Skocz do zawartości

gregor2001

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 3,5i m62 , 97r

Osiągnięcia gregor2001

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. witam ,wczoraj zamontowałem nowy aku i podłączyłem auto pod inpe w celu zrobienia synchronizacji ews. Jednak synchronizacja jest nie mozliwa , wyskoczył error 98 SYS-0008 . Jakie mogą być przyczyny tego błedu? Po podłączeniu inpy nie ma żadnego błędu z ews'u ani dme.
  2. Dzięki za odpowiedzi ;-) Nowy aku już w drodze, Jutro bedę w kraju to założe go i spróbuje przeprowadzić synchronizację jak kolega Shadow poradził. Jak narazie to moja Magda przeprowadza drobne operacje jeśli chodzi o diagnostyke , zawzięta bawarowiczka :P :lol: Pozdrawiam
  3. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc :?: :?: :?: :?: :?: :?:
  4. Witam podłączyłem dziś jeszcze raz pod DISa i rozwinałem liste błedów i mam problem z rozkodowaniem bledów. Jesli ktoś mógłby przetłumaczyć je byłbym wdzięczny http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e023e59ef84f.png
  5. Też myślałem o czujniku położenia wałków , w sobotę założe inny , mam nadzieję ,że to tylko ten czujnik. Panowie a co z iskrą m jeśli czujnik się posypał to będzie iskra? :?:
  6. Ja widziałem u kogoś te 2 błędy, i auto normalnie jeździło. Weź podepnij się pod inpę jak nie ogarniasz disa, i obadaj jakie błędy są, i popatrz dokładnie czy to są błędy aktualnie występujące czy nie. Potem kasujesz, próba odpalenia i kolejny raz odczytujesz. Tych błędów nie jestem pewny czy są aktualne ,bo dawno nie podłączałem pod kompa. Nie udało mi się ich skasować, ale zainstalowałem już poprawnie inpe i dziś kolejna próba
  7. Twój cytat na końcu brzmi jak sarkazm ,nie pasuje do tego forum... Węże od odmy może pękają m54 ale w m62 jest aluminiowa rurka pod kolektorem ,możesz ją wyginać a i tak nie pęknie. Gdyby wtyczka była luźna to by nie zapalił. Oj chyba zapomniałem o założeniu łańcucha - "taka mała zbędna część" :8)
  8. Witam! Mam problem z moją 5er. W sobotę po wymianie separatora oleju (tego z przodu) , po poskładaniu auta odpaliłem je, jednak po paru sekundach zgasła . Próbowała jeszcze łapać ale nic z tego,aż akumulator padł . Po naładowaniu aku sprawdziłem świece - były zalane. Iskra niby jest ,ale nie wiem jaka dokładnie powinna być. Próbowałem zapalić na lpg ale też nic z tego... :? Jeżeli padłby czujnik położenia wałków to czy byłaby iskra? Po podłączeniu do kompa przez program DIS v57 wyskoczyły 2 błędy: "120001 general malfunction at engine" I błąd: "120002 no engine start possible" W DISie jestem zielony, zawsze korzystałem z inpy i nie wiem co te błędy oznaczają? Bardzo prosze o pomoc ,już nie mam siły z tym autem :mad2:
  9. Witam! Przyszedł weekend i czas na moją bawarkę, naprawy ciąg dalszy :P Po Waszych sugestiach jak i moich wczesniejszych postanowiłem odkecić separator oleju i tu przeżyłem bardzo duży szok . W kolektorze znajdowało się około 0.5 cm oleju ! Ściągnełem również przepustnicę żeby mieć wgląd do kolektora. Po kontakcie telefonicznym z kilkoma specami od bmw dwukrotnie padło do mnie pytanie czy przy wymianie rozrządu wymieniłem oddzielacz oleju tzw. OSV. Ja zlekceważyłem wymiane tego separatora bo uznałem że jest ok. Wczoraj po wyciągnięciu tego oddzielacza okazało się ,że kołnierz separatora jest uszkodzony i nie ma szczelności z rurką odprowadzającą do miski olejowej Moim zdaniem własnie przez ten kołnierz zamiast oddzielać olej to on go właśnie tamtędy zaciąga. Po otworzeniu tego separatora w środku nic nie wskazywało na jego uszkodzenie. Był czysty. Jest tutaj cały schemat odpowietrzenia skrzyni korbowej : http://www.meeknet.co.uk/e31/BMW_M60_M62_M62TU_Engine_Crankcase_Ventilation.htm W przyszły weekend część dalsza naprawy, z powodu wyjazdu za granice. Pozdrawiam :-)
  10. Żeby prawidłowo odpowietrzyć układ musi być cisnienie i trzeba troche czasu. Odpowietrzyłem ,ale nie całkiem bo ze wzgledu na kłęby dymu zgasiłem auto. Co ma rozrząd do dymienia? Olej zjadała przez 10w60 jak pisałem, po zmianie na 10w40 jest ok. Przy wyciąganiu chłodnicy wlała się odrobina płynu do przepustnicy.. Być może to jest przyczyną ?
  11. Witam! Tydzień temu wymieniałem ślizgi od rozrządu w e39 m62b35 97r (przebieg 271tysięcy km) . Po poskładaniu wszystkiego w całość i dzisiejszym pierwszym odpaleniu doznałem szoku. Auto zaczeło kopcić do tego stopnia, że z tyłu nic nie było widać. Dym jest biały ,bardzo intensywny. Było to i na zimnym silniku i na ciepłym. Problem jaki zauważyłem to od strony kierowcy cieknie z pokrywy zaworów na kolektor wydechowy. Wydaje mi się ,że to nie ma nic wspólnego z dymem, chyba że sie myle? Jakiś czas temu z przejścia z 10w40 na 10w60 zobaczyłem ubytki oleju dość duże bo ok 1 l na 1 tys km. Około 1500km przed rozpadnięciem się szyn. Kiedy wróciłem na 10w40 około 2 miesiące temu , wszystko było w porządku, nie kopciła nawet na zimnym. Na tą chwilę nie jestem w stanie sprawdzić ubytku w chłodnicy bo układ nie jest dobrze odpowietrzony . Po wyciągnięciu silniczka krokowego i włożenia palca w otwór kolektora , palec miałem cały z oleju . Nasuwają się wszystkie myśli... Uszczelka , uszczelniacze zaworów czy może para wodna? Odma była wymieniana na początku tego roku. Panowie mam poprostu zonga, troszkę się narobiłem przy tym rozrzadzie. Autko odpaliło od strzała ale skąd może być ten dym?? :mad2:
  12. Według mnie łańcuch jest w porządku i prawdopodobnie zostawie go . Niektóre bawarki mają po 400 tysięcy i śmigają na oryginalnym łańcuchu. Znam koleżkę który ma e39 z silnikiem m52tu i ma 450 tysięcy km i śmiało lata tym z Polski do Anglii i spowrotem. Też byłem na początku w szoku ,ale w końcu jest to łańcuch. Wszystko okaze się jak u mnie to wygląda jak załoze szynę i zobacze jak z napięciem łańcucha. Udało mi się zamówić komplet 3 szyn za 690 zł :norty: Kolega z forum miał błędną diagnoze i zamiast szyn rozsypała mu się pompa wody. Nowe, oryginalne z paragonem sprzed 2 tygodni. Więc około wtorku powinienem dostać szyny.
  13. 271 tysięcy. Ja już zrobiłem 25 tysięcy km . Auto na 100% jest od pierwszego właściciela a dokładniej z jednej rodziny. Do 2012 roku jeździła na czarnych tablicach ,później jeździł nią zienć . Właściciel po 60tce a jego zienc również po 40-stce. Z tego co się naczytałem to przy przebiegu od 250 tysięcy do 300 tys ślizgi lubią padać. Czego tu się dziwić jak taki łańcuch przy tych obciązeniach targa po plastiku . W dodatku jest wsuwany w szynę :mad2: Najgorszy ból że to takie drogie bo 1000zł za kmp 3 szyn. W dodatku dzwoniłem do Sikora Katowice i jedna z szyn byłaby na 20 września... W ASO-BMW.pl według przeglądarki ,mają w magazynie.
  14. Albo mnie źle zrozumiałeś, albo piszę nie wyraźnie. Luz był między zębatką wałków rozrządu a szyną prowadzącą w kształcie litery "U" , od lewej głowicy (stojąc przed samochodem). Luz był spowodowany rozsypaniem własnie tej szyny. Teraz luz znajduje się między wałem a prawą zębatką głowicy. Luz jest o jedno oczko ,podejrzewam ,że rorząd przeskoczył jednak nie jestem pewny. Nigdy wcześniej nie wymieniałem rozrządu i miałem nadzieje ,że obejdzie sie bez ustawiania. Blokady już mam kupione, więc jutro je założe i ustawie rozrząd jak powinien być. Może jakieś wskazówki macie na ustawienie rozrządu poprawnie? Pozdrawiam
  15. Coś lipa z pomocą !!! Nie ładnie koledzy :twisted:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.