Skocz do zawartości

Bodzion

Zarejestrowani
  • Postów

    59
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 316i M43TU '99
  • Lokalizacja
    SBE

Osiągnięcia Bodzion

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Skoro już jest tak dobrze to przestaniesz wreszcie trollować to forum z kilku nicków ? Bo naprawdę te Twoje trywialne i namolne pytania są już nie do zniesienia. Więc - skoro już naprawiłeś swoją BMKkę - to życzę bezawaryjnej eksploatacji i mniejszego "parcia na pisanie o głupotach".
  2. Bodzion

    Jaki Olej ?

    W sumie to bardzo dobre pytanie... Dlaczego mamy lać 5W30 za miast 5W40 ? W sensie: dlaczego są takie zalecenia np. do mojego "prymitywnego" silnika M43TU - ani tam vanosów, ani valvetronica... a piszą by lać 5W30. Niemcy według oryginalnej dokumentacji lali jednak 5W40 :lol:
  3. Dobre pytanie - bo ja też chyba nie mam stabilizatora z tyłu. I zastanawiałem się dlaczego... Czyli co ? kupować ? Co jest potrzebne poza stabilizatorem ? Jakieś śruby, tuleje, uchwyty ?
  4. Bo ten Staszek, choć deklarował jakiś czas temu, że opuszcza forum, to jak widać nie wytrzymał i musi dalej trollować. Pewnie jest na tę chorobę ( uporczywa potrzeba zaśmiecania forum ) jakaś fachowa nazwa ale ja jej nie znam :D
  5. Jak świeci kontrolka airbag przez mate pasażera to: - emulator za 2 dychy z allegro i skasowanie błędów przez inpa ( tak zrobiłem u siebie ) - jedyny problem, że zawsze strzelą 2 przednie airbagi, nawet gdy pasażer nie jedzie. Ale układ jest wtedy sprawny i to jest zaleta. Bo gdy świeci kontrolka nie strzeli ( przy kolizji ) żadna poduszka - układ jest wyłączony. - naprawić matę - poprzez wymontowanie i prasowanie ( jest film na youtube ) lub poprzez wymianę. Wada jest taka, że jest to jednak trochę roboty. Mam nową matę ale czeka na montaż i na razie jeździ sobie emulator bo nie chce mi się tego robić. Czyli - dla każdego coś miłego. Ale wymontowywanie kontrolki ??? - zbrodnia techniczna...
  6. A potrafisz czytać ze zrozumieniem ? Jeżeli tak - to przeczytaj jeszcze raz to co już Ci napisałem.
  7. Już przestań trollować. Odpowiedziałem Ci na wszystkie pytania jakie teraz zadajesz. Zaraz uwierzę, że masz na imię Staszek.... :D
  8. Jeszcze raz powtarzam - zacznij od wymiany filtra na nowy. Następnie udaj się na przegląd klimatyzacji - sprawdzenie szczelności, uzupełnienie czynnika i wymiana oleju w układzie. Jeżeli będziesz miał nowy filtr, szczelny układ klimatyzacji i uzupełniony czynnik ( bo czynnika ubywa trochę zawsze, nawet w sprawnym układzie ) - to zapomnisz po kilku dniach o kłopotach z zapachem. A prewencyjne wymontowywanie parownika zostaw hobbystom którzy mają nadmiar czasu i pieniędzy. Ps - serwis klimatyzacji za pomocą automatycznej maszyny czyli uzupełnienie czynnika i wymiana oleju to koszt od 100 do ok. 200 PLN, zależy ile czynnika Ci brakuje. I ta maszyna przede wszystkim sprawdzi szczelność układu - bo może masz coś nieszczelne i stąd ten zapach.
  9. Kolego - widzę, że tu sami zwolennicy "naprawiania przez rozkręcanie połowy auta" A u Ciebie sprawa jest prosta. WYMIEŃ FILTR PRZECIWPYŁKOWY Roboty na 10 minut. I to na 95% załatwi sprawę. Bo tam pewnie masz kompletny "syf". Przynajmniej u mnie tak było gdy kupiłem E46 Ludzie to zaniedbują, a później warsztaty się cieszą - rozbieranie połowy auta, ozonowanie... i inne pierdzielenie. A zawsze trzeba zacząć od wymiany filtra. Powtarzam - wymień filtr, jak chcesz to wtryśnij trochę odświeżacza do nawiewów ( np. "plak do nawiewów" lub coś podobnego ) i problem załatwiony :D
  10. Miałem to samo 2 tygodnie temu. Nagle przestały działać guziki na pilocie w kluczyku - tak bez ostrzeżenia. Co ciekawe - można było otworzyć jedynie tylną klapę ( sedan ), inne funkcje nie działały. I co się okazało ? - bateria w pilocie :D Mam '99, więc jeszcze bez akumulatorów w pilocie które się samoczynnie ładują podczas jazdy. Więc wymieniłem baterie w obydwu pilotach ( robota lekka, łatwa i przyjemna ) i wszystko jest OK. Od tego zacznij - pewnie to jest przyczyna.
  11. Eeee prosta sprawa :D 112 - błąd ( uszkodzenie ) maty siedzenia pasażera. Jak widzę to 162 zdarzenia. Pozostałe to pewnie "popierdółka", pojedyńcze. Pewnie tez związane jakoś z tą matą. Skasuj błędy, zobaczysz, ze za chwile wyjdzie tylko "mata" Wiem, bo tez tak mam. U mnie mata już czeka na wymianę ale nie mam jakoś okazji ( ochoty ) aby się za to zabrać.
  12. Nie jestem biegły w tym temacie. Ale jako laik zapytam - czy zarejestrowana temperatura 115 stopni cieczy chłodzącej w przypadku tego drugiego błedu jest normalna ? To jakoś dużo jak dla mnie... A może to ten czujnik daje przekłamania i system wariuje ? Tak tylko pytam... :D
  13. Przytarcie silnika raczej nie śmierdzi, o ile nie otworzysz korka wlewu oleju i nie będziesz wąchał. W Twoim przypadku przysmażyłeś sprzęgło. To, że ono dale działa oznacza, że "dostało po dupie ale nie umarło" Nie radzę jednak tego powtarzać... :D
  14. Masz rację - sorry za zamieszanie ! Miałem ten olej 2 lata temu i z niego zrezygnowałem... I wtedy miał opis Syntetic Technology - czyli był hydrokrakowany. A teraz opisują go jako Full Syntetic - więc sam już nie wiem... może coś zmienili, może to tylko marketing. Tak czy inaczej - przeszedłem na Shella :D
  15. Muszę Ci trochę zepsuć dobry nastrój. Otóż Mobil 3000 nie jest olejem syntetycznym. To olej hydrokrakowany. A prawdziwe oleje syntetyczne mają opis "100% syntetic" albo "full syntetic". Dlatego ten Mobil jest taki tani... bo jest po prostu kiepski, niestety. Kup coś syntetycznego. Np. Shell Helix Ultra 5W40 lub 5W30 i będziesz wtedy miał pełnego syntetyka. I powinno być nawet lepiej niż na tym Mobilu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.