Skocz do zawartości

Neo1991

Zarejestrowani
  • Postów

    99
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 M50b20 Vanos

Osiągnięcia Neo1991

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Zrobilem ukryty test zegarow, teraz pokazuja prawidlowo, widocznie po zdjęciu zegarow dostały wstrzasu.
  2. Witam, zrobilem. Swapa z m43b16 na m50b20 vanos. Majac problem z oszukujacym licznikiem zabralem sie za jego wymiane. Po wymianie zegarow na r6 wyskalowanych do 260 po chwili odpalenia silnika jakies 3minuty pokazuje ze mam 90stopni. obrotomierz Pokazuje Dobrze, ale predkosciomierz cos kłamie gdy ruszam i powoli Sie tocze pokazuje 5km/h gdy znowu jade okolo 60na wyczucie pokazuje mi 40 /Przy 60km/h na Liczniku czuc ze jade 80km/h tak jakby o 20 km/h za malo pokazywal. Dodam ze aktualny silnik w bmw Pochodzi z e34. Kwestia podpiecia pod komputer? Zmiany któregoś czujnika? Zly licznik? Czy może cos.Innego?
  3. Bede probowal wymienić napinacz, tylko zastanawiam sie czy zdejmujac vanosa niczego nie rozreguluje... Wiem ze na kolo zebate zaklada sie specialny klucz i krecac delikatnie wysowa sie vanos i trzeba go odciskac.. Trzeba cos blokowac? Na cos w szczególności uwazac?
  4. No. Wlasnie dziwne dla mnie jest to ze przy mocniejszym nacisku 1 palcem wcisne napinacz, choc mocno napina lancuch mam wrażenie jakby sprezyna byla w nim wyrobiona bo z tego co sie Orientuje jest w nim sprezyna i olej dodatkowo go odpycha, i dodatkowo te ruchy na boki.. to by tlumaczylo czemu po Paru minutach cichnie - cisnienie oleju go odpycha. Nic z vanosem watpie gdyby to byla wina vanosa to w szczególności na cieplym mialbym objawy a na cieplym jest ideal, a ciagnie jak trzeba.
  5. Witam mam taki problem ze jak odpale auto strasznie grzegocze cos w okolicy nadkola od strony kierowcy. Grzegotanie wystepuje tylko na kompletnie zimnym silniku przez kilka minut a nastepnie ustaje. Nic nie wplywa to na prace silnika. Ale bedac zaniepokojony postanowilem zapalic auto bez paska klinowego niestety grzegot jest ten sam.. postanowiłem wiec zdjac pokrywę zaworow, lancuch rozrzadu oraz pompy sa sztywno naciagniete, slizgi nie wydaja sie byc pekniete itd jedynie zastanawia mnie ten luz - czy moze byc tak ze na zimnym slizg trzaska o ten metal?
  6. Odlacz silniczek krokowy i odpal auto, daj znac czy beda jakies zmiany.( silnik krokowy odpowiada za utrzymanie obrotow na luzie, mi dopiero 3 uzywka zaczela pracowac jak powinna) Tak interfejs obd 1 ads jezeli wtyczkę diagnostyczna masz okragla, jezeli prostokatna to obd2 z kablem rs 232 bez żadnych przejsciowek na usb. Najprostrzy program to inpa, niejaki trandolf na chomikuj udostepnia dobra wersje. Co do kabla musisz popytac na innych forach bo nie kazdy dziala choc sprzedawca zapewnia ze jest ok. Sprawdz koniecznie silnik krokowy, sproboj podmienic na inny oraz sprawdz rury doprowadzajace do krokowego powietrze.
  7. Sprawdz wszystkie gumy itd z podcisnienia razem z ta z przeplywki czy nie ma dziury j nie lapie Lewego powietrza. Jak wszystko bedzie okej to wyglada to na. Zle pracujacy na silnik krokowy.
  8. Jeszcze niesprawny elektrozawor znakdujacy sie przy podszybiu obok zbiorniczka hamulcowego daje takie objawy
  9. Swap M43b16 > m50b20 Potrzebujemy: - kompletny Silnik - Lapy silnika m50 - poduszki silnika m50 - skrzynia biegow z m50b20 - ramie wybieraka wraz z ciegnem (drążek obojetnie jaki mozna zamontowac) - Wiazka e36 z komputerem (najlepiej bez immo) - chlodniczka wspomagania m50 wraz z przewodem do pompy wspomagania oraz zbiorniczkiem + jego mocowaniem do lapy silnika m50. - Chlodnica od 2.0l - linka gazu od m50 - jest duuuuzo krotsza. - Zegary z 6 cyl silnika. - przepływomierz m50 wraz z guma. - Sonda Lambda 2l - wydech z 2l ewentualnie kolektor uciac przy koncu dwururki zostawiajac troche rurki tak by swój tlumik srodkowy do niej wlozyc i dospawac, wejscie na sonde trzeba ze starego wyciac i dospawac tak by kabel sondy nie olazal sie za krotki. Do tego zakupic puszke tlumika 2l zaleznie od wersji nadwozia i dospawac na koncu pamietajac o dokupieniu metalowych chwytow puszki bo sa inne niz ta opaska metalowa w 1.6 - Obudowa filtra m50 ( sa 2 wersje jedna ma duzy otwor od str przeplywki druga mniejszy. Ta co ma mniejszy jest pod przeplywke simensa - vanos. Zas ta co ma wiekszy otwor jest pod Boscha - bez vanosa) Przerobki: Wiazka - 2l mialy akumulator z tylu ja rozbieralem wiazke i za pomoca cyny, samaru miedzianego, rurki miedzianej, imadla oraz palnika w sztyfcie przerobilem kabel + laczac go z kablem wraz z klema, tak by miec aku z przodu. Po wyciagnieciu starego silnika: -Ucinamy stare mocowanie zbiorniczka wspomagania znajdujące się przy kielichu poniewaz nowy zbiorniczek montowany jest do lapy silnika. - Ucinamy stare mocowanie filtra powietrza przy kielichu ponieważ nie pasuje. Po wlozeniu silnika: wyginamy, spawamy stare mocowania filtra na odpowiednie miejsce kielicha ktore zaznaczamy dopiero po wlozeniu silnika i przymierzeniu obudowy filtra. - filtr weglowy (duza czarna tuba przy kielichu) z pozycji poziomej montujemy ja w pozycji pionowej. Niebieski przewod odpowietrzenia bedzie za krotki i inaczej wygiety. Wiec go przedluzamy nakladajac na niego czarny gumowy przewod ( taki co ciasno najdzie na przewod oraz filtr weglowy) Wszystkie czesci Najlepiej powinny pochodzic z tego samego modelu silnika tak by nie miec później niepotrzebnych problemow. Niektore z nich sa '' uniwersalne'' I to chyba tyle z przerobek :) jak cos sobie przypomne dam znac.
  10. Poniżej wstawiam opis dla Zainteresowanych.
  11. Noo niestety sa ludzie i sa kretyni... Oszczedzajac 50zl na plyn ludzie potrafią narobic niezlych wydatkow. I co autko chodzi? Nawiew cieply dziala?
  12. Wrażenia Mega pozytywne :) moj m50b20 Przy Normalnej jezdzie Pali okolo 9litrow wiec niezly wynik, (Silnik przywiozlem z niemiec w moim aucie 1.6 ponad 850km odemnie :D fart bo auto stalo nie uzywane i zgnite lecz silnik w swietnej komdycji) Auto zbiera sie mega szybciej niz 1.6 jezeli za dobra kase wyciagniesz silnik i reszte osprzętu to oplaca sie. Juz wiecej 1.6 czy 1.8 nie bedziesz chcial kupowac. Ja Osobiscie nie kupilbym już e36 ponizej 2l. Potwierdzam ze przy wciepowaniu m50b20 w miejsce m43b16 NIC NIE TRZEBA PRZERABIAC PRZY WIAZCE pasuje Plug and play. Pod warunkiem ze kupimy silnik wiazke i komputer bez Ews. I takich polecam szukac. Jedyne o czym trzeba pamiętać to zeby przy wiazce od strony kompa jak ida 2 czarne kabelki ten krotszy dac jako mase przy gniezdzie diagnostycznym a ten dluzszy dać do + z akumulatora. jak bede mial chwile zrobie dokladny spis co potrzeba do swapa z 1.6 na 2.0 ale wiezcie mi ze nie jest to takie proste a samo znalezienie reszty części bywa czasochłonne i kosztuje troche. Ale warto :)
  13. Nie z manuala, auto juz zapala :) przyszedl kumpel wy##bal ewsa, i okazalo sir ze jak przy wiazce obok kompa sa 2 kabelki czarne z oczkiem, to obydwa zrobilem jako masa a 1 krotszy trzeba bylo. Przymocowac do klemy +. Po tym zabiegu auto pieknie odpala :)
  14. Silnik pieknie kreci ale nie odpala, podmienialem. Komputery ale nadal to samo, podejzrwam ze to wina immo, jak mowilem mam te dokladane do oczka w breloku, pamiętam ze kiedys na zlomie jak kupowalem kostke stacyjki to cos mi odpinali wpinali swoją kostke i odpalali autl bez immo? Jak ominac te immo, podejzewam ze immo blokuje dostep paliwa??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.