Skocz do zawartości

MichałK

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MichałK

  • Urodziny 18.06.1990

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 LCI 320d Touring 10.2018 N47
    F25 LCI xDrive30d 258KM
  • Lokalizacja
    Białystok

Osiągnięcia MichałK

Debiutant

Debiutant (2/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Cześć. Staram się zidentyfikować błąd, który wyświetla się przy każdym włączeniu zapłonu oraz silnika - Funkcjonowanie podwozia ograniczone. x30d 258KM Z historii auta po poprzednim właścicielu dowiedziałem się że: - ok. 3 lata temu były wymieniane opony na wielosezonowe i po tym błąd wyświetlał się losowo - czasami podczas jazdy, po czym znikał. - po pewnym czasie błąd pozostał już na stałe - "błąd próbował być zidentyfikowany" jednak bez powodzenia - podczas jazdy przy wyższych prędkościach (słychać to również od ok 50km/h) z tylnej osi rozlega się hałas jakby się jechało po kostce brukowej, jakiejś tarce.. Przy prędkości ok 100km/h dźwięk jest na tyle głośny, że można odnieść wrażenie jakby tuż za samochodem ktoś jechał na motorze. Ten dźwięk podobno występował od wspomnianej wymiany opon, a poprzedni właściciel się do niego przyzwyczaił na tyle iż sądził że to przez nowe opony. Skanowałem błędy za pośrednictwem CarScaner i wysypało mi masę pozycji. Na dole załączam wszystkie wpisy. Wie ktoś od czego zacząć, z czym może być problem? W pierwszej kolejności myślałem, że coś z łożyskami, ale po wstępnej analizie błędów widzę że jest jaki problem z napięciem, błędem sterowników.. Dodatkowo samo występowanie tego "ryku" z tylnej osi jest trudne do zniesienia przy jeździe na trasie :roll: Vertical dynamics managementVertical dynamics management DTCs: 99 ---------------------------- 482880 [0x482880] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482881 [0x482881] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482882 [0x482882] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482889 [0x482889] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48288A [0x48288A] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482896 [0x482896] Status: Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482940 [0x482940] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482941 [0x482941] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482944 [0x482944] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482945 [0x482945] Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482948 [0x482948] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482949 [0x482949] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48294C [0x48294C] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48294D [0x48294D] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482951 [0x482951] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482952 [0x482952] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482955 [0x482955] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482956 [0x482956] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482959 [0x482959] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48295A [0x48295A] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48295D [0x48295D] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48295E [0x48295E] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482960 [0x482960] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482961 [0x482961] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482964 [0x482964] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482965 [0x482965] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482968 [0x482968] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482969 [0x482969] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48296C [0x48296C] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48296D [0x48296D] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A13 [0x482A13] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A17 [0x482A17] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A1B [0x482A1B] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A1F [0x482A1F] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A20 [0x482A20] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A21 [0x482A21] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A22 [0x482A22] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A23 [0x482A23] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A24 [0x482A24] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A25 [0x482A25] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A26 [0x482A26] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A27 [0x482A27] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A28 [0x482A28] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A29 [0x482A29] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A2A [0x482A2A] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A2B [0x482A2B] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A2C [0x482A2C] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A2D [0x482A2D] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A2E [0x482A2E] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A2F [0x482A2F] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482884 [0x482884] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482885 [0x482885] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482886 [0x482886] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E68420 [0xE68420] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E694B8 [0xE694B8] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E694BA [0xE694BA] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E694BE [0xE694BE] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E694BF [0xE694BF] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E694C2 [0xE694C2] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69B2C [0xE69B2C] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69542 [0xE69542] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69544 [0xE69544] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69548 [0xE69548] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69549 [0xE69549] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69598 [0xE69598] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6959A [0xE6959A] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6959C [0xE6959C] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6959D [0xE6959D] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6941B [0xE6941B] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6941D [0xE6941D] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6AC84 [0xE6AC84] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6AC85 [0xE6AC85] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69A3E [0xE69A3E] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69A62 [0xE69A62] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69A69 [0xE69A69] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6AC86 [0xE6AC86] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A11 [0x482A11] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A30 [0x482A30] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A15 [0x482A15] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A34 [0x482A34] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A19 [0x482A19] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A38 [0x482A38] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A1D [0x482A1D] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 482A3C [0x482A3C] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 48289F [0x48289F] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E695EA [0xE695EA] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E695EC [0xE695EC] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E695F0 [0xE695F0] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E695F1 [0xE695F1] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69A79 [0xE69A79] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69528 [0xE69528] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6952A [0xE6952A] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6952E [0xE6952E] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E6952F [0xE6952F] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- E69672 [0xE69672] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 4829C0 [0x4829C0] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 4829C1 [0x4829C1] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 4829C2 [0x4829C2] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) ---------------------------- 4829C3 [0x4829C3] Status: Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
  2. Być może bzdura, być może macie rację. Nie wnikam w kompetencje prawnika. W obecnej sytuacji bardziej zadowala mnie fakt wypłaconej gotówki za szkodę, która pokrywa się z opinią biegłego sądowego. Określiłem jedynie swoje rozwiązanie ponieważ sytuacja autora wątku jest podobna - szkoda/ubezpieczyciel PZU. Nie wnikam już w polityke.
  3. Tak, ponieważ jako, że auto jest z 2008 rocznika, przebieg ~ 280tyś. Nie jest to takie oczywiste. Wykorzystaliby te 2000zł jakie oferowało mi PZU, a resztę musiałbym dopłacać. Inna sprawa skierować to osobiście na drogę sądową jak pisałem wcześniej :)
  4. Cześć, Mam pytanie odnośnie odpalenia samochodu po demontażu zderzaka. Kompletnie nie znam się na tym i nie wiem czy jest to w jakiś sposób powiązane z poduszkami czy też nagromadzeniu sobie błędów, także proszę o wyrozumiałość :) Poniżej wyjaśniam ocb: Naprawiam samochód po stłuczce - wymiana reflektora oraz naprawa zderzaka. Na pierwszy ogień poszedł reflektor - właściwie moduły w środku miałem sprawne, także zakupiłem reflektor ori bez modułów (poprzekładałem ze swojego pękniętego do nowego). Chciałbym teraz zamontować reflektor na swoim miejscu, aby zweryfikować czy wszystko działa. Na drugi ogień będę zajmować się zderzakiem (może uda się go pospawać :) ) Mogę bez obaw odpalić zapłon? W zderzaku jedyne kostki jakie poodłączałem to lampy przeciwmgłowe oraz od czujek PDC (te były niesprawne ponieważ wgnieciony zderzak przeciął przewody i cały układ był niesprawny od kolizji).
  5. Przypadkowo trafiłem na wątek, ale jestem w temacie. W zeszłym roku (kwiecień 2019) wjechał we mnie gość z drogi podporządkowanej. Uszkodzony reflektor (pęknięte zaczepy i obudowa), uszkodzony zderzak, niedziałające czujki parkowania. Ubezpieczyciel sprawcy to PZU. Nasłuchałem się wtedy od znajomych że PZU to najgorszy możliwy ubezpieczyciel ze wszystkich. Oferowana przez nich kwota szkody to 2000zł. Po moim osobistym wezwaniu ich do wyceny naprawy na oryginalnych częściach lub częściach Q, PZU stwierdziło że nie widzi żadnych podstaw. Sprawa poszła do sądu. Niezależny rzeczoznawca wycenił koszt na 11 tysięcy. Ciągałem się z nimi aż do niedawna, dopiero ok miesiac temu wypłacili część kwoty, ale jeszcze reszta jest do uzyskania. Sam na początku chciałem to rozwiązać bezgotówkowo - postawić samochód do autoryzowanego serwisu BMW, niech mi zrobią na częściach oryginalnych a ja o nic nie dbam. Prawnik mi powiedział że niestety tak to nie zadziała i BMW by mnie skasowało za całą resztę kwoty - oni by się z PZU nie ciągali że dostali 2k a pozostało jeszcze ok 9k do zapłaty (sam reflektor kosztował ponad 5k).
  6. Wszystko jasne. Za takie pierdołowate części tyle kasy. Wolałbym już wpakować w coś innego, ale cóż :) Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt odnośnie wyjęcia przycisku - czy on poza tą aluminiową tuleją jakoś trzyma się szyby? Nie próbowałem nim postukać/próbować obrócić jak na zdjęciu Może była by opcja, aby w taki sposób próbować rozruszać przycisk.. jeszcze się nie poddaję. Ciekawi mnie też fakt jak przewód od przycisku przechodzi na wew. stronę szybki - albo jest podwójny otwór albo otwór jest szerszy niż aluminiowy gwint mechanizmu wycieraczki. Jakby puściło i bym przekręcił przycisk to czy nie urwę tego małego kabelka :?: Ale... jeżeli przycisk siedzi w takim wielowypuście jak na fotce to sobie mogę próbować... chociaż otwór w szybie powinien być okrągły :roll: Można się pogubić.
  7. Trochę już na ten temat poczytałem i wiem, że jest to typowy problem tego modelu i sporo osób się z nim boryka. Tutaj ewidentnie wada konstrukcyjna. Właśnie staram się znaleźć jakieś rozwiązanie, aby uniknąć niszczenia przycisku lub całego mechanizmu wycieraczki. Gdybym mógł wyjąć cały mechanizm unikając rozwiercania przycisku to wtedy całość do imadła i kwestia mocnych uderzeń. Sądzę iż trzpień by się poddał. Próbowałem delikatnie podważyć przycisk, ale czy on jest przyklejony do szyby czy siedzi tam tylko sama uszczelka? Nie wiem czy coś go jeszcze trzyma poza tym że również aluminiowa tuleja przycisku się zespawała z aluminiowym gwintem mechanizmu wycieraczki. Myślałem, że można to jakoś punktowo podgrzać/zamrozić. Już mi brakuje pomysłów :)
  8. Próbowałem. Nakładałem ramię wycieraczki na wielowypust, dokręcałem i próbowałem obrócić. Wycieraczka aż się cała wygina. Ale jak od spodu stukałem przez drewienko i to dosyć mocno czasami oraz próbowałem to obrócić żabą to raczej tam działała większa siła. Nic nie drgnęło nawet.
  9. Cześć, Mam dosyć poważny problem z wyjęciem trzpienia wycieraczki tylnej. Około roku temu przestała mi się otwierać szybka tylnej klapy, a z kolei dwa miesiące temu wysiadła sama wycieraczka. Niedawno podjąłem się próby sprawdzenia co i jak i tutaj niestety mam problem. Sam zamek od szyby wydaje się w porządku także nie wiem czemu szybka przestała się otwierać. Zapadki w zamku przeskakują, smarowanie jest, napięcie dochodzi, ale na razie zostawiam ten temat. Chodzi o wycieraczkę - przestała pracować ponieważ trzpień jest tak zapieczony czy też aluminiowy gwint się utlenił, że nie ma siły się obracać. Sam silniczek jest w porządku - przy otwartej szybce kręci. Popularny film na yt odnośnie tego problemu też już widziałem: Pryskałem już wd40, próbowałem jakiegoś środka z MOS2, polewałem też kolą :) Kręciłem żabą, stukałem przez drewniany kołek. Nic. Nie ma siły żeby to ruszyło i wyszło z szyby. Próbowałem też zdjąć cały element - zdjąć przycisk i wyjąć ten zestaw i również nic z tego. http://bmwcentrum.pl/img/products/16/1/3_max.jpg Jak można to ruszyć? Mrożenie? Grzanie raczej odpada bo są plastiki. Do kogo mogę to zaprowadzić, żeby to wyjąć :) ?
  10. Robiłem. Sprawdź filmiki do których wrzuciłem link. Na włączonym wartość jest 14,5-14,6 Bartek, oczywiście biorę to pod uwagę tylko nie wiem dokładnie czy aku w takim wieku jeszcze może pociągnąć czy definitywnie wymieniać. Jak wymiana i dalej będzie to samo to przyczyna inna. Jeżeli już kupię aku to muszą mi zakładać spece i od razu go zakodować? Czy mogę go sam włożyć i już z podłączonym nowym aku jechać na zakodowanie?
  11. Jest IBS, a jak go sprawdzić? Gdzieś na necie znalazłem filmik, że wyjęcie minusowej klemy na kilkanaście minut powoduje reset błędów z IBS. A alternator tylko na kompie sprawdzę?
  12. Cześć, Na wstępie powiem, że szukałem o tym problemie tutaj na forum lecz różne były finały, albo sprawa niewyjaśniona. Jeżeli identyczny problem z rozwiązaniem to proszę o przekierowanie. Mam problem z akumulatorem, a mianowicie przy wyłączonym silniku po chwili słuchania radia wywala mi komunikat "Battery charge very low" po czym wyłącza radio. Przy próbie włączenia radia, automatycznie gaśnie po ok 1 sek. Problemów z uruchamianiem samochodu nie miałem. Auto ma prawie 9 lat i jest (niestety) jeżdżone na małych dystansach. Siedzi oryginalny akumurator także dość stary. Po dłuższej jeździe przy ponownym otwieraniu auta z pilota zapalają mi się nawet welcome lights, jakby akumulator był mocniej podładowany. Dodatkowo samochód nie zapamiętuje godziny, daty, ustawienia podświetlenia zegarów. Nawet jak ustawie to przy kolejnym rozruchu dane zresetowane. Jakiś czas temu ładowałem akumulator. Nie miałem opcji ładowania w garażu więc wyjąłem baterię i ładowałem (starym i nie mam pewności czy sprawnym) prostownikiem. Było okej, jednak po paru dniach sytuacja jak wyżej. Po tej głupiej akcji zresetowało mi daty serwisów z kompa. Sprawdzałem napięcia przy włączonym oraz wyłączonym silniku. Wrzucam filmiki z telefonu poniżej (może lepiej to doprecyzuje problem). Czy kwestia leży w porządnym naładowaniu akumulatora? Jeżeli po takim ładowaniu sytuacja się powtórzy to rozumiem, że aku do wymiany o ile to nie jest coś innego? :twisted:
  13. MichałK

    Wybity amortyzator?

    Dzięki bardzo wszystkim za odpowiedzi! W sumie MrTuner1986 najbardziej mnie naprowadził, dzięki. Dokładnie tak, amortyzator raczej w porządku, poleciała poduszka amortyzatora. Chyba że nieprawidłowo skręcono amortyzator i pominięto tależyk nr. 6 na rysunku. http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/33_0841-kolumna-mcphaersona-tylna-elementy-dod/i47665/kL/sN/r2004/m06 Koszt nowej poduszki niewielki + nowa uszczelka. Od siebie mogę polecić Meyle HD, zawieszenie mam obniżone -35/-20, amortyzatory Sasch Advantage, jeżdżę po różnych drogach czasem, po dziurach i od 4 lat poduszki są na swoim miejscu. W poniedziałek wiozę samochód do warsztatu to już mniej więcej będę wiedział w czym rzecz. @Ranger - wymieniałem wszystko jak się dało, bo wszędzie było próchno.
  14. MichałK

    Wybity amortyzator?

    Tego nie wiem, nic nie zdejmowałem/nie ruszałem
  15. MichałK

    Wybity amortyzator?

    Witam, To mój pierwszy temat, a zarazem wypowiedź także proszę o wyrozumiałość ;) W okolicach października 2013 dokonywałem wymiany wszystkich 4 amortyzatorów w aucie ( tył mi się rozsypał, a z przodu już było kiepsko). Kupiłem amorki Sachs, wymieniłem razem z osłonami odbojami etc. Ogólnie wszystko kosztowało koło 1900 zł. Chciałem wszystko porządnie zrobić, a tymczasem dzisiaj zauważyłem pewną rzecz: Jechałem dzisiaj na działkę po gruntowej drodze i nagle usłyszałem jak coś "stuknęło" i później takie odgłosy jakby coś mi w bagażniku luzem latało. W sumie amortyzator trzyma, nic nie wycieka.. jak wracałem to jadąc po równej nawierzchni nie było żadnych odgłosów.. Mam papiery na "rok gwarancji na montaż" z warsztatu w którym robiłem, więc w poniedziałek się do nich wybieram. Orientacyjnie chcę zapytać czy ktoś się orientuje co się mogło stać? Po dziurach specjalnie nie jeżdżę.. wręcz przeciwnie.. starannie wszystko wymijam także moja jazda to często slalom. Czy błąd leży w montażu czy tez trafił się wadliwy amortyzator? Załączam jeszcze zdjęcie jak to wygląda od spodu: Pozdrawiam i proszę o pomoc ;)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.