Skocz do zawartości

Jarek666

Zarejestrowani
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zawód
    Człowiek-orkiestra

Osiągnięcia Jarek666

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. U mnie też wyskakuje jedyneczka i wg mojego mechanika nie obejdzie się bez rozbierania skrzyni biegów. Podobno naprawa ma nie przekroczyć 150 bo użyje części z jakiejś starej skrzyni. Jak tylko wrócę z warsztatu dam znać, co konkretnie poszło. A przyznam się szczerze, że ten brak jedynki wkurza jak cholera. Miałem już sytuacje podbramkowe z tego powodu
  2. Jarek666

    Padło sprzęgło (?) E34

    Wielkie dzięki, dokładnie o to chodziło. Koszt łożyska LUK to 112 PLN :x
  3. Jarek666

    Padło sprzęgło (?) E34

    Koledzy, od jakiegoś czasu miałem w aucie taką atrakcję, że przy wciśniętym pedale sprzęgła (na czas zmiany biegów, nidgy przy ruszaniu) słychać było taki metaliczny dźwięk. Jak gdyby szum powietrza przelatującego przez rurę. A teraz gdy wciskam sprzęgło nawet przy ruszaniu, pedał lekko wibruje i sprzęgło wydaje z siebie odgłosy jak z kanału, jakieś bulgoty i inne dźwiękowe efekty specjalne, typu szumy Dodam, że biegi zmieniają się bez zgrzytów, jedynie ten złowróżbny dźwięk przypomina że coś jest nie tak. To co jest nie tak? :shock: Pomóźcie Pozdrawiam JAcek E34, 518
  4. Przed sekundą wróciłem z warsztatu - to był na szczęście docisk sprzęgła! Dzięki za porady, trafne rzeczywiście w 200% lub 300% :D No i teraz wiem jak rusza papamobile.
  5. Kurcze, u mnie zaczęło być prawie identycznie :shock: . Pierwszy raz zdarzyło mi sie to po dłuższej jeździe na autostradzie. Gdy odjeżdżałem spod bramki z opłatami, na jedynce czułem szarpnięcia mniej więcej w połowie biegu i na początku dwójki. Dodam, że na jałowym silnik wchodził płynnie na obroty. Ale od tamtej pory już nawet po dłuższej jeździe w mieście ruszanie spod świateł zawsze mam z niewielką "żabką", a jadąc na jedynce w korku szarpie systematycznie. Sprzęgło?? Mamy różne silniki a objawy te same. Albo już nie wiem co :roll: . Pozdrawiam Jaca 518, e34
  6. Jarek666

    BMW E32

    Nie wiem jak jest z gazem, ale podam ci parametry dot. spalania benzyny. V=90km/h - 8 litrów V=120km/h 9,8 litrów jazda miejska =14,6 przeciętnie = 10,8 Pozdro! Chodzi oczywiście mi o model e34, czyli piąteczka
  7. Jarek666

    Obroty na biegu jałowym

    Cześć! Proponuje żebyś sprawdziła sondę lambda przy katalizatorze. Miałem podobny problem i pomogło :roll: Pozdrawiam
  8. Jarek666

    Komputer pokładowy

    Oto ten artykuł: Jeżeli Twoja beemka została fabrycznie wyposażona w analogowy zegarek lub elektroniczny zegarek z pomiarem zewnętrznej temperatury, istnieje możliwość wymiany ich na pełny komputer pokładowy. Podzespoły zegarka korzystają z tej samej wtyczki co komputer, okablowanie jest również w tym samym miejscu. Auta posiadające jedynie analogowy zegarek, nie posiadają także sensora pomiaru temperatury, więc ta funkcja nie zadziała, natomiast wszystkie inne sygnały idą wprost z ECU. Beemki bez check control nie posiadają także sygnału dźwiękowego, dlatego komputer nie zaalarmuje o oblodzeniu ani ograniczeniu prędkości, natomiast ostrzeżenie powinno się pokazać na wyświetlaczu. Wszelkie inne funkcje - łącznie z kodem zapłonu (IMMO) - powinny działać. (...) Komputer pokładowy (OBC) od E34 zadziała nawet z E32, ale ponieważ siódemki mają większy zbiornik paliwa, pewne wskazania dotyczące spalania (jak np. przewidywania dot. dystansu) mogą być nieprawidłowe. Ramka montażowa (trzymająca zegarek, radio i pokrętła ogrzewania) rózni się nieco od modeli z OBC i zegarkiem, ponieważ slot na OBC jest głębszy niż na zegarek,przy czym głębokość OBC jest jakieś dwa razy większa niż zegarka. Dodatkowo złącze jest umieszczone nieco wyżej niż zegarek. Możliwe jest wycięcie tworzywa z tylnej części gdzie umieszczony jest zegarek, ale najlepszym wyjściem jest wymiana ramki. Dla ciekawych numery obu ramek: Ramka radio/OBC 65 81 1 384 121 Ramka radio/clock 65 81 1 384 141 Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to zdjąć zegarek. Aby to zrobić, wyciągnij radio razem z kieszenią, następnie sięgnij do środka. U góry zegarka powinieneś wyczuć malutką dźwignię, którą należy przycisnąć (w kierunku silnika). Spowoduje to wysunięcie zegarka w twoim kierunku. Całość wyciągnij palcami. Czas na sprawdzenie czy OBC działa. Złącze jest przymocowane na tylnej ściance ramki, delikatnie zdejmij je z mocowania i odrobinę wyciągnij (powinno być tam ok 4 cm zapasu kabla). Podłącz złącze do tylnej ścianki OBC, włącz zapłon i sprawdź czy komputer ożyje. Jeżeli OBC jest martwy, to następnym krokiem jest znalezienie usterki. Schemat wyprowadzeń podany jest poniżej, a więc zaczynamy od sprawdzenia miernikiem, czy mamy 12V na pinie: 6,8,9 oraz 17. Najczęściej przyczyną usterki jest brak napięcia na pinie nr 17, jeżeli Twoje auto nie ma pomocniczego przekaźnika klaksonu (auxiliary horn relay). Bez napięcia na tym pinie OBC będzie całkowicie martwy. Najprostszym rozwiązaniem jest odcięcie czerwono-szaro-żółtego kabelka, idącego do pinu 17 (ale odcięcie go jak najdalej od złącza),i zwarcie go z czerwono-żółtym (czerwonego z żółtym paskiem, bo jest również żółty z czerwonym paskiem -NIE POMYLCIE SIĘ!), który prowadzi z piniem nr 9. Możesz połączyć to poprzez 5 lub 10 amperowy bezpiecznik jeżeli chcesz, a to na wypadek gdyby czerwono-szaro-zielony kabelek się rozłączył. Jeżeli nawet, to nie powinien spowodować żadnych problemów. Oto obiecany opis wyprowadzeń: Zegarek cyfrowy/czujnik temperatury --- pin4: ground pin5: blue/red/yellow, temp sensor pin8: + from fuse F1 pin9: + from fuse F20 pin18: white/blue, chimes pin19: white/red, chimes pin22: grey/red, light switch OBC --- pin1: fioletowy/zielony/żółty, alarm pin10: czarny/zielony, starter pin6: + z bezpiecznika F17 pin9: + z bezpiecznika F20 (czerwony/żółty) pin8: + z bezpiecznika F1 pin22: szary/czerwony, przełącznik świateł pin25: żółty/czerwony, turn signal<--nie wiem co to jest pin3: biały/żółty, diagnostyczne pin16: biały/fioletowy, diagnostyczne pin14: biały/szary, instrument cluster to jest chyba coś do deski rozdzielczej pin7: czarny/biały, instrument cluster to też pin4: masa pin5: niebieski/czerwony/żółty, czujnik temperatury pin20: czarny/czerwony/żółty, coś od klimy pin21: czarny/biały, pre-ventilation coś od klimy(?) pin23: fiolet/biały/żółty, alarm pin17: czerwony/szary/żółty, alarm pin26: czarny/czerwony/żółty czujnik poziomu paliwa pin12: brązowy/fioletowy, czujnik poziomu paliwa pin11: biały/czarny, DME pin24: czarny/fiolet, DME pin19: biały/czerwony, sygnał dźwiękowy pin18: biały/niebieski, sygnał dźwiękowy pin15: biały/brązowy, radio pin2: niebieski/brązowy/żółty, radio Jeżeli OBC żyje i ma się dobrze, następnym krokiem jest właściwe umieszczenie go. Możesz albo zamienić ramkę montażową przeznaczoną specjalnie na OBC, możesz także, jak wspomniano na początku wyciąć plastik w tylnej ściance oryginalnej ramki (można to zrobić od frontu nawet bez wyciągania jej, używając odpowiedniego rozmiaru piły, lub czegoś podobnego. Po tym zabiegu OBC wejdzie gładko do środka i pokryje się razem z płaszczyzną całej konsoli. Teraz trzeba nadać komputerkowi cechy regionalne, żeby nie jeździć po Polsce z milami i galonami na liczniku :). Aby to zrobić, wejdź w menu testowe OBC naciskając jednocześnie przyciski 1000 oraz 10. Na wyświetlaczu pokaże się napis TEST. Za pomocą przycisków 10 oraz 1 wpisz liczbę "11" po czym naciśnij klawisz S/R. Powinien pojawić się napis "0 LAND" - możesz zmieniać go za pomocą klawiszy 1000 i 100 oraz zapisać przyciskiem S/R. Zakres mieści się pomiędzy "0 LAND" i "9 LAND" i metodą prób i błędów powinieneś znaleźć ustawienia najlepsze dla Ciebie. W niektórych konfiguracjach wartości są podane w galonach i tego typu bzdury,dlatego weź to pod uwagę. Jeżeli masz wrażenie, że OBC pokazuje niewłaściwe zużycie paliwa, możesz skalibrować go. Zatankuj do pełna, zresetuj licznik kilometrów dziennych oraz jedno ze wskazań przeciętnego zużycia paliwa na OBC. Wyjedź bak niemal do oparów i uzupełnij znowu do pełna (Matko Boska, trochę to będzie kosztowało, albo czasu, albo pieniędzy :). Ilość benzyny, jaką trzeba uzupełnić to pełnego baku jest ilością potrzebną do przejechania dystansu na liczniku kilometrów dziennych. Z tego przelicz obecne zużycie paliwa i porównaj z tym, co mówi OBC. Jeżeli te wartości różnią się, musisz skalibrować zużycie poprzez ponowne wprowadzenie danych. Wskazania zużycia paliwa jest zablokowaną funkcją komputera pokładowego, jeżeli więc chcemy się tam dostać, musimy odblokować OBC. Naciskasz jednocześnie 1000 i 10, a na wyświetlaczu pojawia się TEST. Za pomocą 10 i 1 wpisujesz liczbę 19, następnie wciskasz klawisz S/R. Wpisujesz bieżącą datę, naciskasz S/R i komputer powinien być odblokowany. Aby dostać się do znacznika zużycia paliwa, musisz jeszcze raz nacisnąć 1000 i 10 aż znowu pojawi się napis TEST. Za pomocą 10 i 1 wpisujesz liczbę 20 (Uważaj, żeby nie wpisać 21 - to resetuje OBC!!), następnie wciskasz znany już klawisz S/R. Teraz wyswietlacz powinien pokazywać coś jakby 1000 CORR, to jest twój obecny wskaźnik. Nowe wskazanie wyliczasz według wzoru: Nowy_wskaźnik=obecny_wskaźnik*aktualne_zużycie/zużycie_wg_OBC Wpisz nową wartość używając klawiszy 1000/100/10/1 i naciśnij S/R. Jeśli chcesz z powrotem zablokować OBC, wykonaj jeszcze raz kroki potrzebne do wpisania funkcji "19" i naciśnij klawisz C/F by zachować zmiany. Tłumaczenie J.Jarosz (źródło www.bmwe34.net)
  9. Jarek666

    Komputer pokładowy

    Już przetłumaczyłem artykuł!! 8) . Przesłany został do moderatora forum i zobaczymy gdzie to się zmieści. Mam prośbę: jeżeli komuś artykuł pomógł w zamocowaniu komputera pokładowego, niech o tym napisze. Co innego tłumaczyć, a co innego zobaczyć na własne oczy to wszystko. Jaca
  10. Jarek666

    Komputer pokładowy

    Ma być http://www.bmwe34.net
  11. Jarek666

    Komputer pokładowy

    Posłuchajcie, udało mi się znależć na http://www.e34.net w sekcji upgrade artykuł o wymianie komputera. Z tego co ja tam widzę, facet założył do e34 komputer z 7 i jedyną błąd tkwił w ilości paliwa (niezgodność wskazania ze stanem faktycznym). Pokazał też jak zrobić reset komputera, zeby wszystko było w miarę ok. 8) Jeżeli będzie zainteresowanie, a ja będę miał więcej czasu to spróbuje go przetłumaczyć. Nie jestem doświadczonym mechanikiem i trochę gubie się w angielskiej terminologii :cry:
  12. Jarek666

    Komputer pokładowy

    Witam wszystkich! Powiedzcie mi, czy w modelach wyposażonych tylko w analogowy zegarek jest zrobione wyprowadzenie (wtyczka/gniazdko) na komputer pokładowy? Gdzieś czytałem, że chyba jest, ale może ktoś robił coś takiego u siebie Jarek e34 520i
  13. Dzieki, Przemas za słowa otuchy, że ten silnik jest w miarę w porządku. Pytania jak oczywiście będę miał, na pewno zadam :lol:,
  14. Dzięki,Bastek i PN, za informacje. Jak myślicie, czy przy 180 tys. przebiegu ten silnik jest juz zamęczony dźwiganiem takiego kolosa?
  15. Koledzy, mam pytanie. W tej chwili na oku mam 518 e34 r.1991 i 180 tys. przebiegu. Autko bardzo ladne z w wygladu, wiec kusi , ale zastanawia mnie tylko ten silnik. Z tego co wiem, modele z tym sercem nie były bardzo popularne, przez co malo ich na polskich drogach. I tu moje pytanko: skad ten silnik sie wzial? Czy jest to ta sama jednostka co w "trojce", czy tez przeznaczony specjalnie do "piatki" i jaka jest zywotnosc tego motoru, osiagi itp. Dzieki z gory za odpowiedz Jarek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.