Skocz do zawartości

squbel

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wroclaw / UK

Osiągnięcia squbel

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Rzeznik, 12 letni trollu... odpusc sobie te wynurzenia i dalej wklejaj foty z salonu dowodzace jakie to fajne auto chcialbys miec. Prawda jest taka ze wielu urzytkownikow czuje sie olewanych i traktowanych niepowaznie. Brak informacji o przyczynie przerwy, brak powiadomienia o wzowieniu dzialania, brak blachych przeprosin. Ciagle pokazywanie ze zwyklym userom wara od spraw klubowych - jakby mialo to jakies znaczenie dla istnienia forum. Juz przed swietami z przeroznych postow ktorych nie bede tu cytowac wylaniala sie dosyc denerwujaca maniera panujaca wsrod rzadzacych tym forum: Ciagle zamykanie niewygodnych tematow w ktorych wcale nie ma sladow braku kultury (ktorym to argumentem uzasadnia sie tu kazda interwencje). Zamyka sie tez wszystkie watki po autorytarnej wypowiedzi Admina, piszac ze dalsza dyskusja nic nie wnosi. Nie zdarze juz napisac do konca wszystkiego bo musze spadac ale mam podobne odczucia jak Mavic: Oficjalnosc do czegos zobowiazuje. Nie mozna wtedy traktowac forum jak wlasnej piaskownicy. Pozdrowienia, Squbel
  2. Czytalem watek o przyczynach zamkniecia tego forum i uwazam ze wyjasnienia Admina sa niewystarczajace. No zenada po prostu... Brak mi slow. Rozumiem ze byl problem, ze potrzebna byla interwencja... ale 3 krotkie pytania: 1. Czy swieta, nowy rok i jeszcze 8 kolejnych dni to w/g grona moderatorow/adminow wlasciwy czas na przerwe techniczna? Wiadomo ze kazdy ma wtedy wreszcie chwile wolnego czasu zeby pogrzebac w swoim aucie... TO JEST WLASNIE CZAS WZMOZONEJ AKTYWNOSCI UZYTKOWNIKOW FORUM 2. Czy nie wydaje sie wam ze brak jakiegokolwiek wyjasnienia przez tyle czasu jest wyrazem braku szacunku dla uzytkownikow forum? Ludzi ktorzy to forum TWORZA? 3. Czy mozna sie spodziewac oficjalnego komentarza, przeprosin? 4. Czy raczej nalezy sie spodziewac podobnych "akcji" w przyszlosci? Panowie admini i moderatorzy, zarzadzie bmw klub polska! Sila tej strony nie jest KLUB i jego oficjalna autoryzacja przez BMW Club Europa. Sila tej strony jest FORUM i jego uzytkownicy! Nie moderatorzy, lecz setki zwyklych forumowiczow! Kasowanie wszystkich krytycznych postow, zamykanie kazdego niewygodnego watku, banowanie rozgoryczonych uzytkownikow i powtarzanie na okraglo tego samego zdania " jak sie nie podoba to wyp...." nie jest dobra strategia na utrzymanie 1 miejsca wsrod polskich forow o BMW. Naprawde chcialbym zobaczyc inna reakcje niz skasowanie tego postu i zamkniecie/usuniecie watku.
  3. Hmm jaka to kostka? Grzebalem tylko przy przednich czujnikach - wydawalo mi sie ze predkosciomierz wraca do pracy gdy mocno krecilem kierownica. Czy moglbys opisac jak doszedles do tego ze to tylne czujniki, kostka sa przyczyna? nie mam dostepu do kanalu wiec moge sie bawic tylko z dostarczonym podnosnikiem. Zeby dostac sie do czujnikow musze zdejmowac kola. W ktorym dokladnie miejscu jest ta kostka :D ? Ja akurat mam niebieskie zlaczki. Probowalem cholerstwo pomierzyc ale te piny sa niesamowicie gleboko ulozone we wtyczce i musialem kombionwac z przedluzajacymi kabelkami. Generalnie instalacja pomiarowa byla wieksza improwizacja niz zabezpieczenia w czarnobylu wiec wartosc diagnostyczna zadna. Zrobilo sie ciemno zanim wymyslilem jak to porzadnie pomierzyc i nie zdazylem nawet drugiego kola sprawdzic czy jest tak samo. W kazdym razie dzieki za info! Pytanie jeszcze tylko czy faktcznie opornosc ma sie zmieniac jak sie kolem kreci? BTW wylicytowalem juz na allegro 2 przednie czujniki. 60zl za sztuke. Jak nie pomoze wymiana to je opchne na ebayu. Ciekawe po ile zejda (czy bedzie zbyt?) w uk. W ETK (nie wiem jak stare sa ceny) nowa sztuka kosztuje 68 euro! ?
  4. Mam dokladnie ten sam problem. Podejrzewam ze to ktorys z sensorow. Do tej pory sadzilem ze to raczej jeden z przednich. Dlatego zaskoczylo mnie twoje porownanie do e39 - z tego co wiem te same czujniki ma) - i to ze podejrzewasz lewy tylny czujnik. Czy moglbys mi powiedziec skad ten pomysl? Do tego troche juz czasu minelo od twojego posta - problem naprawiony? Jaka byla przyczyna? Wydaje mi sie ze wymiana sensorow bedzie w moim przypadku tansza niz diagnostyka i naprawa w serwisie (mieszkam w UK) dlatego chce zaczac od zakupu uzywanych czujnikow w pl i samodzielnej wymiany.
  5. W sumie to juz jest topik o kierowcach BMW i ich wizerunku ale temat juz stary. Mam nadzieje ze nie dubluje newsa :D http://wiadomosci.onet.pl/36293,film.rd
  6. O ile mi wiadomo osobnych czujnikow ASC jako takich nie ma. Sa to te same czujniki co ABSu. Czyli jest ich 4 i sygnal z wszystkich 4 analizowany jest przez uklad ASC/ABS - przynajmniej tak ja to widze przegladajac schematy e46 320d Tyle ze biorac sprawe na logike, do kontroli Trakcj analiza powinna dotyczyc tylko osi napedowej. Swoja droga ciekawe czy ASC dalej dziala przy odlaczonych przednich czujnikach.
  7. No wlasnie o co chodzi z tym miganiem na sliskich zakretach ? ostatnio ostro wjechalem na dosyc male rondo w deszczu i mi blysnela na chwile kontrolka ASC. Myslalem ze to to sie zapala jak ASC nie dziala?
  8. squbel

    E46 Tricks

    Wiem ze wiekszosc juz bylo - do E39 zwlaszcza, ale pomyslalem ze to podsumowanie jest calkiem przydatne. Niestety w jezyku angielskim. Zrodlo: http://www.bmw-sg.com/forums/contributed-articles-knowledge-base/622-kb-e46-3-series-easter-egg-list.html Easter eggs for the E46. 1. When the temperature drops below 37 F degrees, the car beeps to let you know to watch out for icy roads. Also, the rear defroster comes on. 2. You can read the odometer with the car off; all you have to do is press the needle on the left. 3. When car is off, hit the volume knob on the radio the radio turns on (it only works with 02 decks) 4. There is a "secret" compartment underneath my car's armrest and a Coin box in center console. 5. There is a trunk release right above the hood release (not on all cars) 6. There is an exterior trunk release above the license plate and under the ledge. 7. There is flashlight in the glove box. 8. There are amber lights that shine on the center console. 9. You can change radio station on the steering wheel by holding up/down button longer to scan to next station rather than preset ones. Interior lights can be turn off when you open/close door or shut the engine down. 10. The two knobs on the center control panel are to reset the short trip mileage and the other one is for changing the time on the clock and changing the time from army time (24 hour time) to normal time. And you could also switch the temperature display both on the dash and on the climate control between Fahrenheit and Celsius. 11. You may be able to auto-roll down of windows from the remote control. Another way is to put the key in the door handle and turn to the unlock position and hold it there. This will also open and close the moon roof or put a convertible top down. 12. If you push the unlock button on the remote once it will unlock the driver door, for ‘02s if you push the unlock button on the remote twice it will unlock all the doors…then once all that is done.... push and hold the unlock button on the remote the windows will start to roll down... then the sunroof will open too. 13. If you hit the 'counter reset button' with the ignition in position 2 (or very quickly when you start your car), then it will show you when you are due to change your brake fluid! 14. There is also a first aid kit under the passengers seat. 15. There is a compartment by your leg when you are in the drivers seat. The compartment is on your left if in a LHD, and on your right if in RHD (located next to your knee). 16. The safety strip along each window and sunroof that detects obstructions and retracts them. (Along with a timer that prevents the motors from burning out if in use too long). 17. The OEM side mirrors are designed with slats and ridges to reduce wind noise. 18. The airbag system is 2 stage deployable depending on if the seat belts are latched. If there is no passenger, that front airbag wont even go off to save repair costs. (Along with the explosive seatbelt tensioners). 19. The radio, sunroof, and other "ignition" triggered accessories are available for a period of time after the car is turned off until a door is opened. 20. The fact that the car goes into "sleep" mode after 16 minutes of inactivity to reduce battery drain and eliminate dead batteries from "left on" accessories (lights, etc). 21. The suspension is designed to limit body dive under hard braking, instead the entire chassis dives evenly for stability. 22. The A/C compressor has a variable displacement thrust plate to eliminate the shock load of compressor cycling and use varies depending on need and load. 23. Flashing the high beams after ignition is turned off will leave the headlamps on for a preset amount of time for security while parking the vehicle. 24. The Keyless Entry system utilizes antennae in the rear window, change key codes every time, will deactivate keys if a key is pressed too many times without response from the car, the key recharges while in the ignition switch, and they store all sorts of presets, from seat positions to IHKA control settings. 25. The radio remembers the settings separate for each input. (E.g., CD input can have the bass/treble/balance/fade settings different from the F.M. radio) 26. Left Side Mirror will tilt in reverse (check to make sure your mirror selection switch is in center or left position to use this feature) Door locks that engage when you go 8 Miles per hour (Dealer need to turn this feature on). 27. As some of you may know, the BMW On-Board Computer (OBC) holds more functions than is documented, including a very nice instrument panel test. I managed to get a lot of this information from the web, but it was far from complete. Subsequently I asked my dealer for the missing info, but they could not provide the complete list either. Following is a list for the items I could find, they work in my car (E46 323i). I gather most of them also work in the E36 models. Who can tell what the missing entries represent (especially functions 9.1, 9.2 and 9.3 which are very mysterious)? Instructions to access the hidden OBC functions: 1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position 2. OBC should show "Test" 3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features 3. Wait for display to show "Off" 4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it 5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes Example description 1 Car Engine and cluster data 1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits) 1.1 4nnn K-number 1.2 690236 Cluster Part # 1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10) 1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000) 1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster 1.6 Not used 1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44) 2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and LEDs to confirm function 3 SI Data 3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection) 3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI) 4 Momentary Consumption 4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km 4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour 5 Distance Gone Consumption 5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km 5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go) 6 Fuel Level sensor inputs in liters 6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters 6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters 6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase 7 Temperature and Speed 7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C) 7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135 7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min 7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour 8 Input value in HEX form 8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code 8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right 8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.) 8.3 18C ADC Value outside temperature 9 Battery 9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v 9.1 242013+? 9.2 074_78+? 9.3 0011+? 10 Not used 11 Not used 12 Not used 13 GonG Gong Test 14 Not used 15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high 1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0 Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active 1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot 16 Not used 17 Not used 18 Not used 19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18 19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off" 20 Not used 21 Software Reset; reset OBC settings 00 End of test 28. Put your turn signal either on the left or right position, with no key in the ignition, close the door and walk away. What you will see is the front blinker, and rear turn signal stay lit. From what I read, it's supposed to be a feature to for people to see your car when it's parked at night in those really tight streets in Europe. This way no one accidentally drives into your car. 29. If you look on your roof, there will be two flaps on each side that are plastic and body colors. You can remove them and there is a little hole in each one that accepts the BMW Roof Rack. 30. Hold down the PTY button (this works, to my knowledge, on cars w/nav) and you will turn on AUTOPTY--it'll display the type of music station if the data is present. I think this works for RDS too.... that way, you don't have to keep pressing it when you switch to radio or change stations etc. 31. Change the Speed Sensitive Volume Ratio - E46 Business CD Head Unit: Turn the radio off then on again. Don’t touch any button except the 'm' button - the button you use to tune the radio frequency manually. Press and hold the 'm' button for TEN seconds or until the display changes. It will then show the serial number of the unit. Normally when you press 'm', the display will reflect that by replacing 'ST' (stereo tuning) with 'm'. When holding the 'm' button for this procedure, the display should not do this - you will continue to see 'ST' for the ten seconds. Now if the display has changed, you are in a configure mode on the radio. If you press the '>' or '<' button you change modes. The mode you want will display as "GAL (1-6)". This mode allows you to adjust the speed-sensitive volume control. Use the radio preset buttons 1-6 to set the amount of volume change you want at speed. Setting 1 is the smallest change, 6 is the highest. I use 1 with the windows closed, and 5 when it's a nice enough day to drive with the windows open, which makes for a lot of ambient noise at speed. The car is so quiet with the windows closed that setting 1 is fine. Then turn the radio OFF to save the settings. Turn it back on; go for a drive to test it. The other semi-useful test mode will tell you the signal strength of any given station from 0 to 15 (highest). Use the preset buttons to change stations in the mode. This capability is probably used in the automatic tuning function in the radio. 32. The multiple 'auto heater/AC combinations at start-up' memory options are nifty. 33. If you want to leave your windows down but have the alarm set, but not have to worry about the motion detector go off, you can arm you alarm by hitting the lock button, and then wait a second and hit the button again. You'll see the clown nose light up for a second, which means the motion detector is deactivated 34. If you flicker your high beams when the car is off, your xenons go on for 30 seconds to give u a lighted path to walk 35. If you have auto wipers, the headlights go on when the wipers activate, if on auto. 36. Where the spare tire is, next to the portable jack there is a wheel chock!! 37. In Euro delivery cars, there is a warning triangle in a blue plastic case that bolts to the left rear of the trunk and a first aid kit under the passenger seat. 38. Apparently "there's a cheat code in the software running the BMW M3's sequential manual gearbox (SMG). Press the right buttons in the right order and the car will launch you from a stop after revving the engine to 5,000 rpm". "But there is a catch. In Europe, where the feature isn't so hush-hush, doing more than 15 launches voids the car's warranty. Federal laws prohibit such stipulations here, so BMW has turned down the which. US-spec cars are programmed to wind to only 2,500 rpm. That's why you have to ask your dealer to install the European software. Most will happily oblige" "For lucky drivers of this hot car, here's how: Switch of the stability system and select shift program six. Switch the engine to sport mode. With the hand shifter in drive, hold it in the downshift position and press the has pedal. The engine will rev to the preprogrammed rpm and hold. Now release the shifter. The car will launch forward violently and the engine's revs will climb quickly, so be prepared to up shift" 39. When you have your wipers on fast and medium (don’t know what you call it) Anyways if you come to a stop it'll go to intermittent 40. Want to know your odometer reading but no key... no problem. Just press the computer toggle button at the end of the turn signal lever. The computer read-out lights up with the odometer reading. 41. Everyone knows that the screwdriver in the tool kit is reversible. 42. When windshield wipers are going, and the a/c is on, regardless of the temp, warm air is coming out of the windshield defrost vent. 43. Holding down the DSC button to completely turn it off
  9. Masz na mysli 530d starsze o 2 lata ? W tej cenie znalalzem na allegro tylko rocznik 2000 z przebiegiem w okolicach 200 tys. Wydaje mi sie ze 4 letnie, a 6 letnie auto w tej samej cenie przemawia raczej na korzysc nowszego, wazne jeszcze na jakich drogach przez te lata sie jezdzilo. Ze inna klasa auta? No to fakt - kwestia priorytetow. Dodatkowe wyposazenie i przestrzen daja wiele radosci. 3l i wieksza moc czy 2l i "ledwie" 150KM hmm... 3l przy dzisiejszych cenach disla to chyba niezla skarbonka. Generalnie moj komentarz troszke OT ale ja bym sie sklanial w kier nowszego auta w tej samej cenie. Nie jestem do konca obiektywny bo sam mam podobny samochod, z podobnym przebiegiem kupiony w podobnej cenie, ale wydaje mi sie ze "komfort" w starym aucie nie koniecznie okaze sie wiekszy niz w aucie nowszym nizszej klasy. Ps. W instrukcji do mojego 320d napisano o 4 kluczykach: - 2 mastery - 1 dla parkingowego (nie otwierajacy schowka kierowcy) - i ostatni - taki maly plastikowy - nie pamietam po co. Tyle tez kluczykow ja posiadam.
  10. Oki juz znalazlem. Nazywa sie to Beam Benders i w sklepie kosztuje £8 a na ebayu £6 z wysylka. http://cgi.ebay.co.uk/SUPER-BEAM-BENDERS-HEADLAMP-CONVERTORS-4-USE-IN-EUROPE_W0QQitemZ160009700025QQihZ006QQcategoryZ9885QQssPageNameZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem Pozdrawiam.
  11. No przeciez tak napisalem :D Dzieki za zauwazenie bledu - juz poprawione.
  12. Witam! Zamierzam w listopadzie wybrac sie moim E46 320d Touring (swiatla halogenowe - nie ksenony) do polski. Jako ze kupilem auto w UK, jest to wersja RHD (kiera po prawej). W instrukcji wyczytalem ze tylko w ksenonowej wersji reflektorow jest wajcha przestawiajaca swiatla na tymczasowe LHD (na ruch prawostronny) a w halogenach trzeba uzyc konwertera. Moje pytanie jest takie - gdzie to mozna kupic? Jedyne konwertery do siwatel jakie znalazlem na sieci dotycza starych reflektorow i sa to nalepki wklejane na czolo reflektora. Czy i w autach z 2002 roku stosuje sie ta metode? Ktos wie jak sie to nazywa po angielsku ? Headlights (headlamp) converter nie daje zadnych dobrych hitsow w googlu ani na ebayu. BTW: Czy ktos sie orientuje czy w PL mozna zalozyc bi-xenony przeznaczone do auta RHD?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.