Szanowni Koledzy! Z tego miejsca chciałbym się przywitać oraz przedstawić moją Beatkę. Na wstępie powiem Wam, że jestem oczarowany samym samochodem ale także podejściem i kulturą innych użytkowników samochodów tej marki. Na skrzyżowaniach, przy włączaniu się do ruchu i w innych sytuacjach często i gęsto beemka beemkę wpuszcza, fajna sprawa :) Jeszcze przed odebraniem prawa jazdy wiedziałem, że kiedyś dosiądę swoje własne BMW. Z budżetem 16k stwierdziłem, że powinienem rozejrzeć się za autem za około 10k żeby reszta została na ewentualne naprawy. W lutym 2013 roku wykonałem parę telefonów i po oględzinach kilku egzemplarzy marzenie o srebrnej e46 się ziściło. Auto ściągnięte z Niemcowni na pierwszy rzut oka okazało się w super kondycji, pracowało jak trzeba aż do czasu :/ Po przyjeździe do domu i pierwszych paruset kilometrach zaczął się dramat, zostałem koncertowo wrobiony. Po dwóch latach zabawy zdecydowałem się pochwalić Wam moim egzemplarzem. ======================================== Vehicle information ======================================== VIN: WBAAN910X0NB46014 Type code: AN91 Model: 318I (EUR) E-F-R series: E46 4 Series: 3 Type: LIM Steering: LL Doors: 4 Engine: M43/TU Displacement: 1.90 Power: 87 (118 hp) Drive: HECK Transmission: MECH Paint code: 354 - TITANSILBER METALLIC Upholstery code: E3AT - STOFF FLOCK RAUT Prod.date: 1999-06-15 S286 BMW light alloy wheel BMW styling S302 Alarm system S403 Glass roof, electrical S411 Window lifts,electric,front/rear S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S465 Through-loading system S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S550 On-board computer S660 Radio BMW Reverse (C42) L801 National version Germany/Austria S818 Battery master switch S850 Additional Export tank filling S863 Dealer List Europe S879 Operating instructions German S925 Dispatch protection pack Oto Beata chwilę po kupnie: Na dzień dobry w autku zrobiłem: 1. Filtry (kabinowy, oleju, paliwa, powietrza) 2. Olej 10w40 (taki był wcześniej) 3. Przednie wahacze 4. Amortyzatory 5. Szczeki hamulcowe 6. Odgrzybienie i napełnienie klimy Z takich poważniejszych awarii, które wynikły po zakupie to: 1. Wymiana chłodnicy, zbiorniczka wyrównawczego z wężem i oczywiście płynu. 2. Wymiana drzwi kierowcy bo ruda zaczęła wychodzić. 3. Przeczyszczenie elektrozaworu ogrzewania 4. Cały czas walczę z PDC Jeśli chodzi o drzwi i czyszczenie elektrozaworu, lub problemy z ogrzewaniem to robiłem to sam i z chęcią służę radami/pomocą :) Po doprowadzeniu auta do porządku przyszedł czas na przyjemności :). Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem radio z kaseciaka na CD. Drugą rzeczą (i tutaj mogą polecieć hejty ;p) postanowiłem zrobić pół facelifting. Zawitał M-Pakiet z halogenami i maska z poliftowej wersji, moim zdaniem wygląda to Super maska jest ładnie spasowana, posiada większe nerki i jest ,, bardziej napompowana” a kierunki skierowane w dół dają fajny efekt ,,Bad look”. Plany na przyszłość są ambitne :) 1. Plastidip na plastiki wewnętrzne 2. Ringi CCFL 3. Żarówki wewnętrzne w technologii LED 4. Dopiąć sprawę z PDC 5. Poprawki lakiernicze 6. Większe Alu, coś pod 17” Proszę o komentarze, powiedzcie co sądzicie, co byście poprawili :) Pozdrawiam Mateusz