Skocz do zawartości

KrissN

Zarejestrowani
  • Postów

    173
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E91 325d (M57) 2007
  • Lokalizacja
    Miasto stołeczne Wrocław

Osiągnięcia KrissN

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Wideorejestrator w stanie czuwania, czyli w trybie wykrywania kolizji pobiera przeważnie tyle co w czasie normalnej pracy. Generalnie producenci takich urządzeń rzadko kiedy przejmują się poborem prądu i raczej stawiają na "bajery". Najgorsze jest to, że niektóre zasilacze do takich kamerek potrafią bez obciążenia (odłączona wtyczka USB) brać kilkaset mA, więc warto dobrze pomierzyć wszystko zanim się to zainstaluje pod zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Są dostępne specjalne zasilacze, które automatycznie się wyłączają jeżeli napięcie akumulatora spadnie poniżej zadanej wartości. Kupując taki zasilacz radzę jednak również to sprawdzić, bo mój niedoszły egzemplarz odcinał dopiero przy 9V... OIDP pobór prądu w samochodzie po uśpieniu wszystkich modułów nie powinien przekroczyć 20mA. Przy pomiarach czasami po zgaszeniu i zamknięciu drzwi trzeba odczekać kilkanaście minut aż wszystkie moduły przejdą w stan uśpienia.
  2. To normalne. FRM jest na tyle sprytny, że stara się zastąpić zepsutą żarówkę którąś z sąsiednich lamp żeby zachować parametry oświetlenia.
  3. OIDP wszystkie M52TU2 w E9x miały DPF i świadczy o tym również prosta końcówka wydechu. Nota bene moje 325d jest ze stycznia 2007 i DPF fabrycznie miało. W E9x jedynie 2-litrowe M47TU2 z początku produkcji DPF-u nie miały.
  4. Oscyloskop by się przydał - trzeba popatrzyć na sygnał żeby stwierdzić, czy świruje. Czasami jak czujnik zaczyna zdychać, to może być raz dobrze, a innym razem gorzej.
  5. OIDP lusterka elektrycznie składane będą 3-pinowe.
  6. Wszystko zależy od tego ile go leci. Jak tylko niewielkie ilości to widać jedynie dymek. Jak więcej to silnik może się rozbiegnąć i wtedy jest nieciekawie. Nie straszmy kolegi - niech po prostu porządnie sprawdzi wszystko i winowajca się znajdzie.
  7. W turbodoładowanych silnikach raczej pierwszym podejrzanym jest niestety turbina...
  8. Mam ten sam silnik w E91 i podobne objawy. Rozumiem, że nie masz DPF-a, bo inaczej nie byłoby to widoczne. U mnie lekko ubywa oleju - pewnie dlatego, że niestety trochę jeżdżę krótkich odcinków. Miałem wymienianą odmę, ale bez poprawy. Mechanik sugerował, że może być pora zajrzeć do turbiny, czy nie popuszcza oleju. Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
  9. Akurat miałem wczoraj potrzebę otwarcia haka i potwierdzam, że przy włączonym silniku dioda na przycisku nie świeci się i przycisk nie działa. Dopiero po wyłączeniu silnika dioda zapala się na zielono i po naciśnięciu hak się odblokowuje. Wygląda to na celowe zabezpieczenie. Jeśli u Ciebie mruga na czerwono to prawdopodobnie komputer wykrył jakąś usterkę. Pewnie odczyt błędów coś by pokazał, ale czy akurat coś by to wyjaśniło to nie wiem.
  10. U mnie też kiedyś były nowe opony po wyważeniu i trzepało przy 130 km/h. Dopiero test drogowy załatwił sprawę. Okazało się, że trafiłem na lekko jajowate egzemplarze opon i w połączeniu z lekko krzywymi felgami był taki efekt. Oponiarz słusznie powiedział, że "wyważyć to można nawet kwadrat".
  11. Generalnie dźwięk typowy dla łożyska oporowego. Zabawa polega na tym, że jest trochę roboty, żeby się do niego dobrać i jeśli przebieg jest pokaźny lepiej od razu zrobić komplet (koło dwumasowe, łożysko i sprzęgło). Sam przez to niedawno przechodziłem i od razu był zamówiony komplet. Jak mechanik wszystko rozebrał to przez moment się przestraszył, bo myślał, że nie było zamówione, a stare koło się do niczego nie nadawało. Na szczęście koledzy szybko go uspokoili. Mój stary komplet zrobił nieco ponad 270 tys.
  12. Kolejnym podejrzanym może być też chłodnica spalin, która jest częścią układu EGR.
  13. Oba gniazda służą do zapięcia środkowego pasa bezpieczeństwa. Pas ten ma dwie klamry (jedną na końcu, jedną ruchomą - jak w zwykłym pasie). Końcową wkłada się do jednego gniazda, a ruchomą do drugiego. Jedna z klamer oraz jedno z gniazd są innego kształtu tak żeby obie dało się włożyć tylko w jeden - właściwy sposób.
  14. Ja z racji manuala mam koło zamachowe dwumasowe i było ono niedawno wymieniane - brak zauważalnych zmian w odgłosach pracy silnika. Z ciekawości (być może niezwiązane) - czy u Ciebie też przy odpalaniu silnika rano po chłodnej nocy auto puszcza siwego bączka? Być może tego nie widać z racji DPF (u mnie usunięty).
  15. No niestety panowie tam tak mają. Fakt - są skuteczni, ale za cenę wymiany połowy samochodu. Mnie trochę wkurzyli, gdy przy przeglądzie przed zakupem wszystko niby było ok, a później jak podjechałem na kontrolę hamulców (bicie) to ten sam mechanik po obejrzeniu auta wyskoczył z kosztorysem na ponad 7k :mad2: PS: Może warto też spytać kolegów z działu E60/61. W E9x ten silnik nie jest zbyt popularny (króluje 2.0d), natomiast w E6x występował częściej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.