Skocz do zawartości

dzidek25

Zarejestrowani
  • Postów

    472
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

2 obserwujących

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E92 320i N43
  • Lokalizacja
    Łowicz

Osiągnięcia dzidek25

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. Ja ciśnienie sprawdzałem w ISTA, ale INPA chyba też ma taką opcję. Oryginalny czujnik na allegro kupisz za 50zł.
  2. Przestała działać, bo może masz nieszczelność i czujnik pokazuje zerowe ciśnienie w układzie?
  3. @_12pablo55_ Masz N46, a ten wątek jest o N43 - to kompletnie inne jednostki. @Pawulon1987 Na 95% masz rozrząd do wymiany. Ja miałem takie oznaki: (wymiana przy ok 180-190kkm, koszt jakieś 1200zł) - dźwięk, który przy zdjętej pokrywie jest baardzo wyraźny - podszarpywanie w zakresie 2000-3000 obrotów zwłaszcza przy mocniejszym przyspieszaniu - sporadyczne misfire - adaptacja jednego z vanosów ledwo mieściła się w zakresie -10/+10 Łańcucha przez korek nie sprawdzisz - jest to powielany mit na tym forum. Wymiana napinacza nic nie zmieni. Jeśli chcesz mieć 100% pewności, to i tak musisz otwierać silnik i weryfikować stan łańcucha.
  4. Ciśnienie sprawdzasz w INPIE czy podpinałeś manometr? Gdzieś czytałem, że INPA zaniża ciśnienie oleju o 1 bar (gdzieś na bimmerprofs.com)
  5. Odnośnie 2AA8 Variable suction system actuating - ten silnik DISy nie ma. Ale za to w kolektorze dolotowym pod przepustnicą siedzi siłownik, który zmienia średnicę dopływu powietrza w kanałach doprowadzających powietrze do poszczególnych cylindrów. Pewnie to ma jakiś związek. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4071-kolektor-ssacy/vJT25433 - patrz numer 17 Co do VANOSa, to przeczytaj https://bimmerprofs.com/rough-run-vanos/ Jest tam porównanie live data dla nowych solenoidów.
  6. Szarpanie bez błędów na kompie, ew. z błędem misfire, może być efektem wyciągniętego łańcucha. Sprawdzać przez korek się nie da, jest to totalna bzdura, którą staram się przy każdej okazji obalać na tym forum. U mnie przy przebiegu 170kkm łańcuch był tak wyciągnięty, że napinacz był wysunięty maksymalnie, a i tak nie dawał rady go napiąć. Polecam zdjąć górną osłonę silnika, i osłuchać silnik bez niej, a najlepiej przejechać się kawałek. Wyciągnięty łańcuch będzie wtedy bardzo dobrze słyszalny. Druga rzecz - rozrządy w tych autach to bardzo słabe ogniwo, jeśli chcesz cieszyć się autem przez kilka lat to i tak musisz go wymienić. Typowo trzeba się liczyć z jego wymianą przy przebiegu 150kkm.
  7. Błąd zasiarczenia katalizatora NOX, to bardziej informacja niż faktycznie błąd - a dokładniej to informacja, że poziom siarki przekroczył pewien próg, bo nie wystąpiły odpowiednie warunki do wypalenia siarki. I nie ma to żadnego związku z usterką sondy NOX. Możesz mieć nową sondę i też będzie Ci ten błąd wywalać. Natomiast błąd starzenia się katalizatora NOX to już inna bajka.
  8. Jeśli nie wiesz co ile był zmieniany olej lub był zmieniany co 25kkm w przeszłości to rób płukankę. A co do oleju, i jeden i drugi to średni wybór. Do tego silnika lej 5W40 z normą LL01, jeśli zależy Ci na dobrej ochronie.
  9. @Jasonek1 Jakie miałeś spalanie? I jakie masz po usunięciu NOX? I przy jakim stylu jazdy?
  10. Jakiś trop jest, ale nie dostarczyłeś w zasadzie żadnych informacji, na podstawie których można w ogóle zacząć dyskusję. Najlepiej jakbyś nagrał film z live data z inpy, albo chociaż porób screeny z biegu jałowego i jak masz powyżej tych 6500 rpm (wtryski, lambdy, vanosy, ciśnienie paliwa).
  11. Kompem nie da rady zdiagnozować łańcucha. Jedynie możesz zerknąć na adaptacje vanosów, ale to jest tylko sugestia. Polecam osłuchać silnik i przejechać się ze zdjętą górną osłoną silnika, szuranie powinno być baaaardzo głośne.
  12. A wyczyściłeś wszystko na sucho zanim założyłeś nowe uszczelki? Jak został stary olej, to będzie cieknąć. Druga rzecz, możesz mieć zatkaną odmę i będzie wywalało uszczelkami. Pokrywa się raczej nie odkształtowała, bo niby od czego?
  13. A świece masz dobrane do LPG ? Jeśli dobrze kojarzę, to przy LPG świece powinno się zakładać z innym indeksem cieplnym, żeby więcej ciepła odprowadzały.
  14. Tak, może to być problem czujnik wałka. Sam u siebie wymieniłem oba, w zasadzie w ciemno, bo nie miałem jakichkolwiek błędów. Po tym zabiegu falowanie po odpaleniu u mnie zniknęło, ale to był jedyny problem jak dobrze pamiętam. Jak chcesz mieć pewność, że to to, to trzeba by obejrzeć ich przebieg na oscyloskopie.
  15. Szukaj kogoś z oscyloskopem, żeby sprawdził czujniki położenia wałków rozrządu. I na INPIe sprawdź czy wartość aktualna na vanosach nie skacze, gdy jedziesz ze stałą prędkością. I sprawdź ich adaptacje, bo to że mieszczą się w zakresie -10/+10 wcale nie oznacza, że jest ok. Możesz też odpalić auto z odpiętymi elektrozaworami vanosów, wtedy będziesz wiedział czy to ma związek z vanosami/czujnikami/rozrządem czy z czymś innym. I napisz w jaki sposób był sprawdzany łańcuch, bo bez demontażu nie da się stwierdzić w jakiej jest kondycji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.