Skocz do zawartości

yabpl

Zarejestrowani
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    328i E46

Osiągnięcia yabpl

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. yabpl

    328i wyciek z węża Vanosa

    mam dość zauważalny wyciek z węża od Vanosa. Cena nówki jest sporawa. Czy jest sens kupna używki i ponownego zakucia węża? Jeśli tak to czy coś potrzebuję do zakucia czy po prostu oddaję wąż do zakładu jak jest i oni sami wszystko ogarną? Ile może kosztować zakucie?
  2. Na kompie 0 błędów, innych niepokojących rzeczy nie zaobserwowałem, korekcje wtrysku w normie. Odczyty z INPY z Vanosa (obroty jałowe, rozgrzany silnik). Czy coś niepokojącego widać? obrazek obrazek Vanos robiony ~1,5 roku temu na uszczelkach Beisana, odma mniej więcej w tym samym czasie wymieniona, dolot szczelny.
  3. Mam E46 328i - M52TUB28. Mam zamontowany kolektor ssący od M54B30. Kończą mi się katalizatory (zintegrowane z kolektorami wydechowymi) i chciałem trochę podłubać wydech. Ponoć zamontowanie kolektorów wydechowych od M52 daje te parę koni więcej. Tym bardziej, że modyfikacja nie jest droga - w 500 zł z robocizną powinienem się zmieścić. Czy może montować barany? Warto dopłacać? Całego wydechu nie chciałem dłubać, przynajmniej na razie, bo z kasą nie chcę szaleć. Grzebał ktoś wydech w M52TUB28?
  4. yabpl

    Szyba podnosi się z oporem

    Właśnie zaczęła mi szyba od strony kierowcy podnosić się z wielkim oporem. Silnik zdycha, mechanizm do wymiany czy jedno i drugie?
  5. okazało się, że katy hałasują. Idzie jakoś uniwersalne zamontować? Warto pchać się w używki? Bo z tego co widzę, to nowe zamienniki mają jakieś absurdalne ceny
  6. odmę wymieniłem rok temu, czyli jakieś 15-20 tys km temu na nową z ASO z przewodami.
  7. kolejne obserwacje: jaki silnik jest zupełnie zimny (zaraz po odpaleniu) grzechotanie występuje w mniejszym zakresie obrotów. Jak się rozgrzeje to przy dodawaniu gazu słychać w przedziale 1,5k-2k rpm, przy odejmowaniu gazu (w sensie kręcam na obroty i zdejmuję nogę z gazu) słychać grzechotanie w zasadzie w pełnym zakresie od 1,5k rpm.
  8. Od pewnego czasu mam pewien problem. Tak przy 1,5k - 2k słychać grzechotanie. Trochę jak stara przerzutka w rowerze. Parę obserwacji: - słychać to i na luzie i w czasie jazdy na biegu. I przy dodawaniu gazu i gdy obroty schodzą. Też słychać tak samo z wciśniętym sprzęgłem jak i bez wciskania - nie słychać tego w kabinie gdy okna są pozamykane, nie słychać tego też po otwarciu maski (od góry silnika) - Vanos był regenerowany z 1-1,5 roku temu na uszczelkach Beisan system (z resztą i tak dźwięk stamtąd się nie wydobywa - patrz wyżej) - dźwięk dobiega tak jakby od spodu, gdzieś z okolic ściany grodziowej - wydaje mi się, że nieco mniej słychać albo dźwięk się przenosi w wyższe partie obrotów gdy silnik jest rozgrzany, zwłaszcza po trasie - i też mi się wydaje albo jest to efekt placebo, że po wymianie kolektora na ten z M54B30 słychać to nieco bardziej. Aczkolwiek problem już od pewnego czasu występuje. - olej zmieniany ze 2 tys km temu (na Valvoline Synpower 5W30). Wcześniej też nie przejeździł więcej niż 10k km. - na komputerze 0 błędów - auto ma moc, nie czuć żadnego zamulenia w czasie jazdy, obroty jałowe idealne. Wstępna diagnoza to były panewki, ale ponoć to jednak objawy nie pasują do tego, bo niesie się po całym silniku, nie słychać konkretnie z jednego miejsca. Teraz jest mowa o pękniętym sworzniu tłoka, ale mechanik sam nie jest pewien co do tego. Ktoś ma jakieś pomysły?
  9. Chce zamontować short shiftera do E46 328i. Po dłuższej lekturze wyszło, że te noname'y z allegro z tłumikiem drgań nie są za wiele warte i najlepiej zamontować OE wybierak od innego modelu BMW. Większość ludzi poleca albo od Z4 3.0 albo org short od 545i. Z wad co przeczytałem to shifter od Z4 jest bardzo krótki i nie za bardzo sprawdza się do daily driver, za to ten z 545 aż tak nie skraca skoku lewarka? Wie ktoś czym one się różnią w praktyce?
  10. yabpl

    328i man. dyfer od 320dA

    ok, może się czepiam, może czegoś nie rozumiem. 3.15 przyspiesza lepiej od 2.93, ale 3.07 (przełożenie 320dA) przyspiesza gorzej od 2.93 tylko dlatego, że jest od automatu? Gdzie sens i logika?
  11. yabpl

    328i man. dyfer od 320dA

    a to nie jest tak, że im wyższa liczba przy przełożeniu to tym lepsze przyspieszenie? 2,93 jest na pęczki na allegro, ale wszystko pochodzi od 330i/d a z tego co wiem to nie podejdzie bo inaczej jest podłączany wał.
  12. yabpl

    328i man. dyfer od 320dA

    Stuka mi coś z tyłu od dłuższego czasu. Potwierdzone w paru miejscach, że dyfer się kończy. Chciałbym wymienić (zalałem 6 mies. temu świeży olej, przez pewien czas było ok, ale teraz znowu się nasiliło), ale dyfrów od 328i manuala jak na lekarstwo. Czy podejdzie od automatu 320d? Wiem, że inne jest przełożenie. Ten sam dyfer też według realoem szedł do 328iA. Co muszę zmienić by ten dyfer podpasował? Ile może kosztować wymiana u mechanika?
  13. tak tylko FYI, bo może się komu przydać: problem rozwiązany już parę miesięcy temu. Okazało się, że silnik ciągnął lewe powietrze przez oring rurki bagnetu oraz przez jakąś zaślepkę kolektora dolotowego (gdzieś od ściany grodziowej).
  14. yabpl

    328 pompa wody

    Wiem, że pewnie temat wałkowany wiele razy, ale co użytkownik to opinia. Jaką pompę kupić do tego silnika? Tylko Hepu ma metalowy wirnik czy inne też? W ogóle brać z metalowym wirnikiem czy to w zasadzie bez znaczenia?
  15. Kogo polecasz we Wrocławiu? Bo ja jestem z Wro i z chęcią znalazłbym kogoś polecanego. Na razie byłem w paru miejsach od BMW, ale w żadnym z nich nie byłem 100% zadowolony.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.