zarowka znowu zmieniona ale no niestety. Pytanie moje jest gdzie idzie przewod od tego stopu? Czy jest oddzielnje jakos spiete czy tak samo jak lewe i prawe. Byc moze gdzies sie cos przerwalo tylko jak skoro jest zabudowane. W kazdym razie potrzebuje jakiejs informacji gdzie znajde drugi konkec kabelka od tego swiatla zeby pol auta nie rozbierac znowu xD Pozdro
  6. idzie sie przyzwyczajic, po prostu chyba za duzo "pedanctwa" we mnie :P jak sie nie da to sie nie da, trudno.
  7. sorrki ze tak sie wtrace. potrzebuje pomocy, zaprogramowalem ncs car&key memory na selektywne otwieranie, dziala spoko, jedyna rzecz ktora mnie irytuje przy tym to: Otwieram dzwie kierowcy, wsiadam i jade, fajnie zamkna sie po przekroczeniu 20 km/h (ustawiłem) supcio, ale teraz dojechalem i chce wyjsc, nie naciskam guzika bo otworza sie wszystkie, wiec ciunge za klamke raz i dwa i otwieram drzwi kierowcy a reszta nadal zamknieta. TERAZ! zamukam auto, ale auto otwiera wszystkie i zamyka wszystkie, tego nie chce, jak otwarte byly tylko kierowcy to niech domknie kierowcy a sprawdzi czy reszta jest zamknieta. rozumiecie mam nadzieje o co chodzi, czy da sie cos takiego zrobic, gdzies to poprawic ?? pozdro
  8. Wynienilem glowny na GATES i jest super, po 12km 85 i pion i czasem 94 i na postoju trzyma 85 EGR termos tez byl wadliwy. Czytalem innych posty czasem o tym odpowietrzaniu i sprawdzaniu innych pierdol to jakos mi nie pasuje do takiego problemu. Nie bawilem sie w odpowietrzniki, plyn mi scieknal z wezy po prostu, paski same sie osusza pod czas pracy, a plynu potem dolalem do weza i tam gdzie sciekal to uzupelnilem i tyle. Nie ma co wymyslac skoro ten samochod sam sie odpowietrza... A dolewajac plynu powietrze sie wypycha. Zdjalem termos bez rozkrecania wisco bo w innych tematach cisneli na ten wentylator. Glowny termos mial uszkodzenie takie ze odpadl taki dzyndzelek maciupki z niego i pod czas wibracji silnika termos przepuszczal caly czas wode. Sam w sobie byl zamkniety ale przez ta mala dziurke nadal przepuszczal. Pod czas testu w garnku otworzyl sie dosc pozno przg 95 jakos a po wyjeciu bardzo dlugo sie zamykal, do konca zamknal sie dopiero w temperaturze 20 stopni. Nie ma co sie zastanawiac i samemu sprobowac wymieniac co sie da. Chcialem przedstawic swoje doswiadczenie i dziekuje za uwage :-) Mysle ze komus sie przyda. EDIT// Załączam zdjęcie uszkodzonego termosika ORGINAL BEHR (12 letni xD) zdjęcie nr1
  9. dzieki Din76 wiadomix ze testowalem od razu, nic sie nie wydarzylo po aktywowaniu, tylko zastanawia mnie to czy dobrze jest zakodowane moze byc automatic i manual aktiv jednoczesnie czy manuala wtedy wylaczyc ? poziomowanie tak czy siak dziala, pod czas jazdy tego sie zaobserwowac nie da, ale przy uuchamianiu tak. tylko czy to nie koliduje po prostu jakos ze soba :) wydaje mi sie ze ten MANUAL VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL to do tego jak jest przełącznik 0 1 2 3 w aucie to wtedy aktiv, a tak to mozna wylaczyc, dlatego pytam z ciekawosci :)
  10. mam pytanie do takiej pozycji w LCMie: LWR_AUT_EXTERN - AUTOMATIC VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) mam ją jako nicht_aktiv nie pasuje mi tu coś bo, mam xenony, przy zapaleniu się regulują lekko góra dół i tyle, oczywiście wyregulowałem je też ręcznie, ale działa to, że niby się same podnoszą. co mi da ta funkcja jak ją włączę? z tego co wiem to powinny się światła same dostosowywać do położenia samochodu pod czas jazdy to jest od tego? z kolei taka opcję: LEUCHTWEITENREGELUNG - MANUAL VERTICAL HEADLIGHT AIM CONTROL (LWR) mam jako aktiv Wyjaśni mi ktoś to proszę :)
  11. Odblokowalem ta zaslepke i nic sie wielkiego nie stalo.... Auto jak ma tak ma 66 stopnj max po 15 km jazdy przy 80 km/h i 2000 obrotow Na postoju na swiatlach temperatura spada o 3 stopnie... To co glowny do wymiany? Przepuszcza az 20 stopni?? Waz dolny po takiej przejazdze lekko cieplawy.
  12. hmm... ta blaszka jest konkretnie przykrecona raczej nie powinna wypasc :) to jest cos tego typu http://www.aditech.net.pl/zdjecia/IMGP2417.jpg z tym ze zamiast tych 3 dziurek u mnie jest 1 taka wlasnie na srodku zeby cos tam jednak przelatywalo, i chlodniczka sie konkretnie nagrzewa po wymianie termosa egr dzisiaj sie za to bede zabieral jeszcze, wiec zdejme ta blaszke i przeprowadze test drive i sie zorientuje, po prostu nie chce na sile wymieniac wszystkich czesci, bo glowny termos moze byc sprawny choc go nie gotowalem, co i tak mnie nie ominie jednak... a zna ktos odpowiedz na to w jakim celu ktos zaslepial ta chlodnice taka blaszka ? (podobno jakis blad wywalalo) w inpie mi wywala czasem taki blad(pomyslalem ze moze miec to jakis zwiazek): z modulu DDE 3.0 M47 6 Exhaust-gas recirculation-Controller Error frequency: 52 Engine speed 1621.50 [1/min] Kuehlmitteltemperatur 61.00 [grad c] Betriebstundenzaehler 26.90 h Engine speed 1433.50 [1/min]Kkuehlmitteltemperatur 57.00 [grad c] Betriebstundenzaehler 1.40 h Negative control deviation / air mass to high Error currently not available Webasto tez wywala jakis blad ale kuzwa dziala ZUHEIZ 3 Circulation pump Error frequency: 255 Water pump ON 48.00 0-n Cooling temperature 41.00 degrees Celsius Open circuit
  13. Witam Oczytalem sie troche postow tutaj i na innym forum ale konkretow nie ma, kazdy ma inne zdanie, innny problem i inne rozwiazania i odpowiedzi sa rozne czasem nie na temat nawet... Potrzebuje konkretow jak szukam rozwiazania. Moj problem jest taki, ogrzewanie wewnatrz dziala zajebiscie, jest cieplutko i szybko sie grzeje wnetrze, webasto tez chodzi bo dymek leci z rury wydechowej pod siedzeniem kierowcy jak i rowniez czuc przy wysiadaniu i slychac ze webasto jeszcze sobie pracuje po zgaszeniu silnika. Co do silnika, nagrzewa sie dosc szybko przy jezdzie ale do MAX 60 stopni i taka temperature wg. wskazowki i wg testu BC 7.1 trzyma, przy jezdzie 100-110 osiagnalem max 66 stopni a na postoju juz potrafi spasc nawet do 57, niby wskazowka jest poza niebieskim polem na 1 kresce maksymalnie. Pamietam iz w lato rowniez tak bylo choc nie zareagowalem bo wskazowka byla niby w pionie, w lato w upalach ale na tescie pokazywal silnik 75 stwierdzilem ze tak ma byc ale RACZEJ NIE XD Rozkrecilem sobie termostat glowny i EGR, odkrylem rowniez ciekawostke w chlodnicy spalin do ktorej jest termostat EGR przykrecony. Glowny termos zamkniety caly czas i jest spoko(chyba ze wczesnie sie otwiera), a termos egr'u jak w niego dmuchalem no to powietrze sobie swobodnie przelatywalo bez oporu, ciagle cos w nim tam sobie lata, raczej sie spierdzielil i go wymienilem na nowy oryginalny i sprawdzilem, wiec nowka sprawuje sie ok. Przy chlodnicy egr odkrylem niespodzianke po poprzednim wlascicielu, otoz dolot do chlodniczki jest zaslepiony blaszkami lecz ze zrobiona mala dziurka tak na oko 3mm srednica dziurki. Pytanie moje do Was, czy ta zaslepiona chlodniczka z ta mala dziurka zeby cos tam przez nia jednak przelatywalo to dobrze czy mam sie czyms martwic? Auto zajebiscie reaguje na gaz, nie mam z tym problemow, obroty zawsze rowno pracuja, nie dusi sie, nic sie nie dzieje strasznego, tylko ta temperatura teraz. Co dalej robic ? wymieniac glowny czy bawic sie w gotowanie? zrobilem maly test rozgrzewajac auto do tych 60 paru stopni i to jest max co osiagane i moge tak jezdzic i nadal sie nic nie zmieni z temperatura silnika, po zatrzymaniu na zapalonym silniku sprawdzilem waz gorny, byl elegancko goracy tak jak nalezy, natomiast waz dolny byl no chlodny, nie czulem za bardzo w nim temperatury, i byl raczej zimny, wszystko jest odpowietrzone jak nalezy, plynu chlodniczego nie ubywa ze zbiornilka. Co robic? Podpowie ktos? PS. jesli zasmiecam kolejnym takim samym tematem to out, ale uwazam ze przyda sie wskazowka dla innych majacych M47 w 5er :)
  14. tak samo, rowniez tasma do wymiany
  15. mozna smialo skorzystac z ogloszen na allegro o naprawie np. http://allegro.pl/naprawa-lcd-licznika-wyswietlacz-bmw-e39-e38-x5-i4513369326.html lub tez mozesz sobie usluge wykonac u nich www.naprawalicznikow.pl albo samemu zlozyc jednak przy rozkrecaniu zegarow polecam byc ostroznym i delikatnym :) http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=licznik+bmw+naprawa&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=seng-v6-p-4-mt-0718
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.