wypowiem się jako lakiernik. żeby lakier był odporny na zarysowania musiała by to być emalia czyli to co na pralce,garnkach lodówce itp. na samochodach lakier fabryczny jest stosunkowo trwały, w miarę elastyczny ale na pewno nie odporny na szkodniki, guziki w rękawach, śrubokręty, czy inne widły. renowacyjny lakier akrylowy ten po naprawie w warsztacie, ma podobne właściwości co fabryczny, z tym że na masce może opierać się dłużej kamyczkom z drogi ponieważ na ogół jest go grubiej. lakiernik to nie robot w fabryce i przeważnie pragnie maskę pięknie wylać a to się wiążę z grubością powłoki. polerka potrafi wiele pod warunkiem że rysa jest tylko w warstwie lakieru bezbarwnego. do głębokiej rysy nie rzadko używa się najpierw papieru ściernego drobnej gradacji w wyniku czego zeszlifowywujemy strukturę lakieru co nie jest dobre w dalszej eksploatacji ponieważ lakier wtedy rysuję się o wiele szybciej. pozdrawiam.