Witam, Odpowiadając na Twoje pytanie... Mam N52B30A, u mnie spalanie w mieście jak 100% miasta: 15-16l/100km Jak 100% trasa, to realnie 9l jest do zrobienia. W moim przypadku cykl mieszany 50/50 to ok. 12l. Mam automat, być może ręką można mniej spalić, a co do stylu jazdy to nie lubię jeździć za kimś, bardziej przed... tym bardziej, że auto jest szybsze od 95% aut na drodze i na to pozwala. Odpowiadając na wątek... Co do mojej opinii nt. N52 to mam z nim styczność od prawie 2 lat. Zrobiłem nim ok. 40.000km. Aktualny przebieg ok. 220tys. 3x wymieniłem olej (Millers EE Longlife 5w30 - polecam przy okazji). Ubywa niecały 1l od wymiany do wymiany (co 12 - 14 tys). Wszystkie cewki, bo zapłon wypadał na 5 cylindrze, amorki z tyłu (jeden leciał) i zaktualizowałem soft w całym aucie (w tym w silniku). Przy aktualizacji zdiagnozowano mi problem z zaworem DISA II. Póki co objawia się to delikatnie nierówną pracą przez parę sekund po odpaleniu jak jest ciepło (>15-20st. C). Wymienię jak będę miał czas pojechać do kol. z legionowa. Poza tym żadnych problemów. Silnik chodzi jak marzenie. Kręci powtarzalne 6,6 - 6,8 do setki. Nic nie cyka, nie klekocze, po wyrównaniu obrotów po odpaleniu do 700 obr/min trzeba ucho do maski zbliżyć żeby w ogóle go usłyszeć. Ja biorąc pod uwagę swoje doświadczenia i poprzedniego właściciela z kolei bym polecał. PS: Auto z lutego 2005, więc z tego co tu już zdążyłem wydedukować, to na pewno nie mam problemu głowicy i prawdopodobnie tłoków również. Być może to jest jakiś sposób; aby zmniejszyć ryzyko ewentualnych problemów z przyszłym autem, kupić je z początku produkcji.