Skocz do zawartości

witektzr50

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Bmw e36 316 m40b16 b+l

Osiągnięcia witektzr50

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki za odpowiedź. już chyba znam przyczynę klin na kole pasowym wałka rozrządu ułamał się i zawory uderzyły w tłok 1 i 4. na tłoku jest delikatna rysa (wystarczyło żeby wygiąć zawór tak że się nie domyka) ale gładzie są nietknięte wiec nie ma tragedii. Na szczęście mam drugą głowice więc jutro poskładam to do kupy i dam znać co z tego wyszło.
  2. Witam kilka dni temu taki problem wystąpił:(wiem że podobnych było milion razy ale nie znalazłem pasującej odpowiedzi). Podczas dłuższej pracy na wolnych obrotach (odpalaliśmy z kabli samochód kumpla) silnik zgasł(tak jakby ktoś wyłączył zapłon,żadnego dźwięku ani nic nie było słychać), potem przez dłuższą chwile próbowałem go odpalić i nic. Jednak w końcu zagadał tyle że chodził na 2 maks 3 cylindrach? teraz mała historia co zrobiłem przy aucie przez kilka ostatnich dni/tygodni: 1. silnik chodzi na 3 cylindry na wolnych dopiero wyżej zaczyna łapać na wszystkie, wkręca się do 4k rpm 2.wziąłem starą głowice którą miałem gdzieś w garażu rozebrałem, do mojej przerzuciłem wałek(oryginał BMW) kilka dźwigienek i ze dwa popychacze. Samochód odżył super pali na 4 cylindry od samego dołu (i słychać że tak zdrowo brzmi)wkręca się do prawie 5k rpm-PROFIT :cool2: . 3. kilka dni później wysrał się płyn chłodniczy :mad2: przez wąż blisko skrzynki bezpieczników(?) luźna opaska, dokręciłem działa. 4. wcześniej słabo dokręciłem pasek od wiatraka-alternatora i się obrócił i pękł :/ zmieniłem na nowy niby git ale podczas jazdy słychać dziwny dźwięk jakby któryś pasek był zbyt mocno naciągnięty(po drodze trzeba było jeszcze 2 ściągnąć) :?: 5. nie zdążyłem się tym zająć i pojechałem ratować znajomego, i tu zaczęły się jaja j.w (wszystkie paski są na miejscu i działają) to zrobiłem na razie: sprawdziłem pasek rozrządu- nie przeskoczył wykręciłem świece- żadna nie ma prawidłowego koloru ale 3 i 4 czarne jak smoła z grubsza przepatrzyłem podciśnienia-wszystko na swoim miejscu po odpięciu przepływki działa minimalnie lepiej nie pompa paliwa bo na gazie to samo (2gen) jutro jeszcze sprawdzę kompresje ale nie wydaje mi się żeby coś się mogło stać mechanicznego szczególnie na wolnych obrotach. Jakieś pomysły? bo już żeby zjadłem na tym :evil: pomylonym wyrobie silnikopodobnym ale czasami już nic więcej nie przychodzi mi do głowy UPDATE Właśnie zmierzyłem kompresję Na zimnym bo silnik jest częściowo rozkręcenie 4-9.5 3-9.5 2-9.2 1-0! Wskazówka nawet się minimalnie nie podnosi Ściągać głowice od razu czy może o czymś zapomniałem?
  3. Update Szukając powodów nierównej pracy wymieniłem uszczelki w kolektorze dolotowym (wszystko było ok ale ktoś miał taki problem i pomogło ) już teraz na pewno nie łapie lewego powietrza a problem dalej pozostał :( ale jeździłem tak kilka dni i nic się nie działo. Aż do dzisiaj pojechałem do sklepu zgasiłem silnik wyszedłem po ok 20 minutach i wróciłem autobusem :evil: silnik nie odpalił Jest tu ktoś kto ogarnia to m40? Bo teraz to już na prawdę nie mam pojęcia o co mu chodzi I czy to nieodpalanie może mieć jakiś związek z poprzednim problemem? A i gaz wymontowalem bo i tak nie działał na nim- strzelał (znaczy tylko zwezke w dolocie ta którą gaz leci i klapę antystrzałową)
  4. Up Podłączyłem tą rurkę i żadnej poprawy :( Ale patrzyłem co mu dolega i wychodzi że dalej nie pali jeden cylinder (na wolnych) Wymieniłem świece dzisiaj i też żadnej poprawy ale jak wykręciłem stare świece to jedna miała inny kolor (ta z tego nie pracującego cylindra ) http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/911/MZ9ev8.jpg Jakieś pomysły?
  5. O chyba już umiem :) Tu jest ten przewód proszę powiedzcie od czego jest i gdzie ma iść http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/537/3T7K2X.jpg Ten co trzymam w ręce i co idzie do przepustnicy http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/538/ly0rMt.jpg A tu kabel tak jak pisałem wchodzi w kabel od przepływomierza Od czego jest I gdzie powinienem wpiąć tą wtyczkę http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/661/LXBYSn.jpg A jeśli to coś pomoże to na tej srebrnej tasmie jest napisane filtr a z drugiej strony ADE albo ADO albo coś podobnego bo jest trochę nieczytelne http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/913/85r0oG.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/540/dDyqGC.jpg Proszę poradźcie coś bo już po prostu nie mam pomysłów co mu może dolegać a wygląda to na jakąś pierdołe
  6. Ps zauważyłem pod maską 2 niepokojące rzeczy Jeden wężyk jest odłączony i zatkany śrubką :duh: A przy przewodzie od przepływomierza jest wystająca i nie podłączona nigdzie wtyczka Zaraz jak ogarnę jak to się robi to wstawię fotki o co dokładnie chodzi Myślicie że to może być przyczyną ?
  7. Witam. Dosłownie już nie wiem co podadzić najpierw silnik wogole chodził na 3 cylindry wiec zrobiłem głowice (wałek, popychacze, dźwigienki i planowanie) No i zaczął prawie poprawnie pracowć Ostatnio wymieniłem nawet silniczek krokowy sondę lambda i wisko bo huczało (przepływke wymieniłem przed remontem bo myślałem że to jej wina) i poprwa jest zauważalna silnik ładnie odpala i sztywno trzyma 800 obrotów Ale za to jest problem z pracą silnika na wolnych obrotach, silnik pracuje jakby na 3 cylindry(drgania zauważalne ale nie na tyle aby przeszkadzały czy coś). Problem jest o tyle dziwny, że wystarczy dodać trochę gazu i wszystko jest ok dosłownie 1200-1300 rpm i wszystko gra(ma moc i ładnie dochodzi do 6.5 k rpm i odcina :) ). Proszę poradźcie co może być przyczyną, bo nie byłby to jakiś duży problem gdyby nie to że podczas dłuższego postoju z odpalonymi silnikiem (na gazie) i dodaniem gazu, gaz strzela w dolot(zauważalne tylko w mieście w korku czy na światłach, w trasie podczas normalnej czy ostrzejszej jazdy jest wszystko ok).
  8. Oto twój vin: http://img838.imageshack.us/img838/8192/2u1j.png Nie mam pojęcia czy webadto jest oryginalne ale w vinie go nie ma
  9. Fajny bajer z tymi testami. Ostatnio wleciało alu :D . Foty zapodam w poniedziałek. Tylko właśnie podczas zmiany koł progi zaczęły sie odzywać. I pytanie czy one jeszcze pojeżdżą czy już odrazu trzeba wymieniać? I jak to w końcu jest z tymi progami w e36? Było milion tematow ale kazdy pisze co innego. (Dwuczęściowe czy jakos tak) po prostu jeśli kupie zamienniki progow to wspawanie bedzie stanowilo jakis problem czy tylko wyciac stare i po problemie? I jak wyglada lakierowanie takiego progu? (Zwykly lakier pod kolor czy coś innego?).
  10. Witam. Niedawno zakupiłem moją pierwszą beemkę :D . Jak to standartowo bywa stan dobry. A po jakimś czasie okazuje się że niezbyt. Jest to sedan z 1991r z najbardziej odradzanym silnikiem :) i lpg, załorzone w 2004 roku i dalej jeździ :) .http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/833/a8wq.png Więc powoli rozpoczynam walkę z samochodem. Od strony czysto technicznej raczej nie ma tragedii, wiadomo że w tak starym aucie coś do roboty się znajdzie ale narazie jeszcze w normie. Napewno w niedługim czasie będę mudiał wziąść się za zawieszenie ale jeszcze trochę musi pojezdzić. Pierwsze pytanie czy ten lakier da się jeszcze jakoś uratować? Czy zostaje tylko całkowite lakierowanie?(z brilliantrot to ten raczej już niewiele ma wspólnego :( ) I czy tą maskę da się jeszcze wyregulować? Niby nie przeszkadza ale wizualnie drażni. Teraz kilka fotek: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/812/1dtw.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/853/3cal.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/827/getk.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/547/eb57.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/838/md2p.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/36/i5jq.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/600/j85y.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/853/d1zb.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/853/cf5q.jpg Kilka filtrów i od razu inaczej wygląda :D http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/802/7d39.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/802/ph83.jpg O taki przebieg uchwyciłem istatnio :D Co prawda jest aż nieprawdopodobny ale przynajmniej fajnie wygląda. Jestem 5 właścicielem (2 w niemczech i 2 w polsce) czyli jak na 23 letnie auto chyba nieźle. Tylko któryś z nich wydłubał halogeny bo wg vinu powinny być a ewidentnie jest ich brak. Narazie zrobione: -dolany płyn chłodniczy + odpowietrzenie ( wszystkie problemy z silnikiem zniknęły. - Naprawione przewody hamulcowe (uszkodzone tylko i wyłącznie z powodu mojej głupoty a mianowicie nie opanowanie 100 konnego potwora :mad2: ) I z powodu ostatniej przygody aktualnie poszukuję prawych przednich drzwi w kolorze brilliantrot(308). Jeśli ktoś posiada na sprzedaż prosiłbym o kontakt. Teraz muszę powoli zacząć przy niej działać i wszystkie sugestie będą bardzo pomocne. Z góry dziękuje za wszelką krytykę i pomoc przy rozwiązaniu problemów. W najbliższym czasie wrzucę troche lepszych zdjęć bo te były robione bez żadnej okazji. Pozdrawiam.
  11. Dziękuje. Widziałem ten temat ale na połowie ogłoszen było napisene mniej wiecej tak : e36 drzwi compact/sedan itp. Więc wolałem się upewnić
  12. Ok narazie jestem na etapie szukania drzwi. I tu kolejne pytanie czy drzwi od compacta różnią się czymś od tych z sedana? Bo widzę ogrom drzwi od compactów w moim kolorze. A tych z sedanów nie ma zbyt wiele.
  13. Dziękuje za odpowiedzi. Stwierdziłem że lepiej oddać to do mechanika bo inaczej miałbym problem z kanałem na dłużej. Faktycznie rozwaliło przewody hamulcowe. Ale auto już zostało u mechanika więc problem z głowy. (może nie najtańsza opcja ale hamlce wolałem zostawić komus kto sie na tym zna) To jeszcze zapytam czy lepiej oddać drzwi do blachara czy kupić drugie używane? (co wyjdzie taniej)
  14. Witam ponownie. Miałem dzisiaj nieprzyjemną przygodę na rondzie. Mianowicie obróciło mnie i wyleciałem tyłem przez krawężnik :( Zaobserwowałem po tym że wyciekł płyn z tyłu pojazdu prawdopodobnie płyn hamulcowy. Oczywiscie po zajsciu tylnie chamulce wogóle nie łapią (ręczny działa-tarczobębny) Moje pytanie jest następujące od czego zacząć sprawdzać układ hamulcowy i czy da się to zrobić samemu czy lepiej od razu zawieźć betę do mechanika. Ew. Koszt napraw lub jakiś dobry mechanik we Wrocławiu. Z góry dziękuje za odpowiedzi. viewtopic.php?f=68&t=120678
  15. Fotki spod maski, o tej instalacji wiem tylko że jest załozona w 2004 roku a firma to elpigaz. Fotki: http://imageshack.com/a/img22/1431/zoe0.jpg http://imageshack.com/a/img845/7654/mwmn.jpg http://imageshack.com/a/img593/1474/3ls5.jpg http://imageshack.com/a/img853/959/7202.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.